سکس و ویروس کرونا: آیا کرونا از طریق رابطه­‌ی جنسی منتقل می­‌شود؟


سکس و ویروس کرونا: آیا کرونا از طریق رابطه­‌ی جنسی منتقل می­‌شود؟

هرگونه تماس نزدیک (در فاصله­ ی 2 متر) با شخص آلوده – چه از طریق رابطه­ ی جنسی و غیره – شما را در معرض ابتلا به ویروسی که باعث بروز بیماری 2019 ویروس کرونا (کووید-19) می ­شود، قرار می ­دهد. برای تخمین ابتلا به کرونا، در تست هوشمند کرونا شرکت کنید.

سکس و ویروس کرونا

ویروس از طریق قطرات تنفسی هنگام سرفه، عطسه یا حرف زدن فرد مبتلا به ویروس منتقل می­ شود. این قطرات می­ تواند توسط شخص نزدیک تنفس شود یا روی بینی و دهان او قرار بگیرد. تماس با بزاق شخص بیمار از طریق بوسیدن یا هرگونه رابطه­ ی جنسی دیگر، شما را در معرض ابتلا به ویروس قرار می­ دهد. همچنین ممکن است قطرات تنفسی فرد مبتلا به کرونا به پوست و وسایل شخصی او  سرایت کند. شریک جنسی به ­واسطه­ ی لمس این سطوح و دست زدن به دهان، بینی یا چشم به ویروس مبتلا می­ شود. به­ علاوه، ویروس کووید-19 از طریق تماس با مدفوع هم منتقل می­ شود. بنابراین، احتمال این­که از طریق رابطه­ ی جنسی که شما را در معرض مدفوع قرار می ­دهد به ویروس کرونا دچار شوید، وجود دارد.

آیا کرونا از طریق رابطه­‌ی جنسی منتقل می­‌شود؟

سکس و ویروس کرونا
سکس و ویروس کرونا

هنوز مدرکی دال بر این­که ویروس کرونا از طریق منی یا ترشحات واژن منتقل می­ شود یا خیر وجود ندارد اما ویروس در منی افرادی که به این بیماری دچار شده بودند یا در حال بهبودی هستند، مشاهده شده است. برای اطمینان و تایید این نکته که آیا ویروس کووید-19 از طریق رابطه­ ی جنسی منتقل می­ شود یا خیر به تحقیقات بیشتر نیاز است.

از آن­جایی ­که بعضی از افراد مبتلا به کووید-19 علامت ندارند، لازم است درصورت شیوع کرونا در جامعه فاصله­ ی بین خود و دیگران را رعایت کنید. این مورد شامل پرهیز از برقراری رابطه­ ی جنسی با کسی که با شما زندگی نمی­ کند می­ شود.

اگر شما یا شریکتان احساس ناخوشی می ­کنید یا فکر می ­کنید ممکن است به کووید-19 مبتلا شده باشید، تا زمانی­ که حال هردو نفر خوب نشده همدیگر را نبوسید یا رابطه برقرار نکنید. به ­علاوه، اگر شما یا شریکتان به­ دلیل داشتن بیماری زمینه­ ای درصورت ابتلا به کرونا در معرض خطر بیماری جدی قرار می­ گیرید، بهتر است از برقراری رابطه­ ی جنسی بپرهیزید.

ایمن ­ترین نوع فعالیت جنسی طی پاندمی کرونا خودارضایی است. حتما قبل و بعد از این کار، دست و اسباب­ بازی جنسی مورد استفاده را بشویید. همچنین می­ توانید از طریق تکست، تصویر یا ویدئو با شریک خود ارتباط برقرار کنید.

به­ غیر از سکس، روش­های دیگری برای ایجاد یا حفظ صمیمیت با شریک از راه دور وجود دارد. شما می­ توانید با یکدیگر قرار مجازی بگذارید، موسیقی مورد علاقه­ تان را به اشتراک بگذارید، برای هم نامه بنویسید یا تیپ بزنید. خلاقیت به خرج دهید!

رابطه جنسی خارج از فضای خانه

اگر با کسی خارج از فضای خانه رابطه ­ی جنسی داشتید، اقدامات زیر را انجام دهید تا خطر ابتلا به ویروس کرونا کاهش یابد:

  • تعداد شریک­ های جنسی خود را به حداقل برسانید.
  • از برقراری رابطه با کسانی که علائم کرونا دارند بپرهیزید.
  • از بوسیدن بپرهیزید.
  • از رفتارهای جنسی که خطر انتقال دهانی-مقعدی دارد یا شامل منی و ادرار می­ شود، بپرهیزید.
  • هنگام برقراری رابطه­ ی دهانی و مقعدی از کاندوم استفاده کنید.
  • هنگام برقراری رابطه­ ی جنسی ماسک بزنید.
  • برای تمیز کردن منطقه ­ای که در آن رابطه برقرار می­ کنید از صابون و الکل استفاده کنید.
محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "سکس و ویروس کرونا: آیا کرونا از طریق رابطه­‌ی جنسی منتقل می­‌شود؟" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: سکس و ویروس کرونا: آیا کرونا از طریق رابطه­‌ی جنسی منتقل می­‌شود؟ در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب سکس و ویروس کرونا: آیا کرونا از طریق رابطه­‌ی جنسی منتقل می­‌شود؟ را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال سکس و ویروس کرونا: آیا کرونا از طریق رابطه­‌ی جنسی منتقل می­‌شود؟ در فیسبوک
ارسال سکس و ویروس کرونا: آیا کرونا از طریق رابطه­‌ی جنسی منتقل می­‌شود؟ در تویتر
ارسال سکس و ویروس کرونا: آیا کرونا از طریق رابطه­‌ی جنسی منتقل می­‌شود؟ در واتس آپ
ارسال سکس و ویروس کرونا: آیا کرونا از طریق رابطه­‌ی جنسی منتقل می­‌شود؟ در تلگرام
خبرخوان سکس و ویروس کرونا: آیا کرونا از طریق رابطه­‌ی جنسی منتقل می­‌شود؟

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0