محشر دات كام محبوبترين سايت فارسي


مد و زيبایی و ترفندهای آرایشی: مسایل مهم در دکلره کردن مو


تغییر اندازه متن:

مسایل مهم در دکلره کردن مو مسایل مهم در دکلره کردن مو

مسایل مهم در دکلره کردن مو 1. موقع دكلره قبل از هر چيز بايد حساسيت پوستي را در نظر گرفت. زيرا اگر فرد داراي حساسيت پوستي باشد در موقع دكلره دچار ناراحتيهاي شديد پوستي خواهد شد.



2. قبل از دكلره كردن بايد ملاحظه كرد كه مو داراي رنگ طبيعي است يا رنگ شده است. بايد ديد بوسيله رنگهاي شيميايي يا رنگهاي گياهي است. مسلما موهاي رنگ شده با رنگهاي شيميايي دكلره آنها را امكان پذير مي سازد. ولي چنانچه با رنگهاي گياهي رنگ شده باشد، دكلره چنين موئي امكان پذير نيست. زيرا رنگهاي گياهي ديچه هاي روي مو را مسدود كرده و مانع خروج پيگمنت هاي رنگي از دريچه هاي مو مي شوند.



3. نوع مو در موقع دكلره كردن از نظر نازكي و ضخيم بودن بايد مورد توجه قرار گيرد.موهاي ضخيم هم در موقع دكلره كردن و هم در موقع رنگ كردن مشكلتر از موهاي تازه دكلره، رنگ مي شود و در ضمن موهاي ضخيم به همان نسبت كه در موقع دكلره مقاومت بيشتري از خود نشان مي دهند امكان خرد و شكننده شدن آنها در موقع دكلره خيلي زيادتر از موهاي نازك مي باشد، بنابر اين آرايشگر محترم بايد به اين مسئله توجه كافي داشته باشد و مو را فداي تغيير رنگ نكنند.



4. نوع مو از نظر رنگ مو در موقع دكلره كردن بايد توجه داشت موهائي كه داراي رنگ تيره هستند دكلره آنها مشكلتر از موهائي است كه داراي رنگ روشن مي باشد، زيرا در موهاي تيره پيگمنتهاي آن بيشتر از پيگمنتهاي زرد و قرمز مي باشد و چون پيگمنتهاي آبي داراي قطر بيشتري هستند بنابر اين مشكلتر از دريچه هاي مو خارج مي شود.



5. انتخاب رنگ مو : هنگام انتخاب رنگ، نبايد امكان بدست آوردن آن رنگ را از نظر دور داشت. زيرا فردي كه داراي رنگ موي بسيار تيره مي باشد در صورتيكه بخواهد از يك تا سه درجه موهايش را روشنتر كند، اصولا ممكن است احتياجي به دكلره نباشد و اگر رنگ مو غير طبيعي باشد بايد با دكلره ضعيف يا متوسط رنگ دلخواه بدست خواهد آمد.



6. وضع جسمي و روحي فرد در موقع دكلره يكي از موارد بسيار مهمي است كه بايد در نظر گرفت. بهتر است خانمهائي كه در ماه هشتم و نهم حاملگي هستند از دكلره كردن موها خودداري نمايند. همچنين بسيار اتفاق افتاده است كه خانمي يك رنگ فانتزي جالب انتخاب كرده است و آرايشگر بدون توجه به وضع خانوادگي و قيافه و اندام فرد آن رنگ را با زحمت زياد روي موهاي مشتري بدست آورده است، ولي پس از يك الي دو روز در اثر مخالفت هاي خانوادگي و دوستان آن خانم، به سالن مراجعه و ابراز عدم رضايت نموده و تمام زحمات آرايشگر را ناديده گرفته بنابر اين صحبت و توضيح در مورد حاصل و نتيجه كار با مشتري جزو بايد هاست.



7. آرايشگران محترم بايد توجه داشته باشند كه موهاي دكلره شده را زير كلاه پلاستيكي قرار ندهند. زيرا محلول دكلره اولا خشك شده و اثري را كه بايد روي موها داشته باشد نخواهد داشت. ثانيا موها زير كلاه پلاستيكي ظرافت و حالت فنريت خود را از دست مي دهد. اما اگر بخواهيم موهاي دكلره شده را زير دستگاه بخار قرار دهيم، بهتر است پس از 5 تا 10 دقيقه اگر امكان روشن شدن موها نباشد زير دستگاه بخار قرار دهيم، آنهم با اشكال صورت مي گيرد و گرنه بهتر است در مورد دكلره كردن موها از دستگاه بخار و كلاهك پلاستيكي خودداري شود.



مطالب مرتبط: مهم , مو , حساسيت , پوست , رنگ , آرايشگر
لینک مستقیم: مسایل مهم در دکلره کردن مو
بخش مد و زيبایی و ترفندهای آرایشی وب سایت محبوب فارسی زبانان محشر

مسایل مهم در دکلره کردن مو




ورود به چت روم دی جی چت محشر


سایر چت روم های محشر را نیز امتحان کنید
چت روم دی جی چت
چت روم جاوا چت
چت روم صوتی و تصویری
چت روم ویژه
چت روم فلش

بازی آنلاين

بازی شطرنج آنلاین