بازار قزوین و سرای سعدالسلطنه


بازار قزوین و سرای سعدالسلطنه

بازار قزوین بازاری بزرگ با فضا‌های متعدد و معماری بسیار شکوهمند است؛ به گونه‌ای که زیبایی راسته‌ها و سرا‌های آن، عموم گردشگران را مبهوت می‌سازد. کالبد کنونی این بازار مربوط به دوره صفویه و پس از آن است و بیشتر بنا‌های فعلی در دوره قاجار ساخته شده‌اند.

جالب‌ترین بخش بازار، کاروانسرای سعدالسلطنه، سرای سعدالسلطنه است که لقب بزرگترین مجموعه کاروانسرای درون شهری ایران را یدک می‌کشد و از آثار دوره ناصرالدین شاه قاجار است.

این اثر تاریخی بی نظیر یکی از بزرگترین بنا‌های عمومی و سرا‌های بازرگانی کشور در دوره قاجار محسوب می‌شود که مشتمل بر تعدادی سرا‌های تو در تو و پیوسته که شمال ۶ حیاط به نام‌های: ۱ – سعدیه ۲ – سعدالسلطنه ۳- نگارالسلطنه ۴ – قهرمانی ۵ – بهشتی ۶- راسته وزیر است. این مجموعه سرا‌ها از لحاظ معماری و شالوده ساخته شده از پوشش آجری و یکی از سرپاترین و نمونه عالی یک سرای بازگانی به حساب می‌آید.

بازار قزوین و سرای سعدالسلطنه
بازار قزوین و سرای سعدالسلطنه

آدرس بازار قزوین و سرای سعدالسلطنه

مرکز شهر قزوین در خیابان امام‌خمینی (رشت سابق و پهلوی سابق‌تر)

جاذبه‌های گردشگری قزوین

جاذبه‌های گردشگری داخل شهر قزوین به تعدادی است که می‌توان زمانی سه روزه و بیشتر را برای دیدنشان در نظر گرفت، اما در یک برنامه فشرده می‌توان ۱۰ دیدنی برتر این شهر را در یک گردش یک روزه نیز تماشا کرد. در بخش استان قزوین سایت محشر دات کام، مهمترین آثار دیدنی قزوین معرفی می‌شوند.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "بازار قزوین و سرای سعدالسلطنه" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: بازار قزوین و سرای سعدالسلطنه در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب بازار قزوین و سرای سعدالسلطنه را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال بازار قزوین و سرای سعدالسلطنه در فیسبوک
ارسال بازار قزوین و سرای سعدالسلطنه در تویتر
ارسال بازار قزوین و سرای سعدالسلطنه در واتس آپ
ارسال بازار قزوین و سرای سعدالسلطنه در تلگرام
خبرخوان بازار قزوین و سرای سعدالسلطنه

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ
0