دیوار بزرگ چین از عجایب هفتگانه


دیوار بزرگ چین از عجایب هفتگانه

دیوار بزرگ چین که در میانه‌ی قرون پنجم پیش از میلاد و شانزدهم میلادی ساخته شده است، دژی سنگی است که برای حفاظت از مرزهای امپراطوری چین در برابر حمله‌ی مغول‌ها ساخته شد.

این دیوار در حقیقت سلسله دیوارهایی است که در مجموع ۶۲۵۹ کیلومتر طول دارد و طولانی‌ترین بنای ساخته‌ی بشر به شمار میرود.

دیوار بزرگ چین از عجایب هفتگانه

دیوار بزرگ چین یکی از بناهای دیدنی و ارزشمند است که برای محافظت از کشور چین در برابر تهاجم‌های خارجی ساخته شد. زمانی که بر این بنای دیدنی قدم می‌گذارید، فرصت دیدن مناظر طبیعی، کوه‌های ناهموار، پوشش گیاهی سرسبز و چشم نواز و از همه مهم‌تر اثری شگفت‌انگیز را خواهید یافت.

دیوار بزرگ چین از عجایب هفتگانه
دیوار بزرگ چین از عجایب هفتگانه

دیوار بزرگ چین در سده پنجم قبل از میلاد، به دستور پادشاه شی هوآنگ تی برای حفاظت از کشورش در مقابل مغول‌ها ساخته شد. این پادشاه بخش‌های مختلف چین را با هم متحد ساخت و از شای کوان در خلیج پوآی تا چایکومان در گانسو را دیوار کشید.

آن زمان مغول‌ها تا شمال امپراطوری چین پیشروی کرده بودند که در نهایت با خراب شدن بخش‌های زیادی از دیوار مغول‌ها فرصت را غنیمت شمردند و به داخل امپراطوری حمله کردند.

عجایب هفتگانه جدید

دیوارچین با طول ۵۵۰۰ مایلی (۸۸۵۱ کیلومتری) طولانی‌ترین سازه دست بشر است. هرساله ۱۰ میلیون نفر از آن دیدن می‌کنند. در امتداد این دیوار که در ابتدا بخش‌های کوچکتری بوده و بعد بهم پیوسته، اجساد و بقایای بدن انسان‌ها یافت شده است؛ این خود دلیلی محکم بر ساخت این بنا به دست محکومین چینی است که دولت برای اعمال مجازات آن‌ها را به کار وادار می‌کرد.

با اینکه طی ساخت این بنای طویل، بیش از یک میلیون انسان جان باختند اما امروزه بخشی از پیاده روی‌ها بر روی آن، با هدف جمع آوری پول برای امور خیریه انجام می‌شود.

دیوار بزرگ چین از عجایب هفتگانه
دیوار بزرگ چین از عجایب هفتگانه

چینی‌ها با استناد بر حرف ریچارد هالیبرتون اعتقاد داشتند که این دیوار از فضا با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است. این نظر که ده‌ها سال قبل از اولین فرود بر کره ماه مطرح شده، توسط فضانوردان به طور قطع رد شد.

این فضانوردان معتقدند دیوار چین از ارتفاع حدود ۱۸۰ مایلی به بالا دیگر قابل مشاهده نیست. بازدید از این بنا در برنامه‌های تور چین وجود دارد و میتوانید با رزرو این تور از این مکان تاریخی دیدن کنید.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "دیوار بزرگ چین از عجایب هفتگانه" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: دیوار بزرگ چین از عجایب هفتگانه در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب دیوار بزرگ چین از عجایب هفتگانه را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال دیوار بزرگ چین از عجایب هفتگانه در فیسبوک
ارسال دیوار بزرگ چین از عجایب هفتگانه در تویتر
ارسال دیوار بزرگ چین از عجایب هفتگانه در واتس آپ
ارسال دیوار بزرگ چین از عجایب هفتگانه در تلگرام
خبرخوان دیوار بزرگ چین از عجایب هفتگانه

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

Comments are closed.


0