روانشناسی رنگ ها و شخصیت شناسی


روانشناسی رنگ ها و شخصیت شناسی

آیا میدانید چه رنگهایی بر روی حالات روحی افراد تاثیر میگذارد؟

آیا میدانید با پوشیدن رنگهای مختلف، میتوانید به خود در تغییر حالات روحی کمک کنید؟

آیا میدانید رنگهای لباسی که بر تن میکنید میتواند نشان دهنده جنبه های مختلف شخصیتتان باشد؟

رنگها فقط برای دکوراسیون و زیبا کردن ظاهر اجسام استفاده نمیشود بلکه میتوان برای تعیین خصوصیات افراد، تاثیر بر حالات درونی و حتی کنترل رفتارهایشان از آن بهره برد.
آشنایی با روانشناسی رنگها و تاثیرات آن

دنیای پیرامون ما محصور رنگ های زیبا و متنوعی است که هرکدام رازها و اسراری را در خود جای داده اند. به همین جهت هر کدام از انسانها با خصوصیات مختلف ناخواسته به سمت رنگ های هم سو با خلقیات خود میروند. در این مطلب سعی داریم بر اساس علم روانشناسی رنگها با تعدادی از رنگها و تاثیرات روانشناسی آنها، شما را آشنا کنیم.

شخصیت شناسی بر اساس روانشناسی رنگها

روانشناسی رنگ مشکی:

بر اساس روانشناسی رنگها ، رنگ مشکی نشان دهنده اقتدار و قدرت است اما در عین حال برای بعضی از افراد میتواند مفهوم خصوصیات بد را نیز داشته باشد. در کتاب چگونه هر کسی را عاشق خود کنیم توضیح داده ام که چگونه با پوشیدن لباس مشکی میتوان کسانی را که عاشق افراد قدرتمند هستند به خود جذب کرد. با پوشیدن لباس مشکی در حضور چنین افرادی به مرور زمان باعث میشوید که فرد مورد پسندشان قرار بگیرید. رنگ مشکی باعث میشود لاغرتر به نظر آیید پس در صورتی که اضافه وزن دارید رنگ مشکی میتواند رنگ مناسبی برایتان باشد. همچنین رنگ مشکی میتواند حس مستقل بودن ایجاد کند. طبق روانشناسی رنگها افرادی که مشکی پوش هستند بیشتر شخصیتی مستقل دارند.

از سوی دیگر بعضی افراد برای آنکه به دیگران القا کنند فردی محکم و توانا هستند لباسهای مشکی میپوشند. به عنوان مثال بعضی از افراد مذکر برای آنکه خود را به اندازه کافی مردانه نشان دهند از پوشیدن لباسهای روشن خودداری میکنند و سعی میکنند لباسهای تیره از جمله مشکی بپوشند.

یکی دیگر از اثراتی که رنگ مشکی در لباسهای اسپرت از جمله سویشرت مشکی میتواند داشته باشد آن است که فرد را شخصی مرموز نمایش میدهد.

روانشناسی رنگ قرمز:

در روانشناسی رنگها قرمز یک رنگ فریبنده است که انرژی ، قدرت و شجاعت را نشان میدهد. به جرات میتوان گفت رنگ قرمز از جذاب ترین رنگهاست که چشمها را به بخود جذب میکند. پس اگر در جایی خواستید تمام توجه ها را به سمت خود جذب کنید این رنگ کمک شایانی در این امر به شما خواهد کرد. بر اساس مطالعات روانشناسی رنگها ، رنگ قرمز موجب افزایش ضربان قلب و تنفس میشود به این علت که سیستم عصبی بدن را تحریک میکند. پس توجه داشته باشید استفاده بیش از حد از رنگ قرمز در اطرافتان میتواند تاثیر بد داشته باشد.

بر اساس یکی از تحقیقاتی که از رنگ پوشش بازیکن های MMA (مبارزات ترکیبی) به عمل آمد، هنگامی که یک بازیکن از پوشش قرمز رنگ استفاده میکند شانس خود را برای پیروزی افزایش میدهد زیرا باعث تحریک عصبی حریف مقابلش میشود. قرمز رنگی است که در ناخودآگاه ما با خطر و احتیاط همراه است و همانطور که ممکن است جذابیت ایجاد کند همچنین میتواند باعث شود شخصی خطرناک به نظر آید.

روانشناسی رنگ آبی:

طبق مطالعات روانشناسی رنگها ، قرارگرفتن در یک محیط آبی رنگ باعث آرامش و احساس راحتی میشود اما در عین حال استفاده بیش از حد از رنگ آبی میتواند منجر به افسردگی شود. افرادی که از پوشش آبی رنگ استفاده میکنند از خود شخصیتی وفادار و قابل اعتماد ارائه میدهند. توصیه میشود در مصاحبه شغلی از لباسهای آبی رنگ استفاده کنید زیرا در ناخودآگاه فردی که با شما مصاحبه می کند به عنوان فردی قابل اعتماد اثر خواهید کرد. همچنین اگر قصد انجام یک معامله دارید میتوانید از لباسهای آبی رنگ استفاده کنید تا بی دلیل احساس اعتماد را به ذهن طرف مقابل تزریق کنید.

روانشناسی رنگ سفید:

در روانشناسی رنگها سفید نشانه ی پاکی و خلوص است. رنگ سفید لباس عروس نیز به همین علت مرسوم شده است. در ذهن ناخودآگاه انسانها معمولا رنگ سفید نماد خوبی هاست همانطور که رنگ مشکی نماد بدی هاست. اگر توجه کرده باشید همیشه لباس افراد مقدس یا فرشتگان سفید رنگ و افراد خبیث و شیطانی مشکی است. با این حال نمیتوان گفت کسی که تیپ مشکی میزند فرد بدی است همانطور که قبلا گفتیم خیلی از خانم ها عاشق افراد مشکی پوش هستند.

روانشناسی رنگ سبز:

در روانشناسی رنگها سبز سبب آرامش خیال است. رنگ سبز میتواند در عین حال که باعث احساس آرامش میشود در شما حس نشاط نیز به وجود آورد. یکی از دلایلی که دیوارهای کارخانه سبز رنگ میشود همین است. بر اساس روانشناسی رنگها بازدیدکنندگان وبسایت هایی که با رنگ سبز طراحی میشوند با آرامش خیال بیشتری به جستجو در صفحات مختلف آن وبسایت میپردازند. همچنین رنگ سبز رنگی است که با طبیعت ارتباط مستقیم دارد. به همین منظور هنگامی که افراد رنگ سبز را مشاهده میکنند به احساس خوبی دست پیدا میکنند.

 روانشناسی رنگ زرد:

این رنگ همانند رنگ قرمز ، رنگی تحریک آمیز محسوب میشود. به دلیل منعکس کردن نور بیشتر، گرم و شاد است. بر اساس روانشناسی رنگها افرادی که لباسهای زرد رنگ میپوشند شخصیتی گرم ، شاد و سرشار از امید دارند. همچنین طبق تحقیقات روانشناسی رنگها، این رنگ بهترین رنگ برای رستورانهایی است که غذای بیرون بر (Take away) سفارش میگیرند. زیرا با جلب توجه ، مشتری را به سوی خود میکشد و قرار نیست مشتری لحظات زیادی را در آنجا سپری کند. معمولا افرادی که از لباسهای زرد رنگ استفاده میکنند شخصیت خوش بین (مثبت گرا) دارند.

روانشناسی رنگ بنفش:

رنگ بنفش ترکیبی از رنگ قرمز و آبی است. بر اساس روانشناسی رنگها ، رنگ بنفش قدرت را از رنگ قرمز و متانت و آرامش را از رنگ آبی میگیرد و ترکیبی از این دو را در خود جای میدهد. انسانهایی که لباسهایی به رنگ بنفش میپوشند همواره احساسی از وقار ، قدرت و ثروت را به نمایش میگذارند. طبق مطالعات روانشناسی رنگها استفاده بیش از حد از رنگ بنفش در محیط اطراف میتواند سبب افسردگی و نا امیدی گردد.

روانشناسی رنگ صورتی:

بر اساس روانشناسی رنگها ، رنگ صورتی نشان دهنده مهربانی ، پاکی و لطافت است. هرگاه در یک جمع غریب بودید و نیاز به کمک داشتید سعی کنید از افراد صورتی یا سفید پوش کمک بگیرید. بعضی از مردها از پوشیدن لباسهایی به رنگ صورتی خودداری میکنند زیرا معتقد هستند پوشیدن لباس صورتی از مردانگی آنها کم میکند. دقیقا به همین علت مردانی که به اندازه کافی از اعتماد بنفس بالا برخوردارند و از سطح بالای مردانگی خود اطمینان دارند به راحتی لباسهای صورتی رنگ را بر تن میکنند. همچنین رنگ صورتی بیانگر احساسات لطیف است به همین علت رنگ مورد علاقه اکثر خانمهاست.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "روانشناسی رنگ ها و شخصیت شناسی" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: روانشناسی رنگ ها و شخصیت شناسی در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب روانشناسی رنگ ها و شخصیت شناسی را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال روانشناسی رنگ ها و شخصیت شناسی در فیسبوک
ارسال روانشناسی رنگ ها و شخصیت شناسی در تویتر
ارسال روانشناسی رنگ ها و شخصیت شناسی در واتس آپ
ارسال روانشناسی رنگ ها و شخصیت شناسی در تلگرام
خبرخوان روانشناسی رنگ ها و شخصیت شناسی

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0