آشنایی با ویندوز 7 ، جدیدترین ویندوز مایکروسافت Windows 7 Ultimate beta Build 7000 Mahshar.com

مطالب جالب روزانه در محبوبترين سايت فارسي محشر دات كام

آشنایی با ویندوز 7 ، جدیدترین ویندوز مایکروسافت Windows 7 Ultimate beta Build 7000

صفحه اصلی سایت محشر بخش سرگرمی تفریحی محشر اس ام اس جوک و لطیفه های جدید فارسی مطالب و عکس های جالب خواندنی دیدنی عکس ایرانی و خارجی خطای دید - به چشمان خود اعتماد نکنید اتاق چت روم فارسی گفتگو دوستیابی عاشقانه متن زیبا ساز محشر نکته های زیبایی آرایشی و بهداشتی کاملترین مرجع انواع فال ، طالع بینی و آدم شناسی به سبک های مختلف آموزش آشپزی ، تهیه انواع ترشیجات دسر شیرینی غذای ايرانی غذای فرنگی غذای کودک و نوشیدنی اطلاعات راهنما تلفن کل کشور نقشه جهان نقشه تهران فرهنگ اسامي پسر و دختر ایرانی آموزش انواع داستان و رمان در کتابخانه محشر سایتهای اینترنتی فارسی لینک های مختلف ایرانی و خارجی ارسال رایگان کارت تبریک های عکس و فلش برای مناسبت های عاشقانه ولنتاین تولد و غیره ترجمه تصویر های عاشقانه عشق یعنی ... محاسبه گر عشق ابزارهاي موبايل جدید ترین اخبار ایران و جهان اطلاعات غذایی تغذيه رژیم و سلامتي جدیدترین رکورد ها و ترین ها گالری عکس های جالب غیر ایرانی ضرب المثل های فارسی ايران همراه با عکس قرآن به سه زبان فارسي عربي انگليسي ترفند هاي كارآمد اینترنتی کامپیوتر و موبایل بخش بين الملل در محشر چك كردن عکس و وضعيت اي دي ياهو در مسنجر با امکانات جالب دانلود رايگان نقشه کامل شهر تهران براي تمامي موبايل هاي سامسونگ - سونی اریکسون - نوکيا پخش زنده و مستقیم شبکه های راديو و تلويزيون آنلاين تبليغات در محبوبترین سایت فارسی نقشه سایت

طراحی حرفه ای وب سایت

عد از مدتها مایکروسافت، نسخه Windows 7 Ultimate beta Build 7000 خود را رسما در تاریخ جمعه 9 ژانویه 2008 برای دانلود عمومی و تست در دو نسخه 32bit ی به حجم 2.43 GB و نسخه 64bit ی به حجم 3.15 GB منتشر نمود. فایل دانلود شده به صورت یک DVD Image و به فرمت ISO هست که به راحتی می‌توانید آن را به کمک هر برنامه‌ راینری همانند Nero برروی یک DVD رایت نمایید. این نسخه‌ها به دلیل بتا بودن و جهت تست کاربران به شکل مجانی از سایت مایکروسافت و در یک نسخه Ultimate قابل دریافت شدن هستند. مایکروسافت در این OS جدید نسبت به ویندوز Vista [و XP] (از لحاظ ظاهر، امکانات، مشکلات سخت‌افزاری و از همه مهم‌تر سرعت) تغییرات مثبتی داشته است. از سال 2000 و پس از ویندوز موفق XP قرار بود که این OS منتشر شود، اما به دلایل مختلف و مشکلات متعدد و همانند همیشه عجله بیل گیتس ویندوز Vista مشکلدار! را در سال 2006 منتشر نمود. اما به گفته مسولان مایکروسافت Windows 7 نسخه ارتقا یافته و بهینه شده Windows Vista هست که مشکلات آن را ندارد.
بر خلاف تبلیغات زیاد برای Vista و فشار‌های آشکار و پنهان مایکروسافت بر شرکت‌های قطعه سازی و صنعت PC برای پشتیبانی 100% از ویندوز ویستا در محصولات خود و ندادن درایور XP به همراه محصولات خود، سعی نمود که کاربران را به سمت ویستا بکشد. اما مشکلات متعدد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری از یک سو و عطش زیاد ویستا برای مصرف بیهوده Resource کامپیوتر و کندی آن نسبت به XP در اکثر زمینه‌ها، سیاست‌ها و تبلیغات مایکروسافت را باطل نمود.

مکینتاش در نسخه جدید سیستم عامل خود با کلی امکانات گرافیکی و توانایی‌های جالب بسیار سریعتر و پایدارتر از ویندوز ویستا بود. همچنین در همین دوران بعضی از نسخه‌های جدید لینوکس هم پیشرفت‌های قابل توجهی نمودند و کاربران ناراضی ویندوز ویستا و حتی بعضی از کامپیوترسازان را به سمت خود جلب کردند (مانند لینوکس Ubuntu) مخصوصا که نسخه آخری مکینتاش قابل نصب روی PC هم بود و قرار است که کاملترین نسخه سازگار با PC خود را در سال 2012 بیرون بدهد!

به دلایل فوق و همچنین شکایت‌های مکرر کاربران از سرعت و مشکلات سازگاری ویندوز ویستا و رو آوردن مهم‌ترین متحدان سخت‌افزاری و کامپیوترسازی!! مایکروسافت مانند Dell به نصب Linux Ubuntu به جای ویندوز Vista برروی لپ تاپ‌های خود و حتی downgrade نموندن ویندوز ویستا به XP و خبرهای موفقیت سیستم‌ عامل‌های شرکت‌های دیگر، مایکروسافت را مجبور نمود که Windows 7 را بالاخره تولید و روانه بازار نماید.

تاریخچه
مایکروسافت پس از موفقیتی که در تولید 2 سیستم عامل بسیار موفق خود یعنی Windows XP و Windows Server 2003 به دست آورد، تصمیم گرفت که پروژه جدید و بسیار متفاوتی را آغاز نماید. این پروژه جدید که یک سیستم عامل جدید بود در سال 2000 میلادی شروع شد و با Codename ی به نام Blackcomb چشم به دنیای مایکروسافت و محققان و برنامه نویسان آن گشود. پس از چند سال تحقیق و مطالعه مایکروسافت هدف خود را برای ساخت Blackcomb دقیقا مشخص نمود. این نوزاد باید دارای توانایی‌های جدیدی میبود که یکی از پیشرفته ترین و مهم‌ترین آنها تکنولوژی‌ به نام WinFS بود.
در اوایل سال 2003 مایکروسافت پس از تاخیر کوتاهی که در پروژه پیش آمد نسخه کوچکی از Blackcomb را با Codename ی به نام Longhorn تولید نمود. در اواسط سال 2003 مایکروسافت لانگ هورن بخشی از توانا‌یی‌هایی که اساسا برای Blackcomb در نظر گرفته شده بود را به ارث برد. از جمله این توانایی‌های به ارث برده می‌توان به WinFS و Desktop Windows Manager و Component های جدید بر اساس Net Framwork. نام برد. (بعد ها بر اساس ویندوز لانگ هورن، ویندوز Vista تولید نهایی شد)

در تابستان 2003 که برای مایکروسافت به «تابستان کرم‌ها» مشهور شد، مایکروسافت شاهد حمله گسترده کرم‌ها (نوعی ویروس هستند) به تمامی سیستم عامل‌های خود شد. مشهورترین این ویروس‌ها Blaster و Sobig و Welchia بودند. به همین دلیل مایکروسافت تغییری در اولویت‌های خود دارد و پروژه لانگ هورن را موقتا متوقف نمود و شروع به ساخت Service Pack برای ویندوز‌های XP و Server 2003 نمود. مایکروسافت در سپتامبر 2004 پروژه لانگ هورن را از پایه دوباره شروع به کار نمود (reset نمود). تا اینکه در سال 2006 مهمترین featuresهای ویندوز Vista (نام نهایی لانگ هورن ) را کنار گذاشت و همچنین نام پروژه Blackcomb را به نام Vienna تغییر داد. با اینحال، مایکروسافت با توجه به تمامی این مسائل Windows Vista را منتشر نمود ولی در همان سال‌ها و در تاریخ 20 Jun سال 2007 رسما اعلام نمود که «نام نسخه بعدی سیستم عامل، فعلا در درون کمپانی به Windows 7 خوانده می‌شود» این نام همانند همیشه چندین ماه قبل از این اعلام رسمی به بیرون درز نموده بود.

تا اینکه در تاریخ 13 اکتبر 2008 Mike Nash نایب رئیس مدیر تولید مایکروسافت رسما نام Windows 7 را نام رسمی و نهایی پروژه Vienna نامید.

در 16 اکتبر 2008 CEO مایکروسافت Steve Ballmer اعلام کرد که: «ویندوز 7 مشکل سازگاری با سیستم عامل قبلی خود نخواهد داشت برعکس ویندوز Vista که اینچنین بوده!» و همچنین به این نکته اشاره کرد که «به دلیل رابطه‌ای که بین ویندوز 7 و ویندوز ویستا هست (از لحاظ تاریخچه‌ای که عرض شد) در واقع ویندوز 7 یک ویندوز ویستای بهبود یافته و بیشرفته خواهد بود.» در 27 دسامبر 2008 اولین نسخه بتای ویندوز 7 به بیرون درز کرد و بر اساس تست سایت ZDNet این ویندوز در بعضی از زمینه‌ها مهم از لحاظ سرعت از ویندوز XP و Vista بهتر بوده. این زمینه‌ها همانند، زمان Boot شدن و Shotdown ویندوز و سرعت کار با فایل‌ها و همچنین باز نمودن برنامه‌ها بوده.

مراحل نصب ویندوز 7
مشخصات سیستم: پروسسور Intel 3GHz HT - 1MB Cache - FSB 800 - Socket 487 حافظه 512MB*2 کارت گرافیک NVidia Gforce 5600 - 256MB
حداقل حجم پارتیشن ‌قابل قبول برای نصب ویندوز 7:
8301 MB

فضای اشغال شده پس از نصب ویندوز 7:
6.85GB

مدت زمان نصب ویندوز:
حدود 20 دقیقه (بدون در نظر گرفتن زمان ورود اطلاعات و انتخاب گزینه‌ها)

مجموع مراحل مختلف زمان نصب(دستی و اتوماتیک):
10 مرحله

مجموع دفعاتی که نیاز به تنظیمات کاربر می‌باشد:
2 از 10 مرحله

سرعت ویندوز 7 نسبت به ویندوز ایکس پی و ویستا و اجرا شدن درانواع سیستم ها
سرعت این ویندوز نسبت به ویندوز Vista بسیار بیشتر هست و از جهاتی همانند XP و در حالاتی هم مقدار خیلی کمی سریعتر هست. لطفا به تست سرعتی که در کامپیوتر خود در XP و ویندز 7 انجام داده‌ام توجه نمایید. تقریبن می‌توان ویندوز 7 را با تمام قدرت گرافیکیش هم سرعت XP و در حالاتی که حافظه شما بیش از 1GB باشد کمی سریعتر از XP بدانید.
به همین دلیل هم هست که ویندوز 7 را می‌توان برروی سیستم‌های ضعیف که ویستا امکان نصب شدن برروی آنها را نداشته یا به سختی اجرا می‌شده، به راحتی نصب نمود. برای مثال Netbook ها که فقط برای شبکه گردی و کار‌های سبک دفتری همانند Microsoft Office استفاده می‌شوند به راحتی می‌توانند ویندوز 7 را اجرا نمایند. (این NetBook ها از پروسسور جدید اینتل به نام Atom بهره می‌برند و اکثرن کار گرافیکشان Intel هست) خود ویندوز 7 در سیستم‌های ضعیف تا حدود زیادی با حذف یکسری از توانایی‌های گرافیکی از پایین آمدن Performance کلی سیستم جلوگیری می‌کند.

مطالب جالب خواندني و ديدني فقط در محشر دات کام آشنایی با ویندوز 7 ، جدیدترین ویندوز مایکروسافت Windows 7 Ultimate beta Build 7000