رشد جنین در هفتۀ بیست و دوم


رشد جنین در هفتۀ بیست و دوم

در این هفته، کودک در حالت جمع‌شده، تقریباً به اندازۀ یک میوۀ بِه بزرگ است که از سر تا پاشنۀ پا حدود ۲۸ سانتی‌متر طول و نزدیک به ۴۵۰ گرم وزن دارد. کودک شما اکنون شبیه یک نسخۀ لاغر از یک نوزاد تازه متولدشده است که هنوز هم پوست شفاف و چروکیده‌ای دارد، اما این وضعیت به تدریج و با اضافه وزنش تغییر خواهد کرد. رشد سریع مغز باید اکنون آغاز شده باشد؛ رشدی که در طول سال‌های اول پس از تولد کودک نیز ادامه خواهد داشت. لب‌ها اکنون باید کاملاً شکل گرفته باشد و جوانۀ دندان‌های پیشین و نیش باید درست زیر خط لثه درآمده و آمادۀ بیرون آمدن طی چند ماه پس از تولد نوزاد باشد. جوانه‌های چشایی نیز روی زبان تشکیل می‌شود و چشم‌های کودک در زیر پلک‌های بسته حرکت می‌کند و عنبیه در حال رشد است.

طی این هفته با وجود فضای زیادی که هنوز هم برای حرکت در کیسۀ آب وجود دارد، کودک به راحتی حرکت خواهد کرد. اگر همسرتان دست خود را روی برآمدگی شکم شما بگذارد، ممکن است بتواند حرکات کودک را حس کند. با رشد حواس پنج‌گانۀ کودک، ممکن است در صورت فشار ملایم روی شکم خود پاسخی از او دریافت کنید یا وقتی حمام می‌کنید، متوجه حرکات او شوید که خود را با تغییرات دما وفق می‌دهد.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "رشد جنین در هفتۀ بیست و دوم" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: رشد جنین در هفتۀ بیست و دوم در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب رشد جنین در هفتۀ بیست و دوم را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال رشد جنین در هفتۀ بیست و دوم در فیسبوک
ارسال رشد جنین در هفتۀ بیست و دوم در تویتر
ارسال رشد جنین در هفتۀ بیست و دوم در واتس آپ
ارسال رشد جنین در هفتۀ بیست و دوم در تلگرام
خبرخوان رشد جنین در هفتۀ بیست و دوم

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0