فیلم وال-ای / Wall-E


فیلم وال-ای / Wall-E

در آینده‌ای دور، ربات زباله‌جمع‌کن «وال-ای»، وارد ماجرایی می‌شود که در پایان سرنوشت انسان‌ها را رقم می‌زند.

حتی اگر به انیمیشن و فیلم های علمی تخیلی علاقه‌ای ندارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما وال-ای را تماشا کنید، تا پیش از این (و احتمالا در آینده) هرگز چنین حسی نسبت به یک ربات نداشته‌اید!

فیلم وال-ای / Wall-E

فیلم وال-ای / Wall-E
فیلم وال-ای / Wall-E

وال-ئی (WALL·E مخفف: Waste Alloction Load Lifter Earth-Class) نام فیلم پویانمایی علمی-تخیلی و خیال‌پردازی‌ای است که توسط استودیوی پیکسار و به کارگردانی اندرو استنتون در سال ۲۰۰۸ تولید و اکران شد. گویندگان شاخص این فیلم بن برت در نقش وال-ئی، الیزا نایت در نقش ایو و جف گارلین در نقش کاپیتان هستند. وال-ئی مثل انیمیشن‌های قبلی پیکسار با استقبال بسیار زیاد منتقدان و تماشاگران همراه بود و در نهایت هم در هشتاد و یکمین مراسم اسکار جایزه اسکار بهترین انیمیشن را به خود اختصاص داد. کریستوفر نولان از این فیلم به عنوان یکی از آثار الهام بخش در ساخت فیلم بین ستاره‌ای نام برده است.

جالب است بدانید در دوبله فارسی این فیلم به جای صدای خانم الیزا نایت یک آقا صحبت کرده است و کلا جنسیت و زن بودن شخصیت ایوا تغییر داده شده است!

خلاصه داستان فیلم وال-ای / Wall-E

هفتصد سال از ترک زمین توسط انسان‌ها سپری شده، و آنچه که بر روی کرهٔ زمین باقی‌مانده، کوه‌ها زباله و آهن‌پارهٔ انباشته‌است. وال-ئی ربات هوشمند آشغال‌جمع‌کنی است که مأموریت دائمش، فشرده‌سازی و جمع‌آوری این پسماندها و آلودگی‌های صنعتی است.

روزی وال-ئی مشغول کار است که سفینه‌ای غول‌پیکر از فضا فرود می‌آید و مهمان کوچکی را بهمراه خود می‌آورد. این مهمان ایوا نام دارد و توسط وال-ئی با لفظ ایوا تلفظ می‌شود. ایو که ربات پیشرفته‌ای است موظف است که نشانه‌های حیات را در کره زمین شناسایی کرده و در صورت موفقیت، آن را به انسان‌ها در اعماق فضا برده و گزارش کند.

وال-ئی دلباختهٔ او می‌شود و ایو زمانی که بالاخره گیاه سبز نادری را می‌یابد و زمین را ترک می‌کند، وال-ئی به دنبال او به فضا می‌رود و عشق و حیات را به زمین برمی‌گرداند.

پخش فیلم وال-ای / Wall-E در ایران

  • در صدا و سیما هنگامی که ایو خود را معرفی می‌کند، به جای لفظ ایو، نام ایوان به کار می‌رود.
  • تصاویری که از iPod وال-ئی پخش می‌شوند یا آهنگی که ضبط می‌کند و در بعضی موارد گوش می‌دهد تغییر یافته و کاملاً با نسخه اصلی تفاوت دارند.
معرفی و بررسی فیلم وال-ای:

فیلم سینمایی وال-ای به‌کارگردانی اندرو استنتون در سال 1387 در گونه پویانمایی، ماجراجویی، خانوادگی و علمی تخیلی تولید شده است. وال-ای توانست در مرجع ارزشگذاری سینما و تلویزیون نمره 8.7 از 10 را از سوی مردم بدست بیاورد که نشان می‌دهد عموم مردم وال-ای را اثری درخشان، ممتاز و بسیار ارزشمند ارزیابی می‌کنند.

داستان فیلم وال-ای

از محتوا و داستان فیلم وال-ای چقدر اطلاع دارید؟ فیلم‌نامه وال-ای توسط اندرو استنتون و پیت داکتر نوشته شده است.

در خلاصه داستانی که یا از سوی تیم رسانه‌ای اثر و یا توسط دیگر رسانه‌ها درباره داستان وال-ای منتشر شده است، می‌خوانیم: «صدها سال است که انسان ها کره ي زمين را به دليل آلودگي ترک کرده اند و روباتي به نام »والي« هم چنان به کار زباله جمع کردن مشغول است. تا اين که از طرف انسان ها روباتي به نام »ايو« به کره ي زمين فرستاده مي شود تا امکان بازگشت تمدن بشري به زمين را بررسي کند. خيلي زود »ايو« به نتيجه ي مورد نظر دست پيدا مي کند و پس از چندي به سفينه ي فضايي حامل انسان ها برگردانده مي شود. اما »والي« نيز که به »ايو« دل باخته به دنبال او به راه مي افتد…»

فیلم وال-ای از نظر ساختار (فرم)، محتوا و محیط تولید، به آثار مختلفی شباهت دارد. با توجه به شاخص‌های متعدد و گوناگونی می‌توان گفت آثار مرتبط فیلم وال-ای عبارت است از: فیلم بالا، فیلم در جستجوی نمو، فیلم کارخانه هیولاها، فیلم داستان اسباب بازی و فیلم داستان اسباب بازی ۳.

فیلم وال-ای و کارنامه فعالیت کارگردان و بازیگران

از نظر تاریخچه فعالیت کارگردان و بازیگران فیلم وال-ای نیز آمارها و نکات جذابی را می‌توان بیان کرد. براساس آمارها فیلم وال-ای به طور متوسط فعالیت 9ام بازیگران این اثر است. براساس امتیاز مردم فیلم وال-ای بهترین اثر Jeff Garlin، Fred Willard، جان راتزنبرگر، سیگورنی ویور، Bob Bergen، Paul Eiding و Donald Fullilove در حرفه بازیگری محسوب می‌شود.
براساس امتیاز مردم فیلم وال-ای بهترین اثر اندرو استنتون در حرفه کارگردانی محسوب می‌شود.
فیلم وال-ای براساس امتیاز مردم به آثار بهترین اثر اندرو استنتون در حرفه نویسندگی محسوب می‌شود.
2 تن از بازیگران وال-ای، اولین فعالیت جدی بازیگری خود را در این اثر تجربه کرده‌اند، در واقع در وال-ای 2 فیلم اولی بوده‌اند: MacInTalk و پیت داکتر.
همچنین اندرو استنتون کارگردان وال-ای اولین همکاری خود با بازیگرانی چون Ben Burtt، Elissa Knight، Jeff Garlin، Fred Willard، Kathy Najimy، Teddy Newton، Bob Bergen، John Cygan، Paul Eiding، Donald Fullilove و Teresa Ganzel را در این اثر تجربه کرده است. در میان بازیگران وال-ای نیز 100 همکاریِ اول رخ داده، به‌عبارت دیگر در این فیلم میان هر یک از 15 بازیگر با یکدیگر یک رابطه همکاری شکل گرفته که 100 همکاری برای اولین‌مرتبه در وال-ای رخ داده است. مانند: Ben Burtt و Elissa Knight، Jeff Garlin و Fred Willard، MacInTalk و جان راتزنبرگر، Kathy Najimy و سیگورنی ویور، Teddy Newton و Bob Bergen.
آیا می‌دانید کدام هنرمندان فیلم وال-ای فوت‌کرده‌اند؟ از میان عوامل و بازیگران فیلم وال-ای، 1 نفر به دیار باقی سفر کرده است و دیگر در میان ما نیست: شادروان John Cygan.

ارزیابی و تحلیل فیلم وال-ای

مخاطبان بعد از تماشای فیلم وال-ای به ارزیابی اثر پرداخته اند، نتایج مهمی درباره شاخص‌های هنری، فنی و محتوایی اثر بدست آمده است. براساس نظرسنجی و دیدگاه مردم:
فیلم وال-ای قطعا ارزش تماشا دارد چراکه 83% مخاطبان معقدند فیلم وال-ای ارزش یک بار دیدن را دارد.
فیلم وال-ای قطعا خوش‌ساخت هست زیرا 83% مخاطبان عقیده دارند فیلم وال-ای از لحاظ فنی باکیفیت ساخته شده است.
فیلم وال-ای قطعا عملکرد بازیگریِ خوبی دارد چراکه 88% مخاطبان عقیده دارند تیم بازیگری فیلم وال-ای نقش‌ها را خوب بازی کردند.
فیلم وال-ای تا حد بسیاری خلاقانه هست زیرا 88% مخاطبان عقیده دارند داستان و ساختار فیلم وال-ای غیرتکراری و جدید است.
فیلم وال-ای تا حد بسیاری محتوای مناسبی دارد زیرا 83% مخاطبان عقیده دارند حرف و پیام فیلم وال-ای مفید و ارزشمند هست.
فیلم وال-ای تا حد بسیاری تفکربرانگیز هست چراکه 75% نظردهندگان بعد پایان فیلم وال-ای به آن فکر می‌کردند.
فیلم وال-ای تا حد بسیاری مناسب خانواده هست چراکه 86% مخاطبان عقیده دارند فضای فیلم وال-ای با فرهنگ خانواده‌شان سازگار است.
فیلم وال-ای تا حد بسیاری مناسب کودکان هست چراکه 90% مخاطبان عقیده دارند فضای فیلم وال-ای مناسب کودکان است.

عوامل فیلم وال-ای

در مجموع بیش از 16 نفر در تولید فیلم وال-ای نقش داشته‌اند

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "فیلم وال-ای / Wall-E" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: فیلم وال-ای / Wall-E در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب فیلم وال-ای / Wall-E را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال فیلم وال-ای / Wall-E در فیسبوک
ارسال فیلم وال-ای / Wall-E در تویتر
ارسال فیلم وال-ای / Wall-E در واتس آپ
ارسال فیلم وال-ای / Wall-E در تلگرام
خبرخوان فیلم وال-ای / Wall-E

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0