بلیط هواپیما چارتری چیست؟


بلیط هواپیما چارتری چیست؟

بلیط هواپیما چارتری چیست؟

اولین و متفاوت‌ترین نکته‌ای که درباره بلیط هواپیمای چارتر وجود دارد این است که این بلیط هواپیما، مدام تغیر قیمت دارند و در خیلی از مواقع، نسبت به بلیط هواپیما سیستمی خیلی ارزان‌تر است.

در واقع بعضی از آژانس‌های مسافرتی همه‌ی صندلی های یک هواپیما یا بخشی از آن را برای مدت معلومی پیش خرید می‌کنند و به این ترتیب، قیمت بلیط هواپیما را خودشان تعیین می‌کنند. اما شاید از خودتان بپرسید که این تغیر قیمت دقیقا به چه چیزی بستگی دارد؟

تغییر قیمت بلیط هواپیما چارتر به میزان تقاضای مسافر بستگی دارد.

در مواقعی که میزان تقاضا بالا باشد مثال عیدها یا ایام نوروز، قیمت این بلیط ها بالا می‌رود. هر زمان هم تقاضا کمتر باشد مثل فصل‌های کم گردشگر و Low season، قیمت این بلیط هواپیما پایین‌تر می‌آید. علاوه بر این هر چه به زمان پرواز نزدیکتر شوید، قیمت این بلیط ها با توجه به تعداد آن‌ها کمتر و یا بیشتر می‌شود.

بزرگترین عیب این نوع بلیط هواپیما ها، این است که نمی‌توانید آن را لغو کنید یا پس بدهید و در ضمن قیمت بلیط هواپیما برای همه‌ی افراد با هر سن و سالی یکسان است و مثل بلیط سیستمی نیست.

بلیط چارتر:

در دنیای گردشگری و مسافرت امروزی اصطلاح‌های زیادی وجود دارند. مطمئنا همه شماها اصطلاح پرواز چارتر یا بلیط هواپیما چارتری را شنیده‌اید. کلمه چارتر در حوزه گردشگری به معنای دربست کردن یا اجاره کردن بخشی و یا تمام صندلی‌های یک اتوبوس، قطار و پرواز و یا اتاق‌های یک هتل می‌باشد.

بلیط هواپیما چارتری
بلیط هواپیما چارتری

در واقع روند چارتر کردن بلیط پرواز به این صورت می‌باشد که، شرکت یا آژانس مسافرتی درخواست‌کننده به صورت دوره‌ای یا سالیانه و در زمان‌های خاصی اقدام به چارتر کردن تعداد مشخص و یا همه صندلی‌های هواپیما می‌کنند که معمولا ارزان‌تر از بلیط های سیستمی می‌باشند.

ایرلاین یا شرکت هواپیمایی را چارتردهنده و آژانس مسافرتی یا شرکت‌های خدمات مسافرتی را چارترکننده می‌گویند، تعیین بها بلیط چارتر در اینجا به عهده چارتردهنده است (که در برخی از این پروازها بها بلیط برای تمامی افراد بالای دو سال یکسان می‌باشد) و چارترکننده تنها مسئول فروش این صندلی‌ها می‌باشد.

طبق قراردادی که بین این دو بسته می‌شود، چارترکننده موظف است حتی در صورت عدم فروش بخشی از صندلی‌های چارتر شده، مبلغ اجاره کردن تمام صندلی‌ها را به چارتردهنده پرداخت کند و بدین ترتیب است که اکثر چارترکنندگان با توجه به زمان نزدیک شدن پرواز چارتریشان آن را با تخفیفات ویژه (که در اصطلاح به آن لحظه آخری گفته می‌شود) به فروش می‌رسانند.

مبلغ بلیط چارتر بسته به عوامل مختلفی تغییرات زیادی را در سال دارد. در فصول پر مسافرت سال (در اصلاح به آن Pick Season و یا High Season گفته می‌شود) که تقاضای مسافرت برای مسیرهای پرترددی مثل ترکیه، امارات، مالزی، تایلند، چین و اروپا صورت می‌گیرد، قیمت‌های این دسته از بلیط‌ها افزایش پیدا می‌کند.

در زمان‌هایی از سال هم که شرایط آب‌وهوایی کشورهای مقصد تغییر کرده (سردتر یا گرمتر می‌شوند) خرید بلیط هواپیما چارتری کاهش پیدا می‌کنند تا بازار خود را از دست ندهند.

این دسته از بلیط‌ها در یک روز مشخص از فرودگاه مبدا پرواز و در فرودگاه مقصد بر زمین می‌نشیند و معمولا در زمانی که صادر می‌شوند شرایط کنسلی آنها با جرایم ۱۰۰ درصد روبه‌رو است و اگر ایرلاین چارترکننده با کنسلی موافقت کند، مبالغ جریمه عمدتا بالا می‌باشد.

در سایر شرایط و قوانین این بلیط‌ها با بلیط‌های سیستمی یکسان می‌باشد.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "بلیط هواپیما چارتری چیست؟" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: بلیط هواپیما چارتری چیست؟ در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب بلیط هواپیما چارتری چیست؟ را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال بلیط هواپیما چارتری چیست؟ در فیسبوک
ارسال بلیط هواپیما چارتری چیست؟ در تویتر
ارسال بلیط هواپیما چارتری چیست؟ در واتس آپ
ارسال بلیط هواپیما چارتری چیست؟ در تلگرام
خبرخوان بلیط هواپیما چارتری چیست؟

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0