نقل حديثي از پيامبر اكرم (ص) توسط رييس جمهور امريكا Mahshar.com

مقالات خواندنی در محبوترین سایت فارسی ، محشر دات کام

نقل حديثي از پيامبر اكرم (ص) توسط رييس جمهور امريكا

صفحه اصلی سایت محشر بخش سرگرمی تفریحی محشر اس ام اس جوک و لطیفه های جدید فارسی مطالب و عکس های جالب خواندنی دیدنی عکس ایرانی و خارجی خطای دید - به چشمان خود اعتماد نکنید اتاق چت روم فارسی گفتگو دوستیابی عاشقانه متن زیبا ساز محشر نکته های زیبایی آرایشی و بهداشتی کاملترین مرجع انواع فال ، طالع بینی و آدم شناسی به سبک های مختلف آموزش آشپزی ، تهیه انواع ترشیجات دسر شیرینی غذای ايرانی غذای فرنگی غذای کودک و نوشیدنی اطلاعات راهنما تلفن کل کشور نقشه جهان نقشه تهران فرهنگ اسامي پسر و دختر ایرانی آموزش انواع داستان و رمان در کتابخانه محشر سایتهای اینترنتی فارسی لینک های مختلف ایرانی و خارجی ارسال رایگان کارت تبریک های عکس و فلش برای مناسبت های عاشقانه ولنتاین تولد و غیره ترجمه تصویر های عاشقانه عشق یعنی ... محاسبه گر عشق ابزارهاي موبايل جدید ترین اخبار ایران و جهان اطلاعات غذایی تغذيه رژیم و سلامتي جدیدترین رکورد ها و ترین ها گالری عکس های جالب غیر ایرانی ضرب المثل های فارسی ايران همراه با عکس قرآن به سه زبان فارسي عربي انگليسي ترفند هاي كارآمد اینترنتی کامپیوتر و موبایل بخش بين الملل در محشر چك كردن عکس و وضعيت اي دي ياهو در مسنجر با امکانات جالب دانلود رايگان نقشه کامل شهر تهران براي تمامي موبايل هاي سامسونگ - سونی اریکسون - نوکيا پخش زنده و مستقیم شبکه های راديو و تلويزيون آنلاين تبليغات در محبوبترین سایت فارسی نقشه سایت
طراحی حرفه ای وب سایت

اوباما در مراسم چاشت نيايش ملي امريكا با ذكر روايتي از پيامبر مكرم اسلام گفت:در اسلام حديثي وجود دارد كه مي خوانيم كه "هيچكدام از شما يك مومن حقيقي نيست تا آن روز كه آنچه بر خود آرزو مي داردبراي برادر خود نيز آرزو دارد."

به گزارش «شيعه نيوز » وبلاگ كاخ سفيد (وابسته به سايت رسمي آن) ، روز پنج شنبه 5 فوريه به سخنراني باراك حسين اوباما رييس جمهور جديد امريكا پرداخته است.

در اين سخنراني جالب توجه رييس جمهور اوباما در ميان انبوه هزاران نفر كه در مراسم چاشت نيايش ملي (National Prayer Breakfast) در شهر واشنگتن آمريكا گرد آمده بودند گفت : " ايمان هاي متفاوت و مختلف ما به جاي آنكه هر كدام از ما را از يكديگر جدا سازد مي تواند ما را به سوي تغذيه انسانهاي گرسنه ، دلداري و تسكين انسانهاي دردمند و مصيبت زده ، براي برقراري صلح در هر سرزميني كه نزاع در آن درگرفته است و براي دوباره ساختن هر آنچه كه از هم فروپاشيده است و براي بلند كردن هر آنكه در لحظات سخت و دشوار زمين خورده است ، متحد سازد. "

مراسم چاشت نيايش ملي هر ساله در واشنگتن آمريكا در اولين پنج شنبه ماه فوريه برگزار مي شود. اين رويداد از سال 1953 و از زمان رييس جمهور آيزنهاور كه براي اولين بار در چنين مراسمي شركت يافت اتفاق مي افتد. بخش هايي از نيايش اوباما در اين مراسم را در زير مي خوانيم:

" هيچ شكي وجود ندارد كه در طبيعت ايمان بدين معناست كه برخي عقايد ما هرگز يكي نخواهد بود. ما كتابهاي متفاوتي را پيروي مي كنيم. احكام و دستورات متفاوتي را به هم چنين. توجيهاتمان و ادراكمان از اينكه هر يك از ما از كجا آمده ايم و به كجا مي رويم با يكديگر متفاوت است و حتي برخي از ما به هيچ ايماني راسخ نيستيم.

همه ما اين اختلاف ها را مي دانيم. اما در اين ميان يك قانون وجود دارد كه همه اديان الهي را به هم پيوند مي زند.
عيسي مسيح به ما مي گويد كه همسايه خود را همانطور كه خود را مي پسنديد بپسنديد. و آنچه كه براي شما ناگوار و نفرت انگيز است بر هميار و شريك خود روا مدار.

در اسلام حديثي وجود دارد كه مي خوانيم "هيچكدام از شما يك مومن حقيقي نيست تا آن روز كه آنچه بر خود آرزو مي دارد براي برادر خود نيز آرزو دارد."
چنانكه اين روايت در مكاتب بودا و هندو نيز به چشم مي خورد. و اين البته همان قانون طلايي است براي فراخواني به عشق به همنوع، براي درك و فهم يكديگر و براي رفتار بااحترام و بزرگواري با كساني كه لحظات كوتاهي را بر روي اين زمين خاكي با يكديگر به قسمت مي گذاريم."

در اين مسير ، اين ايمان وِِيژه ماست كه ما را به سوي خوبي و نيكويي والاتري رهنمون مي كند و به جاي آنكه ما را از يكديگر جدا سازد ، مي تواند ما را به سوي تغذيه انسانهاي گرسنه ، دلداري و تسكين انسانهاي دردمند و مصيبت زده ، براي برقراري صلح در هر سرزميني كه نزاع در آن درگرفته است و براي دوباره ساختن هر آنچه كه از هم فروپاشيده است و براي بلند كردن هر آنكه در لحظات سخت و دشوار زمين خورده است ، متحد سازد.

هدف ما اين است كه به سوي رهبران و دانش پژوهان در سراسر جهان دست دراز كنيم تا زمينه برقراري يك گفتگوي ثمر بخش را پيرامون اديان و اعتقادات را فراهم آوريم. و البته در اين راه من انتظار ندارم تا افتراق ها و جدايي ها يك شبه از ميان برداشته شود و باور ندارم كه نظرات و تنشهايي كه براي زمانهاي درازي در ميان بوده است به يكباره محو شوند اما اعتقاد دارم كه اگر بتوانيم به راحتي در يك فضاي باز و با صداقت با يكديگر گفتگو كنيم، آنگاه خراش ها و بريدگي ها و زخم ها آغاز به مرمت و بهبود خواهند كرد و مشاركتي نوين در اين ميان ظهور خواهد نمود.
در جهاني كه هر روز كوچك و كوچكتر مي شود ما مي توانيم آغاز گر نابودي نيروي تعصبات خشك باشيم و فضايي را بسازيم كه در آن صداي شفا بخش فهم و درك متقابل طنين انداز شود.

اين است اميد من. اين است دعاي من.

گفتني است حديث مورد اشاره ي اوباما متعلق به وجود مبارك خاتم النبيين حضرت محمد (صلي الله عليه واله و سلم) مي باشد كه :«و الذي نفسي بيده لا يؤمن احدكم حتي يحب لاخيه ما يحب لنفسه».
نهج الفصاحه،حديث 2515

مطالب جالب خواندني و ديدني فقط در محشر دات کام نقل حديثي از پيامبر اكرم (ص) توسط رييس جمهور امريكا

ادز تو ادز نیازمندیهای  رایگان با بازدید بسیار برای اگهی های شما به صورت رایگان
binazir = bnazir بی نظیر نسخه قدیم سایت محشر
تبلیغات در  محشر به نفع شماست