20 تفریح در خانه برای داشتن حال خوب در روزهای خانه‌نشینی و شیوع کرونا


20 تفریح در خانه برای داشتن حال خوب در روزهای خانه‌نشینی و شیوع کرونا

این روزها به‌خاطر همه‌گیری ویروس کرونا، جایی برای تفریح و خوشگذرانی نداریم و معمولا از این موضوع، کسل و خسته شده‌ایم. در این مطلب می‌خواهیم به شما بگوییم که برای داشتن حال خوب، حتما نباید از خانه خارج شوید و به جای خاصی بروید. تفریح در خانه هم می‌تواند جذاب باشد.

در این مطلب می خوانید ... پنهان

تفریح در خانه

راه‌های مختلفی برای شاد بودن و تفریح در خانه در دوران قرنطینه و خانه‌نشینی وجود دارد. در این روزها که رفتن به مهمانی‌های دسته‌جمعی، مراسم مختلف، باشگاه‌های ورزشی، سینما، تئاتر، کافه‌ها، کنسرت، رستوران‌ها و هر فضای شلوغ دیگر توصیه نمی‌شود، باز هم می‌توان از زندگی لذت برد. در این مطلب با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه خوشحالی و تفریح در خانه را تجربه کنید.

۱. تماس‌های تصویری مجازی را امتحان کنید

همیشه نباید به مهمانی بروید و جمعی را که دوست دارید، در آغوش بگیرید و لمس کنید. به‌کمک اینترنت و شبکه های اجتماعی در دنیای امروز به‌راحتی می‌توانید در هر کجای جهان که باشید، با کمترین زمان دور هم جمع شوید و در این دورهمی نگران گسترش بیماری نباشید.

اگر از خانه‌نشینی و احساس تنهایی خسته شده‌اید یا به فکر ایده‌ای برای خوش‌گذرانی و تفریح در خانه خودتان هستید، فقط باید با جمعی از دوستانتان تماس تصویری برقرار کنید و همه را در یک قاب کنار هم جمع کنید.

برای داشتن حال خوب، پیشنهاد می‌کنیم یک موزیک زیبا و مهیج بگذارید و یک رقص دسته‌جمعی از راه دور را تجربه کنید. نظرتان درمورد یک کنسرت مجازی چیست؟ اگر در جمع شما دوستانی هستند که می‌توانند یک ساز را به‌زیبایی بنوازند یا صدای خوبی دارند، می‌توانید یک کنسرت دوستانه مجازی راه بیندازید و بدون خرید بلیت، از این اجرا لذت ببرید.

۲. آشپزی کنید و سراغ غذاهای جدید بروید

در دوران خانه‌نشینی می‌توانید یک هنرمند واقعی شوید و خودسازی و خودشناسی را تمرین کنید. در این مدت، یکی از تجربه‌های لذت‌بخش که می‌تواند به‌نوعی تفریح در خانه محسوب شود، آشپزی کردن با دستورهای غذایی جدید و متفاوت است. سراغ صفحه‌های آشپزی در اینستاگرام بروید و دستورهای آشپزی مهیج را در این شبکه اجتماعی پیدا کنید. انواع غذاها، دسرها، نوشیدنی ها و اسموتی های خنک تابستانی را امسال در آشپزخانه خودتان درست کنید و در کنار اعضای خانواده، طعم‌های جدید را بچشید.

۳. سراغ یادگیری و کلاس‌های آنلاین موردعلاقه‌تان بروید

همه ما در زندگی عاشق یادگیری چیزهایی بوده‌ایم که هرگز فرصتش برایمان پیش نیامده است. مشغله‌های کاری و اتلاف وقت در ترافیک، به ما اجازه نداده‌اند تا به علایقمان فکر کنیم؛ در عوض، فقط به فکر درآمدزایی و رفع نیاز روزمره بوده‌ایم.

دوره‌های آموزش آنلاین، علاوه بر تفریح در خانه، شما را چند قدم به آرزوی همیشگی و توجه به علاقه‌تان نزدیک می‌کنند. پس بیشتر از این وقت‌کشی نکنید و در دوره‌های آنلاین سایت‌های آموزشی معتبر علمی و هنری ثبت‌نام کنید. به باغبانی، طراحی داخلی، نجوم، آشپزی، عکاسی، نواختن ساز، نقاشی، هنر آرایش و زیبایی، خیاطی یا هر حوزه علمی و هنری دیگری که علاقه دارید، ایام شیوع کرونا فرصتی طلایی برای آموزش شما خواهد بود!

علاوه بر سایت‌های آموزشی داخلی، دوره‌های مسترکلاس (Masterclass) هم بسیار مفید خواهد بود و شما می‌توانید حرفه موردنظرتان را از بهترین‌های دنیا در این سایت یاد بگیرید.

۴. مدیتیشن کنید و از آرامش زمین لذت ببرید

تفریح در خانه را به سبک دیگری هم می‌توانید تجربه کنید: سراغ تمرین آرامش بروید. مدیتیشن اصولی یکی از روش‌هایی است که می‌توانید از استرس خاص دوران کرونا کم کنید و ذهن آرام داشته باشید.

در یک جای مشخص بنشینید یا دراز بکشید، مدتی را با خودتان خلوت کنید، به موزیک‌های آرامش‌بخش گوش دهید، شمع و عود روشن کنید و غرق در سکوت ذهنی خودتان شوید.

برای تأثیر بیشتر می‌توانید با دوستان خود زنجیره‌ای تشکیل دهید و در یک ساعت مشخص، همگی در خانه‌های خودتان مدیتیشن کنید.

۵. به‌سراغ بهترین فیلم‌ها و سریال‌های ۲۰۲۰ بروید

تماشای فیلم و سریال همیشه جذاب هستند و یکی از محبوب‌ترین پیشنهادها برای تفریح در خانه محسوب می‌شوند. برای انتخاب فهرست بهترین فیلم ها و سریال‌ها می‌توانید سراغ بالاترین امتیازهای IMDB بروید یا پیشنهادهای نتفلیکس (Netflix) را دنبال کنید.

همچنین می‌توانید سراغ بهترین سایت‌های تماشای آنلاین فیلم و سریال داخلی بروید و بهترین‌های ایرانی و خارجی را با کیفیت بالا تماشا کنید.

بهترین فیلم های جهان شامل:

۶. مستندهای گردشگری ببینید و مجله‌های آنلاین سفر را دنبال کنید

در این روزها که سفر و گردشگری از رونق افتاده و برای حفظ سلامتی خود و دیگران مجبور به دوری از سفر هستید، فرصت خوبی است تا به سبک دیگری، در زمین ماجراجویی کنیم. اگر گردشگری از علایق اصلی شما است، پیشنهاد می‌کنیم که بیش از پیش درمورد زیبایی‌های دنیا بدانید و اطلاعات خود درمورد مقاصد گردشگری ایرانی و خارجی را افزایش دهید.

برای این کار می‌توانید مستندهای مختلف در صنعت گردشگری را تماشا کنید و مجله‌های آنلاین در سایت‌های معتبر را دنبال و مطالب آنها را مطالعه کنید. علاوه بر مستندهای خارجی، مستندسازهای ایرانی نیز در صنعت گردشگری، بسیار موفق عمل کرده‌اند و حیف است که تماشای آنها را از دست بدهید.

همچنین می‌توانید تصاویر مقصد رؤیایی خود را در گوگل جست‌وجو کنید یا در صورت امکان، با سرویس گردشگری آنلاین در گوگل، نگاهی مختصر به جاذبه موردنظرتان بیندازید.

امسال می‌توانید راهنمای گردشگری در مقصد موردنظرتان را به‌طور کامل بخوانید و از هرچه که پیش از سفر باید بدانید، آگاه شوید تا بعد از کنترل شیوع کرونا، با دانش و آگاهی کافی راهی مقصد موردنظرتان شوید. قطعا سفر در شرایطی که اطلاعات کافی از مقصدتان دارید، لذت‌بخش‌تر خواهد بود.

بنابراین می‌توانید برای سفر سال آینده خود به‌طور کامل برنامه ریزی کنید و با جاذبه‌ها، رستوران و اقامتگاه‌های مقصد موردنظرتان آشنا شوید.

۷. به سایت‌های میراث فرهنگی و موزه‌ها در جهان سر بزنید

حالا که بیشتر از پیش زمان دارید، می‌توانید سری به سایت‌های میراث فرهنگی و موزه‌های مختلف در سرتاسر جهان بزنید و یک بازدید مجازی ترتیب دهید. درمورد جاذبه‌های مختلف در سایت‌های میراث فرهنگی بخوانید و تصاویر آنها را ببینید. نگاهی به اشیای قدیمی یافت‌شده بیندازید که در موزه‌های مختلف جهان نگهداری می‌شوند، و درباره تاریخچه آنها در سایت موزه بخوانید.

همچنین برای یک ماجراجویی مهیج در تمام نقاط زمین، در صورت امکان می‌توانید از امکانات Google Earth استفاده کنید و از وضوح این گردشگری مجازی لذت ببرید. گوگل ارث شما را دورتادور زمین می‌گرداند.

اگر می‌خواهید سری به تاج محل بزنید یا نگاهی به برج ایفل بیندازید یا سراغ مجسمه بزرگ ابوالهول در مصر بروید، فرقی نمی‌کند؛ با گوگل ارث به هر نقطه از زمین که بخواهید، می‌توانید سفر کنید.

۸. مستندهای مرتبط با علم فیزیک و اخترشناسی ببینید

تفریح در خانه را این‌ بار می‌توانید با چاشنی علم و دانستنی همراه کنید. تماشای فیلم‌های مستند درباره اخترشناسی یا سایر دانش‌های فیزیکی، برای بسیاری از سلیقه‌ها جذاب و مهیج است. در روزگار خانه‌نشینی، فرصت خوبی است تا علاوه بر فیلم‌ها و سریال‌های مفرح، فیلم‌های مستند ببینیم تا بتوانیم دانش خودمان را افزایش دهیم.

معمولا مستندهای علمی مطرح با زیرنویس فارسی در سایت‌های مختلف برای تماشا وجود دارند.

۹. موزیک‌های موردعلاقه‌تان را گوش دهید و درمورد آنها بیشتر بدانید

همه ما به سبک خاصی از موسیقی علاقه‌مند هستیم و آن را دنبال می‌کنیم. برای داشتن حال خوب و تفریح در خانه می‌توانید با آگاهی و به شکل دیگری به موسیقی موردعلاقه خود گوش دهید.

در این روزهای شیوع کرونا که مجبور به خانه نشینی هستیم، فرصت خوبی است تا درمورد انواع سبک‌های موسیقی بیشتر بدانید و با نوازندگان سازهای این سبک‌ها آشنا شوید. دنبال کردن یک سبک خاص از موسیقی به‌همراه دانش و آگاهی از تاریخچه آن، لذت بیشتری خواهد داشت و به تجربه‌ای فراموش‌نشدنی تبدیل خواهد شد.

۱۰. پادکست‌ها را دنبال کنید

یکی از لذت‌های زندگی دیجیتال امروز، شنیدن پادکست‌های گوناگون با موضوعات مختلف است. پادکست فرصت خوبی است تا ذهنتان از محیط اطراف دور شود. با لذت بردن از گفت‌وگو‌ها، موزیک‌ها و… ، سبکی جدید از تفریح در خانه را تجربه کنید. راستی، شما چه پادکست‌هایی را دنبال می‌کنید؟

۱۱. کتاب بخوانید یا کتاب بشنوید

کتابخوانی از پیشنهادهای همیشگی برای تفریح در خانه است. ایام خانه‌‌نشینی فرصت خوبی است تا به‌سراغ قفسه‌های کتابخانه بروید. زمان آن رسیده تا از میان کتاب‌هایی که مدت‌ها پیش خریده‌ایم و اکنون در حال خاک‌خوردن در کتابخانه هستند، کتابی انتخاب کنیم و در این فرصت پیش‌آمده با کتاب آشتی کنیم.

علاوه بر کتاب‌خوانی، می‌توانید سراغ کتاب‌های صوتی نیز بروید و با صدای گوینده‌های حرفه‌ای، صفحه‌های کتاب را ورق بزنید. پیش از خرید کتاب صوتی، حتما فایل نمونه را گوش کنید تا مطمئن شوید که صدای گوینده برای شما دوست‌داشتنی باشد.

۱۲. اجراهای موسیقی در سال‌های گذشته را از یوتیوب تماشا کنید

در حال حاضر تمام کنسرت‌های موسیقی لغو شده‌اند و امکان برگزاری کنسرت وجود ندارد. اما می‌توانید اجراهای گذشته خواننده یا نوازنده محبوبتان را در یوتیوب تماشا کنید و کنسرت را در خانه خودتان برگزار کنید.

۱۳. دسته‌جمعی اما به‌دور از هم، فیلم ببینید

از کارهای جذابی که در ایام کرونا می‌توانید انجام دهید، قرار تماشای یک فیلم به‌خصوص سر ساعت مشخص با دوستانتان است. اشتباه نکنید! قرار نیست که دور هم جمع شوید و ویروس کرونا را به خانه دعوت کنید؛ این یک قرار به‌دور از هم است. در گروه‌های دوستانه یا خانوادگی که در پیام‌رسان‌های اجتماعی دارید، چند فیلم را پیشنهاد بدهید در میان آنها رأی‌گیری کنید. فیلمی که بالاترین رأی را آورد، تمام اعضای گروه در یک ساعت خاص در خانه خود تماشایش می‌کنند. حتی برای جذابیت بیشتر می‌توانید در انتخاب تنقلات برای تماشای فیلم هم یکسان عمل کنید و یک قرار مجازی رفتن به سینما راه بیندازید. بعد از اتمام فیلم به گروه بازگردید و نظرتان درمورد فیلم را بگویید. فیلم را نقد کنید و نظر دوستانتان را به چالش بکشید.

۱۴. باغچه‌ها و گلدان‌های خانه را سر و سامان دهید

پیشنهاد بعدی ما برای تفریح در خانه، رسیدگی به باغچه و کاشت گل‌های جدید است. اگر در حیاط خانه خود باغچه‌ دارید، وقت آن رسیده که دستی به سر و روی آن بکشید و نونوارش کنید. اگر هم خبری از حیاط و باغچه نیست، باز هم فرقی نمی‌کند؛ گلدان‌های تازه بخرید و داخل آن گل و گیاه جدید بکارید و فضای خانه و تراس را با آنها زیبا کنید.

۱۵. مانند یک کودک رنگ‌آمیزی کنید

برای تفریح در خانه در روزگار شیوع کرونا، می‌توانید کمی کودکی کنید و به‌سراغ کتاب‌های رنگ‌آمیزی بروید. کتاب‌های رنگ‌آمیزی بزرگ‌سالان، به شما این فرصت را می‌دهد که دوباره مثل زمان کودکی از خطوط رنگی لذت ببرید و تنها دغدغه‌تان خلق یک اثر خوش‌رنگ‌ولعاب باشد.

رنگ‌آمیزی سبب افزایش تمرکز و آرامش در بزرگ‌سالان و نیز کاهش استرس می‌شود.

۱۶. در کلاس‌های ورزشی آنلاین شرکت کنید

این روزها که رفتن به باشگاه‌های ورزشی و حضور در جمع، توصیه نمی‌شود، باز هم نباید ورزش را فراموش کنید. شرکت در کلاس‌های آنلاین که بسیاری از مربی‌ها برگزار می‌کنند، می‌تواند بسیار مؤثر باشد و حس کسلی را از شما دور کند. همچنین از طریق بسیاری از سایت‌های ورزشی می‌توانید ویدئوهای آموزشی ورزش موردعلاقه‌تان را تماشا کنید. یوگا یکی از بهترین ورزش‌ها برای تفریح در خانه و کاهش استرس است.

این ورزش محبوب وسیله خاصی نمی‌خواهد و به‌راحتی می‌توانید آن را شروع کنید. اگر تجربه این ورزش را ندارید، برای انجام یوگا در خانه توصیه می‌کنیم که سایت‌های آموزشی را دنبال کنید یا به‌صورت مجازی از افراد مجرب کمک بگیرید.

۱۷. یک زبان جدید یاد بگیرید

این روزها یکی از بهترین فرصت‌ها برای یادگیری یک زبان جدید است و به‌دلیل تعطیلی بسیاری از مراکز و آموزشگاه‌ها می‌توانید در خانه به‌سراغ آموزش‌های مجازی بروید.

از طریق دنیای آنلاین، مرور کتاب‌های آموزشی و تماشای فیلم‌ها به زبان اصلی، در ایام رکود کرونا می‌توانید با یادگیری یک زبان جدید، صعودی بی‌نظیر در افزایش کیفیت زندگی خود داشته باشید.

۱۸. دورکار شوید

در صورت موافقت مدیرتان، پیشنهاد می‌کنیم که مدتی را به‌عنوان نیروی دورکار فعالیت کنید و در خانه کارهایتان را انجام دهید. دورکاری در شرایط شیوع کرونا، راهکاری عالی برای کنترل بیماری و جلوگیری از گسترش آن در اداره‌ها و شرکت‌ها است.

دورکاری نوعی تفریح در خانه هم محسوب می‌شود، با این تفاوت که برای انجام این تفریح، شما در آخر ماه پاداش دریافت می‌کنید.

۱۹. فایل‌های موبایل و کامپیوتر خود را مرتب کنید

همه ما مدت‌ها است که در حافظه تلفن همراه و کامپیوترمان، فایل‌ها، موزیک‌ها و عکس‌های بسیاری داریم که هنوز فرصت نکرده‌ایم سر و سامانشان دهیم. این روزها فرصت خوبی است که به‌سراغ آنها برویم و حسابی مرتب‌شان کنیم. عکس‌ها و موزیک‌هایی را که نمی‌بینید و نمی‌شنوید، از داخل موبایل خود پاک کنید و فکری برای فایل‌های بیهوده و نامرتب کامپیوتر کنید.

۲۰. لذت انجام بازی را از دست ندهید

بازی های گروهی با اعضای خانه یا بازی آنلاین را تجربه کنید و از هیجان و ماجراجویی لذت ببرید. بازی‌های گروهی در خانه می‌تواند اعضای خانواده را سرگرم کند و رقابتی جذاب بین والدین و بچه‌ها ایجاد کند. همچنین بازی‌های آنلاین، به‌ویژه از نوع گروهی آن بسیار مهیج است. می‌توانید در فضای مجازی با افراد دیگر رقابت کنید و امتیاز بگیرید.

تفریح در خانه
تفریح در خانه

به چشم یک فرصت به این دوران کرونا نگاه کنید

تعطیلی بیشتر مراکز تفریحی و فرهنگی در نگاه اول می‌تواند خسته‌کننده و حتی وحشتناک باشد؛ اما اگر از دریچه دیگر به این موضوع نگاه کنیم، شرایط متفاوت خواهد بود.

در این دوران شیوع کرونا باید خودسازی کنید و به‌دنبال تجربه کارهایی باشید که همیشه در آرزوی پیدا کردن فرصتی برای انجام آنها بوده‌اید. امیدواریم کمی با عینک خوش‌بینی به شرایط امروز زمین نگاه کنید و فقط به دستورالعمل‌های علمی و مستند توجه کنید.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "20 تفریح در خانه برای داشتن حال خوب در روزهای خانه‌نشینی و شیوع کرونا" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: 20 تفریح در خانه برای داشتن حال خوب در روزهای خانه‌نشینی و شیوع کرونا در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب 20 تفریح در خانه برای داشتن حال خوب در روزهای خانه‌نشینی و شیوع کرونا را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال 20 تفریح در خانه برای داشتن حال خوب در روزهای خانه‌نشینی و شیوع کرونا در فیسبوک
ارسال 20 تفریح در خانه برای داشتن حال خوب در روزهای خانه‌نشینی و شیوع کرونا در تویتر
ارسال 20 تفریح در خانه برای داشتن حال خوب در روزهای خانه‌نشینی و شیوع کرونا در واتس آپ
ارسال 20 تفریح در خانه برای داشتن حال خوب در روزهای خانه‌نشینی و شیوع کرونا در تلگرام
خبرخوان 20 تفریح در خانه برای داشتن حال خوب در روزهای خانه‌نشینی و شیوع کرونا

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ
0