رشد جنین در هفتۀ دهم


رشد جنین در هفتۀ دهم

در هفتۀ ۱۰ بارداری، جنین تقریباً به اندازۀ یک شاه‌توت است که از سر تا انتهای نشیمنگاه، طولی در حدود ۳ سانتی‌متر و وزنی نزدیک به ۴ گرم خواهد داشت. نسبت بین بدن و سر در حال تغییر است و بدن جنین نیمی از جسم او را تشکیل می‌دهد. دنبالچه نیز در انتهای این هفته از بین خواهد رفت و گردن شروع به رشد می‌کند. چشم‌ها که اکنون در دو طرف سر به خوبی رشد کرده‌اند به تدریج به سمت جلو حرکت می‌کنند و پلک‌ها در اطراف آنها شکل می‌گیرد. زبان به زودی به طور کامل رشد می‌کند و جوانه‌های دندان‌ها در استخوان فک ظاهر خواهد شد. عملکرد تمام اندام‌های مهم شروع می‌شود و شروع به هماهنگ شدن با یکدیگر خواهد کرد. مغز به عضلات کوچک و اعصاب متصل خواهد شد که به جنین اجازه می‌دهد دست و پای خود را حرکت دهد و بتواند مایعات را ببلعد. قلب باید ۱۸۰ بار در دقیقه بتپد که از ضربان قلب خود شما بسیار سریع‌تر است.

در پایان هفتۀ ۱۰، انگشتان دست و پا به‌طورکلی و کاملاً مجزا از هم تشکیل شده و ممکن است موی سر به شکل کرک پوست هلو تشکیل شود. تخمدان‌ها، بیضه‌ها، کلیتوریس و اندام تناسلی در این هفته تشکیل می‌شوند، اما هنوز خیلی زود است که بتوان جنسیت جنین را تشخیص داد. در این دوره جفت با سرعت بیشتری رشد می‌کند.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "رشد جنین در هفتۀ دهم" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: رشد جنین در هفتۀ دهم در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب رشد جنین در هفتۀ دهم را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال رشد جنین در هفتۀ دهم در فیسبوک
ارسال رشد جنین در هفتۀ دهم در تویتر
ارسال رشد جنین در هفتۀ دهم در واتس آپ
ارسال رشد جنین در هفتۀ دهم در تلگرام
خبرخوان رشد جنین در هفتۀ دهم

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0