خانه و خانه داري - ریز نکته‌هایی راجع به ماهی Mahshar

خانه و خانه داري : ریز نکته‌هایی راجع به ماهی

صفحه اصلی سایت محشر بخش سرگرمی تفریحی محشر اس ام اس جوک و لطیفه های جدید فارسی مطالب و عکس های جالب خواندنی دیدنی عکس ایرانی و خارجی خطای دید - به چشمان خود اعتماد نکنید اتاق چت روم فارسی گفتگو دوستیابی عاشقانه متن زیبا ساز محشر نکته های زیبایی آرایشی و بهداشتی کاملترین مرجع انواع فال ، طالع بینی و آدم شناسی به سبک های مختلف آموزش آشپزی ، تهیه انواع ترشیجات دسر شیرینی غذای ايرانی غذای فرنگی غذای کودک و نوشیدنی اطلاعات راهنما تلفن کل کشور نقشه جهان نقشه تهران فرهنگ اسامي پسر و دختر ایرانی آموزش انواع داستان و رمان در کتابخانه محشر سایتهای اینترنتی فارسی لینک های مختلف ایرانی و خارجی ارسال رایگان کارت تبریک های عکس و فلش برای مناسبت های عاشقانه ولنتاین تولد و غیره ترجمه تصویر های عاشقانه عشق یعنی ... محاسبه گر عشق ابزارهاي موبايل جدید ترین اخبار ایران و جهان اطلاعات غذایی تغذيه رژیم و سلامتي جدیدترین رکورد ها و ترین ها گالری عکس های جالب غیر ایرانی ضرب المثل های فارسی ايران همراه با عکس قرآن به سه زبان فارسي عربي انگليسي ترفند هاي كارآمد اینترنتی کامپیوتر و موبایل بخش بين الملل در محشر چك كردن عکس و وضعيت اي دي ياهو در مسنجر با امکانات جالب دانلود رايگان نقشه کامل شهر تهران براي تمامي موبايل هاي سامسونگ - سونی اریکسون - نوکيا پخش زنده و مستقیم شبکه های راديو و تلويزيون آنلاين معرفی شهر های ایران تبليغات در محبوبترین سایت فارسی نقشه سایت
چت روم
ریز نکته‌هایی راجع به ماهی  تغییر فونت : شما مي توانيد با استفاده از منو سمت راست صفحه نمايش اندازه متن را تغيير دهيد

ریز نکته‌هایی راجع به ماهی ریز نکته‌هایی راجع به ماهی

ریز نکته‌هایی راجع به ماهی از آنجایی كه یكی از رسوم ما ایرانیان در شب سال تحویل خوردن سبزی پلو با ماهی است، این روزها به هریك از مراكز فروش این آبزی پرخاصیت كه سری بزنید با صفی طویل از افرادی مواجه می شوید كه منتظر خرید ماهی مورد نظرشان هستند ولی آنچه باید مورد توجه قرار بگیرد تنها انتخاب نوع ماهی مطابق با ذائقه اهالی خانواده نیست؛ بلكه خرید ماهی به لحاظ تازگی و كیفیت و همچنین انجام مراحل پس از آن یعنی پاك كردن و نگهداری نیازمند رعایت نكاتی است كه به پاره ای از آنها در ذیل خواهیم پرداخت. لازم به توضیح است این توصیه ها در مورد همه انواع ماهی ها فارغ از محل صیدشان، صدق می كند.
۱- ماهی ای را خریداری كنید كه دارای پوستی براق، مرطوب و چشمانی روشن و شفاف و كمی برجسته باشد. چشم های فرورفته و پوششی كدر نشانه ماهی فاسد است. در ضمن در دور چشم های ماهی هرگز نباید طوقی همچون عینك به رنگ قرمز ایجاد شده باشد. این حلقه خونی از جمله نشانه های فساد ماهی است.
۲ - پوشش روی آبشش ها را با دست بلند كرده و به رنگ آبشش ها دقت كنید. اگر رنگ آنها صورتی و یا صورتی مایل به قرمز باشد، ماهی تازه و سالم است. در صورتی كه این رنگ تیره بوده و به خاكستری متمایل گشته باشد، از خرید این ماهی بپرهیزید.
۳- فلس های ماهی تازه محكم بوده و به راحتی با دست كنده نمی شوند. حال آنكه در ماهی های مانده و فاسد فلس ها با كوچكترین فشاری از طریق دست یا چاقو از بدن ماهی جدا می گردند.
۴ - با انگشت دست خود به پوست بدن ماهی فشار وارد كنید. به طور طبیعی در محل این فشار فرورفتگی ایجاد می شود حال اگر این فرورفتگی به سرعت به حالت اولیه بازگشت، این نشانه یك ماهی سالم و تازه است ولی در صورتی كه به همان حالت باقی ماند به تازگی ماهی شك كنید. بهترین قسمت برای این امتحان، بخش زیرین آبشش ها است زیرا در این محل، گوشت فشرده تر است.
۵ - همه ما با بوی نه چندان خوشایند ماهی آشنا هستیم ولی اگر ماهی انتخابی شما دارای بویی ناآشنا و تند و غیر قابل تحمل بود، این مهمترین اخطار برای یافتن دیگر علائم فساد ماهی به حساب می آید.
۶ - ماهی را با توجه به ابعادش، بر روی چهار و یا دو انگشت یك دستتان بگذارید. ماهی تازه و سالم به حالت صاف و افقی بر روی انگشتان قرار می گیرد در صورتی كه ماهی مانده به حالت هلالی و Uشكل خمیده می شود.
۷ - ماهی های تازه دهانشان بسته است ولی وقتی ماهی مانده باشد دهانش نیز باز می ماند.
۸ - مخرج ماهی های تازه فرورفته و به رنگ قرمز متمایل به صورتی است در حالی كه در ماهی های كهنه، مخرج بیرون آمده و تیره رنگ است.
۹- به عنوان آخرین امتحان اگر ماهی تازه را در آب سرد بیندازید ماهی در آب غوطه ور می شود. این مسئله نشانی از فاصله زمانی كم میان صید و عرضه آن است.
● چند پیشنهاد برای پاك كردن ماهی
۱ - دستانتان را به نمك آغشته كنید. این كار نه تنها از لیز خوردن ماهی جلوگیری می كند بلكه بوی بد آن را نیز از دستان شما می زداید.
۲ - اگر ماهی یخ زده ای خریداری كرده و قصد دارید فلس آن را بكنید این كار را در همان حالت یخ زده انجام دهید.
۳ - كندن فلس ماهی در زیر شیر آب یكی دیگر از راهكارهای تسریع در پاك كردن ماهی است.
۴ - سبدی بزرگ و گود را داخل كاسه ظرفشویی قرار داده و مرحله كندن فلس را در همان سبد انجام دهید. به این ترتیب مشكل لیز خوردن كمتر خواهد شد.

بخش خانه و خانه داري وب سایت محبوب فارسی زبانان محشر

ریز نکته‌هایی راجع به ماهی
موسيقي هنر و خوانندگانموسيقي هنر و خوانندگان Mahshar.com/art
مد و زيبايي آرایشی و بهداشتیمد و زيبايي آرایشی و بهداشتی Mahshar.com/beauty
عکس و خبر از سینماي ایران و جهانعکس و خبر از سینماي ایران و جهان Mahshar.com/cinema
مطالب جالب تصاویر دیدنیمطالب جالب تصاویر دیدنی Mahshar.com/fun
خانه و خانه داريخانه و خانه داري Mahshar.com/home
خطا دیدخطا دید Mahshar.com/khata_did
کتابخانه محشرکتابخانه محشر Mahshar.com/library
ترفند های موبايل و sms اس ام استرفند های موبايل و Sms اس ام اس Mahshar.com/mobile
ترين ها ركورد شكني هاترين ها ركورد شكني ها Mahshar.com/oddity
روانشناسيروانشناسي Mahshar.com/psycology
تصاویر و مطالب جالب مذهبيتصاویر و مطالب جالب مذهبي Mahshar.com/religiouse
عکس و مطالب جالب دنیای ورزشعکس و مطالب جالب دنیای ورزش Mahshar.com/sport
ترفند های مفید كامپيوتر و اينترنتترفند های مفید كامپيوتر و اينترنت Mahshar.com/tarfand