محاسبه وزن ایده آل با دور مچ


محاسبه وزن ایده آل با دور مچ

محاسبه وزن ایده آل با دور مچ از جمله روش هایی است که برای وزن کشی و محاسبه دقیق وزن مورد استفاده قرار می گیرد.

در این مطلب می خوانید ... پنهان

اگر بخواهید وزن خود را به صورت دقیق و البته با در نظر گرفتن استخوان بندی خود محاسبه کنید و همچنین میزان شاخص توده بدنی و وزن ایده آل را نیز به دست بیاورید، می توان گفت که روش محاسبه وزن ایده آل با دور مچ از جمله روش هایی است که مطلوب و مورد تایید متخصصان در این زمینه می باشد.

به طور کلی محاسبه وزن برای همه اهمیت بسیار زیادی دارد. همه ما وقتی چشممان به یک ترازو میفتد، این وسوسه برایمان ایجاد می شود که خودمان را وزن کنیم و نسبت به گذشته و یا وزن ایده آلی که دوست داریم که در آینده داشته باشیم، آن را محاسبه کنیم.

اهمیت بسیار زیاد تناسب اندام

با توجه به اهمیت بسیار زیادی که تناسب اندام و لاغری برای انسان های جوامع امروزی دارد، این مسئله که بتوانیم با روش های اصولی وزن کشی کرده و وزن و شاخص توده بدنی خود را با استفاده از فرمول های تخصصی محاسبه کنیم، اهمیت بسیار زیادی دارد.

در واقع شما اگر بتوانید خود را با توجه به این معیار ها سازگار کنید، شانس بسیار بیشتری هم برای رسیدن به وزن ایده آل خود خواهید داشت چرا که محاسبه دقیق وزن، اولین قدم برای رسیدن به وزن ایده آل است.

این موارد در این مقاله مورد توجه ما قرار گرفته است و به همین دلیل هم قصد داریم تا در این مقاله به بررسی همه این موارد بپردازیم.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که نسبت به وزن خود و شاخص توده بدنی خود حساسیت بالایی دارید و می خواهید که به راحتی هر زمان با استفاده از فرمول های مختلف یا روش های آنلاین، وزن و شاخص توده بدنی خود را محاسبه کنید، به شما پیشنهاد می کنیم که حتما این مقاله را مطالعه کرده و تا انتها با ما همراه باشید.

اگر برای شما روش های درست و صحیح وزن کشی مهم است و همچنین اگر به تناسب اندام خود و روش های رسیدن به لاغری اهمیت زیادی می دهید، این مقاله برای شما مفید خواهد بود.

همچنین این مقاله می تواند به شما در کنار این موارد، بگوید که:

  1. _ تناسب اندام و اهمیت آن
  2. _ چرا به تناسب اندام باید توجه کنیم؟
  3. _ اضافه وزن
  4. _ اضافه وزن و چاقی چه مضراتی دارد؟
  5. _ از چه زمان می توان اثرات مخرب چاقی را احساس کرد؟
  6. _ چرا توصیه می شود که حتما به دنبال راهی برای تناسب اندام باشیم؟
  7. _ بهترین راه های رسیدن به تناسب اندام ولاغری
  8. _ اگر می خواهید از چاقی خلاص شوید، اولین قدم را بشناسید.
  9. _ چرا وزن کشی مهم است؟
  10. _ وزن کشی با استفاده از فرمول های محاسبه
  11. _ شاخص توده بدنی چیست؟
  12. _ وزن ایده آل چیست؟
  13. _ توجه به وزن ایده آل چه اهمیتی دارد؟
  14. _محاسبه شاخص وزن ایده آل از روش های مختلف
  15. _ محاسبه وزن آیده آل با دور مچ
  16. _ چرا روش محاسبه وزن ایده آل با دور مچ بهتر است؟
  17. _ چه مواردی را باید در محاسبه وزن ایده آل با دور مچ رعایت کنیم؟
  18. _ محاسبه وزن ایده آل با دور مچ در چه زمانی باید انجام شود .
  19. _ چه مواردی را باید تا رسیدن به تناسب اندام رعایت کنیم؟
  20. _ چه مواردی برای حفظ لاغری و تناسب اندام اهمیت دارد؟
  21. _ چرا بهتر است برای محاسبه وزن ایده آل با دور مچ به متخصص تغذیه مراجعه کنیم؟
  22. _ بهترین متخصص تغذیه در محاسبه وزن و لاغری

تناسب اندام و اهمیت آن

تناسب اندام از مهمترین مواردی است که در زندگی های امروزی مورد توجه قرار می گیرد. ما نمی خواهیم بگوییم که چرا باید به تناسب اندام توجه کنیم، بلکه می خواهیم ببینیم چرا تناسب اندام مهم است.

ببینید امروزه ما علم و دانش کافی نسبت به بیماری های مختلف و به خصوص بیماری های زمینه ای به دست آورده ایم. این دانشی که ما در این موارد کسب کرده ایم، به ما اثبات کرده است که درصد بالایی از افرادی که درگیر اضافه وزن هستند، با بیماری های زمینه ای نیز شانس درگیر شدن بیشتری خواهند داشت.

به خصوص اگر این بیماری ها در حقیقت جنبه ارثی نیز داشته باشد و در گذشته و در خانواده نیز این بیماری ها به چشم خورده باشد. افرادی که مستعد هستند، این موضوع را به خوبی درک می کنند. چرا که معمولا پزشکان توصیه اکید دارند که این افراد از استرس زیاد و به خصوص از اضافه وزن دوری کنند.

اضافه وزن مشکلاتی نظیر چاقی و افزایش وزن و سایز ایجاد می کند

از سوی دیگر هم اضافه وزن مشکلاتی نظیر چاقی و افزایش وزن و سایز ایجاد می کند. این موارد امروزه کمتر مورد تایید جامعه قرار می گیرد. با توجه به این که روزانه  با هزاران تصویر از افرادی که با اندامی کاملا ایده آل در فضای مجازی و واقعی وجود دارند، رو به رو میشویم؛ این حس در ما ایجاد می شود که نسبت به اندام خود کمترین میزان اعتماد به نفس را داشته باشیم.

در واقع این کاهش اعتماد به نفس باعث می شود که حضور موثری در اجتماعات نداشته باشیم و بیشتر به دنبال انزوا باشیم. این مسائل در کنار هم باعث شده است که باشگاه های ورزشی و متخصصین تغذیه یکی از پر مراجعه ترین مراکز باشند.

البته لاغری برای بسیاری از افراد مسئله مشکلی است و به راحتی نمی توان آن را پیگیری کرد. چرا که لاغری و رسیدن به کاهش وزن در مرحله اول، نیازمند این مسئله است که ما وزن خود را به شکل اصولی و دقیق محاسبه کنیم که محاسبه وزن ایده آل با دور مچ هم یکی از همین موارد محسوب می شود. در ادامه بیشتر به چرایی توجه به تناسب اندام می پردازیم.
اضافه وزن مشکلاتی نظیر چاقی و افزایش وزن و سایز ایجاد می کند

چرا به تناسب اندام باید توجه کنیم؟

سوال مهم بعدی که ایجاد می شود این است که ما چرا باید به تناسب اندام توجه کنیم. اهمیت تناسب اندام برای همه افراد جامعه مشخص است.

بسیاری از ما ها با تناسب انداام است که می توانیم به اندامی زیبا و همچنین سلامتی بیشتری دست پیدا کنیم و با توجه بیشتر به تناسب اندام نیز می توان آن را حفظ کرد.

بهتر است این موضوع را کمی دقیق تر بررسی کنیم. در واقع تناسب اندام می تواند اهمیت بسیاری داشته باشد، چرا که سلامت هر فرد و همچنین اعتماد به نفس و زیبایی اندامش در گرو این مسئله است. اما توجه کردن به این مسئله چیزی است که باعث حفظ تناسب اندام شما می شود.

به این معنی که شما باید برای رسیدن به تناسب اندام تلاش کنید. اما با توجه کردن به اندام خود، تناسب به دست آمده را حفظ می کنید تا دوباره درگیر اضافه وزن و روش های رسیدن به تناسب اندام و رژیم های غذایی سرسختانه نباشید.

باید تناسب اندام را مورد توجه قرار بدهیم

امروزه این مسئله بیشتر مورد تایید پزشکان و متخصصان قرار گرفته است که چرا باید تناسب اندام را مورد توجه قرار بدهیم تا بتوانیم اندام خود را در وزن ایده آل و فرم وشکل دلخواه خود حفظ کنیم. برای مثال شما با انجام وزن کشی روزانه با محاسبه وزن ایده آل با دور مچ می توانید تناسب اندام خود را اندازه گیری کنید.

بعد از اندازه گیری کردن وزن و شاخص های مهم و اضافه وزن خود، می توانیم یک میزان مشخص و یک معیار صحیح برای رسیدن به تناسب اندام داشته باشیم. شما بر اساس وزنی که دارید و وزنی که می خواهید داشته باشید، اضافه وزن خود را به دست می آورید. اما نکته مهم این است که بتوانید از شر اضافه وزن خلاص شوید.

به همین منظور هم باید به حفظ تناسب اندام خود توجه کنید. زمانی که می خواهید به مصرف مواد غذایی پرکالری بپردازید، باید بدانید که تا چه میزان کالری بیش از حد دریافت می کنید و این کالری را چگونه باید بسوزانید.

همچنین باید این موضوع را نیز در نظر بگیریم که تا چه اندازه کالری دریافت شده را می توان با روش های مختلف سوزاند تا منجر به اضافه وزن نشود. در این میان اگر همچنان اضافه وزن برای شما یک سوال مبهم است، در ادامه این مطلب بیشتر به توضیح اضافه وزن می پردازیم.

اضافه وزن

اضافه وزن می تواند یک مشکل اساسی در سلامت فردی شما باشد. اگر بخواهید اضافه وزن خود را برای همیشه کنار بگذارید، ابتدا باید به مضرات اضافه وزن و مشکلاتی که برای شما ایجاد می کند توجه کنید.

اولین و اساسی ترین مشکل در اضافه وزن این است که شما مشکلاتی مانند بیماری های زمینه ای و همچنین چاقی و افزایش سایز را خواهید داشت که می تواند سلامت شما و موارد مهم دیگر را به خطر بیا ندازد.

در واقع هیچ چیز حتی مصرف مواد غذایی پرکالری یا روی آوردن به کم تحرکی ارزش به خطر انداختن سلامت شما را ندارد و شما بهتر است از روش های مختلف برای مبارزه با اضافه وزن خود استفاده کنید.

اضافه وزن

اضافه وزن در اصل زمانی ایجاد می شود که شما به بررسی شاخص توده بدنی خود روی می آورید

اضافه وزن در اصل زمانی ایجاد می شود که شما به بررسی شاخص توده بدنی خود روی می آورید. وقتی شما شاخص توده بدنی خود را با فرمول های مختلف محاسبه می کنید، یک میزان وزن متناسب برای شما مشخص می شود که این وزن با توجه به پارامترهای ورودی در شاخص توده بدنی و محاسبه گر آن، مشخص می شود. از این میزان اگر بیشتر باشد وزن شما، در واقع شما درگیر اضافه وزن هستید.

ممکن است این اضافه وزن در افراد مختلف متفاوت باشد. برخی اضافه وزن را در حدود 5 کیلو، بعضی در 10 کیلو و برخی حتی 20 کیلو اضافه وزن را نیز تجربه می کنند و حتی ممکن است که این رقم بیشتر و بزرگتر نیز باشد. به همین دلیل هم باید این رقم را کوچکتر کرد تا شما به سایز مورد نظر خود بیشتر نزدیک شوید.

اولین مسئله این است که شما باید بدانید که وزنتان را باید در محدوده مورد نظر خود نگهدارید. شما باید رژیم های غذایی را به درستی رعایت کنید و ورزش کردن در زمان های مشخص شده را هرگز فراموش نکنید و سعی کنید تا سبک زندگی خود را تغییر بدهید.

در واقع نگهداشتن وزن ایده آلتان در محدوده مورد نظر می تواند تاثیر بسیار زیادی در تناسب اندام شما داشته باشد و هدف آسان تری است تا این که بخواهید وزنتان را به دلیل اضافه وزن کم کنید و به میزان ایده آل خود برسانید. این موارد را باید حتما مد نظر قرار بدهید، چرا که اضافه وزن می تواند مشکلات بسیار زیادی برای شما ایجاد کند.

اضافه وزن و چاقی چه مضراتی دارد

نه تنها متخصصین تغذیه، بلکه پزشکان بسیار زیادی در زمینه های مختلف از جمله قلب و عروق معتقدند که شما باید حتما وزن خود را در محدوده نرمال نگهدارید و از شر چربی های اضافه و وزن زیاد خلاص شوید. این اولین تاکیدی است که پزشکان شما به شما دارند و شما باید به این تاکیدات توجه ویژه ای داشته باشید.

اولین و مهمترین مسئله این است که شما باید وزن خود را در محدوده نرمال نگهدارید، چرا که اضافه وزن شما در مرحله اول باعث افزایش چربی خون و گرفتگی رگ و عروق می شود. زمانی که رگ ها و عروق خونی شما به دلیل غلظت زیاد و چربی بالا دچار گرفتی شوند، اولین مسئله ای که ایجاد می شود این است که بدن شما با گرفتگی عروق درگیر مواردی مانند سکته های قلبی و مغزی و… می شود.

عمده ترین وشایع ترین دلیل بیماری های قلبی می تواند رعایت نکردن سبک زندگی و به خصوص اضافه وزن و چاقی باشد. این مسئله در فشار خون، در دیابت و بیماری های زمینه ای و ارثی دیگر نیز وجود دارد و به چشم می خورد.

اضافه وزن و چاقی چه مضراتی دارد

آسیب های روحی

چاقی و اضافه وزن در کنار آسیب های جسمی زیادی که به شما وارد می کند، می تواند آسیب های روحی و روانی بسیار بیشتری نیز برای شما در پی داشته باشد، چرا که اضافه وزن باعث افزایش سایز و وزن شما شده و در نهایت این مسئله می تواند تا اعتماد به نفس شما را تحت تاثیر قرار بدهد.

افرادی که درگیر چاقی هستند، همواره از اندام خود شکایت دارند و رسیدن به لاغری برای آن ها هدفی دست نیافتنی است. ممکن است حتی بارها برای رسیدن به اندام ایده آل خود تلاش کرده باشند، اما هیچگاه به نتیجه دلخواه خود نرسیده باشند

و به همین سبب هم به دنبال کاهش وزن خود نباشند و اعتماد به نفس آن ها نیز خدشه دار شود. اما مشکلات دیگری نیز در کمین است که می توان یکی از مهمترین آن ها را درگیر شدن با بیماری های مختلف حتی عفونی دانست. این موضوع به وفور ثابت شده است که بیماری های عفونی و ریوی نیز می توانند در اثر چاقی و اضافه وزن تشدید شوند. پس نباید این موارد را از قلم انداخت.

از چه زمان می توان اثرات مخرب چاقی را احساس کرد؟

چاقی تاثیرات مخرب بسیار زیادی برای شما خواهد داشت که پیشتر به آن ها اشاره کردیم. مواردی مانند بیماری های قلبی و عروقی ، تنگی نفس، مشکلات مربوط به کاهش اعتماد به نفس و… می تواند باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی برای شما شود که همه این ها ناشی از اضافه وزن و چاقی است.

برای همین منظور هم اولین مسئله ای که به ذهن ما می رسد، این است که چاقی و اضافه وزن را چگونه می توانیم کنترل کنیم که مشکلات ناشی از آن را پیش از این که به سلامت ما آسیبی وارد کند، بشناسیم و بدانیم که چاقی و اضافه وزن ما از چه زمانی وارد مرحله حاد و خطرناک می شود. زمانی این مسئله جدی می شود که شما هنگام تحرک دچار نفس تنگی می شوید.

این نفس تنگی و تنفس مشکل شما می تواند ناشی از اضافه وزن و چاقی باشد. از سوی دیگر هم باید این مسئله را مد نظر قرار بدهیم که افزایش وزن می تواند شروع به آسیب رساندن به مفاصلی مانند زانوها و کمر کند. اگر دچار زانو درد، پا درد و کمر درد می شوید، می تواند یکی از مهمترین و اصلی ترین دلایلش افزایش وزن و بار وارد شده بر بدن باشد.

وقتی درگیر اضافه وزن باشید، مشکلات بسیار زیادی هم در تحرک شما ایجاد می شود

از سوی دیگر هم باید این مسئله را مد نظر قرار بدهیم که شما وقتی درگیر اضافه وزن باشید، مشکلات بسیار زیادی هم در تحرک شما ایجاد می شود. به این معنی که بیشتر تمایل به کم تحرکی و یک جا نشینی خواهید داشت. چرا که بدن شما فشار وزن وارد شده بر استخوان بندی را نمی تواند به خوبی تحمل کند.

سعی کنید با مشاهده این موارد حتما برای کاهش وزن خود یک فکر اساسی کنید، چرا که در مرحله بسیار خطرناکی قرار گرفته اید که ممکن است بدن شما در این مرحله مشکلات بسیار زیادی را تحمل کند.

اضافه وزن در همه حال به طور کلی می تواند مشکل ساز باشد و شما باید از زمانی که به صورت مداوم و به شکل صحیح از طریق محاسبه وزن ایده آل با دور مچ یا روش های دیگر وزن و شاخص توده بدنی را محاسبه کردید و متوجه اضافه وزن خود شدید، برای کاهش وزن و تناسب اندام اقدام کنید.

اما در نظر بگیرید که با بروز مشکلات فوق، ممکن است اضافه وزن شما خطرناک تر شود و به سلامت شما آسیب های جدی وارد کند.
وقتی درگیر اضافه وزن باشید، مشکلات بسیار زیادی هم در تحرک شما ایجاد می شود

چرا توصیه می شود که حتما به دنبال راهی برای تناسب اندام باشیم؟

با توجه به موارد فوق، لازم است که هر شخص به دنبال راهی برای تناسب اندام باشد. رسیدن به تناسب اندام می تواند کمک بسیار زیادی به شما کند تا بتوانید به خوبی راه خود را برای داشتن یک سلامتی پایدار پیدا کنید. مسئله مهم در رابطه با سلامت فردی این است که این سلامتی پایدار باشد.

شما باید بتوانید در طولانی مدت سلامت خود را حفظ کنید و در عین حال، باید این امکان را نیز داشته باشید که بتوانید تناسب اندام خود را از بهترین راه ها به دست بیاورید. نکته مهم این است که شما هر وقت بخواهید برای رسیدن به تناسب اندام خود تلاش کنید، باید بهترین راه ممکن را انتخاب کنید.

تناسب اندام ممکن است از راه های مختلف به دست آید، اما مهم این است که بهترین راه یعنی اصولی ترین راه برای رسیدن به تناسب اندام انتخاب شود. البته این موضوع را بعدا نیز به شما می گوییم که چگونه می توانیم برای رسیدن به تناسب اندام بهترین راه را انتخاب کنیم.

اگر شما می خواهید که به سلامت فردی مناسبی برسید، باید تناسب اندام داشته باشید. همچنین باید این موضوع را نیز مد نظر قرار بدهیم که تناسب اندام برای شما می تواند اندام زیبا و مناسبی نیز در پی داشته باشد. به همین دلیل توصیه می کنیم که حتما به تناسب اندام خود توجه کنید.

سلامت بخش مهم ماجراست

سلامت بخش مهم ماجراست. این که به سلامتی خود توجه داشته باشید، می تواند یکی از مهمترین دلایلی باشد که به تناسب اندام و لاغری خود نیز توجه ویژه ای نیز داشته باشید. تناسب اندام شما می تواند شما را در مقابل بسیاری از بیماری های مختلف و به خصوص بیماری های زمینه ای محفوظ نگهدارد.

بیماری های زمینه ای نیز به نوبه خود به دلیل ارثی بودن نیازمند این است که عواملی که شما را مستعد بیماری های زمینه ای می کند، به دور باشید.

یکی از عواملی که کمک می کند شما مستعد به بیماری های زمینه ای باشید، اضافه وزن است. به همین دلیل هم باید اضافه وزن خود را هرچه سریعتر کاهش بدهید. در ادامه بیشتر به مواردی مانند بهترین راه رسیدن به تناسب اندام می پردازیم.
سلامت بخش مهم ماجراست

بهترین راه های رسیدن به تناسب اندام و لاغری

راه های بسیار زیادی برای رسیدن به تناسب اندام وجود دارد. دسته زیادی از افراد به دنبال رژیم های لاغری برای تناسب اندام هستند و دسته دیگری از افراد هم از طریق ورزش های مناسب به تناسب اندام روی می آورند. البته موارد مختلفی نیز وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها به تناسب اندام و کاهش وزن محسوس دست پیدا کنید. کاهش وزن با کمک رژیم های غذایی و لاغری می تواند کمک بسیار زیادی به شما کند.

معمولا این رژیم ها به دلیل این که ساختار مصرف غذایی شما را تغییر می دهد و به نوعی یک برنامه غذایی مناسب برای شما محسوب می شوند، می توانند تاثیر بسیار زیادی در لاغری شما داشته باشند و از طرفی هم کمک بسیار زیادی به شما می کنند که بتوانید به تغییر سبک زندگی خود روی بیاورید.

با تغییر دادن سبک زندگی، عملا تناسب اندام شما می تواند حفظ شود و شما می توانید در طولانی مدت تناسب اندام خود را حفظ کنید. اما هیچگاه پزشکان نمی گویند که رژیم غذایی تنها راهی است که به تناسب اندام و لاغری شما کمک می کند، بلکه راه های بسیاری برای رسیدن به تناسب اندام وجود دارد. یکی از راه هایی که به تناسب اندام شما کمک می کند، در کنار رژیم های غذایی، ورزش کردن است.

ورزش و بالا بردن تحرک

شما با ورزش و بالا بردن تحرک و فعالیت های بدنی خود، می توانید کالری بیشتری بسوزانید و با سوزاندن کالری بیشتر، شانس بیشتری برای کاهش وزن داشته باشید.

معمولا رژیم های غذایی و ورزش ها می توانند در کنار هم به کاهش وزن افراد کمک کنند. پس بهتر است به شکل مکمل با هم استفاده شود. با همه این ها بهتر است بدانید که بهترین راه برای کاهش وزن از بین این همه راه، اصولی ترین راه است.

شما می توانید با مشورت گرفتن از متخصصین، بهترین راه حل را برای کاهش وزن پیدا کنید و به همین دلیل هم ما قصد داریم در ادامه نیز به همین مسئله بپردازیم که در همه راه حل های کاهش وزن، اولین قدم چیست و چگونه می توانید شروع به کاهش وزن کنید.

ورزش و بالا بردن تحرک

اگر می خواهید از چاقی خلاص شوید، اولین قدم را بشناسید.

حتما همه ما این مسئله را شنیده ایم که می گویند، کاهش وزن در همه شرایط با اراده و انگیزه آغاز می شود و زمانی که شخصی اراده بر کاهش وزن داشته باشد، می تواند تاثیر زیادی در کاهش وزن شما داشته باشد.

معمولا فرآیند کاهش وزن می تواند سخت باشد و بسیاری از افراد تا به شرایط عادت کنند و بتوانند برنامه جدیدی که برای سبک زندگی و غذایی خود ریخته اند را در نظر بگیرند، ممکن است زمان بر باشد.

دسته بسیاری از افراد معمولا در مراحل اولیه جا می زنند و به پیگیری کاهش وزن و تناسب اندام خود توجهی نمی کنند و یا آن را سخت تر از توان خود می شمارند و حتی اگر شده، موارد مختلفی مانند کمبود وقت و… را بهانه کرده و به دنبال کاهش وزن خود نمی روند.

اما این موارد نمی تواند کمکی به تناسب اندام شما کند، بلکه مشکلات بیشتری نیز در این شرایط برای شما ایجاد می کند. به همین منظور هم بسیاری از افرادی که در این زمینه به عنوان متخصص لاغری فعالیت می کنند، به شما توصیه می شود که حتما اراده و انگیزه کافی برای کاهش وزن را داشته باشید.

کاهش وزن نمی تواند به تنهایی با اراده و تصمیم ما انجام شود

از این مسئله گذشته، باید به خاطر داشته باشیم که کاهش وزن نمی تواند به تنهایی با اراده و تصمیم ما انجام شود، بلکه باید سعی کنیم که تصمیم خود را به فاز عملی وارد کنیم. اگر می خواهید که عملا به کاهش وزن روی بیاورید، باید یک راه متناسب برای کاهش وزن پیدا کنید.

راهی مانند رژیم های غذایی و یا ورزش کردن. معمولا اگر به باشگاه ورزشی مراجعه کنید و یک برنامه ورزشی بخواهید، و یا اینکه به سراغ متخصص تغذیه بروید و یک رژیم غذایی درخواست کنید، در مرحله اول از شما می خواهند که وزن خود را مشخص کنید.

به همین دلیل وزن کشی کردن به شیوه اصولی اهمیت بسیار زیادی دارد. وزن کشی کردن می تواند در واقع همان قدم اول عملی برای کاهش وزن باشد که اگر به درستی انجام نشود، محاسبات شما را برای میزان کاهش وزن و موارد دیگر ممکن است تغییر بدهد.
کاهش وزن نمی تواند به تنهایی با اراده و تصمیم ما انجام شود

چرا وزن کشی مهم است؟

محاسبه وزن ایده آل
محاسبه وزن ایده آل

همان طور که گفتیم وزن کشی به عنوان اولین مرحله شناخته می شود، چرا که معمولا در مراحل مربوط به وزن کشی یک مسئله اساسی وجود دارد

و آن هم محاسبه دقیق وزن و شاخص های مختلف مانند شاخص توده بدنی از طریق فرمول های محاسبه یا از طریق روش های پیشرفته تر مانند روش های آنلاین یا نرم افزارهای مختلف که برای محاسبه وزن و شاخص هایی مانند شاخص استخوان بندی و یا شاخص توده بدنی است. البته شاخص توده بدنی هم مهم است که از چه طریق محاسبه می شود.

چرا که معمولا راه های مختلفی برای این کار وجود دارد که یکی از اصولی ترین آن ها محاسبه وزن ایده آل با دور مچ است. این مواردی است که در ادامه بیشتر به آن ها خواهیم پرداخت.

اما نکته مهم این است که چرا ما گفتیم که وزن کشی به عنوان اولین قدم عملی، اهمیت بسیار زیادی دارد. مسئله این است که وزن کشی اولین قدم است، به این معنی که شما وقتی برای کاهش وزن تصمیم می گیرید و می خواهید که از هر طریقی اقدام به کاهش وزن خود کنید،

اولین و مهمترین قدم

اولین و مهمترین قدم این است که اقدام به وزن کشی کنید تا دقیقا جدای از محاسبه وزن خود، شاخص های مختلف توده بدنی و همچنین وزن ایده آلی که باید به آن دست پیدا کنید تا بتوان گفت که به تناسب اندام دست پیدا کرده اید را به دست بیاورید.

دقت در این زمینه اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که اهداف شما برای کاهش وزن را مشخص می کند. بسیاری از افراد ممکن است در طول کاهش وزن دچار استپ وزنی شوند و این مسئله اهمیت بسیاری دارد. چرا که معمولا در این شرایط، فرد انگیزه خود را برای کاهش وزن از دست می دهد.

اما این استپ وزنی همیشگی نیست و ممکن است شخص دچار استپ وزنی نشده باشد، بلکه تنها از طریق وزن کشی غیر اصولی متوجه کاهش وزن خود نشده باشد.

از آن گذشته شما با وزن کشی و محاسبه دقیق شاخص ها و پارامترهای وزنی خود می توانید به هدف خود برای کاهش وزن و وزن ایده آل دست پیدا کنید. پس اهمیت بسیار زیادی دارد که وزن کشی و محاسبه شاخص های مختلف بدنی خود را به درستی انجام بدهید.

وزن کشی اولین و مهمترین قدم

وزن کشی با استفاده از فرمول های محاسبه

با توجه به موارد گفته شده و اهمیت بسیار زیادی که وزن کشی دارد، می دانیم که شما در چه شرایطی باید اقدام به وزن کشی کنید. این شرایط یعنی که شما باید از طریق اصولی ترین روش ممکن اقدام به وزن کشی کنید تا وزن شما با دقت بسیاری محاسبه شود.

دلیل اهمیت وزن این نیست که شما از وزن می توانید به شاخص توده بدنی و اضافه وزن خود دست پیدا کنید، بلکه وزن شما تنها یک پارامتر از چند پارامتر دیگر در شاخص توده بدنی و فرمول های محاسبه آن است.

برای مثال در فرمول محاسبه شاخص توده بدنی، از شما وزن و قد درخواست می شود. با توجه به وزن و قدی که دارید، میزان نرمالی که باید وزن شما داشته باشد را به شما می گوید و همچنین وزن فعلی شما را با میزان نرمال تناسب قد و وزنتان مقایسه می کند.  با یک تفریق ساده وقتی وزن نرمال شما از وزن فعلی شما کسر شود، میزان اضافه وزن شما نیز مشخص می شود.

البته این فرمول به شما یک عدد می دهد که این عدد شاخص توده بدنی شماست. زمانی که این عدد از میزان مشخصی فراتر باشد، یعنی شما دچار اضافه وزن هستید و اگر کمتر باشد یعنی شما نیاز به افزایش وزن دارید.

این عدد در واقع از همان تناسب قد و وزن شما حاصل می شود

این عدد در واقع از همان تناسب قد و وزن شما حاصل می شود. پس باید به این که قد و وزنتان را به شکل اصولی محاسبه کنید و یا به بیان دیگر، وزن کشی صحیح داشته باشید، توجه کنید.

البته اصول وزن کشی چندان هم سخت نیست و تنها باید زمانی که بر روی ترازو می روید برای محاسبه وزن خود، یک سری نکات و جزئیات را رعایت کنید و از همه مهمتر، از تنظیم بودن و دقیق بودن ترازو نیز اطلاع کامل کسب کنید.

از این موارد گذشته، شما در فرمول محاسبه می توانید شاخص توده بدنی خود را به دست بیاورید اما باید با دقت بیشتری به این مسئله توجه کنیم که شاخص توده بدنی چیست و همچنین پارامترهای دیگری که از طریق فرمول های محاسبه شاخص توده بدنی و یا وزن ایده آل به دست می آید، چه مواردی هستند و چگونه می توان آن ها را به درستی محاسبه کرد.

شاخص توده بدنی چیست؟

پیش از هرچیز باید بدانیم که شاخص توده بدنی چیست و چه اهمیتی دارد. ما گفتیم که شاخص توده بدنی تا حد زیادی وابسته به میزان تناسب قد و وزن است. به این معنا که شما با محاسبه قد و وزن می توانید با یک تناسب ساده، به عددی برسید که به آن شاخص توده بدنی می گویند.

اما باید بدانیم که شاخص توده بدنی دقیقا با چه محاسباتی به دست می آید. به شاخص توده بدنی به اختصار BMI نیز گفته می شود. این شاخص در واقع میزان چربی شما را به نسبت قد شما محاسبه می کند. این که می گوییم این شاخص وزن شما را در نظر می گیرد، به این معنی نیست که وزن شما متناسب با قد شما باشد.

البته این موضوع مهم است. اما این شاخص می تواند میزان چربی اضافه را از میزان وزنی که ضروری است جدا کند. بهتر است به این مثال توجه کنیم. برای مثال شما ممکن است قد مشخصی به میزان یک متر و هشتاد داشته باشید.

این میزان قد می تواند در حالت نرمال با وزن مشخصی متناسب و هماهنگ باشد

به فرض، این میزان قد می تواند در حالت نرمال با وزن مشخصی متناسب و هماهنگ باشد. به این معنا که اگر شما این قد را با وزن کمتر از حد نرمال مثلا 60 کیلوگرم بخواهیم مقایسه کنیم، گفته می شود که شخص ،قد و وزن متناسبی ندارد. چرا که این میزان وزن برای قد عنوان شده متناسب نیست و باید وزن شخص بیشتر باشد.

همین حالت در زمانی که برعکس باشد نیز دیده می شود. یعنی ممکن است شما قد کوتاه تر و وزن بالای 80 کیلو گرم داشته باشید. در این شرایط شما درگیر اضافه وزن هستید، چرا که وزن شما با قد شما متناسب نیست.

البته شاخص توده بدنی تنها با معیار قد و وزن سنجیده نمی شود، بلکه محاسبه اصولی این شاخص در وزن کشی صحیح و درست، روش محاسبه استخوان بندی نیز می باشد.

در واقع برای محاسبه دقیق تر این موارد، لازم است که دور مچ نیز اندازه گیری شود که کمک بسیار زیادی در محاسبه وزن ایده آل نیز دارد. به همین دلیل هم محاسبه وزن ایده آل با دور مچ یکی از راه های صحیح برای محاسبه شاخص توده بدنی و همچنین محاسبه دیگر شاخص های مهم وزنی است.
این میزان قد می تواند در حالت نرمال با وزن مشخصی متناسب و هماهنگ باشد

وزن ایده آل چیست؟

همان طور که گفتیم، برای داشتن یک اندام متناسب لازم است که وزن ایده آل خود را که به داشتن اندام زیبا منجر می شود را بسنجیم. نکته مهم و اساسی این است که این وزن ایده آل در بسیاری از مواقع به شکل نامناسبی سنجیده می شود. به این معنا که بسیاری از افراد به این موضوع فکر می کنند که برای داشتن و سنجیدن اندام زیبا و ایده آل خود، لازم است که حتما به دیگران نگاه کنیم.

این اشتباه بسیار رایجی است که میان افراد وجود دارد که وزن خود را با اندام دیگران می سنجند. به این معنا که با دیدن افراد در اطراف خود می خواهند که اندام آن ها هم مانند این افراد شود، درحالی که چنین چیزی به وزن ایده آل گفته نمی شود.

در واقع شما با وزن ایده آل، این که چه وزنی را دوست دارید را نمی سنجید، بلکه فقط به این موضوع تمرکز دارید که چگونه می توانید به وزنی متناسب با قد و دیگر شاخصه های مهم دیگر خود برسید.

وزن ایده آل

در وزن ایده آل، مواردی مانند استخوان بندی شما، قد، وزن، سن، بلوغ و جنسیت سنجیده می شود و با توجه به تمامی این پارامترها، وزنی متناسب با وزن شما مشخص می شود. وزن ایده آل می تواند تفاوت هایی هم با شاخص توده بدنی داشته باشد.

بر خلاف بسیاری که معتقدند تا روش شاخص توده بدنی روش مهم تری است، اما وزن ایده آل هم می تواند روش مناسبی برای محاسبه وزن نرمال شما باشد.

شما در روش وزن ایده آل می توانید به خوبی این مسئله را در تناسبات خود قرار بدهید که با استفاده از این روش، پیکره بندی و استخوان بندی خود و همچنین سایزهایی مانند لگن و تناسب آن با شکم و چربی را نیز در نظر بگیریم. با توجه به همه این موارد می توان گفت که روش محاسبه وزن ایده آل می تواند تاثیر بسیار بیشتری در محاسبه دقیق وزن نرمال شما داشته باشد

چرا که شاخصه های بیشتری را مورد نظر قرار می دهد. بهتر است در کنار همه این موارد، این مسئله را هم مد نظر قرار بدهیم که چه اهمیتی وجود دارد که باید حتما از روش وزن ایده آل استفاده کنیم.

وزن ایده آل

توجه به وزن ایده آل چه اهمیتی دارد؟

وزن ایده آل شما اهمیت بسیار زیادی در فرآیند لاغری دارد. متاسفانه کمتر پیش می آید که افراد در فرآیند لاغری و محاسبه وزن خود بر اساس شاخص ها و فرمول های محاسبه به وزن ایده آل و اهمیت آن توجه کنند. بسیاری از افرادی که در زمینه تناسب اندام فعالیت می کنند، این موضوع را به خوبی مد نظر قرار می دهند که وزن ایده آل به مراتب اصولی تر و مهمتر از کاهش وزن صرفا تا مرحله لاغری و آب شدن شکم و پهلو است.

بسیاری از مواردی که مربوط به سایز شکم و پهلو می شود، با کمک رژیم های لاغری و روش های مختلف کاهش وزن کاهش پیدا می کند. اما مسئله این است که تمرینات و ورزش های مربوط به عضلات شکم است که باعث تقویت شدن این نواحی و هموار شدن آن ها می شود.

در واقع این نواحی را باید این گونه در نظر گرفت که هم متشکل از عضلات شکمی و پهلو است و هم ناحیه هایی است که در آن چربی ها ذخیره می شود. شما تا حدی می توانید با کاهش وزن از روش های مختلف به چربی سوزی در این نواحی کمک کنید

چربی سوزی همراه با عضله سازی

اما نکته مهمتر این است که این چربی سوزی همراه با عضله سازی باشد. به این معنی که شما نباید کاهش وزن خود را تا حدی ادامه بدهید که تمامی چربی های این نواحی از بین برود، بلکه شما باید کاهش وزن خود را تا زمانی ادامه بدهید که هدف وزن ایده آل شما محقق شود.

وزن ایده آل کمک بسیار زیادی می کند که شما هم میزان اضافه وزن خود را بسنجید و هم اینکه با استفاده از پارامترهای بیشتر، یک وزن و شاخص ایده آل تری را شاهد باشید.

این موارد اهمیت بسیاری دارند و به همین دلیل هم همواره توصیه شده است که بسیاری از افراد به دنبال استفاده از فرمول های محاسبه برای سنجش شاخص توده بدنی برای به دست آوردن یک شاخص وزنی مناسب هستند.

اما بهتر است به این مورد توجه کنید که شما در شاخص توده بدنی یک سری تناسبات را در نظر نمی گیرید و یک سری مشکلات و ایراداتی که به این شاخص وارد است را به چشم نمی بینید. به همین دلیل هم ما توصیه می کنیم که حتما به اهمیت محاسبه وزن ایده آل با دور مچ برای رسیدن به وزن ایده آل بپردازیم.
چربی سوزی همراه با عضله سازی

محاسبه وزن ایده آل از روش های مختلف

جالب است بدانید که برای مشخص کردن وزن ایده آل شما و این که بتوانید شاخص وزن ایده آل خود را با توجه به تناسبات مختلف در نواحی مختلف بدن به دست بیاورید، روش های مختلفی وجود دارد که هر کدام از این روش ها تناسبات خاص خود را دارد. نکته بسیار مهمی که در این میان وجود دارد، این روش ها تعداد بالایی دارند و هر کدام قسمت به خصوصی را شامل می شوند.

برای مثال، تناسب دور شکم و لگن

جدول محاسبه وزن ایده آل خانم ها
جدول محاسبه وزن ایده آل خانم ها

برای سنجش این تناسب، کمر از باریک ترین نقطه آن اندازه گیری شده و بعد لگن از پهن ترین قسمت باسن اندازه گیری می شود. با بررسی این اندازه و ایجاد یک تناسب مخصوص، می توان به تناسب میزان دور کمر و باسن دست پیدا کرد.

این تناسب از این جهت اهمیت دارد که می تواند در مشکلات قلبی و عروقی موثر باشد و در تعیین چربی های شکمی و لگن نیز به نوبه خود موثر باشد. همان طور که گفتیم وزن ایده آل با روش های مختلف باید سنجیده شود و نمی توان چشمی به میزان چربی های بدن نگاه کرد و برای کاهش چربی ها اقدام کرد

چرا که این شاخص ها چربی های اضافی که باید کاهش پیدا کنند را به ما نشان می دهند. اما چربی های ضروری را نباید از سیستم بدنی خود حذف کنیم، چرا که چربی ها به نوبه خود در سلامت جسمی ما تاثیر بسیار زیادی دارند.

چربی های اضافه

همان طور که گفتیم در بدن هر فرد چربی هایی وجود دارد که به چربی های اضافه مشهور هستند و اضافه وزن و چاقی ایجاد می کنند، در حالی که دسته ای از چربی ها نیز هستند که چربی های ضروری تلقی می شوند و این چربی ها را باید حفظ کنیم.

به همین دلیل هم، لازم است که با استفاده از این شاخص های دقیق اندازه گیری، به سنجش میزان چربی های بدن اعم از ضروری و غیر ضروری بپردازیم تا بتوانیم میزان این چربی ها را سنجیده و میزان اضافه وزن خود را به دست بیاوریم.

یک روش دیگر نیز وجود دارد که می توانید با استفاده از اندازه دور مچ، به سنجش استخوان بندی و یک سری تناسبات دیگر دست پیدا کرد. از این روی لازم است که به روش محاسبه وزن ایده آل با دور مچ نیز بپردازیم.

چربی های اضافه

محاسبه وزن آیده آل با دور مچ

وزن ایده آل را می توان با روش های مختلف محاسبه کرد. یکی از روش های مهم در محاسبه وزن ایده آل، روش محاسبه وزن ایده آل با دور مچ است.

محاسبه وزن ایده آل با دور مچ
محاسبه وزن ایده آل با دور مچ

محاسبه وزن آیده آل با دور مچ

در حقیقت ما در این روش ها به جای بررسی تناسباتی مانند تناسب قد و وزن که به شاخص توده بدنی معروف است، به استخوان بندی و جثه فرد هم در کنار پارامترهای دیگر توجه می کنیم. به همین دلیل هم این روش به روشی دقیق تر از روش شاخص توده بدنی معروف است.

برای محاسبه وزن آیده آل با دور مچ در مرحله اول باید این مسئله مشخص شود که استخوان بندی بدن فرد ریز است یا درشت. این روش ها را بهتر است با کمک متخصص تغذیه که از فرمول های محاسبه و همچنین روش های صحیح اندازه گیری و وزن کشی آگاهی دارد پیگیری کنیم.

این روش می تواند به شما کمک کند تا وزن خود را با تناسب بر استخوان بندی و اندام های استخوانی خود به دست بیاورید که می تواند مزایای بسیار زیادی نسبت به شاخص توده بدنی داشته باشد.

شاخص توده بدنی می تواند درصد خطای بیشتری به نسبت این روش داشته باشد. در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد که روش اندازه گیری صحیح محاسبه وزن ایده آل با دور مچ و همچنین اهمیت و برتری این روش نسبت به روش های دیگر بر چه اساس است.
محاسبه وزن آیده آل با دور مچ

چرا روش محاسبه وزن ایده آل با دور مچ بهتر است؟

محاسبه وزن ایده آل با دور مچ
محاسبه وزن ایده آل با دور مچ

همان طور که گفتیم این روش می تواند میزان استخوان بندی شما را هم برای شما در نظر بگیرد. ببینید که محاسبه وزن ایده آل تنها با استفاده از وزن و قد نمی تواند مفید باشد، چرا که معمولا در این روش، وزن شما تنها با شاخصی مانند قد محاسبه و مقایسه می شود.

این مسئله در افرادی که جثه و استخوان بندی مختلفی دارند نیز متفاوت است. در برخی موارد این مسئله پیش می آید که این محاسبات گاها حتی با جنسیت فرد نیز تغییر خواهد کرد.

قطعا میزان وزن یک خانم به میزان 75 کیلو با در نظر گرفتن حالت نرمال در دیگر پارامترها، وزن بسیار زیادی محسوب می شود، در حالی که همین میزان وزن در یک آقا با نرمال بودن دیگر پارامترها، یک وزن متعادل و ایده آل محسوب می شود.

جنسیت بیشتر تاثیر خود را بر میزان استخوان بندی بدن فرد می گذارد

جنسیت بیشتر تاثیر خود را بر میزان استخوان بندی بدن فرد می گذارد، چرا که معمولا استخوان بندی در جنسیت های مختلف متفاوت است و با توجه به مثالی که زدیم، می توان گفت که تنها قد نمی تواند تاثیر گذار باشد، بلکه باید استخوان بندی نیز تاثیر داشته باشد.

با همه این ها محاسبه استخوان بندی امر مشکلی است و شما نمی توانید از هر روشی برای سنجش استخوان بندی بدن خود استفاده کنید، بلکه لازم است که این میزان استخوان بندی بدن را با استفاده از محاسبه دور مچ به دست بیاوریم. به این دلیل که این روش دقیق تر است، توصیه می شود که برای محاسبه وزن ایده آل از دور مچ برای سنجش اندازه استخوان بندی استفاده شود.

در ادامه این مطلب روش صحیح اندازه گیری استخوان مچ و همچنین، محاسبه وزن ایده آل با دور مچ را برای شما توضیح خواهیم داد. همچنین بار دیگر توصیه می کنیم که بهتر است تا محاسبات بر اساس این روش ها را به دلیل پیچیدگی هایی که هم در محاسبه و هم در نوع اندازه گیری وجود دارد، تحت نظر متخصص تغذیه انجام بدهید.
جنسیت بیشتر تاثیر خود را بر میزان استخوان بندی بدن فرد می گذارد

چه مواردی را باید در محاسبه وزن ایده آل با دور مچ رعایت کنیم؟

حال ما به چگونگی محاسبه اندازه دور مچ می پردازیم و می گوییم که دقیقا به چه شکل باید برای محاسبه دور مچ و وزن ایده آل با دور مچ اقدام کنیم. اولین مسئله مهم این است که شما بهتر است محاسبه دور مچ خود را از قسمتی که مچ خم می شود، انجام بدهید.

در واقع در این فرمول محاسباتی لازم است که پارامترهای مختلفی از جمله قد و وزن و جنسیت و استخوان بندی وارد شود و استخوان بندی از طریق محاسبه دور مچ امکان پذیر است. اندازه گیری دور مچ باید دقیقا از محل گفته شده انجام شود، چرا که این مسئله می تواند به تشخیص صحیح اندازه استخوان بندی شما کمک بسیار زیادی کند.

معمولا این محاسبات با استفاده از فرمول های مختلف و ابزارهای گوناگون محاسباتی انجام می شود

معمولا این محاسبات با استفاده از فرمول های مختلف و ابزارهای گوناگون محاسباتی انجام می شود و لازم نیست که حتما به صورت دستی و کاغذی اقدام به محاسبه این روش بپردازیم. نکته مهم دیگر این است که این محاسبات ممکن است با استفاده از روش هایی مانند ابزارهای محاسبه گری دقیق مانند ابزارهای آنلاین و… نیز انجام شود.

توصیه ما این است که حتما این محاسبات را نزد متخصص تغذیه و یا مربی تناسب اندام خود پیگیری کنید، چرا که درصد خطای کمتری در اندازه گیری دارد و شیوه اصولی تر و دقیق تری محسوب می شود. همان طور که گفتیم این روش پارامترهای مختلفی دارد و اندازه گیری دور مچ تنها یکی از آن هاست.

شما لازم است که در اندازه گیری قد و وزن خود هم نکاتی را رعایت کنید که هم شامل وزن کشی اصولی می شود و هم شامل محاسبه قد اصولی. این اصول را در ادامه بیشتر به آن ها خواهیم پرداخت و نکات بیشتری در این رابطه به شما خواهیم گفت.
معمولا این محاسبات با استفاده از فرمول های مختلف و ابزارهای گوناگون محاسباتی انجام می شود

محاسبه وزن ایده آل با دور مچ در چه زمانی باید انجام شود؟

ببینید این شاخص می تواند شامل قد و وزن هم باشد و تنها با محاسبه دور مچ، شما نمی توانید به وزن ایده آل خود دست پیدا کنید.

اما نکته مهم این است که قد و وزن خود را به شکل اصولی اندازه گیری کنید تا در کنار اندازه دور مچ بتواند به شما یک فرمول صحیح و درست ارائه کند که به دقت بالایی وزن و اضافه وزن شما را اندازه گیری کند. نکته مهم این است که وزن کشی اصولی به شما می گوید که حتما در شرایط ناشتا اقدام به وزن کشی کنید.

یعنی معمولا بهترین زمان برای وزن کشی اصولی، ساعات اولیه صبح و پس از بیدار شدن است. نکته مهم این است که سعی کنید تا حتما پیش از وزن کشی، مواد غذایی به خصوصی مصرف نکنید

و اگر قصد دارید که به صورت مداوم اندازه گیری کنید، می توانید با داشتن یک ترازو در خانه هر صبح اقدام به محاسبه وزن خود کنید. همچنین توصیه می شود که حتما شرایط ایستادن صحیح برای وزن کشی را هم رعایت کنید.

بسیاری از متخصصان توصیه می کنند که حتما در کنار محاسبه وزن، محاسبه قد خود را هم به شکل صحیح و دقیق و اصولی انجام بدهید، چرا که اعداد حاصل شده از محاسبه قد و وزن شما در فرمول محاسبه نهایی وزن ایده آل شما وارد می شود و می تواند در هدف شما از کاهش وزن تاثیر بگذارد و به همین دلیل هم رعایت تمامی این موارد با جزئیات دقیق، اهمیت بسیار زیادی برای شما خواهد داشت.
محاسبه وزن ایده آل با دور مچ در چه زمانی باید انجام شود؟

چه مواردی را باید تا رسیدن به تناسب اندام رعایت کنیم؟

کاهش وزن
کاهش وزن

با همه این موارد که گفته شد، ما دریافتیم که باید برای شروع به رژیم یا روشی که برای تناسب اندام انتخاب کرده ایم، به شکل صحیح به محاسبه وزن و شاخص های مختلف مانند شاخص توده بدنی یا وزن ایده آل بپردازیم. اما پس از همه این ها ما باید یک سری نکات مهم و کلی را هم تا رسیدن به تناسب اندام رعایت کنیم.

این نکات اهمیت بسیار زیادی در تناسب اندام ما خواهد داشت. پس نباید از این نکات غافل شد. مهمترین مسئله این است که شما باید در رژیم غذایی یا متدی که برای کاهش وزن انتخاب کرده اید، پایدار باشید.

شما نباید تحت هیچ شرایط و بدون استثنایی اقدام به شکستن رژیم غذایی یا برنامه ورزشی خود کنید و یا اگر چنین چیزی رخ داد، این موضوع را با مربی ورزشی و یا متخصص تغذیه خود در میان بگذارید.

همواره پایبند بودن به رژیم غذایی و برنامه ورزشی برای رسیدن به تناسب اندام از مهمترین و اصلی ترین نکات بوده است که بدون توجه به این موارد عملا دستیابی به تناسب اندام مسئله ای مشکل است.

با همه این ها، توصیه های بسیاری هم از جانب متخصصین بوده است که حتما روشی که برای کاهش وزن انتخاب کرده اید را تحت نظر یک متخصص تغذیه و یا مربی ورزشی حرفه ای در زمینه تناسب اندام و کاهش وزن سپری کنید، چرا که این افراد می توانند شیوه های اصولی و صحیح را برای کاهش وزن با شما در میان بگذارند.

یک سری نکات مهم هم وجود دارد که باید پس از رسیدن به وزن ایده آل خود رعایت کنید که به این نکات هم در ادامه این مطلب به آن ها به شکل کامل تری خواهیم پرداخت.
چه مواردی را باید تا رسیدن به تناسب اندام رعایت کنیم؟

چه مواردی برای حفظ لاغری و تناسب اندام اهمیت دارد؟

همان طور که گفتیم، رعایت یک سری نکات برای رسیدن به تناسب اندام و لاغری لازم است. اما این نکات را هم باید در طول دوره کاهش وزن و تناسب اندام خود سپری کنیم و هم باید پس از رسیدن به تناسب اندام یک سری نکات بسیار مهم را در حفظ تناسب اندام خود رعایت کنیم. اولین مسئله این است که شما به هر دلیلی که اقدام به کاهش وزن و تناسب اندام می کنید، لازم است که سبک زندگی خود را تغییر بدهید.

اگر دچار اضافه وزن شده اید، قطعا این اضافه وزن به دلیل سبک زندگی و عادت های غذایی غلطی بوده است که در طول این مدت داشتید.

به همین دلیل هم اهمیت بسیار زیادی وجود دارد که حتما در پیشگیری از بروز مجدد اضافه وزن و چاقی خود کوشا باشید. یکی از مواردی که کمک بسیار زیادی به این مسئله می کند،

همین است که یک سری نکات را در نظر بگیرید. اولین مسئله این است که شما حتی اگر از طریق برنامه های ورزشی به دنبال کاهش وزن هستید، با یک متخصص تغذیه در ارتباط باشید تا تمامی نکات لازم در رابطه با تغییر عادات غذایی و پیگیری یک رژیم غذایی سالم تر را با شما در میان بگذارد.

نکته مهم و اساسی دیگر هم این است که این برنامه غذایی باید به خوبی پس از رسیدن به تناسب اندام پیگیری شود، در غیر این صورت سرعت بازگشت مجدد به چاقی و اضافه وزن شما بیش از پیش خواهد بود.

با رعایت این نکات می توان انتظار داشت که کاهش وزن شما به خوبی پیش گرفته شود و همچنین از بروز چاقی و اضافه وزن نیز به شکل کاملا صحیح و اصولی جلوگیری شود.
چه مواردی برای حفظ لاغری و تناسب اندام اهمیت دارد؟

چرا بهتر است برای محاسبه وزن ایده آل با دور مچ به متخصص تغذیه مراجعه کنیم؟

همان طور که بارها در طول این مقاله ذکر کردیم، مراجعه به متخصص تغذیه برای انجام محاسبات مربوط به شاخص های مختلف از جمله شاخص توده بدنی و محاسبه وزن ایده آل با دور مچ بهتر است که حتما به متخصص تغذیه یا مربی تناسب اندام خود مراجعه کنید.

همان طور که گفتیم وزن کشی اصولی و اندازه گیری اصولی اهمیت بسیاری دارد و اگر شما به این موارد توجهی نداشته باشید، ممکن است در هدف خود برای کاهش وزن که همان رسیدن به وزن ایده آل است، دچار خطا شوید که این مسئله می تواند اثراتی داشته باشد که یکی از این اثرات هم ایجاد استپ وزنی کاذب برای شماست.

به این معنا که ممکن است شما به وزن ایده آل حقیقی خود رسیده اید، اما به دلیل این که وزن کشی اصولی نداشته اید، ممکن است این تصور ایجاد شود که وزن ایده آل شما کمتر یا بیشتر از مقدار حقیقی باشد که در این شرایط فرد متصور است که دچار استپ وزنی شده است.

وزن خود را با کمک یک رژیم غذایی کاهش بدهید

از سوی دیگر هم شما در کنار کاهش وزن خود و حتی پس از رسیدن به تناسب اندام باید حتما وزن خود را با کمک یک رژیم غذایی کاهش بدهید و یا حتی وزن خود را در میزان مشخصی که ثابت شده است حفظ کنید.

نگهداشتن وزن در حالتی که به وزن ایده آل رسیده اید، اهمیت بسیاری دارد. به همین منظور هم رژیم های غذایی بسیاری وجود دارد که برخی از این رژیم ها ممکن است با شرایط سلامتی شما همخوان نباشد و یا به دلیل وجود بیماری های زمینه ای یا گوارشی در شما، پیگیری این رژیم ها برای شما حتی خطر آفرین باشد.

به همین دلیل هم توصیه می شود که با مشورت یک متخصص تغذیه، اقدام به کاهش وزن خود کنید تا بتوانید به سلامت و ثبات بیشتری در وزن خود برسید. به هر حال مراجعه به یک متخصص تغذیه، می تواند در محاسبه شاخص های مختلف و همچنین محاسبه وزن ایده آل شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. اما توصیه می شود که حتما برای این منظور به بهترین متخصص تغذیه مراجعه کنید تا بتوانید بهترین نتیجه ممکن را از رژیم غذایی خود دریافت کنید.
وزن خود را با کمک یک رژیم غذایی کاهش بدهید

بهترین متخصص تغذیه در محاسبه وزن و لاغری

برای هر مسئله ای به خصوص در زمینه سلامت لازم است که حتما به سراغ بهترین افراد در آن حیطه برویم. مسئله لاغری به دلیل ارتباط مهمی که با سبک زندگی و سلامت فردی افراد دارد، لازم است که حتما در شرایطی کاملا اصولی پیگیری شود و به همین دلیل هم مراجعه به بهترین متخصص تغذیه اهمیت بسیار زیادی دارد.

اما امروزه متخصصین بسیار زیادی هستند که همواره خود را در این حیطه بهترین می دانند و ما برای شناخت بهترین ها در این زمینه لازم است که حتما ویژگی های بهترین متخصص تغذیه برای تمامی موارد، اعم از رژیم های غذایی و محاسبه شاخص های وزنی مانند شاخص توده بدنی یا محاسبه وزن ایده آل با دور مچ را به خوبی بشناسیم.

بهتر است پیش از این که بخواهید برای دریافت مشاوره از متخصص تغذیه مورد نظر خود اقدام کنید، حتما نسبت به سوابق و موارد موفقیت آمیزی که در زمینه کاهش وزن و لاغری در رزومه متخصص بوده است، تحقیق کنید. معمولا این موارد، می توانند به خوبی عملکرد متخصص را برای شما بازگو کنند.

در کنار این موارد هم، لازم است به این مسئله بپردازیم که بهترین متخصصین تغذیه برای شما می توانند بهترین و اصولی ترین رژیم های غذایی را بر پایه موارد علمی ارائه دهند.

داشتن دانش به روز و صحیح از تغذیه

دریافت اصولی ترین برنامه های غذایی هم نیازمند داشتن دانش به روز و صحیح از تغذیه می باشد و به همین دلیل هم همواره بهترین متخصصین تغذیه، از دانش بسیار خوبی در این زمینه برخوردار هستند و توصیه می شود که حتما به بهترین ها در این زمینه مراجعه کنیم تا از دانش روز دنیا برای لاغری و کاهش وزن خود بهره مند شویم.

همواره توجه داشته باشید که تجربه متخصص می تواند تاثیر زیادی در پیشبرد روند لاغری شما داشته باشد، چرا که هر فرد ممکن است درگیر بیماری های مختلف و شرایط بدنی متفاوتی نسبت به دیگران باشد

و اگر متخصص تجربه بیشتری داشته باشد، می تواند در موارد مختلف حتی در شرایطی که فرد درگیر مشکلات سلامتی و یا بیماری های مختلف است بهترین برنامه های غذایی را متناسب با شرایط فردی و سلامتی شخص در اختیار وی بگذارد.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "محاسبه وزن ایده آل با دور مچ" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: محاسبه وزن ایده آل با دور مچ در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب محاسبه وزن ایده آل با دور مچ را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال محاسبه وزن ایده آل با دور مچ در فیسبوک
ارسال محاسبه وزن ایده آل با دور مچ در تویتر
ارسال محاسبه وزن ایده آل با دور مچ در واتس آپ
ارسال محاسبه وزن ایده آل با دور مچ در تلگرام
خبرخوان محاسبه وزن ایده آل با دور مچ

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0