قبل از سفر‌های خارجی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟


قبل از سفر‌های خارجی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

مسافرت به خارج از کشور معمولا بسیار هیجان‌انگیز و اضطراب‌آور است. آشنا نبودن با قوانین و قواعد پروازهای خارجی می‌تواند این اضطراب را چندبرابر کند. برای اینکه سفر لذت‌بخش‌تان را با اضطراب خراب نکنید، لازم است با بایدها و نبایدهای پروازهای خارجی آشنا باشید. به شما اطمینان می‌دهیم با خواندن این مطلب، مهم‌ترین قوانین هر پرواز خارجی را یاد می‌گیرید و می‌توانید با خیالی آسوده، از سفرتان لذت ببرید.

برای سفرهای خارجی چه مدارکی موردنیاز است؟

۱. گذرنامه و ویزا

و ویزا 3 قبل از سفر‌های خارجی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

برای سفر به خارج از کشور، حتما باید گذرنامه‌ی معتبر به‌همراه داشته باشید. منظور از معتبر این است که حداقل ۶ ماه تا پایان اعتبار گذرنامه‌تان (تاریخ انقضا) باقی‌مانده باشد.

برای سفر به بعضی کشورها مانند ترکیه، مالزی، اکوادور و تونس نیازی به ویزا ندارید و برای بعضی کشورها مانند ارمنستان، تاجیکستان، گرجستان و عراق، ویزای فرودگاهی برای‌تان صادر می‌شود. ویزای فرودگاهی همزمان با صدور بلیت صادر می‌شود و برای دریافت آن نیازی نیست به سفارت کشور موردنظرتان مراجعه کنید، اما اگر مقصدتان هیچ‌کدام از این دسته کشورها نیست، به ویزای معتبر نیاز دارید.

توصیه‌ی ما این است که علاوه‌بر این مدارک، کپی صفحه‌ی اول گذرنامه و ویزای خود را برای مواقع ضروری به‌همراه داشته باشید.

۲. فیش پرداختی عوارض خروج از کشور

یکی دیگر از مدارک مهمی که بعضی از مسافران آن را فراموش می‌کنند، فیش پرداختی عوارض خروج از کشور است. با وجود اینکه شعبه‌ی بانک ملی برای پرداخت این هزینه در فرودگاه امام خمینی تهران وجود دارد، پیشنهاد ما به شما این است که چند روز قبل از سفر در یکی از شعبه‌های بانک ملی مبلغ موردنظر برای پرواز خارجی خود را پرداخت کنید. چون شعبه‌ی بانک ملی در فرودگاه امام معمولا آن‌قدر شلوغ است که حتی امکان دارد پرواز خود را به‌خاطر صف طولانی آن از دست بدهید!

طبق مصوبه‌ی سال ۹۶، مبلغ قابل‌پرداخت برای مقصدهای بین‌المللی ۷۵ هزار تومان و برای مقاصد زیارتی ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان است. ایرانیان مقیم خارج از کشور که دارای كارنامه‌ی شغلی از وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی هستند، نیازی به پرداخت این مبلغ ندارند.

میزان بار قابل حمل در سفرهای خارجی

بار مجاز در هر پرواز 5 قبل از سفر‌های خارجی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

میزان بار مجاز در هر پرواز، طبق قوانین خطوط پروازی مختلف، متفاوت است. این میزان بین ۲۰ تا ۵۰ کیلوگرم برای هر چمدان است که بسته به نوع هواپیما، شرکت هواپیمایی، مسیر پرواز و نوع بلیت (اکونومی یا بیزینس) تعیین می‌شود، اما معمولا میزان بار مجاز برای پرواز خارجی ۳۰ کیلوگرم است، البته افرادی که بلیت کلاس بیزینس دارند، می‌توانند ۱۰ تا ۲۰ کیلوگرم بار بیشتر هم حمل کنند.

نکته‌ای که اکثر افراد به آن توجه نمی‌کنند این است که هر چمدان یا بسته باید حداکثر ۳۰ کیلوگرم باشد و این میزان ربطی به تعداد افراد ندارد. یعنی اگر به یک سفر دو نفره می‌روید، به جای حمل یک چمدان بزرگ ۵۰ کیلویی، باید دو چمدان ۲۵ کیلویی به‌همراه داشته باشید.

اگر قصد سفر و خرید بلیط هواپیما برای یک مقصد خارجی را دارید به این نکته توجه کنید که بارِ دستیِ شما، یعنی همان باری که با خود به هواپیما می‌برید، باید وزن مشخصی داشته باشد که طبق قوانین هر ایرلاین متفاوت است.

اشیا و وسایل غیرمجاز در پروازهای خارجی

برای رعایت اصول ایمنی و امنیتی، ورود بعضی اقلام به‌طورکلی به هواپیما ممنوع و ورود بعضی اقلام به‌‌همراه مسافر به کابین هواپیما ممنوع است. پس هنگام پروازهای خارجی به این موضوع توجه کنید تا در فرودگاه دچار دردسر نشوید.

حمل اقلام زیر به‌طوركلی با هواپيمای مسافربری ممنوع است:

  • انواع مواد آتش‌زا، منفجره و هر ماده‌ای که به‌سرعت آتش می‌گیرد؛
  • انواع اسپری خوشبوكننده، پاک‌كننده، تافت؛
  • كپسول و اسپری‌های شيميايی تحت فشار مانند گاز اشک‌آور، بيهوش‌كننده، دفاع شخصی، گاز مايع و …؛
  • انواع مواد اسيدی و خورنده مانند سركه، آبليمو، اسيد و غیره.

ورود اقلام زیر به داخل كابين هواپيما ممنوع است (این اقلام را می‌توانید در چمدان خود بگذارید و به قسمت بار تحویل بدهید):

  • انواع اشيا و ابزار بُرنده مانند تيغ موكت‌بُری، بطری، شيشه، چاقو، قيچی، ناخن‌گير، تيغ جراحی، پنجه‌بكس، تيغ ‌اصلاح و اشيای مشابه؛
  • انواع ابزار مانند پيچ ‌گوشتی، آچار، چكش، سيم، طناب و …؛
  • هرگونه اسلحه‌‌ی اسباب‌‌بازی كه شباهت زيادی به اسلحه‌های واقعی دارد؛
  • انواع سلاح‌‌ گرم مانند سلاح‌ نظامی، شكاری و ساچمه‌زن؛
  • انواع فشنگ جنگی، شكاری و ورزشی.

زمان رفتن به فرودگاه

رفتن به فرودگاه 7 قبل از سفر‌های خارجی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

برای پروازهای داخلی لازم است ۲ ساعت قبل از پرواز و برای پروازهای خارجی ۳ ساعت قبل از پرواز در فرودگاه باشید. کانتر پرواز خارجی ۳ ساعت قبل از پرواز باز و ۶۰ دقیقه قبل از پرواز بسته می‌شود. حواس‌تان باشد در زمان‌های شلوغ و زمان‌های اوج مسافرت مانند عید نوروز، کمی زودتر از حد معمول به فرودگاه بروید چون صف تحویل بار، بررسی گذرنامه و بازرسی بدنی برای پرواز خارجی معمولا بسیار شلوغ و طولانی است.

یادتان باشد که هم در پروازهای داخلی و هم در پروازهای خارجی قبل از رفتن به فرودگاه، ترمینالی را که باید به آن مراجعه کنید، بررسی کنید تا در فرودگاه وقت‌تان برای این موضوع تلف نشود.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "قبل از سفر‌های خارجی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: قبل از سفر‌های خارجی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب قبل از سفر‌های خارجی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال قبل از سفر‌های خارجی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ در فیسبوک
ارسال قبل از سفر‌های خارجی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ در تویتر
ارسال قبل از سفر‌های خارجی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ در واتس آپ
ارسال قبل از سفر‌های خارجی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ در تلگرام
خبرخوان قبل از سفر‌های خارجی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0