مقایسه نمادگرایی در زن و مرد Mahshar.com

مطالب جالب روزانه در محبوبترين سايت فارسي محشر دات كام

مقایسه نمادگرایی در زن و مرد

صفحه اصلی سایت محشر بخش سرگرمی تفریحی محشر اس ام اس جوک و لطیفه های جدید فارسی مطالب و عکس های جالب خواندنی دیدنی عکس ایرانی و خارجی خطای دید - به چشمان خود اعتماد نکنید اتاق چت روم فارسی گفتگو دوستیابی عاشقانه متن زیبا ساز محشر نکته های زیبایی آرایشی و بهداشتی کاملترین مرجع انواع فال ، طالع بینی و آدم شناسی به سبک های مختلف آموزش آشپزی ، تهیه انواع ترشیجات دسر شیرینی غذای ايرانی غذای فرنگی غذای کودک و نوشیدنی اطلاعات راهنما تلفن کل کشور نقشه جهان نقشه تهران فرهنگ اسامي پسر و دختر ایرانی آموزش انواع داستان و رمان در کتابخانه محشر سایتهای اینترنتی فارسی لینک های مختلف ایرانی و خارجی ارسال رایگان کارت تبریک های عکس و فلش برای مناسبت های عاشقانه ولنتاین تولد و غیره ترجمه تصویر های عاشقانه عشق یعنی ... محاسبه گر عشق ابزارهاي موبايل جدید ترین اخبار ایران و جهان اطلاعات غذایی تغذيه رژیم و سلامتي جدیدترین رکورد ها و ترین ها گالری عکس های جالب غیر ایرانی ضرب المثل های فارسی ايران همراه با عکس قرآن به سه زبان فارسي عربي انگليسي ترفند هاي كارآمد اینترنتی کامپیوتر و موبایل بخش بين الملل در محشر چك كردن عکس و وضعيت اي دي ياهو در مسنجر با امکانات جالب دانلود رايگان نقشه کامل شهر تهران براي تمامي موبايل هاي سامسونگ - سونی اریکسون - نوکيا پخش زنده و مستقیم شبکه های راديو و تلويزيون آنلاين تبليغات در محبوبترین سایت فارسی نقشه سایت

طراحی حرفه ای وب سایت

به نظر می رسد که خانم ها بیش از آقایان از نماد سود می برند. آقایان خواب هایی واقعگرایانه دارند. بنابر عقیده خانم مارگرت مید، این ویژگی به روان شناسی زنان باز می گردد. زنان بیشتر به زبان استعاره سخن می گویند( سری و رازآمیزند). این مختصات روان شناسی زنان، زمینه نمادگرایی زنان در خواب است. زنان میل ندارند که هر چیزی را به راحتی بازگو کنند، در حالی که مرد به روراستی و سفره دل باز کردن، عادت و افتخار دارد.
به نظر می رسد که زنان ابتدا فکر می کنند، بعد سخن می گویند، اما مردان اول حرف می زنند بعداً اگر وقت کنند به آن فکر می کنند که اغلب هم وقت فکر کردن ندارند !
خواب مرد ها نیز بازنمایی زندگی بیداری آنهاست. متن نمایشنامه خواب مردان از کمترین نمادها سود برده است. در خواب آنها همه چیز را واضح و روشن می توان دید.
رویای خانم ها، طولانی، نمادین و دارای چندین نمایشنامه در هم فشرده است. در رویای خانم ها با مکانیزم ادغام ( condensation ) روبه رو هستیم. این مکانیزم چنان است که در یک رویا صحنه ها متعدد، تلخیص شده و بر روی هم قرار گرفته اند. به دلیل وجود این مکانیزم است که خانم ها رویای پیچیده ای دارند. از قدیم الایام عقیده عامه مردم این بوده است که رویای زنان معنای معکوس دارد. این کلام چندان بیراه نیست. این تعبیر بر اثر پیچیدگی رویای زنان است. مثلاً اگر زنی در رویا دیده است که با ده طبقه پوشش از خیابانی رد شده است، میل او آن است که با حداقل پوشش از خیابان عبور کند.
ادغام در رویا چنان است که چند اسلاید را روی هم قرار بدهید و یکباره همه آنها را با هم ببینید. پس باید تمام صحنه ها را جدا جدا ملاحظه کنید و ترجمه نمایید.
رویای خانم ها، اغلب دچار ادغام است و رویای مردها برعکس، اسلاید ها در آن جدا جداست. جدا از این، رویای آقایان کوتاه است. تعبیر رویای یک زن بسیار مشکل است اما رویای مردان و بچه ها را به راحتی می توان تعبیر کرد. زیرا ادغام ندارد، نمادی ندارد یا اگر دارد کم است. تعبیر رویا نیز تنها به منظور شناخت بیننده رویاست. آن تعبیر رویا که به منظور فهم معانی تله پاتی یا پیش گویی آینده باشد، از دانش ما بر نمی خیزد.
جابه جایی، مکانیزم دیگری است که در خواب وجود دارد. جابه جایی یک مکانیزم دفاعی است که در بیداری هم مصداق دارد. مثلاً وقتی با کسی دعوا می کنیم، قدررت نداریم که عقده خودمان را همان جا و بر سر همان فرد مقصر تخلیه کنیم، لذا سر کلاس با شاگردی دعوا کنیم. این جا به جایی است.
در خواب مثلاً با کسی دعوا می کنید که هیچ شباهتی به طرف عقده و درگیری شما ندارد، مگر این که ابروی او به فرد منظور شما شباهت دارد. این جا به جایی است که در خواب رخ داده است.
همیشه مکانیزم دفاعی جابه جایی، حکایت از آن دارد که احساسی، یا تعارضی در دل ما باقی مانده که حل نشده است و ما چه در بیداری و چه در خواب روی فرد دیگری جبران می کنیم. خواب های تکراری، بر اساس همین عقده های باقی مانده پدید می آیند. اگر این عقده یا تعارض در ذهن ما حل شود، خواب تکراری نیز مرتفع می شود.
برون فکنی، مکانیزم دیگری است که در خواب اجرا می شود. این مکانیزم دفاعی علاوه بر خواب، در زندگی روزانه نیز مصداق دارد.
مثلاً اگر در خواب می بینید که کسی به ملاقات شما آمده، به سختی از شما دلخوری داشته، احساسات بدی را بروز داده است و پس از مدت کوتاهی شما را ترک کرده و رفته است. تعبیرش آن است که شما از او دلخور بوده اید و دلخوری خود را در خواب بر او افکنده اید.
رویای هر کس افرادی، اشیایی و صحنه هایی دارد. گاهی در خواب اشخاص زیادی دیده می شوند اما همه آنها چهره های برگردان فرد رویا دیده اند. حتی اشیاء و اماکن و طبیعت بی جان خواب و رویا نیز مفاهیمی دارد که به مضمون های ناخودآگاه باز می گردد.
گاه در رویا ما ناظر چند نفر هستیم که هر یک از آنها باز نماینده بخشی از وجود ما هستند. اشیاء و کسان و حیوانات در رویا، همگی نمادهای مختلفی از ذهن ما هستند. نمادهایی که هر یک به مقاطعی از زندگی ما و بخش هایی از شخصیت ما مربوط اند. آنها هر یک به زیان حال خود با ما سخن می گویند.
در کارگه گوزه گری رفتم دوش دیدم دو هزار کوزه گویا خموش
هریک به زبان حال خود می گفتند کو کوزه گر و کوزه خر و کوزه فروش
خواب، آینه بسیار درخشان و گویایی است که وجود ما در آن هویدا و آشکار است. حیوانات در خواب نماد های اطرافیان ما هستند. مثلاً حیوانات نرم و ملایم، نماد مادری مهربان هستند. یک حیوان تند خو و عصبانی نیز نماد نماد آن کسی که در زندگی روزانه ما خشمگین است.
احساسات ما به اطافیان ما به صورت حیوانات در خواب ظاهر می شود.
طبیعت بی جان نماد شخصیت است. مثلاً اگر در خواب به صخره بزرگی تکیه داده اید، این صخره بخش مقاوم و متحمل شخصیت شماست که به آن تکیه دارید.
اگر در رویای خود جایی ایستاده اید که زیر پای شما نرم است نزدیک است که زیر پای شما خالی شود و سقوط کنید؛ این ناظر به همان بخش وجود شماست که ترد و شکننده است. افتادن در خواب، علامت اضطراب است. همچنین اگر در رویا از ارتفاعی بالا می روید و منتظراید که به قله بر پرسید، ولی نمی رسید، بارها نزدیک می شوید اما هیچگاه به قله نمی رسید. این هم علامت اضطراب است.
این در واقع کابوس است. کابوس تکراری برای شناخت بیماری ارزش زیادی دارد. کابوس را نمی توان معنی کرد. زیرا گذران است، اما کابوس یک علامت شاخص است.
عناصر طبیعی مثل آسمان، دریا و خورشید نمادهای زندگی اند. اگر به هنگام رویا در آسمان نیلگون یک روز آفتابی و درخشان پرواز می کنید، شما احساسات زنده و سرشار از شادکامی قابل تحسین دارید.
اما اگر سقوط می کنید، یا تشییع جنازه می بینید، نماد افسردگی را ارائه می دهید. پرواز، نماد شادمانی و کیل به ادامه زندگی است. تمام اشیاء طبیعی که بخش اند، نماد حیات و زندگی اند. مثلاً دیدن خورشیدی درخشان که ابری آن را نمی پوشاند به معنای میل به زندگی و رضایت و شادمانی است. در خواب ممکن است خودمان را در سنین مختلف کودکی و نوجوانی ببینیم.
رویای روز حشر و حساب و کتاب علامت یک وجدان اخلاقی سخت گیر است.شاید شما کاری کرده اید که خود را مستحق تنبیه دیده اید. شاید هم کاری نکرده اید، وجدان اخلاقی شما زیادی از حد سخت می گیرد و شما را آزار می دهد.
رویای روز حساب، به معنی احساس گناه شماست. خواب بازپرسی و بازجویی نیز نماد وجدان اخلاقی است که میل دارد شما را بازجویی کند و شاید تنبیه شما را لازم بداند. چنین خواب هایی بسیار بد و آزار دهنده اند.
گاهی نیز نماد هایی ویژه ای در رویا داریم. مثلاً کسی خواب می دید که تناب بلندی از آسمان آویزان است و او تناب را می خورد و پیش می رود. از او پرسیدم که در مورد چنین خواب خوبی چه عقیده ای داری ؟ آیا چیزی شبیه به این در آرزوهایت بوده است ؟ وقتی فکر کرد گفت : وقتی کوچک بودم، همیشه دلم می خواست آب نبات درازی داشته باشم که هر چه بخورم تمام نشود ! پس خواب برگردان آرزوی کودکی بوده است.

مطالب جالب خواندني و ديدني فقط در محشر دات کام مقایسه نمادگرایی در زن و مرد