خانه و خانه داري - چند نکته ضروری در مورد طبخ خورشها Mahshar

خانه و خانه داري : چند نکته ضروری در مورد طبخ خورشها

صفحه اصلی سایت محشر بخش سرگرمی تفریحی محشر اس ام اس جوک و لطیفه های جدید فارسی مطالب و عکس های جالب خواندنی دیدنی عکس ایرانی و خارجی خطای دید - به چشمان خود اعتماد نکنید اتاق چت روم فارسی گفتگو دوستیابی عاشقانه متن زیبا ساز محشر نکته های زیبایی آرایشی و بهداشتی کاملترین مرجع انواع فال ، طالع بینی و آدم شناسی به سبک های مختلف آموزش آشپزی ، تهیه انواع ترشیجات دسر شیرینی غذای ايرانی غذای فرنگی غذای کودک و نوشیدنی اطلاعات راهنما تلفن کل کشور نقشه جهان نقشه تهران فرهنگ اسامي پسر و دختر ایرانی آموزش انواع داستان و رمان در کتابخانه محشر سایتهای اینترنتی فارسی لینک های مختلف ایرانی و خارجی ارسال رایگان کارت تبریک های عکس و فلش برای مناسبت های عاشقانه ولنتاین تولد و غیره ترجمه تصویر های عاشقانه عشق یعنی ... محاسبه گر عشق ابزارهاي موبايل جدید ترین اخبار ایران و جهان اطلاعات غذایی تغذيه رژیم و سلامتي جدیدترین رکورد ها و ترین ها گالری عکس های جالب غیر ایرانی ضرب المثل های فارسی ايران همراه با عکس قرآن به سه زبان فارسي عربي انگليسي ترفند هاي كارآمد اینترنتی کامپیوتر و موبایل بخش بين الملل در محشر چك كردن عکس و وضعيت اي دي ياهو در مسنجر با امکانات جالب دانلود رايگان نقشه کامل شهر تهران براي تمامي موبايل هاي سامسونگ - سونی اریکسون - نوکيا پخش زنده و مستقیم شبکه های راديو و تلويزيون آنلاين معرفی شهر های ایران تبليغات در محبوبترین سایت فارسی نقشه سایت
چت روم
چند نکته ضروری در مورد طبخ خورشها  تغییر فونت : شما مي توانيد با استفاده از منو سمت راست صفحه نمايش اندازه متن را تغيير دهيد

چند نکته ضروری در مورد طبخ خورشها چند نکته ضروری در مورد طبخ خورشها

چند نکته ضروری در مورد طبخ خورشها ۱- ابتدا گوشت خورش را كمی سرخ می كنیم تا در موقع پختن كف نكند ، چون كف در اثر جوشیدن ، و باعث بدرنگ شدن خورش می گردد.
۲- خورش باید با حرارت ملایم پخته شود ، ضمنا كم آب و جاافتاده باشد.
۳- انواع سبزیها را باید بعد از پختن گوشت به آن اضافه كنیم.
۴- خورش را نباید زیاد هم بزنیم، چون باعث له شدن مواد درون آن می شود.
۵- پیاز خورش را طوری خلال كنید، كه همه به یك اندازه باشد تا در موقع سرخ كردن، همه یكدست طلایی شود . برای خوشرنگ تر شدن پیاز داغ می توانید، كمی زردچوبه اضافه كنید.
۶- نمك و ترشی خورش را در آخر طبخ اضافه كنید . مقدار ترشی و چاشنی را می توان به میل و ذائقه كم و زیاد كرد.
نكات لازم برای طبخ پلو و چلو
یكی از اصلی ترین غذاهای ایرانی پلو و چلو است كه باید در پخت آن دقت زیادی به كار برد. اولین نكته مهم، تهیه وانتخاب برنج خوب است ، خصوصیاتی كه باید یك برنج خوب و مرغوب داشته باشد خوش عطر، بدون خرده ، باریك، بلند یكدست و رنگ آن كمی زرد و زیر دندان سفت و محكم باشد . شكننده هم نباشد . مسلما این نوع برنج گرانتر بوده ولی ارزش كار پخت را می افزاید . نكته بعدی طرز شستن و خیس كردن برنج است .برنج را پاك كرده و با آب ولرم چند بار بدون اینكه آن را چنگ بزنید، بشویید. بعد نمك سنگی را در پارچه و یا كیسه مخصوص قرار داده و در وسط برنج جای بدهید و روی برنج آن قدری آب ولرم بریزید كه به اندازه ۴ انگشت روی آن را آب بگیرد. در صورتی كه اطمینان دارید برنج به اصطلاح كهنه است بهتر است ، آن را شب قبل شسته و خیس بگذارید. در غیر این صورت می توانید ۴ تا ۵ ساعت قبل هم برنج را بشویید.
۱- سعی كنید همیشه برنج را در ظرف بزرگتر از حجم خود شسته و خیس بگذارید .
۲- برای یك كیلو برنج نیم كیلو سنگ نمك كافی است و در صورتی كه نمك سنگی در اختیار ندارید، می توانید ۶ – ۷ قاشق سوپخوری نمك معمولی را در كیسه كوچك ریخته و لای برنج بگذارید . گذاردن نمك در كیسه برای جلوگیری از نفوذ رسوب نمك در برنج است .
۳- اگر مقداری برنج در خانه دارید ، كه در آن خرده برنج وجود دارد ، بهتر است آن را غربال كرده و خرده برنج باقی مانده را برای تهیه آش ، شله زرد ، كوفته، شیر برنج ، دلمه و... مورد مصرف قرار دهید.
۴- برای پخت برنج بهتراست از قابلمه بزرگ استفاده كنید كه برنج روی هم انباشته و له نشود و برنج بهتر بجوشد .
در قابلمه بزرگی، نصف آن را آب ریخته و بگذارید جوش بیاید و سپس آب نمك برنج را صاف كنید و در آب جوش بریزید و یكبار آن را با كفگیر به آرامی به هم بزنید (با حرارت یكنواخت) وقتی به جوش آمد ، برنج را امتحان كنید كه مغز آن زیاد نرم نشود و سپس آن را داخل آبكش ریخته و روی برنج مقداری آب ولرم بپاشید تا لعاب و نمك اضافه آن خارج شود . در ته قابلمه كمی روغن ریخته و برنج را اضافه كنید و بعد ۲ قاشق سوپخوری روغن را با یك فنجان آب داغ روی برنج بدهید و در قابلمه را بگذارید تا برنج بخار كند. در این مرحله روی برنج دم كنی قرار داده و شعله را ملایم كرده و بگذارید برنج كاملا دم بكشد. برای دم كشیدن این برنج نیم ساعت وقت كافیست
چند نكته ضروری :
۱- برای خوشرنگ شدن زعفران در ابتدا آن را كاملا نرم كنید و یك قاشق چایخوری زعفران ساییده را در نصف استكان آبجوش بریزید ویك ساعت آن را روی بخار كتری قرار دهید .
۲- در صورتی كه بخواهید ته دیگ خوبی تهیه كنید بهتر است برای سبزی پلو از برگ كاهو و برای شیرین پلو و مرصع پلو و زرشك پلو با مرغ از لواش و برای ته چین از مخلوط زرده تخم مرغ و ماست و زعفران و برای طبخ ماكارونی از حلقه های سیب زمینی استفاده كنید.
۳- برای تهیه زرشك پلو، چون زرشك لطیف بوده و سریع می سوزد بهتراست پس از داغ شدن روغن، زرشك را كمی تفت داده و بلافاصله شكرو كمی آب را به آن اضافه كنید تا زرشك حالت مربایی به خود بگیرد .
۴- خلال بادام را شسته همرا ه با برنج بگذارید نرم شود ، اما خلال پسته را ده دقیقه قبل از دم كشیدن و آماده شدن به برنج اضافه كنید تا رنگ پسته تغییر نكند .
بخش خانه و خانه داري وب سایت محبوب فارسی زبانان محشر

چند نکته ضروری در مورد طبخ خورشها
موسيقي هنر و خوانندگانموسيقي هنر و خوانندگان Mahshar.com/art
مد و زيبايي آرایشی و بهداشتیمد و زيبايي آرایشی و بهداشتی Mahshar.com/beauty
عکس و خبر از سینماي ایران و جهانعکس و خبر از سینماي ایران و جهان Mahshar.com/cinema
مطالب جالب تصاویر دیدنیمطالب جالب تصاویر دیدنی Mahshar.com/fun
خانه و خانه داريخانه و خانه داري Mahshar.com/home
خطا دیدخطا دید Mahshar.com/khata_did
کتابخانه محشرکتابخانه محشر Mahshar.com/library
ترفند های موبايل و sms اس ام استرفند های موبايل و Sms اس ام اس Mahshar.com/mobile
ترين ها ركورد شكني هاترين ها ركورد شكني ها Mahshar.com/oddity
روانشناسيروانشناسي Mahshar.com/psycology
تصاویر و مطالب جالب مذهبيتصاویر و مطالب جالب مذهبي Mahshar.com/religiouse
عکس و مطالب جالب دنیای ورزشعکس و مطالب جالب دنیای ورزش Mahshar.com/sport
ترفند های مفید كامپيوتر و اينترنتترفند های مفید كامپيوتر و اينترنت Mahshar.com/tarfand