نماد فرهنگی کیش


نماد فرهنگی کیش

موزه و نماد فرهنگی کیش چون صدفی مرواریدِ موزه را در بر گفته است

نماد فرهنگی کیش سازه ای بلند و بسیار زیبا در دل مروارید خلیج فارس است که بعد از برج میلاد تهران به عنوان دومین سازه مهم در کشور شناخته می شود. این سازه هنری که بر روی موزه خلیج فارس قرار گرفته انسان را به یاد برج های دبی و سازه های معماری آن شهر می اندازد. صدف هایی بزرگ که به آسمان کشیده شده و مرواریدی را در بر گرفته اند.

مجموعه فرهنگی و هنری موزه خلیج فارس و نماد شهری کیش در بهمن ماه سال 1395 با حضور مقامات کشوری افتتاح شد و بیش از همه به عنوان نماد شهری اش شناخته شد. این موزه در بخش غربی جزیره کیش قرار گرفته و زیربنای موزه و بخش های احداث شده آن به 3200 متر می رسد.

معماری نماد فرهنگی کیش

نماد فرهنگی و سازه ای که بر روی موزه کیش قرار گرفته در واقع یک سازه بتنی به ارتفاع 52 متر است که به شکل دو صدف، مرواریدی را در آغوش دارد. شب ها با نورپردازی بر روی سازه، جلوه خاصی به کل مجموعه داده می شود و این نماد شهری را به شاخصی مهم در کل میان جاهای دیدنی کیش تبدیل می کند.

در بخش همكف ساختمان که موزه خلیج فارس نام گرفته است 4 تالار مشتمل بر گالری های متنوعی چون گالری اسناد و مدارک و شناسنامه ها و گالری هنرمندان و کارگاه آموزشی متنوع جای گرفته است. در همین طبقه آمفی ‌تئاتر و بخش اداری نیز قرار دارد. از بخش های شیرین و خوش عطر و طعم طبقه همکف کافی شاپ است که با نوشیدنی های سرد و گرم و دسرهای متناسب با ذائقه های جمعی پذیرای گردشگران تور کیش است.

دور تا دور نماد فرهنگی کیش فضایی باز قرار گرفته که از تفریحات تدارک دیده شده در آن پیست دوچرخه سواری است. این پیست 4 متر عرض و 3 کیلومتر طول دارد و با جدیدترین تجهیزات، فضایی لوکس و مهیج را فراهم آورده است. بخشی از این محوطه به شاتل کیش با 6 متر عرض و 2750 متر طول اختصاص یافته است.

علت اصلی احداث این مجموعه قرار گرفتن یک فضای فرهنگی در کنار دیگر بخش های گردشگری کیش است. کیش از نظر تفریحات هیجانی و سرگرم کننده چیزی کم نداشت ولی فقدان مجموعه های فرهنگی در آن تا حدودی احساس می شد. با این همه نباید از یاد برد که جاهای دیدنی کیش به خصوص جاذبه های تاریخی آن همچون شهر زیرزمینی کاریز، خانه مردمشناسی بومیان و غیره تا حد زیادی بیانگر جنبه های فرهنگی جزیره بوده است.

پروژه مجموعه فرهنگی موزه خلیج فارس و نماد فرهنگی کیش به همت سازمان منطقه آزاد کیش با هدف ایجاد جاذبه ای نوین و جذب سرمایه به مناطق غربی کیش راه اندازی شده است. در دو سال گذشته سرمایه های زیادی نیز به سمت آن سرریز شده است و تا حدودی تعادل نسبی بین بخش های مختلف جزیره کیش برای جذب گردشگر صورت گرفته است.

گردشگرانی که تور هوایی کیش را رزرو کرده اند هنگامی که در آسمان کیش قرار می گیرند پیش از هر چیز این المان زیبا را در جزیره تشخیص می دهند. در برنامه های تفریحی، قایق سواری موتوری در آب های خلیج فارس نیز عموما گردشگران را به نوعی در آب های جزیره دور می دهند تا از بخش غربی کیش و سازه بزرگ آن نیز دیدن کنند.

گردشگرانی که به موضوعات فرهنگی و تاریخی علاقه بیشتری دارند هم اکنون می توانند علاوه بر بازدید از پایاب کیش، کشتی یونانی، خانه مردمشناسی بومیان کیش و جاذبه های تاریخی جزیره چند ساعت را نیز برای بازدید از موزه کیش وقت بگذارند. به علاوه هنرمندان می توانند برای نمایش آثارشان در گالری های متعدد آن برنامه ریزی کنند.

موزه و نماد فرهنگی کیش

نماد فرهنگی کیش سازه ای بلند و بسیار زیبا در دل مروارید خلیج فارس است که بعد از برج میلاد تهران به عنوان دومین سازه مهم در کشور شناخته می شود. این سازه هنری که بر روی موزه خلیج فارس قرار گرفته انسان را به یاد برج های دبی و سازه های معماری آن شهر می اندازد.

صدف هایی بزرگ که به آسمان کشیده شده و مرواریدی را در بر گرفته اند. نماد فرهنگی کیش تنها یک موزه نیست بلکه مجموعه ای گردشگری و فرهنگی است که در مساحتی بالغ بر 61 هکتار احداث شده و از نظر موقعیت مکانی بین کشتی یونانی و کلبه هور قرار دارد.

نماد فرهنگی کیش

نماد فرهنگی کیش
نماد فرهنگی کیش

 

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "نماد فرهنگی کیش" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: نماد فرهنگی کیش در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب نماد فرهنگی کیش را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال نماد فرهنگی کیش در فیسبوک
ارسال نماد فرهنگی کیش در تویتر
ارسال نماد فرهنگی کیش در واتس آپ
ارسال نماد فرهنگی کیش در تلگرام
خبرخوان نماد فرهنگی کیش

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ
0