محشر دات كام محبوبترين سايت فارسي


ترين ها ركورد شكني ها: بزرگترين اكتشاف قرن توسط يك راننده بولدوزر!


تغییر اندازه متن:

بزرگترين اكتشاف قرن توسط يك راننده بولدوزر! بزرگترين اكتشاف قرن توسط يك راننده بولدوزر!

بزرگترين اكتشاف قرن توسط يك راننده بولدوزر! منطقه فسيلي كه مي تواند يكي از بزرگترين مناطق فسيلي عصر يخبندان در جهان نامگذاري شود طي حادثه اي توسط يك راننده بولدوزر كشف شد.

به گزارش خبرگزاري مهر، كشفي اتفاقي توسط يك راننده بلدوزر منجر به حادثه اي شد كه مي تواند بزرگترين اكتشاف قرن نام بگيرد: كشف گورستاني متعلق به عصر يخبندان كه مي تواند رقيبي براي منطقه مشهور "لا برو" به شمار رود.

پس از دو هفته حفاري در مخزن فسيلي "زيگلر" در نزديكي روستاي "اسنومَس" واقع در كلرادو، دانشمندان موزه علوم طبيعي "دنور" گنجينه اي بزرگ از فسيلهاي متعدد، حشرات و گياهان را با خود به خانه بردند. گنجينه اي كه به گفته آنها مي تواند ديدگاهي واقع بينانه از جانداران غول پيكري كه در دوران باستان بر روي زمين پرسه مي زدند را در اختيار آنها قرار دهد.



از زماني كه دانشمندان استخراج فسيلها را آغاز كردند در حدود 600 استخوان از 20 گونه جانداري متعلق به دوران پليستوسن يا همان عصر يخبندان را از زير خاك بيرون كشيدند. بقاياي پنج پستاندار فيل نما به نام "مستودون"، سه گاو ميش، يك تنبلك، يك گوزن، يك سمندر ببري و دو ماموت كلمبيايي از جمله فسيلهاي ارزشمندي بوده اند كه در اين گورستان دسته جمعي ما قبل تاريخ كشف شده اند.



كشف اين منطقه زماني آغاز شد كه يك راننده بولدوزر به صورت اتفاقي با يكي از فسيلهايي كه به يك ماموت تعلق داشت برخورد كرده و به سرعت با موزه تاريخ طبيعي دنور تماس گرفت تا آنها را از اين كشف آگاه كند.

از ديگر بخشهاي هيجان انگيز اين منطقه فسيلي، كشف تعداد زيادي حشره و حيات گياهي است، به همراه تكه هاي چوبي كه در عصر يخبندان توسط سگهاي آبي جويده شده اند. دانشمندان معتقدند اين مدارك مي توانند پنجره اي را به سوي اكوسيستم عصر يخبندان به روي آنها بگشايد.

بي همتا بودن اين منطقه به خاطر موقعيتي است كه در آن واقع شده است، منطقه "زيگلر" بر فراز منطقه اي قرار گرفته كه نسبت به بسياري از ديگر مناطق اكتشافي مرتفع تر به شمار مي رود. اين منطقه در اصل يك درياچه يخي بوده و از اين رو توانسته فسيلهايي كه درونش قرار داشته اند را براي بيش از 40 هزار سال سالم نگه دارد.

بر اساس گزارش نشنال جئوگرافيك، دانشمندان اكنون اين فسيلهاي ارزشمند را به موزه دنور انتقال داده اند تا قبل از بازگشت دوباره به منطقه ماقبل تاريخي "زيگلر" در ماه مي، عمليات مورد نياز براي حفظ و نگه داري از اين فسيلها را آغاز كنند.


عکس: شبيه سازي ظاهر حيوانات عصر يخبندان از روي فسيلهاي كشف شده


مطالب مرتبط: بزرگترين , اكتشاف , راننده , منطقه , عصر , موزه
لینک مستقیم: بزرگترين اكتشاف قرن توسط يك راننده بولدوزر!
بخش ترين ها ركورد شكني ها وب سایت محبوب فارسی زبانان محشر

بزرگترين اكتشاف قرن توسط يك راننده بولدوزر!




ورود به چت روم دی جی چت محشر


سایر چت روم های محشر را نیز امتحان کنید
چت روم دی جی چت
چت روم جاوا چت
چت روم صوتی و تصویری
چت روم ویژه
چت روم فلش

بازی آنلاين

بازی شطرنج آنلاین