رشد جنین در هفتۀ سی‌ام


رشد جنین در هفتۀ سی‌ام

در هفتۀ ۳۰ بارداری، کودک در حالت جمع‌شده، تقریباً به اندازۀ یک بادمجان است. قد او حدود ۴۰ سانتی‌متر و وزنش حدود یک کیلو و ۴۰۰ گرم خواهد بود. سر همچنان بزرگ‌تر می‌شود تا با اندازۀ مغز مطابقت داشته باشد. در هشت هفتۀ آینده، حجم چربی بدن فرزند شما افزایش می‌یابد. این بافت چربی برای کمک به کنترل دمای بدن ضروری است.

از این هفته ظاهر کودک نیز به یک نوزاد تازه متولدشده شباهت بیشتری پیدا می‌کند و حالا که ابرو‌ها و مژه‌ها کاملاً تشکیل شده‌اند، موهای سر او نیز ضخیم‌تر می‌شود و تعداد چروک‌های صورتش کاهش می‌یابد. کرک‌های سطح بدن نیز به مرور از بین می‌رود. در هفته‌های باقی‌مانده از دوران بارداری، رشد بیشتر توسط اضافه کردن وزن ادامه می‌یابد. البته هنوز هم برخی اندام‌های مهم مثل ریه‌ها و دستگاه گوارشی در حال تکامل است و بدن کودک با ذخیرۀ مواد مغذی مثل آهن، کلسیم و فسفر برای اولین ماه‌های زندگی در بیرون از رحم مادر آماده خواهد شد.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "رشد جنین در هفتۀ سی‌ام" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: رشد جنین در هفتۀ سی‌ام در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب رشد جنین در هفتۀ سی‌ام را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال رشد جنین در هفتۀ سی‌ام در فیسبوک
ارسال رشد جنین در هفتۀ سی‌ام در تویتر
ارسال رشد جنین در هفتۀ سی‌ام در واتس آپ
ارسال رشد جنین در هفتۀ سی‌ام در تلگرام
خبرخوان رشد جنین در هفتۀ سی‌ام

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0