تندیس مسیح در ریو از عجایب هفتگانه


تندیس مسیح در ریو از عجایب هفتگانه

مجسمۀ مسیح منجی «برزیل»
آشنایی با عجایب هفت‌گانه جهان

مجسمه‌ی مسیح منجی که کم قدمت‌ترین بنای این لیست است، از سال ۱۹۳۱ بر فراز کوه شهر ریو دوژانیرو قرار گرفته است. این مجسمه ۳۰ متر ارتفاع و ۲۸ متر پهنا دارد و ساخت آن ۲۵۰ هزار دلار هزینه داشت.

تندیس مسیح در ریو از عجایب هفتگانه

تندیس مسیح در ریو از عجایب هفتگانه
تندیس مسیح در ریو از عجایب هفتگانه

مجسمه‌ی مسیح منجی به یکی از شاخصه‌های شهر ریو و برزیل تبدیل شده است.

در شهر ریو دوژانیرو در سال ۱۸۵۰ میلادی ایده‌ی ساخت مجسمه‌ای بزرگ از حضرت مسیح مطرح شد. ساخت این مجسمه در سال ۱۹۲۲ آغاز شد و ۹ سال به طول انجامید. این تندیس بر فراز کوهی به نام کوکووادو به ارتفاع ۷۱۰ متر قرار دارد.

بلندای مجسمه نیز ۳۰ متر است و با دستانی باز به طول ۲۸ متر، نماد پیامبر مهربانی است. تندیس مسیح آغوشش را رو به تمام انسان‌ها باز کرده است و از تمام نقاط شهر ریو دیده می‌شود.

این مجسمه جوان‌ترین اثر لیست عجایب جدید دنیا است. ساخت آن در کشور فرانسه و توسط پل لندوفسکی، مجسمه ساز فرانسوی صورت گرفت. این ساخت و سازها در قطعات کوچک‌تر انجام شد و بعدها توسط دو مهندس برزیلی و فرانسوی به نام‌های هیتور داسیلواکاستا و آلبرت کاکو به برزیل انتقال یافتند.

وزن تندیس مسیح حدودا ۶۵۰ تن است. این تندیس بلندترین اثر هنر دکو بوده و با عظمت و اهمیتی که برای مردم برزیل دارد توانسته در لیست عجایب هفتگانه جدید جهان قرار گیرد. سالانه ۲ میلیون نفر بازدید کننده برای دیدن آن را به شهر ریو می‌روند.

عجایب هفتگانه جهان

مجسمه رهایی بخش مسیح دارای یک پوسته بیرونی است. این پوسته با ۶ میلیون کاشی از جنس سنگ صابون ساخته شده است.

کاشی کارهای سازنده، پشت کاشی‌های آن یادداشت‌هایی می‌نوشتند و بعد آن را بر روی مجسمه قرار می‌دادند؛ این یعنی این تندیس عظیم نشانی از میلیون‌ها پیام پنهان به مسیح و خدای عالم است. این مجسمه به خاطر موقعیت مکانی و کوهستانی خود بسیار مستعد حمله صاعقه است. به طور متوسط سالیانه ۳ تا ۶ بار مورد اصابت صاعقه قرار می‌گیرد.

تندیس مسیح در ریو از عجایب هفتگانه
تندیس مسیح در ریو از عجایب هفتگانه

و نکته‌ی جالب دیگر اینکه ساخت تندیس رهایی بخش مسیح در شهر ریو، بر قیمت خانه‌های این شهر بسیار اثر گذار بوده است. املاکی که حتی منظره‌ای جزیی از تندیس مسیح دارند ارزش بالایی به لحاظ اقتصادی خواهند داشت که این موضوع نشان از اعتقادات مذهبی مردم برزیل دارد.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "تندیس مسیح در ریو از عجایب هفتگانه" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: تندیس مسیح در ریو از عجایب هفتگانه در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب تندیس مسیح در ریو از عجایب هفتگانه را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال تندیس مسیح در ریو از عجایب هفتگانه در فیسبوک
ارسال تندیس مسیح در ریو از عجایب هفتگانه در تویتر
ارسال تندیس مسیح در ریو از عجایب هفتگانه در واتس آپ
ارسال تندیس مسیح در ریو از عجایب هفتگانه در تلگرام
خبرخوان تندیس مسیح در ریو از عجایب هفتگانه

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

Comments are closed.

0