همه چیز درباره ی بیل گیتس - گیتس ، در مایکروسافت Mahshar.com کتابخانه مجازی کتابها و رمان های بلند و کوتاه

کتابخانه مجازی کتابها و رمان های بلند و کوتاه

همه چیز درباره ی بیل گیتس - گیتس ، در مایکروسافت

صفحه اصلی سایت محشر بخش سرگرمی تفریحی محشر اس ام اس جوک و لطیفه های جدید فارسی مطالب و عکس های جالب خواندنی دیدنی عکس ایرانی و خارجی خطای دید - به چشمان خود اعتماد نکنید اتاق چت روم فارسی گفتگو دوستیابی عاشقانه متن زیبا ساز محشر نکته های زیبایی آرایشی و بهداشتی کاملترین مرجع انواع فال ، طالع بینی و آدم شناسی به سبک های مختلف آموزش آشپزی ، تهیه انواع ترشیجات دسر شیرینی غذای ايرانی غذای فرنگی غذای کودک و نوشیدنی اطلاعات راهنما تلفن کل کشور نقشه جهان نقشه تهران فرهنگ اسامي پسر و دختر ایرانی آموزش انواع داستان و رمان در کتابخانه محشر سایتهای اینترنتی فارسی لینک های مختلف ایرانی و خارجی ارسال رایگان کارت تبریک های عکس و فلش برای مناسبت های عاشقانه ولنتاین تولد و غیره ترجمه تصویر های عاشقانه عشق یعنی ... محاسبه گر عشق ابزارهاي موبايل جدید ترین اخبار ایران و جهان اطلاعات غذایی تغذيه رژیم و سلامتي جدیدترین رکورد ها و ترین ها گالری عکس های جالب غیر ایرانی ضرب المثل های فارسی ايران همراه با عکس قرآن به سه زبان فارسي عربي انگليسي ترفند هاي كارآمد اینترنتی کامپیوتر و موبایل بخش بين الملل در محشر چك كردن عکس و وضعيت اي دي ياهو در مسنجر با امکانات جالب دانلود رايگان نقشه کامل شهر تهران براي تمامي موبايل هاي سامسونگ - سونی اریکسون - نوکيا پخش زنده و مستقیم شبکه های راديو و تلويزيون آنلاين معرفی شهر های ایران تبليغات در محبوبترین سایت فارسی نقشه سایت
طراحی حرفه ای وب سایت
همه چیز درباره ی بیل گیتس - گیتس ، در مایکروسافت محشر دات كام محبوبترين سايت فارسي
کتابخانه مجازی کتابها و رمان های بلند و کوتاه
جالب،خواندني و ديدني
متن كامل قرآن به سه زبان عربي فارسي انگليسي
چت روم

تلاش مایکروسافت برای شناخته تر شدن

از سال 1981 با وجود این که شرکت مایکروسافت سرمایه ی اضافی نداشت، اما گیتس و آلن 2/6 درصد از این شرکت را به یک شرکت سرمایه گذاری معروف به نام Silicon Valley فروختند. هدف آنها از این کار تبدیل مایکروسافت به یک شرکت شناخته شده از نظر عموم بود.

الگوی مدیریتی مایکروسافت

الگوی مدیریتی مایکروسافت را می توان بر اساس نظریه ی "بقای صلح" داروین توضیح داد. یعنی این شرکت بر اساس نوعی روش ظالمانه با کنار زدن دیگران و حفظ و بقای خود توام است مدیریت می شود. طبق اظهارات G.Pascal Zachary نویسنده ی کتاب "ایجاد ویندوز NT" گیتس از یک روش منحصر به فرد که شاید نمونه اش در هیچ کجای دیگر دیده نشده است استفاده می کند. Zachary این روش را "آتش بس مسلحانه" می نامد.

هم کار، هم تفریح

اگرچه کارکنان مایکروسافت هفته ای 80 ساعت را سخت کار می کنند، اما در کنار این کار سخت تفریحات گوناگونی برای آنها در نظر گرفته شده است. محوطه شرکت مایکروسافت بیشتر به یک استادیوم ورزشی شباهت دارد تا یک شرکت، چون در محوطه این شرکت زمین بسکتبال، دومیدانی، هاکی و ... وجود دارد. درآمد این کارمندان نسبت به کارمندان دیگر بسیار بالا است. گیتس معتقد است که همکاران خارجی مایکروسافت نیز حق دارند در درآمد و ثروت این شرکت سهیم شوند.

توسعه مایکروسافت

در انتهای سال 1997 مایکروسافت 60 مورد سرمایه گذاری مختلف داشت که مجموعاً بالغ بر 5/2 میلیارد دلار می شد. در همان سال این شرکت ده شرکت دیگر را نیز خریداری کرد و به این ترتیب خود را به عنوان رهبر نرم افزار جهان به اثبات رساند. علاوه بر این، مایکروسافت در زمینه های دیگر نیز سرمایه گذاری های کوچکتری را انجام داده که البته در مقایسه با بازار نرم افزار کوچک به نظر می رسند، ولی به تنهایی سرمایه های چشمگیری به حساب می آیند

دزدی نرم افزار

بیل گیتس اولین کسی است که به دزدی نرم افزار اعتراض کرد. این قضیه به روزهای اول کار گیتس یعنی سال 1975 مربوط می شود. (در این مورد مقالاتی در سایت میکرو رایانه وجود دارد) در آن زمان گیتس برنامه BASIC را نوشته بود اما خیلی زود متوجه شد که کاربران به راحتی و به طور رایگان کپی این نرم افزار را تهیه می کنند. در آن زمان گیتس علیه این دزدی نرم افزار به دادگاه شکایت کرد و نامه ی سر گشوده ای به مجله ی Computer Notes نوشت و کپی غیر مجاز نرم افزار را نوع جدیدی از دزدی نامید. با این وجود از آن زمان به بعد این عمل همچنان ادامه داشت و گسترش نیز یافته است. گیتس معتقد است اگر کاربران مزد برنامه نویسانی که برای یک برنامه زحمت کشیده اند را نپردازند صنعت نرم افزار و کامپیوتر رشد مطلوب را نخواهد داشت. البته دزدی نرم افزار در آسیا و آمریکای لاتین امری عادی شده است. در ژانویه سال 1998 شرکت مایکروسافت دادخواست هایی را علیه فروشندگان کامپیوتر در شهرهای نیویورک، سانفرانسیسکو و بوستون به دادگاه فدرال فرستاد و در آنها از نصب کپی های غیر مجاز نرم افزارهای این شرکت شکایت کرد. تخمین زده می شود که حدود 60 درصد از نرم افزارهایی که در برزیل استفاده می گردد غیر مجاز باشند. در سال 1997 شرکت مایکروسافت یک قرارداد 10 میلیون دلاری با دولت برزیل بست تا از نرم افزارهای مایکروسافت در 3000 مدرسه ی دولتی این کشور استفاده گردد.البته دولت برزیل متعهد شد که معلمان را وادار به استفاده از نسخه ی مجاز نرم افزارها بنماید.

مبارزه با رقیبان

صنعت کامپیوتر را شبکه ای از شرکت های کامپیوتری تشکیل می دهند که به شدت با هم در حال رقابت هستند. گاهی این رقابت ها بعضی از شرکت ها را به هم نزدیک و در عین حال آنها را از برخی دیگر دور می کند. گاهی نیز دو شرکت رقیب با یک شرکت دیگر ارتباط دوستانه و تنگاتنگی دارند. برای مثال شرکت Sun Microsystems در حالی که با شرکت های مایکروسافت و (HP (Hewlett – Packard بر سر استفاده نادرست از زبان جاوا نزاع دارد، با شرکت اینتل روابط دوستانه ای دارد. این در حالی است که شرکت مایکروسافت نیز ارتباط تجاری قوی و مستحکمی با اینتل دارد. معمولاً شرکتهای رقیب بر سر مسائلی چون مالکیت، حقوق انحصاری و ... با یکدیگر نزاع می کنند. گیتس و مایکروسافت از آن مواردی هستند که دائماً مورد حمله و انتقاد سایرین قرار می گیرند. گیتس در این باره می گوید : «در صنعت کامپیوتر دائماً باید نگران این موضوع باشید که نکند فردی وارد شود و شما را به جرم زیر پا گذاشتن حقوق یک شرکت دیگر دستگیر کند.» در سال 1988 شرکت Apple Computer بر علیه شرکت مایکروسافت شکایت کرد، چون این شرکت مدعی بود که مایکروسافت رابط گرافیکی این شرکت را دزدیده و از آن در ویندوز خود استفاده کرده است، اما مایکروسافت در آن دادگاه پیروز شد و تا مدت ها این دو شرکت دشمنان خونی به حساب می آمدند.

اشتباهات مایکروسافت

گیتس در خاطرات خود بخشی را به اشتباهات بزرگ مایکروسافت اختصاص داده است. در این خاطرات گیتس این موضوع که به شرکت Novell اجازه داده است بازار محصولات شبکه ای را در دست بگیرد را بزرگترین اشتباه خود و مایکروسافت به حساب می آورد. همچنین گیتس دیر پرداختن به اینترنت و محصولات آن را یکی از اشتباهات بزرگ دیگر مایکروسافت به حساب آورد. شرکت مایکروسافت سه بار تلاش کرد تا وارد بازار کامپیوترهای دستی کوچک شود، اما در هیچکدام از این تلاش ها موفقیت لازم را به دست نیاورد. از سال 1993 شرکت مایکروسافت تلاش کرد تا سرویس الکترونیکی (AOL (American Online را به قیمت 268 میلیون دلار بخرد، اما موفق به انجام این کار نشد. سپس این شرکت تصمیم گرفت تا خود یک چنین سرویسی را به وجود آورد. در آن زمان از طرف سرویس AOL پیغامی به سوی مایکروسافت ارسال گشت. در آن پیغام رئیس اجرایی AOL خاطر نشان کرده بود که مایکروسافت نباید به موفقیت خود در زمینه ی سرویس های اینتر اکتیو امیدوار باشد. مایکروسافت شبکه خود را در سال 1995 راه اندازی کرد. این شبکه در 50 کشور و به 26 زبان قابل دریافت بود، اما با این وجود این سرویس از موفقیت چندانی برخوردار نشد و هم اکنون نیز رقیب های بسیاری دارد که باید از میان بردارد تا بتواند حرف اول را در این زمینه بزند. گیتس درباره ی اشتباهات مایکروسافت می گوید: «هنوز هم مایکروسافت به اشتباه کردن خود ادامه می دهد. بعضی از این اشتباهات از نظر مردم قابل مشاهده هستند و برخی دیگر را فقط ما می فهمیم.»

مایکروسافت و تاخیرات زمانی

مایکروسافت همواره از گذشته پر فراز و نشیبی در ارتباط با موعدهایی که برای عرضه محصولات خود اعلام می کند برخوردار بوده است. اولین بار سیستم عامل ویندوز از سال 1985 به بازار ارائه شد در حالی که مایکروسافت دو سال قبل از آن قول ورود این ویندوز را داده بود و یا مایکروسافت زمان عرضه ویندوز NT را 30 مارس 1991 اعلام کرده بود، در حالی که این ویندوز در 26 ژوئیه ی 1993 وارد بازار شد و یا قرار بود که مایکروسافت در سال 1993 ویندوز جدیدی را تولید کنید، اما این ویندوز در سال 95 عرضه شد و به جای ویندوز 93، ویندوز 95 نام گرفت. اما بر خلاف محصولاتی که مایکروسافت از قبل قول ورود آنها را می دهد و معمولاً با تاخیر وارد بازار می شوند یکسری از محصولات هم وجود دارد که مایکروسافت بدون اعلام زمان قبلی و خیلی زودتر از رقیبان خود عرضه می کند. البته این محصولات چون با سرعت آماده و ارائه می گردند معمولاً دارای مشکلاتی هستند که در همان توزیع های اولیه شکایت کاربران را می انگیزد. گیتس درباره تاخیر های مایکروسافت چنین می گوید: «این تاخیر ها اجتناب ناپذیر هستند. چون طبیعت کارهای نرم افزاری چنین است. نسخه اولیه ی ویندوز 95 دارای 5/8 میلیون خط کد بود که هنگام ارتقاء آن برای سازگاری با Internet Explorer تعداد این خطوط به 14 میلیون رسید. شرکت مایکروسافت از زمان عرضه Dos در سال 1981هر سال حدود نیم میلیون خط را به سیستم عامل خود افزوده است. آزمایش برنامه های نوشته شده ماه ها طول می کشد. این آزمایش هم در داخل شرکت انجام می گیرد و هم به صورت نسخه ی بتا در خارج از شرکت و از طریق مشتریان به عمل می آید.»

طرح مایکروسافت برای به دست گرفتن اینترنت

رشد سریع اینترنت حتی فرد آینده نگری چون بیل گیتس را نیز غافلگیر ساخت. بیل گیتس در این باره می گوید: «ابتدا تصور می کردم که اینترنت را دولت آمریکا برای دانشجویان و دانشمندان به وجود آورده است تا وسیله ای برای تبادل اطلاعات میان آنها باشد، در حالی که در آوریل 1993 با مشاهده ی مشتریان متعددی که اینترنت به سوی خود کشیده بود کاملاً به اشتباه بودن این تصور پی بردم.»

نقش مایکروسافت در تعیین استانداردها همواره در ابتدای ایجاد یک صنعت جدید مسئله ای به نام تعیین استانداردها مطرح می شود. هدف از این کار وادار ساختن دیگران به انجام کارها طبق یک رویه ی مشخص است. بیل گیتس و آلن با نوشتن اولین برنامه ی BASIC این برنامه را به صورت استانداردی برای میکرو کامپیوترها تبدیل کردند. بعد از آن MS-DOS به صورت یک سیستم عامل استاندارد برای کامپیوترهای شخصی درآمد که بعدها نسخه های مختلف ویندوز جای آن را گرفتند. در حقیقت تعیین استانداردها یکی از اولویت های مایکروسافت به حساب می آید.

می دانند، چون او از رابط گرافیکی به کار رفته در سیستم عامل مکینتاش در سیستم عامل ویندوز تقلید کرد، اما گیتس اظهار می کند که در ابتدا می خواست با شرکت اپل در ایجاد یک رابط گرافیکی استاندارد برای سیستم عامل های به کار رفته در کامپیوترهای شخصی همکاری کند، اما اپل همکاری او را نپذیرفت و مایکروسافت فقط از رابط گرافیکی شرکت اپل ایده گرفته و به طراحی رابط گرافیکی ویندوز پرداخت.

زبان برنامه نویسی جاوا ایکس از مواردی است که در صنعت رو به رشد کامپیوتر با مشکل استاندارد مواجه است. این زبان اولین بار در سال 1995 توسط شرکت Sun Microsystems معرفی شد توانست خیلی زود در میان تولید کنند گان نرم افزاری جا باز کند، اما کاربران این زبان، شرکت Sun را به خاطر محدودیت هایی که این شرکت برای برنامه نویسانی که می خواهند جاوا را تغییر دهند قائل می شود مورد سرزنش قرار می دهند. در همین راستا شرکت Sun بر علیه شرکت های HP و مایکروسافت به خاطر تولید گونه های جدید جاوا شکایت کرد. شرکت HP در ارتباط با این شکایت اظهار نمود که این شرکت کاری به جاوای Sun ندارد و خود یک نسخه جدید جاوا را از ابتدا طراحی خواهد کرد، به طوری که پاسخگوی نیاز مشتریان باشد. در هر صورت تولید گونه های مختلف جاوا، تعیین استاندارد برای این زبان را مشکل ساخته است.

شرکت مایکروسافت از Sun خواست تا زبان برنامه نویسی جاوای خود را به یکی از سازمان های تعیین استاندارد صنعتی بسپارد تا از این وضعیت خارج گردد، اما شرکت Sun این پیشنهاد را نپذیرفت.



مطالب جالب خواندني و ديدني فقط در محشر دات کام فال طالع بيني همه چیز درباره ی بیل گیتس - گیتس ، در مایکروسافت