بلیط هواپیما سیستمی چیست؟


بلیط هواپیما سیستمی چیست؟

بلیط هواپیما سیستمی به بلیط های هواپیمایی گفته میشود که چه آنها را از آژانس‌های مسافرتی خریداری کنید و چه مستقیما از خود شرکت‌های هواپیمایی، هیچ فرقی ندارد چون قیمت آن‌ها یکی است و قیمت این بلیط هواپیما‌ها بر اساس مصوبه شرکت هواپیمایی تعیین میشود.

بلیط سیستمی هواپیما

اگر اهل سفر، به خصوص سفر هوایی باشید، حتما بارها اصطلاح بلیط سیستمی هواپیما به گوشتان خورده است. اما شاید معنای دقیق آن را ندانید.

بلیط سیستمی هواپیما همان بلیط معمولی است که برای پروازهای داخلی و خارجی به فروش می‌رسد. خرید بلیط هواپیما سیستمی همراه با قطعیت و بدون نگرانی است. چرا که حتی اگر بخواهید آن را پس بدهید، بدون مشکل این کار را انجام خواهید داد.

دیگر موضوعی که درباره بلیط سیستمی هواپیما وجود دارد این است که قیمت این نوع بلیط ثابت است. یعنی تحت شرایط مختلف قیمت آن تغییر نمی‌کند. در واقع ایرلاین‌ها در ابتدای سال کاری خود قیمت بلیط هواپیما را تعیین می‌کنند و تغییری در آن به وجود نمی‌آورند. در حالی که بلیط چارتر این شرایط را ندارد و تحت موقعیت‌های مختلف می‌تواند افزایش یا کاهش داشته باشد.

بلیط هواپیما سیستمی

شاید گاهی اوقات به نظر برسد که قیمت بلیط سیستمی گران‌تر است در حالی که اگر کمی واقع‌نگر و دقیق باشید، تا حدی از این تصور کوتاه خواهید آمد. شما هنگام خرید بلیط هواپیما سیستمی، بلیط کودکان را با تخفیف دریافت خواهید کرد. کاهش قیمت بلیط کودکان به سن آن‌ها بستگی دارد.

کلاس نرخی دیگر ویژگی بلیط سیستمی هواپیما است. این کلاس‌ها عامل تفاوت بین بلیط‌های سیستمی هستند. بلیط‌هایی با کلاس‌های نرخی متفاوت، میزان بارشان و البته جریمه کنسلی‌شان با هم فرق دارد.

مزیت‌های بلیط هواپیمای سیستمی

اولا بلیط هواپیمای سیستمی قابل باز پس دادن یا همان استرداد هستند یعنی اگر به هر دلیل شما بلیط را خریداری کنید و بعد از پرواز منصرف شوید، مقداری از پول شما به عنوان جریمه برداشته شده و الباقی پولتان به شما برگردانده می‌شود.

یکی دیگر از خوبی‌هایی که بلیط هواپیما سیستمی دارد، تفاوت قیمت بلیط هواپیما برای افراد بزرگسال و کوچک و افراد با سن های مختلف است.

به عنوان مثال در بلیط هواپیما سیستمی، بلیط هواپیما افراد کم سن و سل نسبت به افراد بزرگسال هزینه‌ی کمتری دارد.

بنابراین اگر دارید با خانواده‌ای که در آن افراد با سن‌های مختلف وجود دارند، سفر می‌کنید بهتر است بلیط سیستمی خریداری کنید.

در زمان خرید بلیط چارتر و سیستمی هواپیما حتما بدانید

بلیط هواپیما یک سند یا رکورد الکترونیکی است که توسط ایرلاین و یا یک آژانس مسافرتی صادر می‌شود. این سند که تاییدکننده یک صندلی در هواپیما می‌باشد، شامل اسم مسافر، ایرلاین یا آژانس مسافرتی صادرکننده، شماره بلیط، فرودگاه مبدا/مقصد، تاریخ و ساعت پرواز، کلاس پروازی، قیمت بلیط، شرایط تغییر تاریخ و یا کنسلی می‌باشد.

زمان شروع استفاده از بلیط هواپیما همزمان با اولین پروازهای مسافربری در سال ۱۹۰۹ میلادی است. در آن سال، مسافران از طریق تلفن رزرو خود را انجام می‌دادند و بلیط از طریق پست برای آدرس آنها ارسال می‌شد.

با ظهور تکنولوژی‌های جدید و پیشرفت برنامه‌های کامپیوتری این روند تغییر حالت داد و مسافران می‌توانند از طریق مرورگرهای اینترنتی و سایت‌های آنلاین فروش بلیط و یا حتی اپلیکیشن‌های طراحی شده برای اینکار می‌توانند ایرلاین مورد نظر و ساعت و تاریخ پرواز خود را انتخاب کرده و مبلغ آن را به صورت اینترنتی واریز کرده و در نهایت بلیط خود را از طریق ایمیل و یا صفحات وب مشاهده کنند که در اصطلاح به آن E-ticket گفته می‌شود.

توجه داشته باشید مسافران نیازی نیست که حتما یک نسخه چاپی از این بلیط را در فرودگاه همراه داشته باشند، برای دریافت کارت پرواز کافی است مدارک شناسایی خود و تصویری از بلیط را همراه داشته باشند.

خرید این نوع بلیط‌ها به مسافرانی توصیه می‌شود که، معمولا به دنبال ارزان‌تر کردن مبلغ تور مسافرتی خود می‌باشند و تغییراتی در زمان پرواز خود نمی‌خواهند ایجاد کنند.

مسیرهایی که برای این بلیط‌ها در نظر گرفته می‌شود، محدودیت ندارد و می‌توان تمام بلیط‌های داخلی و بلیط‌های خارجی تمام شرکت‌های هواپیمایی یا ایرلاین‌ها را در برگیرد.

بخش فروش آنلاین بلیط در محشر دات کام نیز در این راستا، خدمات پروازهای چارتری خود را در مسیرهایی نظیر مسیرهای اروپایی (ایتالیا، فرانسه، اسپانیا)، آفریقای جنوبی، برزیل، ژاپن، استرالیا، چین، مالزی و سنگاپور، با ایرلاین‌های معتبری نظیر هواپیمایی امارات، هواپیمایی قطر، هواپیمایی آلیتالیا، هواپیمایی اتحاد، هواپیمایی عمان، هواپیمایی ماهان و هواپیمایی ایران ایر،در تمامی مسیرها، ارائه می‌کند.

بلیط سیستمی بهتر است!

اگر با افرادی که دائما در سفر کاری و یا غیرکاری هستند به گفت و گو بپردازید، متوجه خواهید شد که این افراد بلیط سیستمی را ترجیح می‌دهند و معمولاً این بلیط را خریداری می‌کنند. علت این امر کاملاً واضح است، چرا که خرید بلیط هواپیما خارجی و داخلی سیستمی انعطاف بیشتری دارد و اگر کسی به دلایل مختلف بخواهد برنامه‌اش را تغییر دهد، با خرید بلیط هواپیما داخلی و خارجی سیستمی می‌تواند آن را پس دهد و بلیط ارزان هواپیما دیگری را جایگزین کند. در برابر این بلیط ها، بلیط های چارتری وجود دارد که دارای انعطاف پذیری کمتری می‌باشند. افرادی که دائما در حال پرواز هستند خیلی از بلیط های چارتری استفاده نمی‌کنند.

بلیط سیستمی:

بلیط سیستمی واژه مقابل بلیط چارتر می‌باشد و توسط شرکت هواپیمایی مذکور به صورت مستقیم در اختیار مشتریان و آژانس‌های مسافرتی توسط برنامه‌های واسطی نظیر آمادئوس و یا وب‌سایت‌های فروش بلیط پرواز ، قرار می‌گیرد.

بلیط سیستمی در واقع برنامه پروازهای منظم یک شرکت هواپیمایی (ایرلاین) در طول سال است که تغییر نرخ چندانی ندارد، البته عواملی مانند تعطیلات خاص یا مناسبت‌های ملی و مذهبی و یا حتی تغییر ساعت پرواز در یک روز باعث افزایش و یا کاهش نرخ بلیط سیستمی می‌شود.

برخلاف بلیط‌های چارتر، مسئولیت خالی ماندن صندلی‌ها در هر پرواز متوجه خود شرکت هواپیمایی یا ایرلاین می‌باشد و شرایط و قوانین کنسلی و تغییر تاریخ و یا ساعت پرواز در این نوع بلیط‌ها طبق قوانین هواپیمایی کشوری و ایرلاین مربوطه قابل انجام است.

در ضمن مسافران می‌توانند پرواز را برای خود رزرو نگه دارند تا در صورت لزوم بدون پرداختن هزینه‌ای آن را تغییر بدهند و در نهایت اقدام به صدور بلیط و پرداخت وجه آن بکنند و حتی در صورتی که بلیط صادر شود در صورت کنسلی، جریمه از مبلغ کسر و مابقی استرداد می‌شود.

  • طبقه‌بندی قیمت بلیط سیستمی

به ۲ دسته IT Fare و Market Fare تقسیم می‌شود:

  • IT Fare به نرخ‌های ویژه و قیمت خرید بلیط هواپیما خارجی سیستمی اطلاق می‌شود که اغلب یا به صورت مستقیم از طرف ایرلاین صادر می‌شود و یا دسترسی‌های خاصی به برخی از آژانس‌های مسافرتی پرفروش (با تعداد مشخص در هر پرواز) داده می‌شود تا بتوانند اینگونه بلیط‌ها را صادر کنند (در اصطلاح به اینگونه نرخ‌ها پروموشن-Promotion گفته می‌شود)، اما این نوع نرخ‌ها به صورت دائمی در دسترس نیستند.
    اما اگر به دنبال نرخ‌های پایین پروازی و با شرایط و قوانین کنسلی و تغییر تاریخ یا ساعت همانند بلیط‌های سیستمی هستید، پیشنهاد می‌شود با همکاران ما در بخش Emirates Holiday تماس گرفته و از خدمات اینگونه بلیط‌ها به همراه پکیج تور آنها بهره‌مند شوید.
  • Market Fare به آن دسته از بلیط‌هایی گفته می‌شود که به صورت معمول توسط آژانس‌های مسافرتی و یا از طریق وب‌سایت‌های فروش بلیط خارجی و بلیط داخلی و یا از طریق اپلیکیشن‌های ایرلاین‌ها، نمایش داده می‌شود.

مرجع فروش بلیط تضمنی سیستمی و چارتری محشر، که در قسمت فروش بلیط خارجی و فروش بلیط داخلی از جمله وب سایت های قدیمی و برتر در این زمینه می‌باشد، در اقدامی برای آسان کردن و صرفه‌جویی در هزینه و وقت مسافران خود اقدام به فروش بلیط پروازهای داخلی و خارجی به تمامی مقاصد در دنیا به صورت آنلاین، کرده است و با بهره‌گیری از چندین تامین‌کننده قوی در این زمینه تجربه راحت و لذت‌بخشی از خرید بلیط هواپیما داخلی خارجی را به مسافران خود عرضه داشته است.

پرواز سیستمی چیست؟

با خرید پرواز سیستمی خیالتان آسوده است. زمانی که به فرودگاه مراجعه می‌کنید، چک‌این می‌کنید و کارت پرواز می‌گیرید. اگر خرید بلیط را در محشر انجام دهید، حتی اگر پروازتان تاخیر داشته باشد، تیم پشتیبانی محشر با شما تماس می‌گیرد و این موضوع را به اطلاعتان می‌رساند.

حتی اگر پاسخگوی تماس نباشید، با پیام کوتاه این تاخیر به اطلاع شما خواهد رسید.

ضمنا در صورتی که تاخیر بیش از 2 ساعت یاشد به صورت 100 درصد تضمینی و کاملا ریگان کل پول پرداختی شما به شما باز پس داده خواهد شد!

برای بررسی قیمت بلیط های سیستمی و خرید آنلاین از محشر t.mahshar.com را بررسی کنید.

خرید بلیط سیستمی هواپیما

بر خلاف آنچه تصور می‌شود، قیمت پروازهای سیستمی همیشه گران‌تر از سایر بلیط‌ها نیست.

البته طبیعی است که بلیط سیستمی از آنچه به عنوان بلیط لحظه آخری از آن یاد می‌شود، گران‌تر باشد.

اما زمانی که تصیمیم به خرید بلیط سیستمی دارید، دیگر مجبور نیستید هر لحظه برای سفر آماده باشید. شما می‌توانید از چندین روز قبل برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید، بلیط‌تان را بخرید و با آرامش راهی سفر شوید. در واقع اگرچه قیمت پروازهای سیستمی گران است اما با آرامش و بی‌دردسر راهی می‌شوید.

البته راه‌های دیگری برای کاهش هزینه بلیط هواپیما آن هم از نوع سیستمی‌اش وجود دارد. راحت‌ترین راه همان شیوه‌ای است که علی‌بابا برای کاربرانش فراهم کرده است. زمانی که در بخش فروش بلیط محشر t.mahshar.com اقدام به خرید بلیط هواپیما می‌کنید، لیستی از بلیط‌ها برای تاریخ موردنظرتان را مشاهده خواهید کرد.

اما در بالای این لیست، یک تقویم قیمتی هم وجود دارد. شما می‌توانید در این تقویم قیمتی یک بررسی کوتاه کنید و ارزان‌ترین بلیط هواپیما را در فاصله چند روز قبل و بعد از تاریخ موردنظرتان ببینید. اگر کمی انعطاف داشته باشید و بتوانید سفرتان را جابه‌جا کنید، می‌توانید بلیط هواپیما را با قیمتی مناسب‌تر بخرید.

از این گذشته، راهکارهایی نظیر موکول کردن سفر به ایام کم‌سفر و غیر تعطیلات، خرید بلیط برای ساعات آخر شب و انتخاب ایرلاین‌هایی با امکانات کمتر، می‌تواند به شما کمک کند تا بلیط هواپیما را با قیمت ارزان‌تر بخرید. با این شرایط هم امکان آن را دارید که بلیط سیستمی بخرید و هم پول کمتری برای خرید آن بپردازید.

بلیط هواپیما سیستمی
بلیط هواپیما سیستمی

پرواز سیستمی ماهان

پرواز سیستمی در تمام ایرلاین‌ها وجود دارد و بلیط آن برای مسافران عرضه می‌شود. در میان ایرلاین‌های فعال در کشور، ماهان یکی از آن ایرلاین‌هایی است که با کسب رضایت مشتریان توانسته به جایگاه قابل‌قبولی در جامعه برسد.

اگر شما هم خواهان خرید پرواز سیستمی ماهان هستید، به بخش فروش بلیط محشر t.mahshar.com مراجعه کنید. مبدا، مقصد و تاریخ سفر را مشخص کنید. پس از نمایش بلیط ایرلاین‌های مختلف برای مقصد موردنظر، از پنجره کنار صفحه و از میان ایرلاین‌ها، گزینه ماهان را انتخاب کنید.

در این مرحله تمام پروازهایی که مشاهده خواهید کرد، مربوط به ماهان هستند. به این ترتیب می‌توانید پرواز سیستمی ماهان را به راحتی بخرید.

البته این شیوه خرید و انتخاب برای سایر ایرلاین‌ها نیز فراهم است؛ کافی است نام آن ایرلاین را از پنجره کنار صفحه انتخاب کنید.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "بلیط هواپیما سیستمی چیست؟" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: بلیط هواپیما سیستمی چیست؟ در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب بلیط هواپیما سیستمی چیست؟ را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال بلیط هواپیما سیستمی چیست؟ در فیسبوک
ارسال بلیط هواپیما سیستمی چیست؟ در تویتر
ارسال بلیط هواپیما سیستمی چیست؟ در واتس آپ
ارسال بلیط هواپیما سیستمی چیست؟ در تلگرام
خبرخوان بلیط هواپیما سیستمی چیست؟

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0