محشر دات كام محبوبترين سايت فارسي


ترين ها ركورد شكني ها: توسط صنعتگران كشورمان ساخته شد : طراحي دستگاه عايق پيچ در ايران


تغییر اندازه متن:

توسط صنعتگران كشورمان ساخته شد : طراحي دستگاه عايق پيچ در ايران توسط صنعتگران كشورمان ساخته شد : طراحي دستگاه عايق پيچ در ايران

توسط صنعتگران كشورمان ساخته شد : طراحي دستگاه عايق پيچ در ايران محققان شركت تعميرات نيروگاهي ايران موفق به ساخت دستگاه عايق پيچ شدند كه قادر به پوشاندن سيم با چهار لايه كاغذ عايقي و با سرعت حداكثر 15 متر در دقيقه و حداقل سرعت 60.3 سانتي متر در دقيقه است.

علي طحان پور ، متخصص طراحي و ساخت ابزارآلات و سازنده اين دستگاه در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اين كه نيروي برق در نيروگاه‌ها، توليد و براي انتقال آن به شهرها از خطوط انتقال انرژي استفاده مي‌شود، اظهاركرد: اين انرژي در نيروگاه با يك نسبت ولتاژ جريان به ترانسفورماتور تحويل داده شده و با يك نسبت ولتاژ جريان ديگر از ترانسفورماتور گرفته شده و به خطوط انتقال فرستاده مي‌شود.

وي افزود: در نزديكي شهرها مجددا اين نسبت ولتاژ و جريان به ترانسفورماتور ديگري داده شده و با نسبت و ولتاژ ديگر مناسب مصرف تحويل گرفته مي‌شود. اين تبديل نسبت در ترانسفورماتور توسط فعل و انفعالات مغناطيسي و الكتريكي انجام مي‌شود. تست الكتريكي ترانس در ساده‌ترين حالت شامل سيم‌پيچ‌هاي اوليه و ثانويه است و اين سيم پيچ‌ها اكثرا از سيم‌هاي مسي تخت تشكيل شده‌اند و هر سيم پيچ كه باز هم اكثرا استوانه‌اي شكل هستند از تعداد زيادي سيم تخت مسي كه كنار هم قرار گرفته‌اند، تشكيل شده است.

طحان پور اضافه كرد: هر سيم و هر لايه سيم پيچي نسبت به سيم لايه ديگر و سيم پيچ لايه ديگر داراي اختلاف پتانسيل است كه بايد توسط عايق از هم ايزوله شوند. اين ‌عايق درترانسفورماتورها شامل كاغذ عايقي است كه بعدا به روغن نيز آغشته مي‌شود. اين كاغذ در عرض‌هاي مختلف و ضخامت‌هاي مختلف توسط دستگاه‌هاي عايق پيچي روي سيم‌هاي لخت مسي پيچيده مي‌شود.

به گفته وي ، اين كاغذ در حالت عادي به سهولت پاره مي‌شود و براي اين كه هنگام پيچيده شدن روي سيم تخت، بتوان كشش كافي ايجاد كرد بايد رطوبت آن را بالا برد تا حالت كششي پيدا كند و هنگام پيچيده شدن روي سيم پاره نشود.

متخصص طراحي و ساخت ابزارآلات شركت تعميرات نيروگاهي ايران با اشاره به نياز اين شركت به اين دستگاه گفت: در اين راستا، تلاش شد تا اين دستگاه با امكانات داخلي ساخته شود و در حال حاضر دستگاه عايق پيج (استرند) ساخته شده قادر به پوشاندن سيم با چهار لايه كاغذ عايقي و با سرعت حداكثر 15 متر در دقيقه و حداقل سرعت 60.3 سانتي متر در دقيقه است كه بسته به كيفيت سيم، داراي اتوهاي پرسي غلطكي پنوماتيكي است.

وي با بيان اين‌كه اين دستگاه داراي گيج كنترل فشارنده بوده و كار اين قسمت پرس كردن كاغذ پيچيده شده روي سيم و گرفتن هواي آن است، خاطرنشان كرد: اين نوع گيج فقط در اين دستگاه به كار رفته است. اين دستگاه داراي اتاقك ويژه‌اي در رطوبت سرد يكنواخت به منظور مرطوب كردن عايق كاغذي با قابليت تنظيم براي رطوبت‌هاي مختلف است.

طحان پور تصريح كرد: در ابتداي دستگاه يك سيم بازكن برقي و در انتهاي دستگاه سيم‌ جمع‌كن برقي قرار دارد كه هر كدام از آنها مي‌تواند از دستگاه جدا شده و براي مقاصد ديگر استفاده شود. در ضمن مي‌توان يك يا چندين دستگاه عايق پيچ ديگر مشابه دستگاه موجود با اين دستگاه را سري كرده و يك سيم جمع كن و سيم باز كن در ابتدا و انتهاي اين خط نصب شود تا ظرفيت چهار لايه عايق به تعداد بالاتر در موارد مورد نياز افزايش يابد.

وي با اشاره به اين كه اين دستگاه شامل سيستم قطع‌كن خودكار است، تصريح كرد: اين سيستم در صورتي كه كاغذ عايقي پاره شود، فعال شده و دستگاه را متوقف كرده و آلارم مي‌دهد كه سيم بدون عايق عبور نكند.

طحان پور در تبيين ديگر مزاياي اين دستگاه گفت: بيشتر قطعات موجود در اين دستگاه به ويژه قسمت‌هاي گرداننده از طلق عايقي است كه علاوه بر ايجاد سهولت در كنترل، سبكي اين قسمت‌ها را نيز باعث مي شود.

به گفته اين متخصص طراحي و ساخت ابزارآلات شركت تعميرات نيروگاهي ايران ، استهلاك قسمت‌هاي گرداننده به مراتب پايين‌تر از نوع خارجي ‌آن است كه از فلز استفاده شده است.

مطالب مرتبط: صنعتگران ,كشور , ايران , دستگاه , طراحي , سيم ,
لینک مستقیم: توسط صنعتگران كشورمان ساخته شد : طراحي دستگاه عايق پيچ در ايران
بخش ترين ها ركورد شكني ها وب سایت محبوب فارسی زبانان محشر

توسط صنعتگران كشورمان ساخته شد : طراحي دستگاه عايق پيچ در ايران




ورود به چت روم دی جی چت محشر


سایر چت روم های محشر را نیز امتحان کنید
چت روم دی جی چت
چت روم جاوا چت
چت روم صوتی و تصویری
چت روم ویژه
چت روم فلش

بازی آنلاين

بازی شطرنج آنلاین