محشر دات كام محبوبترين سايت فارسي


مد و زيبایی و ترفندهای آرایشی: جوان‌سازي صورت؛ به چه صورت؟


تغییر اندازه متن:

جوان‌سازي صورت؛ به چه صورت؟ جوان‌سازي صورت؛ به چه صورت؟

جوان‌سازي صورت؛ به چه صورت؟ تاثير افزايش سن بر پوست صورت و روش‌هاي مقابله با آن

افزايش سن بر هر بخشي از بدن اثر مي‌گذارد؛ از جمله بر پوست صورت. هر چه سن بالاتر مي‌رود و تجربه و خرد آدم بيشتر مي‌شود، تغييراتي که در ظاهر بيروني رخ مي‌دهد، افزايش مي‌يابد؛ تغييراتي که بيش از همه، در پوست پيشاني قابل مشاهده است...

چند تغيير رايج با افزايش سن در پوست صورت ما رخ مي‌هد که البته برخي از آنها آشناتر و آشکارترند:

• پيشاني با پس رفتن خط رويش مو وسيع مي‌شود.

• گوش‌ها اغلب اندکي درازتر مي‌شوند زيرا غضروف آنها رشد مي‌کند.

• نوک بيني ممکن است به سمت پايين خم شود زيرا بافت همبند حمايت‌کننده غضروف بيني ضعيف مي‌شود.

همچنين تغييرات ساختاري‌اي نيز در پشت صحنه رخ مي‌دهد. هنگامي که جوان هستيد، چربي در صورتتان به شکلي يکنواخت توزيع مي‌شود و برخي از تجمعات چربي در اينجا و آنجاي صورت در پيشاني، گيجگاه، گونه‌ها و نواحي دور دهان و چشم وجود دارد. با افزايش سن، حجم اين چربي کاهش مي‌يابد، بيرون مي‌زند و به سمت پايين مي‌افتد؛ بنابراين خطوط چهره که قبلا گرد بودند، ممکن است فرورفته شوند و پوست که نرم و کشيده بود، شل و آويزان مي‌شود. در عين حال، چربي در ساير بخش‌هاي صورت، به خصوص نيمه پاييني صورت و اطراف چانه و گردن جمع مي‌شود و فرد به اصطلاح غبغب پيدا مي‌کند. البته چين و چروک هم در صورت پديدار خواهد شد. چين و چروک‌هاي عميق، آنهايي که در پيشاني و ميان 2 ابرو ايجاد مي‌شوند، «خطوط عاطفي» ناميده مي‌شوند. اين خطوط، محصول انقباض و برآمدگي عضلات صورت‌اند و درنهايت روي پوست شيار ايجاد مي‌کنند.

ساير چين‌هاي صورت ممکن است عميق‌تر هم بشوند؛ چرا که چربي اطراف آنها کاهش پيدا مي‌کند و جابه‌جا مي‌شود. چين‌‌و‌چروک‌هاي ريزتر صورت ناشي از آسيب نور خورشيد، سيگار کشيدن و تحليل‌رفتن طبيعي اجزاي پوست هستند که در شرايط معمول پوست را ضخيم و انعطاف‌پذير نگاه مي‌دارند.


پيري پوست صورت چاره دارد؟

حتي اگر شما ژن‌هاي فوق‌العاده‌اي داشته باشيد و بسيار جوان‌تر از سن واقعي‌تان به نظر برسيد، تغييرات مربوط به افزايش سن در ظاهر چهره شما يک امر اجتناب‌ناپذير است. اين تغييرات بيانگر شادي‌ها و رنج‌هاي ما در طول زندگي هستند. يک طرز برخورد اين است که سنمان و ظاهرمان را همان‌طور که هستيم، بپذيريم. اما همه افراد اين نوع نگرش را قبول ندارند و برخي ممکن است بخواهند اين تغييرات را به تعويق بيندازند؛ از جمله با کشيدن پوست صورت که در آن، با جراحي بافت‌هاي اضافي در صورت برداشته و پوست شل‌شده در بخش پاييني صورت کشيده مي‌شود.

روش‌هاي پوست‌‌کشي صورت امروزه بهبود يافته‌اند و بنابراين نتايج حاصل از آنها طبيعي‌تر به‌نظر مي‌رسند. اما اين جراحي گران‌قيمت است و کارهاي ديگري بايد همراه آن انجام شود تا نتايج مطلوب به دست آيد. پوست کشي‌صورت، بيستمين عمل جراحي زيبايي پرطرفدار است و اکنون گزينه‌هاي بسيار ديگري براي تغيير دادن صورت در حال پير شدن وجود دارد. گرچه اغلب اين روش‌هاي جوان‌کردن دوباره صورت، غيرجراحي هستند اما هزينه انجام آنها هم کم نيست، به‌خصوص اگر نياز به درمان‌هاي مکرر باشد.

چند نمونه رايج از کارهايي که مي‌توان براي رسيدن به صورتي جوان‌تر انجام داد، به شرح زيرند:

• محافظت در برابر نور خورشيد: شايد محافظت صورت در برابر نورخورشيد بهترين شيوه براي حفاظت از پوست باشد. بيشتر آسيب‌هاي پوست صورت ناشي از بخش A اشعه ماوراي‌بنفش (UVA) نور خورشيد است بنابراين لازم است که از کِرِم ضد‌آفتاب استفاده کنيد تا در مقابل UVA و نور UVB که باعث آفتاب‌سوختگي مي‌شود، محافظت شويد. به سر گذاشتن کلاه لبه‌پهن نيز ايده خوبي است.

• کِرِم‌ها و لوسيون‌ها: کِرِم‌هاي مرطوب‌کننده، پوست را تسکين مي‌بخشند و ممکن است به‌طور موقت باعث شوند چين‌و‌چروک‌هاي صورت کمتر خود را نشان دهند. مرطوب‌کننده‌ها حاوي آب هستند تا باعث شوند پوست کمتر چرب شود و همچنين بسياري از آنها حاوي موادي مانند گليسيرين هستند که ممکن است به اتصال آب به پوست کمک کنند. کِرِم‌هاي لايه‌بردار ممکن است با برداشتن سلول‌هاي پوستي مرده که به سادگي مانند دوران جواني فرد نمي‌ريزند، باعث شوند ظاهر پوست پير‌شده جوان‌تر به نظر برسد.

چند کِرِم که به وسيله پزشک تجويز مي‌شود (مانند آويتا، آواگا، رنووا، رتينا- A) نيز وجود دارند که مي‌توانند باعث کاهش چين‌و‌چروک‌هاي پوست و نقاط قهوه‌اي رنگ (نقاط کبدي) روي پوست ناشي از تابش اشعه خورشيد شوند. همه اين کِرِم‌ها حاوي ترکيبات رتينوييدي هستند و از لحاظ ساختماني به ويتامين A شبيه‌اند و به نظر مي‌رسد از طريق القاي توليد کلاژن در بخش مياني پوست (درم) و تغيير ملانين- رنگدانه‌اي که باعث لکه‌هاي قهوه‌اي رنگ پيري مي‌شود- عمل مي‌کنند.

• تزريق سم بوتولينوم (بوتاکس): اين تزريق براي برطرف کردن خطوط عاطفي روي پيشاني و بين ابروها به کار مي‌رود. تزريق اين دارو باعث بي‌حرکت‌شدن نسبي عضلاتي مي‌شود که خطوط عاطفي را تشکيل مي‌دهند و بنابراين پوست صاف مي‌شود البته برخي از خطوط عاطفي عميق‌تر ممکن است برطرف نشوند.

• پرکننده‌هاي پوست: پرکننده‌هاي بخش مياني پوست (درم) براي برطرف کردن خطوط پوستي‌اي که به دنبال از دست رفتن چربي و کلاژن ايجاد مي‌شوند، به کار مي‌روند. محل‌هاي اصلي براي اين تزريقات به‌صورت 2 مجموعه پرانتز هستند؛ يک جفت خطي که از بيني به سمت گوشه‌هاي دهان کشيده مي‌شود‌ و به نام چين‌هاي بيني- لبي شناخته مي‌شوند و زوج ديگر، خط‌هايي هستند که از گوشه دهان به سمت چانه کشيده مي‌شوند و به آنها خطوط ماريونت مي‌گويند. مواد بسيار متفاوتي براي پرکردن درم مورد استفاده قرار مي‌گيرند. امروزه شايد کلاژن، روشي از مد افتاده محسوب شود و پرطرفدارترين ماده پرکننده، اسيدهيالورونيک باشد که يک قند پيچيده است و به طور طبيعي در بسياري از بافت‌ها يافت مي‌شود. اسيدهيالورونيک از کلاژن گران‌تر و مدت اثر آن طولاني‌تر است (تا حداکثر 6 ماه براي چين‌هاي بيني- لبي). اثر پرکننده درم نيز موقتي است و پس از چند ماه از بين مي‌رود. مدت اثر آن به محل تزريق بستگي دارد اما با تزريق‌هاي مکرر اندکي بيشتر طول مي‌‌کشد.

• درمان‌هاي ليزري: ليزرها را مي‌توان براي برطرف کردن برخي از رنگدانه‌هاي پوست به‌کار برد؛ از جمله رنگدانه قهوه‌اي (اگر هدف برطرف کردن کک‌و‌مک و لکه‌هاي پيري باشد) و رنگدانه قرمز (اگر هدف محو کردن مويرگ‌هاي پاره‌شده باشد). از ليزر براي لايه‌برداري کل پوست صورت هم استفاده مي‌کنند. بالاترين لايه‌هاي پوست برداشته مي‌شوند و همراه آنها چروک‌هاي ناشي از آسيب نورخورشيد و جوشگاه باقي‌مانده از آکنه نيز برداشته مي‌شوند. در يک شيوه ديگر بدون لايه‌برداري با ليزر پوست را دوباره جوان مي‌کنند. انرژي ساطع‌شده از اين نوع ليزر از لايه بيروني پوست عبور مي‌کند تا به سطح عميق‌تر پوست وارد شود و باعث ايجاد التهاب مي‌شود‌ و التهاب به تشکيل کلاژن منتهي مي‌شود که ظاهر پوست را جوان مي‌کند. بعد از اغلب درمان‌هاي ليزري بايد به پوست زمان داد تا بهبود پيدا کند. اين زمان بهبودي ممکن است شامل چند هفته بسته به نوع و وسعت درمان باشد. درمان‌هاي ليزري بدون برش اندکي سريع‌تر بهبود پيدا مي‌‌کنند.

مطالب مرتبط: پوست , صورت , چربي , سن , گوش , جوان
لینک مستقیم: جوان‌سازي صورت؛ به چه صورت؟
بخش مد و زيبایی و ترفندهای آرایشی وب سایت محبوب فارسی زبانان محشر

جوان‌سازي صورت؛ به چه صورت؟




ورود به چت روم دی جی چت محشر


سایر چت روم های محشر را نیز امتحان کنید
چت روم دی جی چت
چت روم جاوا چت
چت روم صوتی و تصویری
چت روم ویژه
چت روم فلش

بازی آنلاين

بازی شطرنج آنلاین