مقالات خواندنی در محبوترین سایت فارسی ، محشر دات کام

بزرگ‌ترين ويلا متعلق به تمدن رم باستان

پس از پنج سال كاوش ، بقاياي بزرگ‌ترين و سالم‌ترين ويلاي متعلق به تمدن رم باستان با 1700 سال قدمت كه معماري آن شبيه به يك كليسا است و تصاوير زيبا و ستون‌هاي مرمري دارد، در انگلستان كشف شد.
يكي از باستان‌شناسان انگلستان كه از استادان دانشگاه آكسفورد است و سرپرستي پروژه‌ كشف اين ويلا را برعهده دارد، در گفتگو با تايمز آن‌لاين، كشف اين ويلا را در بهترين شرايط ممكن، يك كشف شگفت‌انگيز دانست و اعلام كرد كه پس از خارج شدن تمام بخش‌هاي اين ويلا از خاك، آن‌را از فاصله‌ چند مايلي هم مي‌توان مشاهده كرد.

براساس بررسي‌هاي اوليه‌ باستان‌شناسان، اين ويلا در زميني به مساحت 16هزار مترمربع با 15 متر عرض و 45 متر طول ساخته شده و مانند كليساهاي آن دوران، يك شبستان در مركز ساختمان و دو راهرو در دو طرف داشته است.


قسمت‌هاي داخلي اين ويلا، مملو از تصاوير زيبا و ستون‌هاي مرمرين بوده است. البته در زمان كشف اين ويلا، فقط حدود يك متر از آن بيرون از خاك بود. باستان‌شناسان با بررسي‌هاي دقيق، تاريخ ساخت اين ويلا را سال 293 پس از ميلاد مسيح (ع) اعلام و هزينه‌ خارج كردن تمام بخش‌هاي آن‌ را از خاك حدود 250 هزار پوند برآورد كردند.

بازگشت به صفحه اصلی سایت محشر