محشر دات كام محبوبترين سايت فارسي


ترين ها ركورد شكني ها: نظریه تلسكوپ برای اولین بار توسط چه كسی مطرح شد؟


تغییر اندازه متن:

نظریه تلسكوپ برای اولین بار توسط چه كسی مطرح شد؟ نظریه تلسكوپ برای اولین بار توسط چه كسی مطرح شد؟

نظریه تلسكوپ برای اولین بار توسط چه كسی مطرح شد؟ ممكن است پاسخ دهید : ((خوب معلومه گالیله)) اما این طور نیست گالیله اولین شخصی بود كه یك تلسكوپ را طراحی كرد، ساخت و از آن برای رصد ستارگان استفاده كرد ( طبق تاریخ علم غرب). در تاریخ علم بشر، بارها افرادی درباره‌ی نور صحبت كرده‌اند مانند فلاسفه یونان كه نظریات مختلفی راجع به نور و ماهیت آن در كتابهای خود آورده‌اند. اما باور عمومی تا قرن هفتم میلادی این بود كه نور از چشم موجودات رنده ساطع میشود و این دلیل دیدن اشیا است اما در قرن هفتم اولین شخصی كه به طور علمی در كلاس ‌های درس خود این عقیده را نفی كرد و نور را به شكلی كه امروز ما آن را می‌شناسیم تشریح كرد امام جعفر صادق(ع) بود.
ایشان در كلاسهای خود بحث‌های بسیاری را درباره نور مطرح ساختند كه از آن موارد نظریه ایشان راجع به جمع آوری نور است ایشان گفته‌اند : ((نور از طرف اشیا بسوی چشم ما میاید و از آن نور كه از طرف هر شیئی به سوی چشم ما میآید فقط قسمتی به چشم ما می‌رسد و بهمین جهت ما اشیا دور را به خوبی نمی‌بینیم و اگر تمام نوری كه از یك شیء دور می‌آید به چشم ما برسد ما شیء دور را نزدیك خواهیم دید و اگر بتوان چیزی ساخت كه تمام نور یك شیء دور را به چشم ما بتاباند در صحرا شتری را كه در فاصله سه هزار ذرع میچرد در فاصله شصت ذرعی خواهیم دید.)) ( از كتاب مغز متفكر جهان شیعه ترجمه ذبیح الله منصوری )
پس به این ترتیب می‌بینید كه بسیار زودتر از گالیله نظریه تلسكوپ یعنی همان وسیله‌ای برای جمع آوری نور مطرح شده بود .
(اگر علاقه مند هستید می توانید با مراجعه به كتاب (رسالت النور) جابر كه از شاگردان امام بودند با ابعاد مختلف درس های ایشان درباره نور آشنا شوید)


مطالب مرتبط: نور ,چشم , دور , تلسكوپ , گالیله , كتاب ,
لینک مستقیم: نظریه تلسكوپ برای اولین بار توسط چه كسی مطرح شد؟
بخش ترين ها ركورد شكني ها وب سایت محبوب فارسی زبانان محشر

نظریه تلسكوپ برای اولین بار توسط چه كسی مطرح شد؟




ورود به چت روم دی جی چت محشر


سایر چت روم های محشر را نیز امتحان کنید
چت روم دی جی چت
چت روم جاوا چت
چت روم صوتی و تصویری
چت روم ویژه
چت روم فلش

بازی آنلاين

بازی شطرنج آنلاین