حقایق جالب درباره قاب عکس دبی؛ بهترین جاذبه جدید دنیا


حقایق جالب درباره قاب عکس دبی؛ بهترین جاذبه جدید دنیا

دبی یکی از شهرهای پیش رو در صنعت توریست بوده و همیشه شگفتی‌هایی برای گردشگران ایجاد کرده است؛ دبی با پیشرفتی سریع در سال‌هایی نه چندان زیاد توانسته توجه گردشگران را از سراسر دنیا به خود جذب کند تا برای تفریحی بی‌نظیر و مدرن تور دبی را انتخاب کنند.

در این مطلب می خوانید ... پنهان

حقایق جالب درباره قاب عکس دبی؛ بهترین جاذبه جدید دنیا

دبی یکی از شهر‌های جذاب و مدرن در جهان است که سعی می‌کند همواره در ایجاد زیبایی‌های بصری و پیشگام بودن در زمینه‌ی طراحی و معماری ساختمان‌هایش در جهان در رتبه‌های اول باشد. از جمله ساختمان‌های معروفش، برج قاب عکس است که به جرات می‌توان گفت که یکی از جاذبه‌های معماری بی‌نظیر این شهر است.

حقایق جالب درباره قاب عکس دبی؛ بهترین جاذبه جدید دنیا
حقایق جالب درباره قاب عکس دبی؛ بهترین جاذبه جدید دنیا

دبی این سازه‌ی زیبا و فاخر را به عنوان یکی از سوپرایزهای جدیدش به دنیا معرفی معرفی کرده است. در ادامه با بخش سفر و گردشگری سایت محشر دات کام، همراه باشید تا این برج قاب دبی را به اتفاق هم بگردیم و درباره‌ی آن بیشتر بدانیم.

تنها با نگاه کردن به جاذبه‌ها و آثار موجود در دبی می‌توان حدس زد که مسئولان و صاحبان قدرت در دبی به پیشرفت دبی و حضور نام دبی در جمع برترین‌ها و خاص ترین‌ها علاقه مندند. همین علاقه عامل ساخت بسیاری از سازه‌های بزرگی است که امروزه در دبی وجود دارد. یکی از همین سازه‌ها قاب دبی است. در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ دبی رقابت طراحی‌ای برگزار کرد تا بهترین طرح از میان آن‌ها انتخاب و به عنوان چهره جدید دبی ساخته شود. طراحان بسیاری از سرتاسر دنیا طرح‌های مختلفی ارائه دادند اما در نهایت این طرح فرناندو دونیس، طراح و معمار مکزیکی، بود که توانست نظر مسئولان را به خود جلب کند و جایزه صد هزار دلاری را ببرد.

برجی به شکل قاب عکس آن هم با روکشی طلایی

دوبی شهری که در زمان کم به شهر آسمان خراش‌ها تبدیل شده و چیزی که امروزه در آن دیده می‌شود دنیایی از ساختمان‌های مدرن و لوکس است؛ در ادامه با ما همراه باشید تا با یکی از برج‌های بی‌نظیر دبی که به قاب دبی معروف است بیشتر آشنا شوید.

برجی به شکل قاب عکس آن هم با روکشی طلایی
برجی به شکل قاب عکس آن هم با روکشی طلایی

قاب دبی نمادی زیبا از شهر دبی

قاب دبی نمادی جدید از این شهر است که به عنوان پلی نمادین گذشته دبی را به شکوه امروز آن متصل می‌کند

برج طلایی قاب عکس دبی

چرا بازدید از قاب دبی پیشنهاد می‌شود؟

  1. بزرگ‌ترین قاب عکس دنیا است
  2. یکی از مشهورترین جاهای دیدنی دبی و از معروف‌ترین ساختمان‌های دنیا با معماری کم نظیر است.
  3. آسانسور و مسیری شیشه‌ای دارد تا مناظر اطراف را ببینید.
  4. موزه‌ای دارد که بازدید از آن شما را با مراحل پیشرفت و توسعه دبی آشنا خواهد کرد.
برج قاب دبی | Dubai Frame
برج قاب دبی | Dubai Frame

این موضوع که دبی از آسمان‌ها خراش‌ها پوشیده شده کاملا مشهود است اما این آسمان خراش‌ها هریک ویژگی‌هایی دارند که در نوع خود منحصر به فرد بوده و سبک‌های معماری زیبایی در آن‌ها دیده می‌شود؛ بیش‌ترین معماری بناها برگرفته از سبک اسلامی است و در غالب آن‌ها المان‌هایی از این سبک دیده می‌شود؛ برج قاب دبی نیز همین ویژگی را دارد.

برج زیبای قاب در دبی

این برج یکی از زیباترین و با شکوه‌ترین برج‌های دبی است که امروزه به تنهایی به جاذبه گردشگری این شهر تبدیل شده است و بسیاری از گردشگران تنها برای دیدن آن به دبی سفر می‌کنند.

به گفته سازندگان قاب دبی این برج نمادی جدید از این شهر است که به عنوان پلی نمادین گذشته دبی را به شکوه امروز آن متصل می‌کند، قابی طلایی که نشانگر شکوه سرزمین است و تصویری ۳۶۰ درجه از قدمت و اصالت شهر دبی دارد.

قاب دبی

قاب دبی
قاب دبی

طرح فرناندو دونیس

طرح ارائه شده فرناندو طرحی نسبتاً ساده با معنا و مفهومی عمیق بود. طرح ارائه شده تنها یک قاب عکس بزرگ نبود. این قاب عکس نماد پنجره‌ای بود که جهانیان از طریق آن می‌توانند شاهد پیشرفت و توسعه دبی باشند. جالب است بدانید همین توضیح ارائه شده بود که توانست مسئولان را متقاعد کند تا برای ساخت قاب دبی وقت و سرمایه بگذارند.

فرناندو دونیس

فرناندو دونیس طراح و معماری مکزیکی-هلندی است که علاوه بر قاب دبی، سازه‌های دیگری هم در سایر نقاط دنیا به نام خود دارد. فرناندو به لطف توانایی خود در ارائه طرح‌های متفاوت، جوایز بسیاری برده که جایزه سی‌تی‌بی‌یواچ (CTBUH) در سال ۲۰۱۳، جایزه بهترین طراحی از شرکت چند ملیتی تیسن‌کروپ در سال ۲۰۰۹ و طراح آرم المپیک لندن در سال ۲۰۱۲ تنها بخشی از آن‌ها است.

بد نیست بدانید که فرناندو در سال ۲۰۱۱ جزو ۳۰ فرد تأثیرگذار هلند بوده و در سال ۲۰۱۵ وزارت خارجه مکزیک به او لقب یکی از مکزیکی‌ترین مکزیکی‌ها را داده است.

سازه برج قاب دبی و اطلاعات آن
سازه برج قاب دبی و اطلاعات آن

قطعا اولین بازدید از قاب دبی سوالات زیادی از معماری و طراحی آن تا امکانات و ویژگی‌هایش را در ذهن ایجاد می‌کند؛ به همین دلیل قبل از هر چیز باید اطلاعاتی را در مورد قاب دبی بیان کنم، این برج ۱۵۰ متر ارتفاع دارد و عرض آن ۹۳ متر است، ساخت برج با بیش از ۹۹۰۰ متر مکعب بتون انجام شده است و ۲۰۰۰ تن فولاد و ۲۹۰۰ متر مربع شیشه چند لایه نیز در آن به کار رفته است؛ اما قسمت هیجان‌انگیز آن یعنی نمای برج با بیش از ۱۵۰۰۰ متر مربع فولاد ضد زنگ با رنگ طلایی پوشش داده شده است.

آسانسورهای برج نمایی ۳۶۰ درجه دارند و در ۷۵ ثانیه می‌توانند ۴۸ طبقه را طی کنند؛ این برج زیبا هدیه شهرداری دبی به مردم بوده که در سال ۲۰۱۸ افتتاح شده است.

سازه برج قاب دبی و اطلاعات آن
سازه برج قاب دبی و اطلاعات آن

قاب دبی در شب

حصور در برج قاب دبی در زمان تاریکی هوا و شب هنگام و مشاهده شهر دبی که پر از آسمانخراش های نورپردازی شده است واقعا زیباست.

قمست‌های مختلف قاب دبی

قاب دبی طرحی نسبتاً ساده اما با جزئیات فراوان دارد. در ساخت این سازه بزرگ از شیشه، فولاد، آلومینیوم و بتن استفاده شده است. دو طرف قاب آسانسور شیشه‌ای آن قرار گرفته و در بخش بالای قاب مسیری شیشه‌ای قرار دارد که از آن جا می‌توانید زیر پایتان را ببینید.

  • این قاب علاوه بر آسانسور شیشه‌ای بخش‌های مختلف دیگری هم دارد:
    عرشه آسمان: آخرین و مرتفع‌ترین بخش قاب، همین جا یعنی ضلع بالایی قاب دبی است. در عرشه آسمان نمایی پانورامایی از دبی جدید و محله‌های قدیم دبی پیش روی شما است. مسیر شیشه‌ای نیز در همین بخش است.
  • گالری آینده: یکی از دلایلی که گردشگران را به خرید بلیط هواپیما و سفر به دبی ترغیب می‌کند نگاه رو به آینده مسئولان دبی است. دبی تلاش بسیاری می‌کند تا از بهترین و آخرین امکانات روز در بخش‌های مختلف استفاده کند. گالری آینده قاب دبی در همین راستا و با هدف معرفی فنّاوری‌ها و امکانات به روزی که در دبی در حال استفاده و نیز پروژه‌های آینده دبی ایجاد شده است.
  • گالری قدیم: همان‌طور که از نامش می‌توان حدس زد، در گالری قدیم دبی در دوران گذشته به نمایش گذاشته است. قدم زدن در گالری قدیم همانند قدم زدن در محلات قدیمی دبی با همان حس و حال است.
قمست‌های مختلف قاب دبی
قمست‌های مختلف قاب دبی

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از قاب دبی چه قدر است؟

تمامی افراد به جز کودکان زیر ۳ سال و افراد با قد کمتر از ۶۰ سانت، باید برای بازدید از قاب دبی هزینه ورودی بپردازند. بازدید از گالری‌های مختلف قاب دبی یا دبی فریم محدودیت زمانی ندارد اما بازدید از این قاب حداقل به یک ساعت زمان نیاز خواهد داشت.

بازدید از قاب دبی
بازدید از قاب دبی

فصل مناسب برای بازدید از قاب دبی چه زمانی است؟

بهترین زمان سفر به دبی ماه‌های زمستان است که هوای دبی دیگر گرمای طاقت فرسای تابستان را ندارد. نوامبر تا آوریل بهترین زمان بازدید از دبی است. ماه ژانویه تا فوریه به خاطر فستیوال خرید دبی، بسیار شلوغ و پر گردشگر است.

ولی در هر صورت از نقطه ورود به قاب دبی شما در هوای خنک مجهزترین سیستم های اکسیژن ساز و خنک کننده دنیا قرار خواهید گرفت که نه تنها گرما شما را اذیت نمیکند بلکه از تنفس در یک فضای پر اکسیژن انرژی ویژه تری دریافت خواهید کرد!

بازدید از قاب دبی
بازدید از قاب دبی

لذت تجربه‌ای هیجان انگیر در قاب دبی

جاذبه‌های دیدنی و تفریحی دبی گردشگران زیادی را به این شهر دعوت می‌کند اما سفر به دبی و بازدید از قاب دبی می‌تواند تجربه‌ای جدید در دنیای مدرن باشد، قاب دبی از دو برج بلند تشکیل شده که به وسیله پل‌هایی در پایین‌ترین و بالاترین قسمت‌های برج به یکدیگر متصل شده‌اند و نمای قاب طلایی را ایجاد کرده اند.

به محض ورود به قاب دبی با موزه‌ای زیبا رو به رو می‌شوید که می‌توانید در آن تاریخ و سرگذشت دبی را از زمانی که شهر کوچکی بود تا امروز که به یکی از شهر‌های مدرن دنیا تبدیل شده است را ببینید؛ این موزه به طرز عجیبی فضای دبی را زنده می‌کند و با تصاویر سه بعدی، صداها و بوها تجربه‌ای متفاوت از موزه را نشان می‌دهد.

معماری زیبای برج قاب

بعد از آن زمانی که به پل بالایی می‌روید با شگفتی از دنیای امروز دبی مواجه می‌شوید و از تمام اطراف می‌توانید شهر دبی را ببینید و قسمت‌های محلی و قدیمی که همچنان حال و هوای بومی دارند و همین طور برج‌های بلند و ساختمان‌های مدرن همه در فضای دید شما قرار دارند، در این قسمت صفحه نمایش بزرگی وجود دارد که امکانات شهر دبی و همین طور برج‌های آن را به تصویر می‌کشد و شما را از معماری برج ها، اقتصاد و زیر ساخت‌های شهر مطلع می‌کند و در طبقه‌ای دیگر سفری به آینده دبی خواهید داشت که به کمک واقعیت مجازی به تصویر کشیده می‌شود، برنامه‌های جدید و اهداف ساخت و ساز در این قسمت به نمایش گذاشته شده است، این سالن به گردشگران اجازه می‌دهد دبی جدید را امروز در قاب دبی کشف کنند.

عکس دبی قاب دبی Dubai Frame 1 11 حقایق جالب درباره قاب عکس دبی؛ بهترین جاذبه جدید دنیا
معماری زیبای برج قاب

امکانات برج دبی

قاب دبی در هر ساعت پذیرای ۲۰۰ بازدید کننده است که می‌توانند از امکانات برج استفاده کنند؛ موزه قدیمی دبی در پل پایینی سازه و همین طور موزه‌هایی از اکتشافات آینده در پل بالایی از قسمت‌های هیجان‌انگیز این برج است، به علاوه می‌توانید از کافه رستورانی در پل بالایی برج استفاده کنید و در حالی که دبی زیر پاهایتان قرار دهد تجربه‌ای خوشمزه داشته باشید؛ در طبقات میانی نیز سالن‌هایی برای سرگرمی وجود دارد و در بخش‌های مختلف با استفاده از واقعیت مجازی تصویرسازی زیبایی انجام شده است.

در قسمت‌هایی از برج نیز فروشگاه‌هایی برای خرید سوغاتی تعبیه شده است که می‌توانید انواع سوغاتی‌های معروف دبی را از آن تهیه کنید.

دید ۳۶۰ درجه‌ای این برج را نباید از دست دهید. شما با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل خود از الی گشت از این سازه‌ی زیبا و دیگر جاذبه‌های شهر دبی دیدن کنید و از سفر آرام خود لذت ببرید. در طبقه‌ی همکف برج، موزه‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد که دبی چگونه از یک دهکده‌ی ماهی گیری به یک شهر مدرن تبدیل شده است.

برنامه‌ی شهرداری دبی این است که به زودی این برج را به عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های خود در کنار برج العرب و برج خلیفه معرفی کند. هنگام بازدید از این بنای زیبا این را به خاطر داشته باشید که قاب دبی در هر ساعت تنها ۲۰۰ نفر را در هر سمت برجشمی پذیرد. قبل از خریداری بلیط حتما تاریخ و ساعت آن را در نظر بگیرید که لغو و یا متاخر نشود.

قاب دبی از نمای داخلی

اگر از این بگذریم که دبی رکورد ساخت و ساز ابر سازه‌های دنیا را شکسته است، اما نباید بر این چشم بپوشیم که این شهر جذاب توریستی که مقصد اکثر گردشگران جهان مخصوصا ایرانی‌ها است، در زمینه‌ی معماری متفاوت بناهایش قطعا یکی از پیشرویان جهان است. برج قاب عکس دبی یکی از همین سازه‌ها است که چشم اکثر بینندگان و بازدیدکنندگان این شهر را به خود خیره می‌سازد.

این برج زیبا که روکشی طلایی رنگ از جنس استیل به نمادی از طلا بودنش دارد، به بزرگ‌ترین قاب عکس دنیا معروف شده است. هستند گردشگرانی که تصمیم داشته باشند تا تنها برای بازدید از این قاب عکس بزرگ به دبی سفر کنند. زیبایی خیره کننده‌ی این برج متفاوت، هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند.

اما این برج در پس زیبایی خیره کننده و توصیفات و صفت‌های بی‌شماری که به خود اختصاص می‌دهد، داستانی دارد که اصلا زیبا نیست.

قاب عکس دبی، درواقع آسمان‌خراش جدید دبی است که به شکل یک قاب عکس طراحی شده است و ۱۵۰ متر ارتفاع دارد. این آسمان‌خراش دارای واحدهای مسکونی، تجاری، مرکز خرید، شهربازی، استخر و رستوران است.

واقعیتی در مورد برج قاب دبی

گفته می‌شود طراحی اولیه برج توسط فردی مکزیکی انجام شده که در مسابقه معماری در سال ۲۰۰۸ دبی تحت نظر یونسکو شرکت بوده هرچند که سازندگان برج این موضوع را نوع دیگری بیان می‌کنند و می‌گویند طرح آن‌ها کاملا متفاوت است اما فرناندو دونیس برنده مسابقه که طرح آن اول شده و جایزه‌ای ۱۰۰ هزار دلاری برده است می‌گوید این طرح برای او بوده و به همین جهت از سازندگان برج شکایت کرده است.

سازندگان برج در سال ۲۰۱۳ شرایطی را برای همکاری با فرناندو دونیس در نظر گرفته که به توافق طرفین نرسیده و این ماجرا کماکان نتیجه‌ای نداشته است.

در جریان شکایت دونیس از سازندگان و مجریان طرح این سازه و گذراندن داستان‌های فراوان با تیسن گروپ و شهرداری دبی با طرح این مدعی که او نه تنها در جریان ساخت و ساز این بنا قرار نگرفته بوده است بلکه هیچ قرامتی هم به او پرداخت نشده است. بالاخره در سال ۲۰۱۳، مقرر شد که دونیس و شهرداری دبی با هم قراردادی را با هم به امضا برسانند که البته دونیس آن را امضا نکرد.

دونیس دلیل امضا نکردن این تفاهم نامه را این اعلام کرد که در بندهای این تفاهم نامه آمده است که وی اجازه‌ی این را ندارد که به هیچ عنوان از این طرح، در هیچ یک از تبلیغات شرکت خود استفاده کند، همچنین ذکر شده بود که تیم او تنها اجازه‌ی اندکی دخالت در جریان ساخت و ساز این سازه را خواهد داشت.

واقعیتی در مورد برج قاب دبی
سازه برج قاب دبی و اطلاعات آن

در ضمن شرکتی که وظیفه‌ی ساخت و ساز این بنا را دارد قادر خواهد بود که این قرار داد را به وسیله‌ی شهرداری دبی با دونیس فسق کند. پرونده‌ی دعاوی دونیس و شهرداری دبی همچنان در جریان است اما تاثیری بر ساخت این بنای زیبا تا به الان نداشته است و این برج قاب مانند در حال حاضر به یکی از جاذبه‌های درجه یک دبی تبدیل شده است. دونیس علت شرکتش در این مسابقه را این اعلام کرد که این مسابقه تحت نظر یونسکو بوده و خیلی معتبر بوده است اما، یونسکو تا به الان در این زمینه اظهار نظری نکرده است. اما بشنویم از ادعاهای شهرداری دبی که می‌گوید این سازه، طراحی پر زرق و برقی نسبت به طرح دونیس برای آن در نظر گرفته‌اند و با طرح اولیه بسیار فرق می‌کند.

البته دونیس این ادعا را نیز رد کرده و گفته که ابعاد ساختمان دقیقا همان ابعادی است که من در نظر گرفته بودم. حتی مکانی که برج در آن ساخته شده است، همان مکانی است که من برای طرحم مشخص کرده بودم. از نام سازه هم بگذریم که دقیقا همان نامی است که من در نظر گرفته بودم. از این دعواها که بگذریم به قاب عکسی طلایی و غول پیکری که ۱۵۰ متر و عرض آن ۹۳ متر است، می‌رسیم. این قاب عکس در امتدادی ساخته شده است که افق شهر دبی را دیدنی‌تر می‌کند.

در واقع این برج در حکم یک رصد خانه است که نمایی جذاب و فوق العاده از دبی قدیم و دبی جدید در شمال و جنوب شهر را به بازدیدکنندگانش هدیه می‌دهد. این قاب عکس زیبا در روز ۱ ژانویه‌ی سال نوی میلادی برای اولین بار رونمایی شد و بازدید کنندگان برای بازدید این قاب برای شرکت در افتتاحیه به این شهر سرازیر شدند. دو برجی که حکم پایه‌های این قاب را دارند با پلی ۹۳ متری به هم متصل شده‌اند و بازدید کنندگان می‌توانند با گذر از آن پل به دو طرف راه پیدا کنند.

بازدید از برج قاب

بلیط  بازدید از این برچ نفری 100 درهم است ولی شما میتوانید حتی زمانی که جلو بلیط فروشی قاب دبی حضور دارد و آنجا کمتر از 100 درهم بلیط ورود به قاب دبی را به شما نمیفروشن با قیمت نفری 60 درهم با تماس و یا ارتباط د واتس آپ با شماره 09123833830 خریداری کنید.

اطلاعات بیشتر و خرید آنلاین بلیط قاب دوبی از سایت بی نظیر دات کام دیدن کنید Binazir.com

ناگفته نماند که این برج قاب طلایی دبی دو بخش مدرن و قدیی شهر را از هم جدا میکند. پیشنهاد می‌کنیم که اگر به دبی می‌روید حتماً از برج قاب عکس دوبی دیدن کنید.

بهترین جاذبه جدید دنیا

قاب عکس دبی، جاذبه جدید با ظاهری عجیب است که عنوان بهترین جاذبه جدید دنیا را از سمت بسیاری از وب‌سایت‌ها و خبرگزاری‌ها، کسب کرده است. این ساختمان که از آن بانام «برج پرواز دبی» یاد می‌شود، در منطقه زعبیل دبی به شکل یک قاب عکس بزرگ طلایی ساخته‌شده است و ۱۵۰ متر ارتفاع دارد.

قاب عکس دبی، در تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۱۸ رونمایی می‌شود، بازدیدکنندگان می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه، (اولین روز سال ۲۰۱۸) تا ساعت ۷ بعدازظهر از این جاذبه جدید بازدید کنند.

ورودی بازدید قاب عکس دبی برای بزرگسالان ۵۰ درهم و برای کودکان بین ۳ تا ۱۲ سال ۲۰ درهم است. بر اساس پیش‌بینی‌ها این جاذبه جدید سالانه ۲ میلیون توریست را به سمت دبی می‌کشاند.

در این مطلب به سراغ حقایق جالب درباره بهترین جاذبه جدید دنیا رفته‌ایم با ما همراه شوید تا اولین نفری باشید که این برج زیبا را به‌خوبی می‌شناسید:

حقایق قاب عکس دبی

۱. قاب عکس دبی ۱۵۰ متر ارتفاع دارد و اندازه عرض این قاب عظیم، ۹۳ متر است.

۲. دو برجی که در دو سمت قاب عکس وجود دارد، با پلی ۹۳ متری به هم متصل می‌شوند، بازدیدکنندگان می‌توانند نمایی ۳۶۰ درجه از شهر را از این طرق ببینند.

۳. برج پرواز توسط برنده جایزه معماری، «فرناندو دانیس» طراحی شده است، دانیس علاوه بر طراحی برج پرواز، تاکنون طراحی برج پورشه دیزاین و برج رنسانس دبی را هم بر عهده داشته است.

۴. برای طراحی نمای بیرونی قاب عکس دبی از طراحی لوگو اکسپو ۲۰۲۰ الهام گرفته شده است.

۵. در طبقه همکف برج، موزه‌ای وجود دارد که روند تبدیل‌شدن دبی از دهکده ماهیگیری کوچک به مدرن‌ترین شهر دنیا را نشان می‌دهد.

۶. پیش‌بینی می‌شود که قاب عکس دبی به یکی از مقاصد مهم توریستی دبی تبدیل می‌شود و به‌زودی نام این قاب عکس در کنار برج خلیفه و برج العرب ذکر می‌شود.

۷. حسین لووت، مدیرکل شهرداری دبی، این قاب عکس را هدیه سال نو شهرداری به مردم دبی می‌داند.

۸. قاب دبی فقط ۲۰۰ بازدیدکننده در هر ساعت با ۲۰ گروه در هر اسلات را می‌پذیرد، در بلیت‌ها تاریخ و زمان را ذکر می‌کنند، به‌طوری‌که افرادی که بلیت‌های خود را خریداری می‌کنند باید تاریخ و زمان بازدید خود را برای جلوگیری از تأخیر و لغو شدن در نظر بگیرند.

۹. این برج زیبا برای دبی ۲۶۰ میلیون درهم هزینه داشته است. دبی این هزینه را صرف نمایش حال و آینده دبی کرده است. در سمت شمالی این قاب، دیرا، هوریر و کرامه وجود دارد که درواقع بافت قدیمی دبی را نشان می‌دهد و در سمت جنوب این قاب مراکز خرید مدرن این شهر، آسمان‌خراش‌های عظیم و برج خلیفه دیده می‌شود که درواقع به‌نوعی نماد آینده دبی است.

۱۰. انتظار می‌رود این نگین طلایی دبی، در سال حدود ۲ میلیون توریست را جذب کند.

۱۱. همان‌طور که اشاره شد در طبقه همکف این برج، موزه‌ای وجود دارد که شمارا به دبی قدیم می‌برد و سیر رشد دبی در طول سالیان را نمایش می‌دهد؛ در این بخش با استفاده از ویدئو آرت، جلوه‌های بسیار زیبایی خلق شده است.

۱۲. اگر بخواهید به طبقات بالاتر برج بروید می‌توانید از یک آسانسور بادید ۳۶۰ درجه استفاده کنید و در یک‌لحظه کل دبی زیر پای شما خواهد بود.

۱۳. قبل از رسیدن به پل شیشه‌ای که در بالای برج قرار دارد، باید خود را برای وارد شدن به آینده آماده کنید، به‌محض وارد شدن به بخش بالایی برج راهنمای طبقه ورود شما به آینده را خوش‌آمد می‌گوید. در بالای این برج می‌توانید تمام آسمان‌خراش‌های دبی را مشاهده کنید و از نمای مدرن این شهر لذت ببرید.

۱۴. در طبقه میانی برج، سالنی زیبا برای تفریح و سرگرمی بازدیدکنندگان اختصاص داده شده است. در این طبقه امکان شرکت در کلاس‌ها و آموزش‌های مجازی وجود دارد و با استفاده از واقعیت مجازی می‌توانید سفری کوتاه به سیاره مریخ داشته باشید.

۱۵. در پایان تور گردش این برج زیبا، محلی برای خرید سوغاتی قرار دارد که گردشگران می‌توانند سوغاتی‌های موردنظر خود را از این محل خریداری کنند.

۱۶. برج پرواز دبی یا همان قاب طلایی، از هرم جیزه بلندتر است؛ هرم جیزه مصر ارتفاعی برابر با ۱۳۹ متر دارد ولی برج پرواز ۱۵۰ متر ارتفاع دارد.

۱۷. بیش از ۳۶۰۰ مهندس، تکنسین، معمار و کارگر دست‌به‌دست هم دادند تا این برج زیبا را خلق کنند.

۱۸. بیش از ۲۶۰۰ مترمربع شیشه برای ساخت قاب دبی استفاده شده است.

۱۹. برای پوشش خارجی قاب، از روکش فلزی ضدزنگ در اندازه ۱۵٬۰۰۰ مترمربع استفاده شده است.

۲۰. برای بالا بردن مصالح در طول ساخت قاب، دو جرثقیل غول‌پیکر در دو طرف برج وجود داشت که هر یک از این جرثقیل‌ها توانایی بلند کردن بار تا ۱۲ تن را داشتند.

آدرس برج قاب دبی

قاب دبی که خود مردم دبی به آن برواز دبی می‌گویند در پارک زعبیل قرار دارد و گردشگران با استفاده از وسیله‌های حمل و نقل عمومی مانند تاکسی، مترو و اتوبوس به راحتی به این جاذبه تماشایی دسترسی داشته باشند.

این برج در محدوده زعبیل پارک واقع شده و از سمت شمال آن جاده شیخ رشید و جاده شیخ بن زاید از جنوب آن عبور می‌کند، در سراسر شهر می‌توانید از تاکسی‌ها استفاده کنید و البته با مترو هم می‌توانید خود را به این برج برسانید تنها باید به ایستگاه الجفیلیا بروید و به پارک زعبیل برسید.

ساعات و قوانین ورود به برج قاب دبی

بازدید از برج بین ساعات ۹ صبح تا ۹ شب انجام می‌شود و بلیط بازدید از برج برای بزرگسالان ۵۰ درهم و برای کودکان بین ۳ تا ۱۲ سال ۲۰ درهم است، نوزادان و کودکان زیر ۳ سال و همین طور مردم بومی می‌توانند رایگان از برج بازدید کنند؛ ورود حیوانات خانگی به فضای برج ممنوع است و افراد اجاره ندارند اسباب بازی‌ها یا اشیای تیز و خطرناک به همراه داشته باشند، آوردن مواد غذایی و نوشیدنی از بیرون ممنوع است و امکان سیکار کشیدن در فضای برج وجود ندارد؛ کودکان زیر ۱۲ سال نیز هنگام بازدید از برج باید همراه یک بزرگتر باشند؛ صفحات نمایش و همین طور واقعیت مجازی قابل لمس نیستند و لمس آن‌ها خلاف قوانین برج است؛ و در نهایت پوشش افراد برای ورود به برج باید محترمانه و هنجار باشد.

زیبایی برج قاب

دبی شهری فوق مدرن و منحصر به فرد است که قطعا نه تنها ارزش یک بار دیدن بلکه ارزش چندین بار دیدن را هم دارد و هربار جاذبه‌ای گردشگری جدیدی شما راهیجان زده خواهد کرد؛ تفریحات مدرن، امکانات لوکس، معماری مدرن و زیبا و… همه فرصتی کم نظیر ایجاد کرده‌اند تا سفری منحصر به فرد را در دنیای مدرن تجربه کنید.

قاب عکس دبی

قاب عکس دبی

در نزدیکی قاب دبی از چه جاهای دیدنی دیگری می‌توان بازدید کرد؟

  • پارک تفریحی گاردن گلو: ۲٫۷ کیلومتر
  • پارک دایناسور: ۲٫۸ کیلومتر
  • دلفیناریوم دبی: ۴٫۴ کیلومتر
  • پارک یخی دبی: ۶٫۲ کیلومتر

چه هتل‌هایی در نزدیکی قاب دبی برای اقامت وجود دارد؟

  • هتل هیلتون گاردن این دبی المینا: ۳٫۵ کیلومتر
  • هتل کاپتورن دبی: ۵٫۲ کیلومتر
  • هتل حیات ریجنسی: ۷٫۷ کیلومتر
  • هتل میلینیوم سنترال داون تاون دبی: ۸٫۹ کیلومتر
  • هتل هالیدی این اکسپرس ایرپورت دبی: ۸٫۹ کیلومتر

چه رستوران‌ها و غذاخوری‌هایی نزدیک به قاب عکس دبی هستند؟

  • رستوران هندی منوار: ۲٫۸ کیلومتر
  • رستوران گرین لند: ۲٫۸ کیلومتر
  • رستوران رستو: ۲٫۵ کیلومتر
  • رستوران پادیپورا: ۳٫۲ کیلومتر
محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "حقایق جالب درباره قاب عکس دبی؛ بهترین جاذبه جدید دنیا" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: حقایق جالب درباره قاب عکس دبی؛ بهترین جاذبه جدید دنیا در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب حقایق جالب درباره قاب عکس دبی؛ بهترین جاذبه جدید دنیا را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال حقایق جالب درباره قاب عکس دبی؛ بهترین جاذبه جدید دنیا در فیسبوک
ارسال حقایق جالب درباره قاب عکس دبی؛ بهترین جاذبه جدید دنیا در تویتر
ارسال حقایق جالب درباره قاب عکس دبی؛ بهترین جاذبه جدید دنیا در واتس آپ
ارسال حقایق جالب درباره قاب عکس دبی؛ بهترین جاذبه جدید دنیا در تلگرام
خبرخوان حقایق جالب درباره قاب عکس دبی؛ بهترین جاذبه جدید دنیا

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0