مد و زيبايي آرایشی و بهداشتی - بحثي مقدماتي پيرامون ماساژ و تماس بدني Mahshar

مد و زيبايي آرایشی و بهداشتی : بحثي مقدماتي پيرامون ماساژ و تماس بدني

صفحه اصلی سایت محشر بخش سرگرمی تفریحی محشر اس ام اس جوک و لطیفه های جدید فارسی مطالب و عکس های جالب خواندنی دیدنی عکس ایرانی و خارجی خطای دید - به چشمان خود اعتماد نکنید اتاق چت روم فارسی گفتگو دوستیابی عاشقانه متن زیبا ساز محشر نکته های زیبایی آرایشی و بهداشتی کاملترین مرجع انواع فال ، طالع بینی و آدم شناسی به سبک های مختلف آموزش آشپزی ، تهیه انواع ترشیجات دسر شیرینی غذای ايرانی غذای فرنگی غذای کودک و نوشیدنی اطلاعات راهنما تلفن کل کشور نقشه جهان نقشه تهران فرهنگ اسامي پسر و دختر ایرانی آموزش انواع داستان و رمان در کتابخانه محشر سایتهای اینترنتی فارسی لینک های مختلف ایرانی و خارجی ارسال رایگان کارت تبریک های عکس و فلش برای مناسبت های عاشقانه ولنتاین تولد و غیره ترجمه تصویر های عاشقانه عشق یعنی ... محاسبه گر عشق ابزارهاي موبايل جدید ترین اخبار ایران و جهان اطلاعات غذایی تغذيه رژیم و سلامتي جدیدترین رکورد ها و ترین ها گالری عکس های جالب غیر ایرانی ضرب المثل های فارسی ايران همراه با عکس قرآن به سه زبان فارسي عربي انگليسي ترفند هاي كارآمد اینترنتی کامپیوتر و موبایل بخش بين الملل در محشر چك كردن عکس و وضعيت اي دي ياهو در مسنجر با امکانات جالب دانلود رايگان نقشه کامل شهر تهران براي تمامي موبايل هاي سامسونگ - سونی اریکسون - نوکيا پخش زنده و مستقیم شبکه های راديو و تلويزيون آنلاين معرفی شهر های ایران تبليغات در محبوبترین سایت فارسی نقشه سایت
چت روم
بحثي مقدماتي پيرامون ماساژ و تماس بدني تغییر فونت : شما مي توانيد با استفاده از منو سمت راست صفحه نمايش اندازه متن را تغيير دهيد

بحثي مقدماتي پيرامون ماساژ و تماس بدني بحثي مقدماتي پيرامون ماساژ و تماس بدني

بحثي مقدماتي پيرامون ماساژ و تماس بدني لمس كردن و يا لمس شدن…تمركز انرژي و آزاد شدن آن.

هرنوازش، هر نفس، هر حركت، انرژي فراواني را چه به بدن خودمان و چه به بدن شخصي كه دريافت كننده ماساژ است منتقل مي كند. تنفس شخص ماساژ دهنده، نيروي منتقل شده را به مانند رودي سرشار از انرژي حيات آزاد مي كند و بدين گونه سلامتي را تضمين و هر دو فرد ماساژ دهنده و ماساژ شونده را براي عشق و تندرستي آماده مي سازد.

سؤال اينجاست كه ما چگونه مي توانيم از معجزه ماساژ به خوبي بهره وري كنيم؟

شما مي توانيد معجزه ماساژ را با تمركز حواس و خواسته خود، آغاز كنيد. در ذهنتان به هدف و برنامه تنظيم شده براي رسيدن به آن، فكر كنيد و بعد مكاني را براي اين كار در نظر گرفته و به آماده سازي آن بپردازيد. بعد نوبت به آماده سازي خودتان مي رسد. نگرش، قصد و هدف شما، توجه خاصي را ميطلبد. به نفس كشيدن خود دقت كنيد و بدن خود و عضلات منقبض شده آن را با حركات ملايم كششي باز كنيد و نرمش دهيد. استواري و تمركز خود را باز يابيد و به نفس كشيدن عميق ادامه دهيد. اين كار براي رهايي شما از تنش و فشار عصبي لازم است، وگرنه شما قادر به انتقال آرامش به شخص ديگر نخواهيد بود. سعي كنيد تمام افكار منفي و پريشان كننده را از خود دور نمائيد. آيا آرزو نمي كنيد كه بستر و مجرائي براي عشق درمان كننده باشيد؟ آيا آرزوي انباشت و تمركز نيرو، جرات و شهامت در خود و ديگري را نداريد؟ شما مي خواهيد كه با استفاده از انرژي خود ديگري را كمك كنيد تا آرامش خود را باز يابد و از عصبيت و تنش خلاصي يابد تا بتواند وضعيت خود را به گونه اي تغيير دهد كه قادر به كمك رساني خودش شود. بنابراين خود را از هر گونه فكر و حواس پرتي پاكيزه كنيد و ذهن و بدنتان را پذيراي تبديل شدن به مجراي محبت كنيد. در ابتدا بهتر است كه ليستي از حركات را پيش رو داشته باشيد تا به روان بودن كار كمك كند ولي نگران نباشيد، كم كم با تمرين، شما قادر به آفرينش با پيروي از نيروي خود خواهيد بود.

اتاقي كه براي اين كار در نظر مي گيريد بايد تميز و داراي يك ميز و يا تشكچه اي براي ماساژ باشد. يك موسيقي ملايم و دلخواه، به آماده گي ذهنيتان كمك مي كند و شما راحتتر مي توانيد حواستان را بر روي كار متمركز كنيد. به غير از صحبتهاي كوتاه براي توضيح و راهنمائي در مورد ماساژ بهتر است از صحبت كردن بپرهيزيد. در ژاپن كهن، افراد كور حرفه ماساژوري را ميگزيدند، و شايد شما هم با بستن چشمهايتان و تمركز بيشتر بر روي حركات دست خود، انتقال انرژي را راحتتر بيابيد. اگر هوا به اندازه كافي گرم است، پنجره را باز كنيد تا هواي تازه در اتاق جريان پيدا كند و يا اگر هوا سرد است، فضاي اتاق را گرم و مطبوع نگهداريد. بسياري از نور شمع براي براي روحاني كردن اتاق و از رايحه آن براي معطر كردن فضا استفاده مي كنند و يا اينكه به سوزاندن عود و گياهان معطر مي پردازند. يك ملافه تميز و نرم و يك حوله بزرگ براي پهن كردن در زير فردي كه دريافت كننده ماساژ است، و يك حوله ديگر براي پوشاندن او لازم مي باشد. از يك رو تختي نخي و سبك نيز مي توانيد براي پوشش استفاده كنيد. دماي بدن شخص دريافت كننده ماساژ به مرور، بعد از رفع تنش و رسيدن به آرامش، بتدريج كم مي شود، به همين علت پوشاندن و حفظ دماي بدن او بسيار مهم است. چون فرد ماساژ دهنده فعاليت مي كند و كار فيزيكي انجام مي دهد، او احساس راحتي بيشتري حتي در دماي نسبتا سرد ميكند. هر دو شخص گيرنده و دريافت كننده ماساژ مي توانند برهنه، لباس پوشيده و يا مابين اين دو حالت را، بسته به ميزان راحتي آنان، انتخاب كنند.

يك ماساژ عميق بدون استفاده از روغن بسيار مشكل و يا امكان ناپذير است. بنابراين هر گونه لباس، حوله و يا ملافه اي كه استفاده مي كنيد بايد به آساني قابل شستشو باشد. انواع مختلف روغن مي تواند براي ماساژ دادن استفاده شود. هر فرد بايد روغن مورد دلخواه را با آزمايش بر روي پوست كشف كنند ولي معمولا مخلوطي از روغنهاي گياهي و يا دانه اي، با مقدار كمي عطر براي اين منظور مناسب ترند. تعداد بسيار زيادي روغن با عطر هاي متفاوت در دسترس است ولي حتما قبل از خريد عطر و رواني آن را بر روي پوستتان امتحان كنيد. از خريد روغني با عطر بسيار تند خودداري كنيد چون باعث سرگيجه و در افراد آسمي سبب خفگي مي شود. براي انجام يك ماساژ كامل شما حداقل به يك ساعت وقت احتياج داريد ولي اگر وقت شما محدود است شما هميشه مي توانيد با كار بر روي گردن، شانه ها، دست و يا پا از مقدار زيادي تنش خلاصي يابيد. دريافت ماساژ به مراتب ساده تر از دادن ماساژ است. به هر حال، شخص ماساژ شونده مي تواند قدرت آ‌زاد كردن استرس را با نوشيدن يك ليوان آب ميوه و يا آب معمولي شدت بخشد و با حركات ملايم كششي به باز شدن عضلات منقبض شده كمك كند تا درمان ماساژ موثر تر واقع شود. هنگاميكه او بر روي تخت ماساژ قرار مي گيرد، همچنان بايد در آزاد گذاشتن عضلات بكوشد و عميقا تنفس كند تا ماساژ تمدد اعصاب را به ارمغان آورد. دريافت و دادن ماساژ بسيار خصوصي، محرمانه و صميمي است و هر دو نفر بايد دوش گرفته و تميز باشند، دندانهايشان را مسواك زده ناخانهايشان را مرتب و تميز، كوتاه نگهداري كنند.اگر اين دو نفر بتوانند ريتم نفسهايشان را با هم تنظيم كنند و با هم «همدم» شوند، اين كار به نزديكي آن دو و مستحكم شدن رابطه شان كمك شاياني مي كند. بعد از تنظيم نفس، ماساژ دهنده مي تواند آرام تر و عميق تر نفس بكشد و خود به خود دم و بازدم شخص دريافت كننده هم عميقتر و آرام تر خواهد شد. روشهاي متفاوتي براي آماده سازي يك فضاي پر انرژي و كنترل شده بكار ميرود. نشستن و تعمق كردن براي چندين دقيقه بعد از آماده سازي اتاق، يكي از رايج ترين روشهاست. جواني، تندرستي و جستجوي آن، هميشه قسمتي مهم از فرهنگ بشري بوده است. در بسياري از عرفها و سنن قديمي خدايان قدرت فراواني در بازگرداندن سلامتي و آرامش داشته اند. با مطالعه دريابيد كه چه چيزي در شما اين نفوذ قدرتمند را دارد و حضور آن در كنار شما انرژي بيشتري را مي تواند توليد كند. در زمان تعمق ژرف، خود را با شيئ، سنگ، كريستال، عكس و هر گونه جسم مقدس و محترم ديگر احاطه كنيد و اجازه دهيد كه انرژي بيشتري شما را در بر گيرد. در نظر بگيريد كه قسمتي كه آنرا شما «خود» ميخوانيد فقط يك بخش از چندين بخش «خودآگاهي» شماست. بدن مادي و خاكي شما هم داراي شعور آگاه مخصوص به خود مي باشد كه زبان سخن ندارد. شما مي توانيد روح و روانتان را آرام كنيد و اجازه دهيد كه شعور جسم شما را تحت كنترل خود در آورد و با بدن شخصي كه ماساژ مي دهيد ارتباط بر قرار كند. مشكل است كه اين روش را توصيف كرد، ولي اگر قادر باشيد كه افكارتان را ناديده بگيريد و بيشتر بر روي پيامهاي غير شفاهي كه از شخص دريافت كننده به دست شما منتقل مي شود ويا شم و احساستان به شما مي گويد تمركز كنيد، آنگاه قادر خواهيد بود كه به «هوش جسمي» خود اين اجازه را بدهيد كه به شما بيشتر بياموزد و راهنما گردد. هنگاميكه هوشيارانه ماساژ دهيد قادر خواهيد بود كه از برنامه و دستور كار فاصله بگيريد و حضور زنده و مثبتتان بيشتر خودنمائي خواهد كرد.

لذّتي كه شخص ماساژ دهنده از تماس بدني ميبرد هيچ كمتر از فرد دريافت كننده نيست. با تمرين بيشتر شما كم كم مهارت و قدرت بيشتري در اين زمينه پيدا مي كنيد و احساس راحتي و سر خوشي بيشتري خواهيد كرد، ولي حتي يك شخص كاملاً بي تجربه و تازه كار هم قادر به ماساژ دادن خواهد بود، اگر كه چند نكته كوتاه ولي ضروري را به خاطر بسپرد:

از نفس كشيدن عميق غافل نشويد. شما با دريافت تنش از شخصي كه ماساژ مي دهيد، احتمال اينكه دچار مشكل و اشتباه شويد زياد است و همين امر باعث كاهش لذت ماساژ در هر دو نفر مي شود. تنشي كه از شخص ديگر توسط ماساژ شما آزاد مي شود، به دست و بازويتان منتقل و در آنجا انباشته ميشود و بنابراين تنفس شما كوتاه تر و كم عمقتر مي گردد، مگر اينكه شما به ياد داشته باشيد از ماهيچه هاي شكم براي هر چه عميقتر نفس كشيدن استفاده برده و تنش را به سمت زمين بفرستيد. آرامش و ريتم ماساژتان را حفظ كنيد . تنش منتقل شده به شما باعث مي شود كه سرعت ماساژتان بيشتر و بيشتر شود. سرعتتان را كنترل كرده به آرامي نفس بكشيد. هميشه براي خود و شريكتان در اين تجربه چاي گياهي و يا آب ميوه اي از قبل آماده كنيد كه در طول اين مدّت و مخصوصا بعد از اتمام ماساژ هر دو احتياج به مايعات خواهيد داشت. شستن دستها بعد از ماساژ دادن، به شخص ماساژ دهنده كمك مي كند تا تعادل خود را دوباره باز يابد.ناحيه ساق پا تا باسن را با حركتي بلند و آرام ماساژ دهيد و از همين حركت براي ماساژ دادن دستان، از نوك انگشتان دستها تا شانه ها، و ماساژ ران تا بالاي شانه ها استفاده كنيد. هنگاميكه به قلب نزديك مي شويد سعي كنيد كه از حركات فشاري به سمت قلب بهره بريد، همچنان كه در بدن نيز دريچه هاي سياهرگها خون را به سمت قلب هدايت ميكنند. حركات كشيده به سمت قلب، محكم و بافشار بايد انجام گيرد و حركات برگشتي ملايم و آرام.

ماهيچه ها را مانند خمير نان و يا توده گلي مجسمه سازي، به خوبي مشت و مال دهيد. يك دست را براي فشردن و بررسي كردن بكار اندازيد و به دست ديگر استراحت دهيد و ماهيچه هاي آن دست را آزاد بگذاريد و بر عكس. اگر در بين فشردنها شما دستهايتان را بطور ناقصي منقبض نگه داريد، اجازه استراحت كافي به ماهيچه ها نخواهيد داد و خيلي زودتر خسته خواهيد شد. هوشياري خود را نسبت به مكانيك بدنتان در طول ماساژ حفظ كنيد و بدنتان را در موقعيتي قرار ندهيد كه كمر و پشتتان به درد آيد. هنگاميكه ياد بگيريد چگونه هشياريتان، نفس كشيدنتان، مكانيك بدنتان و انرژيتان را تحت كنترل درآوريد، آنگاه احساس قدرت و تعادل را به خوبي بعد از ماساژ دادن حس خواهيد كرد.

در طول ماساژ هر از گاهي مكث كنيد و انرژي بدن خودتان را اندازه گيري كنيد. منظور من از مكث كردن قطع ماساژ و برداشتن دستان شما از سطح بدن فرد ديگر نيست. يكي از مهمترين قوانين ماساژ دادن تداوم و پيوستگي حركات آن است و به همين منظور تماس انگشتان و دستان شما با پوست شخص ديگر نبايد قطع شود. هيچ وقت عجله نكنيد. مناسبتر است كه شما سطح كمتري از بدن را به درستي و آرامي ماساژ دهيد تا اينكه سعي در ماساژ دادن تمام بدن داشته باشيد، ولي با عجله و بدون تمركز كافي. فراموش نكنيد كه مشت و مال دادن و فشردن ماهيچه ها لذّت بخش است ولي به فرد ديگر به منظور اين كار حمله ور نشويد! با ملايمت ماساژ دادن يك شخص پوشيده در لباس در حاليكه هر دو با يكديگر بطور منظّم و عميق نفس مي كشند، به يك ماساژ باعجله در حاليكه كه شخص ماساژ دهنده تنش بيشتري را به فرد ديگر منتقل مي كند، ارجحيت بيشتري دارد.

به خودتان اين اجازه را بدهيد كه شگفتي حضور فرد ديگر و بودن يك بدن با بدن ديگر را عميقاً حس كنيد. در آخر هر دوي شما خوشكام و شاد از اين تجربه بيرون خواهيد آمد. در انتها در سكوت با يكديگر به نفس كشيدن، همچنان كه هنوز در تماس بدني هستيد بپردازيد و از يكديگر تشكر كنيد.

هنگاميكه ماساژتان تمام شد، اجازه دهيد كه شخص دريافت كننده، اگر دوست داشت همچنان در موقعيت دراز كشيده باقي بماند تا شما به بدنتان كش و قوس داده، به حالت عادي ذهنيتان باز گرديد. دوباره آب بنوشيد و به فرد ديگر نيز تعارف كرده و بعد دست و صورتتان را بشوييد و از قدرتي كه به شما اجازه داشتن چنين تجربه شيريني داده تشكر كنيد.

ماساژ به طور شگفت انگيزي شهوت انگيز و از نظر احساسي بسيار مقوي است كه تمام افراد، با روابط گوناگون مي توانند از آن بهره برند. همچنين ماساژ بطور محسوسي مي تواند روابط جنسي بين دو نفر را تقويت بخشد، مخصوصا اگر اين دو روز پر دردسري را پشت سر گذاشته باشند و حال و هواي عشق ورزيدن در سر نداشته باشند. هيچ عملي مانند ماساژ، قدرت تخليه عصبانيت و تنش از بدن و آماده سازي آن براي طلب آميزش را ندارد، و يا اگر شريك و يارتان زير فشار شديد عصبي قرار گرفته باشد كه ديگر انرژي كافي براي آميزش در خود نيابد، آنگاه ماساژ كمك بسياري به بازگشت اين انرژي خواهد كرد. ولي در اين گونه موارد شما بايد دقّت كنيد كه ماساژ لزوماً نبايد به آميزش ختم شود و هيچ وقت به اين منظور به شريكتان نزديك نشويد و او را ماساژ ندهيد كه او در آينده به تماس بدني با شما رقبتي نشان نخواهد داد.ما موجوداتي با نياز مندي هاي فراوان به تماس هستيم كه در جوامعي با پذيرش و بردباري بسيار كم نسبت به آن زندگي مي كنيم. تماس بدني و لمس بيشتر، سلامت و شادي ما را به ارمغان مي آورد. تحقيقات اخير نشان داده است كه نوزادان پيش از موعد بدنيا آمده كه تحت كنترل شديد درماني در بيمارستانها بسر مي برند، اگر روزي 45 دقيقه ماساژ داده شوند خيلي زودتر قادر به ترك بيمارستان خواهند بود.



ماساژ و تماس بدني آرام بخش

آمار سقط جنين و افزايش به اصطلاح تعداد «بچّه هاي ناخواسته» حيرت آور است. شما ميدانيد كه حقّ زن درباره سقط جنين شعاري است مقبول در نزد اغلب فمنيستها. ما ميتوانيم تضاد ميان لذّت از يك طرف و سقط جنين و يا انداختن «بچّه هاي ناخواسته» در سطلهاي آشغال را از طرف ديگر با روشهاي بسيار ساده كاهش دهيم. ميتوان با پيشگيريهاي هوشمندانه از قرار گرفتن در مقابل چنين تصميمهاي مخاطره آميز آنهم با عواقب رواني مخرّب پرهيز نمود. البتّه در مواردي نظير جنين و يا بچّه هائي كه حاصل تجاوز جنسي هستند با قلمروي ديگري از مسائل طرف هستيم. ژوليدن، Grooming، در ما انسانها به علّت توانائي زباني خود متأسّفانه منحصر به گفتار شده است و بدينترتيب از هنر آميزش غافل گشته ايم؛ تا حدي كه ميان عشق، آميزش و سكس ديگر اصلاً تفاوتي قائل نيستيم. زبان آميزش امّا ماساژ است. و چون خشونت رابطه عكس با لذّت دارد پس هر چه افراد يك جامعه با هنر ماساژ و دريافت آن بيشتر و بهتر آشنا بوده باشند تبعاً نزاع و مرافعه در ميان آنها نيز كمتر خواهد شد.

ماساژ مبتني بر يك تئوري ساده است مشتملّ بر سه آموزه:



1. «لذّت» شفابخش است،

2. انرژي شهواني در بدن از ديناميزم مايعات يا الكتريسيته تبعيت ميكند،

3. ژوليدن، Grooming، يك رفتار انطباقي ـ اجتماعي است در جهت رفع و دفع فشارها و امراض رواني كه بيش از شصت در صد از وقت پستانداران پيچيده را بخود ميگيرد. و چون ما يك پستاندار بي مو هستيم پس ماساژ جايگزيني است مناسب.

در يك كلام، ماساژ فرصتي است شفا بخش براي مراقبت و مواظبت از فردي ديگر و بهره مند ساختن او از تجربه بي مسئوليتي و سبكباري. فوايد ماساژ بر ذهن و بدن انسان بر كسي پوشيده نيست و همه مي دانيم كه ماساژ حس رهائي و زيبائي را در ما بيدار مي كند.



چرا ماساژ شهوت برانگيز است؟!

يكي از مؤثر ترين روشها براي تهييج كردن و از اوج لذت جنسي متعدد لذت بردن، ماساژ شهوت زا است. با اين روش اورگاسم سرتاسر بدن را تحت شعاع اثر جادوئي خود قرار مي دهد و مي تواند براي مدت زيادي طول بكشد.

نكته بسيار مثبت اينگونه ماساژ مخصوصا براي زنان، فقدان خطر باردار شدن است. حتي اگر از هيچ وسيله جلوگيري نيز استفاده نشود، هيچ خطري از ايندست شما را تهديد نمي كند. بنابراين افرادي كه دسترسي به قرصها و ديگر وسايل جلوگيري را ندارند، مي توانند از طريق ماساژ سكس ابزار نهايت استفاده جنسي را ببرند.

به منظور ماساژ دادن سكس ابزار، داخلي و خارجي، ميشود از دستكشهاي جراحي استفاده كرد كه در اين صورت ديگر خطري براي انتقال بيماريهاي رقابتي و جود ندارد. بسياري استفاده از دستكش را به استفاده از كاندوم و يا ديگر پوششها ترجيح مي دهند ولي چنانچه پوست شما از هر گونه بيماري مبرا است و يا اينكه شما قرار نيست با پوستي بيمار و يا ترشحات بدن در تماس باشيد، هيچ الزامي به استفاده از دستكش نداريد. ماساژ فرصتي است براي تقديم لذت، آموختن چگونگي لذت دادن و دريافت كردن لذت. شخص دريافت كننده ماساژ، با هر حركت احساس امنيت و مراقبت فراواني را در سر تا سر بدن خود حس مي كند. ماساژ شهوت زا بسيار زيبا و آرامبخش است!

به شما توصيه ميكنم كه براي فهم منظورم از لغتهائي كه گاه و بيگاه در اين متن و در رابطه با «سكس ـ ابزار» استفاده ميكنم به بخش «تعاريف» مراجعه فرمائيد.


لغت شناسي در ماساژ سنتي

Effleurage: كفي: يك حركت ملايم و سرنده كه در هنگام انجام اين حركت، تمام دست در

تماس با بدن قرار دارد. اين حركت راه مناسبي است براي شروع كردن و يا به پايان رساندن ماساژ و همچنين انتقال انرژي در بدن،

Petrissage:ضرباني: حركات كوبنده و يا مشت و مال دادن به اين گروه تعلق دارند. در اين گونه حركات سعي كنيد كه كف دستتان همراه با انگشتانتان در تماس با بدن قرار بگيرد. ريتم حركات را حفظ كنيد و گهگاه دستهايتان را جا به جا و عوض كنيد،

Friction: مالشي: يك حركت مستقيم، متمركز و فشارنده توسّط انگشتان شست. مواظب باشيد كه ناخن شست دستتان را براي فشردن استفاده نكنيد. حركات دوراني نيز بسيار مفيد واقع مي شوند چون در اثر اين نوع مالش است كه انرژي در نقطه اي از بدن ماساژ گيرنده انباشته ميشود تا سپس توسّط ماساژ كفي بديگر نقاط مختلف بدن تسري يابد؛ از همينروست كه حركات مالشي بايد با دو حركت ذكر شده مخلوط شوند.


بخش مد و زيبايي آرایشی و بهداشتی وب سایت محبوب فارسی زبانان محشر

بحثي مقدماتي پيرامون ماساژ و تماس بدني
موسيقي هنر و خوانندگانموسيقي هنر و خوانندگان Mahshar.com/art
مد و زيبايي آرایشی و بهداشتیمد و زيبايي آرایشی و بهداشتی Mahshar.com/beauty
عکس و خبر از سینماي ایران و جهانعکس و خبر از سینماي ایران و جهان Mahshar.com/cinema
مطالب جالب تصاویر دیدنیمطالب جالب تصاویر دیدنی Mahshar.com/fun
خانه و خانه داريخانه و خانه داري Mahshar.com/home
خطا دیدخطا دید Mahshar.com/khata_did
کتابخانه محشرکتابخانه محشر Mahshar.com/library
ترفند های موبايل و sms اس ام استرفند های موبايل و Sms اس ام اس Mahshar.com/mobile
ترين ها ركورد شكني هاترين ها ركورد شكني ها Mahshar.com/oddity
روانشناسيروانشناسي Mahshar.com/psycology
تصاویر و مطالب جالب مذهبيتصاویر و مطالب جالب مذهبي Mahshar.com/religiouse
عکس و مطالب جالب دنیای ورزشعکس و مطالب جالب دنیای ورزش Mahshar.com/sport
ترفند های مفید كامپيوتر و اينترنتترفند های مفید كامپيوتر و اينترنت Mahshar.com/tarfand