استخاره آنلاین با قرآن


استخاره آنلاین با قرآن

استخاره با قرآن

استخاره در لغت به معنی خواستن بهترين چيز و طلب كردن خير است و در اصطلاح نوعی دعا است در انجام امری كه خير و شر آن بر انسان پوشيده است.

در این گونه موارد، دستور استخاره داده شده است که انسان طبق آداب ساده‌ای با خداوند بزرگ – به وسیله قرآن مجید، یا تسبیح و مانند آن – مشورت کند و از ذات پاکش هدایت و راهنمایی به آنچه خیر و صلاح اوست، بطلبد؛ به یقین خداوند نیز او را – طبق روایات صریحی که داریم – راهنمایی خواهد کرد.

استخاره، نه تنها انسان را از حال تحیّر و سرگردانی – که بدترین حالات است و مایه تلف شدن وقت و نیروی اوست – نجات می‌بخشد، و او را با اراده و تصمیم قوی و گام‌های استوار به سوی مقصد به حرکت وا می‌دارد؛ بلکه واقعاً نیز راهنما و راهگشا به سوی خیرات است و این حقیقتی است که در روایات اسلامی وارد شده، و ما خود بارها و بارها آزموده‌ایم که استخاره‌ها گوئی معجزه می‌کند.

گاه انسان برای کاری استخاره می‌کند و مطابق آن، به سوی آن کار می‌رود و ظاهراً نتیجه‌ای نمی‌گیرد؛ امّا بعد از ماه ها، یا سال ها، رمز عجیب آن استخاره را درمی یابد. به هر حال، استخاره را با پیشگویی نباید اشتباه گرفت؛ بلکه استخاره خیر و صلاح کار را از طریق درخواست از خداوند، به انسان نشان می‌دهد.

چرا با قرآن استخاره میکنیم؟

بسیار می‌شود که انسان برای انجام کار مهمّی متحیّر و سرگردان می‌شود و مطالعه درباره جوانب آن، رفع تحیّر از او نمی‌کند؛ با افراد آگاه مشورت می‌کند، ولی آن‌ها نیز نظرات مختلفی دارند، و او همچنان در کار خود سرگردان می‌ماند و اگر این سرگردانی ادامه یابد خسارت‌های سنگینی دامن گیر او خواهد شد.

استخاره آنلاین با قرآن

شيخ مفيد استخاره كردن را خير خواستن از خداوند می‌داند. استخاره در امور مباح يا برای ترك امر مستحبی، به جهت تعارضش با امر مستحب ديگر وارد است.

شرایط اولیه استخاره با قرآن

در روایات اسلامی آداب ویژه‌ای برای استخاره به معنای معروف آن، ذکر شده؛ مانند وضو داشتن و رو به قبله بودن و حالت توجّه و ارتباط قلبی با خداوند داشتن و استغفار کردن به هنگام استخاره و مانند آن و این امور، مطلوب و قطعاً مؤثّر است.

نکات مهم در استخاره

۱– استخاره منحصر به جایی است که مثبت یا منفی بودن کار بر انسان روشن نباشد، و با تفکّر و اندیشه، و حتّی با مشورت کردن با افراد خبره و صاحب نظر نیز روشن نشود؛ این جا، جای استخاره است و در غیر این صورت استخاره کردن، اشتباه است.

۲– از استخاره‌های مکرّر در یک چیز باید پرهیز کرد (مگر این که فاصله قابل توجّهی بشود و یا این که شرایط تغییر کند.) در استخاره‌های مکرّر، همان استخاره اوّل معتبر است و بقیّه اعتباری ندارد. باید انسان بعد از استخاره – با شرایطی که در بالا گفته شد – تردید نکند و به دنبال آن به راه بیفتد و از خدا خیر و صلاح خویش را بطلبد و بر ذات پاک او توکّل کند، و مطمئن باشد نتیجه خواهد گرفت.

نتیجه استخاره آنلاین

به روایتی از امام صادق (ع) :

بهتر است كه قبل از استخاره سه بار سوره ی اخلاص (قل هو الله احد) را بخواند.

سپس سه مرتبه صلوات بر محمد و ال محمد بفرستد و سپس نیت كرده و به آنچه كه مایل است استخاره كند، نیز پسندیده تر آنست كه رو به قبله ، با لباس و بدن پاك و وضو باشد

دعای مخصوص استخاره با قرآن

برای استخاره آنلاین با قرآن، دعای مخصوص استخاره با قرآن را بخوانید:

استخاره با قرآن
استخاره با قرآن

استخاره آنلاین

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "استخاره آنلاین با قرآن" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: استخاره آنلاین با قرآن در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب استخاره آنلاین با قرآن را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال استخاره آنلاین با قرآن در فیسبوک
ارسال استخاره آنلاین با قرآن در تویتر
ارسال استخاره آنلاین با قرآن در واتس آپ
ارسال استخاره آنلاین با قرآن در تلگرام
خبرخوان استخاره آنلاین با قرآن

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

Comments are closed.


0