عکس و مطالب جالب دنیای ورزش - تاریخچه والیبال Mahshar

عکس و مطالب جالب دنیای ورزش : تاریخچه والیبال

صفحه اصلی سایت محشر بخش سرگرمی تفریحی محشر اس ام اس جوک و لطیفه های جدید فارسی مطالب و عکس های جالب خواندنی دیدنی عکس ایرانی و خارجی خطای دید - به چشمان خود اعتماد نکنید اتاق چت روم فارسی گفتگو دوستیابی عاشقانه متن زیبا ساز محشر نکته های زیبایی آرایشی و بهداشتی کاملترین مرجع انواع فال ، طالع بینی و آدم شناسی به سبک های مختلف آموزش آشپزی ، تهیه انواع ترشیجات دسر شیرینی غذای ايرانی غذای فرنگی غذای کودک و نوشیدنی اطلاعات راهنما تلفن کل کشور نقشه جهان نقشه تهران فرهنگ اسامي پسر و دختر ایرانی آموزش انواع داستان و رمان در کتابخانه محشر سایتهای اینترنتی فارسی لینک های مختلف ایرانی و خارجی ارسال رایگان کارت تبریک های عکس و فلش برای مناسبت های عاشقانه ولنتاین تولد و غیره ترجمه تصویر های عاشقانه عشق یعنی ... محاسبه گر عشق ابزارهاي موبايل جدید ترین اخبار ایران و جهان اطلاعات غذایی تغذيه رژیم و سلامتي جدیدترین رکورد ها و ترین ها گالری عکس های جالب غیر ایرانی ضرب المثل های فارسی ايران همراه با عکس قرآن به سه زبان فارسي عربي انگليسي ترفند هاي كارآمد اینترنتی کامپیوتر و موبایل بخش بين الملل در محشر چك كردن عکس و وضعيت اي دي ياهو در مسنجر با امکانات جالب دانلود رايگان نقشه کامل شهر تهران براي تمامي موبايل هاي سامسونگ - سونی اریکسون - نوکيا پخش زنده و مستقیم شبکه های راديو و تلويزيون آنلاين معرفی شهر های ایران تبليغات در محبوبترین سایت فارسی نقشه سایت
چت روم
تاریخچه والیبال تغییر فونت : شما مي توانيد با استفاده از منو سمت راست صفحه نمايش اندازه متن را تغيير دهيد

تاریخچه والیبال تاریخچه والیبال

تاریخچه والیبال در سال 1895 در شهر هولیوک ایالت ماساچوست ایالات متحده ورزش جدیدی به وجود آمد که امروزه والیبال خوانده می‌شود و محبوبیتی جهانی دارد. این ورزش جدید را شخصی به نام ویلیام .جی.مورگان که مربی تربیت بدنی در کالج هولیوک بود، ابداع کرد و هدف اصلی او آن بود که مردم عادی در فصل زمستان سرگرم شوند و ورزش کنند. نخستین بازیها و مسابقات والیبال که آن زمان مینونت خوانده می‌شد، در سالنهای ورزشی و باتویی توپ بسکتبال بر روی تور تنیس انجام می‌گرفت.
مینونت در همان گامهای اول به قدری مورد توجه طبقات مختلف مردم آمریکا قرار گرفت که به زودی تبدیل به یکی از پرطرفدارترین فعالیت‌های ورزشی شد. از آنجا که این ورزش در دو طرف یک تور بلند بین دو تیم و بر مبنای ردوبدل کردن توپ از روی تور انجام می‌پذیرفت، دکتر هایسند از کالج اسپرینگ فیلد آن را والیبال نامید.
در سال 1896 اولین مسابقه والیبال در حضور تماشاگران انجام شد. در آن بازی تاریخی، وقت و زمین و تعداد بازیکنان محدود نبود. طرز زدن توپ هم آزاد بود و بازیکنان می‌توانستند هر طور که می‌توانند توپ را بزنند و حتی آنرا بگیرند و بعد پاس بدهند. این شکل از مسابقات والیبال به قدری برای مردم جالب بود که به سرعت گسترش یافت. در سال 1912 اولین مسابقه قهرمانی در سطح ایالات متحده برگزار شد تا برترین تیم والیبال این کشور تعیین شود. شش سال بعد اولین انجمن والیبال ایالات متحده تأسیس شد و این انجمن مقرراتی برای بازی والیبال به وجود آورد که اندازه توپ، تور، زمین بازی و همچنین تعداد نفرات تیم و طرز بازی با توپ را مشخص می‌کرد.
اولین کشور خارجی که از والیبال استقبال نمود، همسایه شمالی ایالات متحده یعنی کانادا بود. طی جنگ جهانی اول که سربازان ارتش آمریکا وارد اروپا شدند، ورزش والیبال را هم به اروپاییان معرفی کردند. از میان کشورهای اروپایی، فرانسه، چکسلواکی، بلغارستان و روسیه اولین کشورهایی بودند که آن را پذیرفتند و رواج دادند. اوود.اس.براون شخصی بود که والیبال را به آسیا آورد و در کشور فیلیپین این بازی را به تماشا گذاشت. برادر وی در سال 1908 والیبال را به ژاپن برد که مورد استقبال ژاپنی‌ها قرار گرفت.
اولین مسابقه بین‌المللی والیبال بین تیم‌های ملی دو کشور لهستان و فرانسه ترتیب یافت و از این تاریخ به بعد ورزش والیبال رفته رفته به صورت یک ورزش شناخته شده بین‌المللی درآمد. با پیشرفت والیبال لازم بود که یک فدراسیون بین‌المللی تشکیل شود تا بتواند مسابقات جهانی را برگزار کند. از سال 1936 کشور لهستان تلاش کرد که این فدراسیون را پایه‌ریزی نماید اما چون جنگ جهانی دوم آغاز شد، لهستان به این هدف نرسید. پس از خاتمه جنگ نمایندگانی از کشورهای فرانسه، شوروی، لهستان، یوگسلاوی و چکسلواکی در شهر پاریس گرد آمدند و فدراسیون بین‌ المللی والیبال را درسال 1947 تأسیس نمودند. یک سال بعد نخستین دوره مسابقات قهرمانی اروپا در کشور ایتالیا برگزار شد.
سال بعد از آن اولین دوره رقابت‌های قهرمانی جهان در پراگ چکسلواکی سابق برپا شد که تیم شوروی سابق به مقام قهرمانی رسید. پل لیبور فرانسوی نخستین رئیس فدراسیون جهانی بود که از سال 1947 تا 1984 مکان رهبری آن را بر عهده داشت و خدمات فراوانی به این رشته ورزشی نمود.
پس از 15 سال از برگزاری نخستین دوره مسابقات قهرمانی جهان، والیبال برای اولین بار در المپیک 1964 توکیو به برنامه بازیها اضافه شد. رقابت‌ های جام جهانی والیبال هم از سال 1965 هر چهار سال یکبار برگزار می‌ شود که ژاپن از سال 1977 تاکنون میزبان دائمی این رقابت‌ها بوده است. لیگ جهانی والیبال هم که رقابتی جذاب و سالانه بین تیم‌ های مطرح والیبال جهان است نخستین بار در سال 1990 برگزار شد که با قهرمانی ایتالیا به پایان رسید.

بخش عکس و مطالب جالب دنیای ورزش وب سایت محبوب فارسی زبانان محشر

تاریخچه والیبال
موسيقي هنر و خوانندگانموسيقي هنر و خوانندگان Mahshar.com/art
مد و زيبايي آرایشی و بهداشتیمد و زيبايي آرایشی و بهداشتی Mahshar.com/beauty
عکس و خبر از سینماي ایران و جهانعکس و خبر از سینماي ایران و جهان Mahshar.com/cinema
مطالب جالب تصاویر دیدنیمطالب جالب تصاویر دیدنی Mahshar.com/fun
خانه و خانه داريخانه و خانه داري Mahshar.com/home
خطا دیدخطا دید Mahshar.com/khata_did
کتابخانه محشرکتابخانه محشر Mahshar.com/library
ترفند های موبايل و sms اس ام استرفند های موبايل و Sms اس ام اس Mahshar.com/mobile
ترين ها ركورد شكني هاترين ها ركورد شكني ها Mahshar.com/oddity
روانشناسيروانشناسي Mahshar.com/psycology
تصاویر و مطالب جالب مذهبيتصاویر و مطالب جالب مذهبي Mahshar.com/religiouse
عکس و مطالب جالب دنیای ورزشعکس و مطالب جالب دنیای ورزش Mahshar.com/sport
ترفند های مفید كامپيوتر و اينترنتترفند های مفید كامپيوتر و اينترنت Mahshar.com/tarfand