هنگام رفتن به سفر خارجی به چه نکاتی توجه کنیم؟


هنگام رفتن به سفر خارجی به چه نکاتی توجه کنیم؟

هنگام رفتن به سفر خارجی به چه نکاتی توجه کنیم؟

در این مطلب می خوانید ... پنهان

زمانی که تلاش می کنیم برنامه سفر خارجی را برای خود هماهنگ کنیم، به نوعی تصمیم گرفته ایم از زندگی روزمره خود دست کشیده و وارد ماجرای جدیدی بشویم که با زندگی معمول مان تفاوت دارد. تفاوت هایی که تا حدی باید از وجود آنها آگاه باشیم تا تجربیات خوبی برای خود خلق کنیم. در حقیقت سفر ما را وارد محدوده جدیدی از زندگی می کند که قبلا آن را تجربه نکرده ایم و باید با شرایط متفاوتی خود را هماهنگ کنیم. در این میان، زمانی که تصمیم به مسافرت خارجی می گیریم، اهمیت موضوع بیشتر می شود، چرا که به زبان، فرهنگ و قوانین آن کشور آشنایی نداریم. از طرفی رفع نیازهای اولیه مانند غذا، جای خواب و داشتن پول کافی در کشوری خارجی اهمیت بیشتری پیدا می کند.

سفر خارجی 2 3 هنگام رفتن به سفر خارجی به چه نکاتی توجه کنیم؟

همه این موضوعات سبب شد تا ما در پی یافتن نکاتی برآییم که دانستن آنها قبل از سفر ضروری است. نکاتی که به ما اجازه می دهد تا آگاهانه تر کوله سفر خودمان را ببندیم و با دلهره و نگرانی کمتری سفر خود را آغاز کنیم.

هنگام رفتن به سفر خارجی به چه نکاتی توجه کنیم؟

آنچه در این مقاله ارائه شده است، مجموعه ای از تجربیات افرادی است که به نوعی سفر کردن پیشه آنها شده و در طول مسافرت های زیاد خود، به این نتایج دست یافته اند. بنابراین می توانید با ما در این مقاله همراه باشید.


۱) آیا کشوری که می خواهید به آن سفر کنید، ویزا می خواهد و یا خیر؟

لازم اخذ ویزا بالی 4 scaled 5 هنگام رفتن به سفر خارجی به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای مسافرت به بسیاری از کشورها نیاز به دریافت ویزا دارید. ویزا در حقیقت مدرک معتبری است که اجازه خروج شما از کشور و حضور در کشوری دیگر در مدت معین را می دهد. اما در این میان، کشورهایی نیز وجود دارند که اگر قصد سفر به آنها را داشته باشید، می توانید بدون ویزا اقدام به رفتن کنید.

در اینجا، لیست ۱۱ کشوری که نیاز به ویزا ندارند، لیست شده است.

  1. کردستان عراق
  2. مالزی: البته فقط ۱۴ روز اجازه اقامت بدون ویزا در این کشور دارید
  3. ترکیه: تا ۹۰ روز می توانید در این کشور بدون ویزا زندگی کنید
  4. دومنیکا (آمریکا) به مدت ۲۱ روز
  5. اکوادور (آمریکا) به مدت ۹۰ روز
  6. گویان (آمریکا) به مدت ۳۰ روز
  7. هائیتی (آمریکا) به مدت سه ماه
  8. نیکاراگوئه (آمریکا) به مدت ۹۰ روز
  9. ونزوئلا (آمریکا) به مدت ۱۵ روز
  10. نیووی در اقیانوسیه
  11. ایالات فدرال میکرونزی در استرالیا

اما برای رفتن به سایر کشورها، بسته به زمانی که قصد مسافرت دارید، باید اقدام به ویزا گرفتن کنید. به عنوان مثال اگر قصد سفر به کشورهای اروپایی داشته باشید، می توانید ویزای شینگن بگیرید. البته برای بعضی کشورها مانند ارمنستان، تاجیکستان، گرجستان و عراق، ویزای فرودگاهی برای‌تان صادر خواهد شد.

ویزای فرودگاهی به معنی صدور ویزا همزمان با صدور بلیت است و برای دریافت آن نیازی نیست به سفارت کشور موردنظرتان مراجعه کنید. اما حواستان به این موضوع نیز باید باشد که هم اکنون که در نزدیکی ایام عید نوروز هستیم، کار شما سخت تر خواهد بود، چرا که دفاتر اخذ ویزا به میزان زیادی شلوغ است.

پس هرچه زودتر اقدامات لازم را انجام دهید زیرا یکی از مهمترین نکات در سفر خارجی می باشد.


۲) فیش پرداختی عوارض خروج از کشور

احتمالا اگر تا به حال از کشور خارج نشده باشید، وجود این فیش می تواند برایتان تعجب آور باشد، اما یکی دیگر از مدارک مهمی که حتما قبل از سفر، باید اقدام به گرفتن آن بکنید، فیش پرداختی عوارض خروج از کشور است. برای پرداخت این فیش می توانید به شعبه‌ی بانک ملی که در فرودگاه امام خمینی تهران وجود دارد، مراجعه کنید، اما احتمالا خودتان هم حدس می زنید که این شعبه در روزی که قصد مسافرت دارید، بسیار شلوغ خواهد بود. بنابراین شاید بهتر باشد برای صرفه جویی در وقت و انرژی خود چند روز قبل از سفر در یکی از شعبه‌های بانک ملی، مبلغ موردنظر برای پرواز خارجی خود را پرداخت کنید. این توصیه را با دل و جان جدی بگیرید، چرا که افرادی بوده اند که به علت همین موضوع از پرواز خود جا مانده اند.

اما مبلغ این فیش پرداختی، چه میزان است؟ اگرچه مصوبه جدیدی در روزهای گذشته صادر شده است، اما طبق مصوبه‌ی سال ۹۶، مبلغ قابل‌پرداخت برای مقصدهای بین‌المللی ۷۵ هزار تومان و برای مقاصد زیارتی ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان است. ایرانیان مقیم خارج از کشور که دارای کارنامه‌ی شغلی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند، نیازی به پرداخت این مبلغ ندارند.


۳) آیا لازم به واکسینه شدن داریم؟ دارو با خودمون چی ببریم؟

  • اگر به کشورهای جنوب شرقی آسیا و یا آفریقایی سفر می کنید، بهتر است داروهای ضد مالاریا (مانند کینین ، کلروکین و نظایر آن) را با خود به همراه ببرید، چرا که در بعضی از مناطق این کشورها، این حشره شیوع دارد.
  • اگر خودتان به صورت ممعمول داروهای خاصی به ویژه داروهایی که برای بیماری های مزمن و یا خاص وجود دارد، استفاده می کنید، بهتر است آنها را در کیف دستی و نه ساک و چمدان خود بگذارید تا بتوانید در هواپیما و یا زمانی که به آنها نیاز فوری داشتید، استفاده کنید.
  • حتی توصیه می شود، بیماران قلبی و یا افرادی که بیماری های خاص دارند، اطلاعات آخرین آزمایشات و معاینات پزشکی خود را نیز به همراه داشته باشند.
  • اگر مبتلا به دیابت هستید و باید انسولین مصرف کنید، موارد مورد نیاز خود مانند سوزن و سرنگ انسولین را به همراه داشته باشید
  • بعضی از مکان هایی که به آنها سفر می کنید، واکسن زدن ضروری است تا از بیماری هایی که در آنجا شیوع دارد، در امان بمانید. بنابراین قبل از سفر به مکان مورد نظر در این مورد به خوبی تحقیق کنید.

۴) کپی کاری را فراموش نکنید.

از همه مدارک مهم خود مانند پاسپورت، ویزا، برگه های رزرو هتل، بلیط های هواپیما و قطار، شناسنامه و دیگر مدارک خود چند کپی تهیه کنید و آنها را در جای امنی جدا از جایی که مداراک اصلی نگهداری می شوند، بگذارید.

حتی یک راه آسان تر هم می تواند وجود داشته باشد، از مدارکتان تصویر تهیه کنید و در گوشی های خود و یا در یک فلش مموری و حتی ایمیل خود نگهداری کنید تا در سفر خارجی خود دچار مشکل نشوید.


۵) پول هایمان را جاسازی کنیم

رفتن به کشور خارجی بدون داشتن پول کافی می تواند بسیار دلهره آور باشد، اما از دست دادن پول می تواند بسیار سخت تر باشد. اتفاقی که در بسیاری از فیلم ها دیده ایم و یا از اطرافیانمان شنیده ایم. بنابراین بسیار مهم است که به خوبی در مورد جا سازی پول و برداشت میزان مشخصی از پول، آگاهانه عمل کنیم.

بهتر است پول های خود را در بخش های مختلفی از وسایل و لباس هایتان بگذارید. به عبارتی، همه تخم مرغ های خود را در یک سبد نگذارید.

بهتر است قبل از سفر به بانک خود سر زده و مدارک خود را دوباره بررسی کنید و پیغام های مربوط به برداشت و واریز پول را برای خود فعال کنید.

حدالامکان سعی کنید از کارتهای اعتباری به جای حمل پول استفاده کنید.

البته لازم است همواره مقداری پول خرد کشور مقصد را برای موارد حمل و نقل و مانند آن به همراه داشته باشید

برای تبدیل ارز از صرافی های موجود در فرودگاه و یا بانک های معتبر استفاده کنید.

در کیف پول خود، فقط پول بگذارید و حدالامکان از گذاشتن مدارک در آن خودداری کنید.


۶) چمدان خود را خالی کنید

سعی کنید از بردن وسایل غیر ضروری مانند چند دست لباس خودداری کنید. به احتمال زیاد شما در طول سفر خود، خرید های زیادی خواهید داشت. اگر در طول زمستان مسافرت می کنید و مقصد شما، کشور بسیار سردی نیست، بردن لباس های گرم زیاد از حد، چندان ضروری نیست. حواستان باشد که اگر وسایل زیادی با خود حمل کنید، مشمول قانون اضافه بار خواهید شد و مجبورید برای ان پول اضافی پرداخت کنید. از طرفی بردن وسایل بیش از حد، می تواند تمرکز شما را نیز بهم بزند، چرا که همواره باید مراقب وسایل خود باشید.


۷) با قدم گذاشتن در کشور مقصد چه کار کنیم.

سعی کنید در طول روز به کشور مقصد برسید. چرا که یافتن مکان ها و مسیرها در طول شب کمی دشوار خواهد بود. مگر آنکه در آن کشور، فرد و یا افراد مطمئنی باشند که بتوانند شما را همراهی و راهنمایی کنند. به عنوان مثال بسیاری از افراد با تورها سفر می کنند. بنابراین می توانند با راهنمایی سرپرست تور، مطمئن و ارزان سفر کنند حتی در سفر خارجی…

اگر در کشور مقصد، تاکسی سوار می شوید، سعی کنید پلاک ماشین را در جایی یادداشت کنید.

اگر قصد ماندن در هتل دارید، می توانید از دو تا سه ماه پیش هتل خود را رزرو کنید و برای اینکار می توانید از بخش معرفی هتل ها در همین وب سایت محشر دات کام، استفاده کنید.

قبل از سفر، نقشه ایستگاه های مترو و حمل و نقل عمومی را جویا شوید و در کشور مقصد نیز کارت های مشخص حمل و نقل عمومی را تهیه کنید.

شرایط هتل خود را کاملا جویا شوید و مطمئن شوید چه امکاناتی برای شما رایگان و یا پولی است. بسیاری از کشورهای توریستی در هتل ها سیستم حمل و نقل رایگان به مناطق مختلف شهر دارند. قوانین کشور مقصد را بررسی کنید

هر کشوری برای خود فرهنگ و آداب و رسوم مختلفی دارد و قوانینی که باید از آنها با خبر باشید تا در طول سفر با مشکلی روبرو نشوید.

برای مثال، در کشور فرانسه شما نمی توانید از پلیس ها عکاسی کنید. این کار جرم محسوب می شود.

پس سعی کنید از قوانین کشورها با خبر شوید. مثلا در بعضی از کشورها نمی توانید شما به کودکان دست بزنید، چرا که به عنوان کودک آزاری شناخته می شود و می توانید کاملا به دردسر بیفتید.


۸) شرایط ایمنی در طول سفر را کاملا رعایت کنید.

اگر فردی در فرودگاه از شما درخواست کرد که به علت زیادی بار، از چمدان شما استفاده کند، هرگز اینکار را انجام ندهید، بسیاری از افراد به دلیل ناآگاهی، به جرم حمل مواد مخدر دستگیر شده و روزهای طولانی را در زندان سپری کرده اند.

حدالامکان سعی کنید چمدان و کوله پشتی خود را چسپ کاری کنید تا فردی هم نتواند بدون اطلاع شما، به اینکار دست بزند.

باید توجه داشته باشید که حمل بعضی مواد در چمدان می تواند در کشور مقصد جرم محسوب شود. پس به این موضوع تا حد امکان توجه کافی داشته باشید تا در سفر خارجی خود دچار مشکل نشوید.


۹) حتما یک ساعت قبل از سفر در مکان مورد نظر حضور داشته باشید

تا به حال از افراد زیادی شنیده اید که قطار، هواپیما و یا حتی اتوبوس سفر خود را از دست داده اند و بسیاری از افراد با شنیدن چنین حوادثی، همواره در ذهن خود اینگونه تصور می کنند که چنین اتفاقی برای آنها پیش نخواهد آمد. اما به خاطر داشته باشید که در جریان آماده شدن برای سفر، در طول سفر و در زمان بازگشت، اتفاقات زیادی می تواند رخ بدهد که کاملا از کنترل شما خارج است. پس همواره سعی کنید که حداقل یک ساعت قبل از سوار شدن به وسیله حمل و نقل خود، در مکان حضور داشته باشید.


۱۰) زبان کشور مقصد را یاد بگیرید

یادگیری زبان رسمی کشوری که به آن سفر می کنید، کار دشواری است، اما ضروری است شما علاوه بر زبان انگلیسی تا حدی به زبان کشور مقصد آگاهی داشته باشید. بسیاری از مسافران سعی می کنند قبل از سفر کتاب راهنمای زبان کشور مقصد را تهیه کنند. اما امروزه اپلیکیشن های بسیار مناسبی برای اینکار به وجود آمده است. شما با وجود چنین اپلیکیشنی در گوشی همراهتان می توانید با خیالی آسوده سفر کنید و با این اپلیکیشن، زبان کشور مقصد را به راحتی بیاموزید و مورد استفاده قرار دهید


۱۱) وسایل الکترونیکی خود را شارژ کنید.

سیستم الکترونیکی و پریز بسیاری از کشورها مشابه به کشور ما نیست. پس حدالامکان سعی کنید، وسایل الکترونیکی خود را قبل از سفر شارژ کامل کنید و پاور بانک به همراه داشته باشید. البته در هتل و یا مکان هایی که اقامتگاه شما خواهد بود، معمولا به صورت رایگان و یا با صرف هزینه، می توانید وسیله های الکترونیکی خود را شارژ کنید. چرا که انرژی الکتریکی در بسیاری از کشورها گران است و برای مصرف انرژی از شما پول دریافت می شود.

هنگام رفتن به سفر خارجی به چه نکاتی توجه کنیم؟

به این ترتیب ما در این مقاله تلاش کردیم، مهم ترین نکاتی که مسافران در طول سفرهای خارجی رعایت می کنند را بیان کنیم. شما نیز می توانید به این لیست، موارد و تجربیات خود را اضافه کنید تا ما به انتهای مقاله خود بیفزاییم.

امیدواریم این مقاله اطلاعات مفیدی را برای آماده سازی شما قبل از سفر فراهم کرده باشد و خاطره های خوبی از سفرهایتان برای شما رقم بخورد.

سفر خارجی | مسافرت خارجی
محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "هنگام رفتن به سفر خارجی به چه نکاتی توجه کنیم؟" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: هنگام رفتن به سفر خارجی به چه نکاتی توجه کنیم؟ در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب هنگام رفتن به سفر خارجی به چه نکاتی توجه کنیم؟ را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال هنگام رفتن به سفر خارجی به چه نکاتی توجه کنیم؟ در فیسبوک
ارسال هنگام رفتن به سفر خارجی به چه نکاتی توجه کنیم؟ در تویتر
ارسال هنگام رفتن به سفر خارجی به چه نکاتی توجه کنیم؟ در واتس آپ
ارسال هنگام رفتن به سفر خارجی به چه نکاتی توجه کنیم؟ در تلگرام
خبرخوان هنگام رفتن به سفر خارجی به چه نکاتی توجه کنیم؟

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ