کارمزد کارگزاری های بورس در سال ۹۹ چقدر است؟


کارمزد کارگزاری های بورس در سال ۹۹ چقدر است؟

حتما این سوال برای شما هم مطرح هست که کارمزد کارگزاری در معاملات بورس چقدر است؟

برای انجام معاملات اوراق بهادار اعم از سهام، اوراق تسهیلات مسکن، اوراق مشارکت و اوراق اجاره، باید به یک کارگزاری مراجعه کنید. ارتباط بین شما و سازمان بورس توسط کارگزاری برقرار می‌گردد. در واقع کارگزاری ها زمینه‌های لازم جهت انجام معاملات راحت‌تر را برای شما فراهم می‌کنند و بابت انجام این فعالیت‌ها ما کارمزد کارگزاری را پرداخت میکنیم.

این کارمزد زمانی از شما دریافت می شود که سهامی را خریداری کرده، و یا سهام خود را می‌فروشید. این کارمزد که البته، مبلغ آن اندک است، از سوی متولیان بازار سرمایه صرف اداره و توسعه مستمـر این بازار می‌شود. البته بخشی از آن کارمزد کارگزاری است.

در این مقاله به دنبال آن هستیم تا راهنمایی کامل، از کارمزد معاملات بورس در سال ۹۹ و کارمزد کارگزاری را به همراه مثالهای عملی خدمت شما ارائه دهیم. همچنین تخفیف های کارمزد کارگزاری آگاه و کارمزد کارگزاری مفید که برای مشتریان خود در نظر گرفته اند، توضیح داده می شود، تا بتوانید با آگاهی کامل به خرید و فروش اوراق بهادار بپردازید.

۱- کارمزد معاملات بورس در سال ۹۹

همان‌طور که در مقدمه اشاره شد، جهت انجام معاملات اوراق بهادار در ابتدا باید به یک کارگزاری مراجعه کنید. پس از ثبت‌نام اولیه، کد بورسی و یا کد معاملاتی خود را دریافت کرده و در ادامه می توانید به صورت حضوری و یا آنلاین با واسطه کارگزاری  به خرید و یا فروش اوراق بهادار اقدام نمایید. در واقع کارگزاری واسطه ای است که اتصال شما به بازار بورس را امکان پذیر کرده و زمینه‌های لازم جهت انجام معاملات راحت‌تر را فراهم می‌نماید و بابت انجام این فعالیت کارمزدی را از شما دریافت می‌کند.

میزان کارمزد معاملات بورسی با توجه به نوع سهام، نوع معامله (خرید یا فروش) و داشتن یا نداشتن مالیات متفاوت است.

انواع سهام

  • سهام درج‌شده در بازار بورس و فرابورس

  • اوراق تسهیلات مسکن

  • اوراق اختیار فروش تبعی

  • اوراق مشارکت

  • اوراق اجاره

در جدول زیرمجموع کارمزد معاملات بورس در سال ۹۹ بر حسب قیمت خرید یا فروش به صورت مجزا آورده شده است. در این جدول مقدار مالیات مربوط به هر معامله در ستونی مجزا آورده شده است و مقدار آن در کارمزد کل لحاظ شده است. کارمزد و مالیات پرداختی از سوی شما مستقیماً از حساب شما نزد کارگزاری کسر می‌گردد.

نکته : لیست کاملی از کارمزد معاملات بورس در سال ۹۹ به صورت یک فایل پی دی اف هر سال توسط سازمان بورس انتشار می یابد که کارمزد همه انواع معاملات را به صورت کامل و مفصل شرح می دهد که از این قسمت : سقف نرخ کارمزدها و خدمات در بازار سرمایه ایران، کارمزد معاملات بورس می توانید آنرا تهیه کنید.

۲- محاسبه کارمزد معاملات بورس در سال ۹۹

برای درک بهتر استفاده از جدول فوق، در قالب یک مثال عملی نحوه محاسبات مربوط به کسورات را در خرید و فروش سهام بورسی تشریح می‌کنیم.

۳- نحوه تقسیم کارمزد کارگزاری

۳-الف: محاسبه کارمزد کارگزاری

کارگزاری ها برای انجام معاملات بورسی مشتریان شان در هنگام خرید ۰.۳۸ درصد و در هنگام فروش ۰.۳۸ درصد به عنوان کارمزد کارگزاری دریافت می کنند.

۳-ب: محاسبه کارمزد سازمان بورس

پس از کسر کارمزد کارگزاری از کارمزد کل، مبلغ مانده بابت انجام فعالیتها خرید و فروش سهام از سوی متولیان بازار سرمایه صرف اداره و توسعه مستمـر این بازار می‌شود.

۳-ج: محاسبه مالیات در کارمزد معاملات بورس

در معاملات بازار بورس نیز همچون سایر معاملات بحث مالیات مطرح است؛ اما نکته مهم و حائز اهمیت آن است که مالیات تنها در زمان فروش اوراق اخذ می‌گردد و در زمان خرید اوراق مالیاتی از شما دریافت نمی‌شود.

نسبت تقسیم کارمزد بین عوامل مختلف در معاملات متنوع بازار سرمایه متفاوت است.

۴- الف: کارمزد کارگزاری آگاه

کارگزاری آگاه در راستای مشتری مداری و جلب رضایت سرمایه‌گذاران محترم باشگاه مشتریان را پایه‌ریزی کرده است. شما با عضویت در این باشگاه، از مزایا و امکانات آن بهره‌مند می شوید. هر عضو باشگاه با استفاده از روش‌هایی (انجام معامله اوراق بهادار از طریق کارگزاری آگاه، انجام معاملات آتی سکه در کارگزاری آگاه، شرکت در مسابقات باشگاه و …) می‌تواند امتیاز کسب کند.

۴-ب: کارمزد کارگزاری مفید

کارگزاری مفید نیز راستای مشتری مداری و جلب رضایت سرمایه‌گذاران محترم باشگاه پلکان را پایه‌ریزی کرده است. پلکان با شیوه ای منصفانه طیف وسیعی از خدمات و هدایا را در اختیار اعضا قرار می دهد. در پلکان هیچ فعالیتی بدون پاداش نمی ماند. و پوشش عمده نیازهای مرتبط با بازار سرمایه تنها بخشی از خدمات پلکان است.

کاربران در استفاده از این خدمات وجهی پرداخت نمی‌کنند و اساس پلکان بر امتیاز استوار است:

  1. اولین راه کسب امتیاز خرید و فروش سهام است. پس از عضویت در پلکان به صورت خودکار با انجام هر معامله اعم از خرید یا فروش، امتیازی متناسب با ارزش معامله به مجموع امتیازات شما اضافه می گردد.
  2. دومین راه کسب امتیاز، معرفی دوستان است.
  3. روش سوم برای کسب امتیاز، شرکت در مسابقات روزانه پلکان است. به طور معمول روزانه پنج مسابقه در پلکان برگزار می گردد. علاقه مندان می توانند با شرکت در این مسابقات و پیش بینی صحیح جریانات آتی بازار سرمایه امتیازات خود را افزایش دهند.

هر امتیاز پلکان حدودا معادل ۱۰,۰۰۰ ریال ارزش دارد. البته امکان نقد کردن امتیازها وجود ندارد و مشتریان می توانند امتیازها را صرف دریافت پاداش های پلکان کنند.

نتیجه گیری:

در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعات مورد نیاز شما در مورد میزان مالیات و کارمزد خرید و فروش سهام و دیگر اوراق بهادار مورد معامله در بورس و فرابورس اطلاعاتی به شما ارائه دهیم. همچنین نحوه تقسیم این کارمزد بین کارگزاری ها و سازمان بورس توضیح داده شد.

میزان این کارمزد و مالیات معاملات بسیار اندک بوده و این موضوع باعث جذابیت‌ بازار سرمایه نسبت به سایر بازارهای سرمایه‌گذاری می شود. ضمنا کارگزاری های آگاه و مفید از کارمزدی که به آن تعلق می‌گیرد، تخفیفاتی نیز برای مشتریان خود در نظر می‌گیرد که در این مقاله بررسی شده است.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "کارمزد کارگزاری های بورس در سال ۹۹ چقدر است؟" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: کارمزد کارگزاری های بورس در سال ۹۹ چقدر است؟ در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب کارمزد کارگزاری های بورس در سال ۹۹ چقدر است؟ را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال کارمزد کارگزاری های بورس در سال ۹۹ چقدر است؟ در فیسبوک
ارسال کارمزد کارگزاری های بورس در سال ۹۹ چقدر است؟ در تویتر
ارسال کارمزد کارگزاری های بورس در سال ۹۹ چقدر است؟ در واتس آپ
ارسال کارمزد کارگزاری های بورس در سال ۹۹ چقدر است؟ در تلگرام
خبرخوان کارمزد کارگزاری های بورس در سال ۹۹ چقدر است؟

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


0