ترفندهایی فوق العاده برای خرید کامپیوتر و لوازم جانبی Mahshar.com

ترفندهای کامپیوتری در محبوبترين سايت فارسي محشر دات كام

ترفندهایی فوق العاده برای خرید کامپیوتر و لوازم جانبی

صفحه اصلي محشر سرگرمي و تفريحي جوك و لطيفه مطالب جالب ديدني خواندني چت روم فونت ساز محشر فال و طالع بيني آموزش آشپزي اطلاعات فرهنگ اسامي دختر و پسر آموزش كتابخانه محشر لينكهاي مختلف کارت تبریک عشق يعني... محاسبه گر عشق ابزارهاي موبايل آخرين اخبار تغذيه و سلامتي ركوردشكني ها تصاوير ضرب المثل هاي فارسي قرآن به سه زبان فارسي عربي انگليسي ترفندهاي كارآمد بخش بين الملل چك كردن وضعيت آي دي ياهو و ابزارهاي مختلف پخش زنده راديو تلويزيون هاي آنلاين خدمات رايگان تبليغات در محشر
طراحی حرفه ای وب سایت

قصد داریم تا ترفندها و راه های مختلفی را برای خرید کامپیوتر و لوازم جانبی آن به شما معرفی کنیم که بیشتر جنبه یک راهنما را برای شما خواهند داشت. مطمئن باشید با مطالعه این راهنما با خیال راحت میتوانید یک سیستم ایده آل را برای خود خریداری کنید.




CPU
برای CPUها دو انتخاب اساسی بین سرعت و قیمت وجود دارد. مارک اینتل دارای کارایی خوبی است. اما در برابر آن AMD انتخاب خوبی است برای کسانی که بودجه کمتری دارند. اما همیشه جنسی را که از حد معمول بازار گرانتر است نخرید، زیرا نسبت کارایی به قیمت مقدار زیادی افت می کند به عبارت دیگر به همان اندازه که که پول بیشتری می دهید قدرت CPU خریداری شده بیشتر نیست. اما اینکه چگونه بفهمیم که خرید چه CPUای با چه سرعتی به صرفه است کافیست از چند فروشنده لیست قیمت بخواهید. متوجه خواهید شد که از یک سرعت خاص به بالا ناگهان قیمت به شدت بالا می رود (که البته این موقت است). پس پول خود را بیهوده تلف نکنید. فاکتور دیگری که برای CPU ها مهم است، حافظه پنهان یا Cache Memory آن است که هر چه این مقدار بیشتر باشد CPU زمان کمتری را صرف نقل انتقال بیهوده اطلاعات می کند و علت آن این است که این حافظه مستقیمأ روی CPU قرار دارد. البته توجه داشته باشید Cache بالا برای مصارف حرفه ای مانند ساخت انیمشن مورد استفاده قرار میگیرد، پس در این مورد هم به قیمت توجه داشته باشید زیرا ممکن است در مصارف روزمره اختلاف آن خیلی محسوس نباشد.

RAM
میزان رم برای کامپیوتر شما مهم است. برای کارکرد بهینه کامپیوتر باید به مقدار کافی رم داشته باشید. رم علاوه بر مقدار حافظه یک فاکتور مهم دیگر هم دارد و آن سرعت باس آن است که نشان می دهد اطلاعات با چه سرعتی می توانند به رم منتقل شود. نکته مهم دیگر این است که در هنگام خرید مادربرد به تعداد اسلاتهای رم (یا همان DIMM) آن توجه داشته باشید تا به تعداد کافی موجود باشد تا در آینده امکان ارتقا حافظه سیستم مهیا باشد. این موضوع مخصوصأ زمانی مورد استفاده قرار میگیرد که به علت گرانی موقت رم (بازار ناپایدار کامپیوتر) یا کمبود بودجه به طور موقت رم کمتری خریداری می کنید و می خواهید در آینده به مقدار کافی به رم سیستم خود اضافه کنید.

Hard Disk
دو فاکتور برای انتخاب یک هارد دیسک وجود دارد: میزان حافظه یا حجم که با واحد GB (گیگابایت) و نهایتأ TB (ترابایت) مقدار آن تعیین می شود، و سرعت که هر چه بیشتر باشد زمان کمتری برای خواندن و نوشتن روی هارد دیسک لازم است. اکثر هارد دیسک های امروزی بیشتر از مقدار بیشتر نیاز شما فضا در اختیارتان قرار می دهند. البته این بستگی به شما دارد که چه نوع اطلاعاتی را بخواهید روی هارد دیسک خود ذخیره کنید. مثلأ اگر تعداد زیادی فیلم روی هارد دیسک خود آرشیو کنید به فضای نسبتأ زیادی احتیاج دارید. ولی برای اکثر مصارف خانگی فضای هارد دیسک های موجود بازار که دارای قیمت مناسبی هم هستند بیش از نیاز فضا در اختیارتان قرار می دهد. یکی از عواملی که در کارایی هارد دیسک شما تاثیر دارد این است که به مقدار کافی حافظه Cache داشته باشد.

Optical Drives
بیشتر کامپیوتر های امروزی دارای رایتر یا DVD-ROM هستند. اگر قصد دیدن فیلم با کامپیوتر را ندارید، بهتر است از DVD در برابر رایتر CD صرف نظر کنید. برای سی دی رایتر سه سرعت ذکر می شود: سرعت Write (سرعت نوشتن اطلاعات)، سرعت Re-Write (که برای سی دی های با قابلیت چندین بار Write استفاده می شود) و سرعت خواندن اطلاعات. از درایوی استفاده کنید که حداقل 40X سرعت Write، 12X سرعت Re-Write و 40X سرعت خواندن اطلاعات و حداقل 2مگابایت Buffer داشته باشد.

VGA Card
کارتهای گرافیک تقریباً هر 6 ماه تغییر می کنند و نوع پیشرفته تر و جدیدتر آن وارد بازار می شود که قابلیتهای بیشتری برای بازی های کامپیوتری با گرافیک سطح بالا و قابلیتهای سه بعدی امروزی ساخته می شوند بنابراین انتخاب درست کار مشکلی است. این موضوع نیز به کارکرد شما در آینده بستگی خواهد داشت. کارتهای گرافیک ATI و GeForce کارتهای گرافیک همواره روی بورس هستند.

مطالب جالب خواندني و ديدني فقط در محشر دات کام ترفندهایی فوق العاده برای خرید کامپیوتر و لوازم جانبی