مقالات خواندنی در محبوترین سایت فارسی ، محشر دات کام

5 فرضيه اي که پايان دنيا را رقم مي زنند!

مجله «گرين ديلي» در مقاله اي با عنوان «پايان دنيا» به معرفي و بررسي 5 فرضيه اي پرداخته است که دنيا مي تواند با وقوع هريک از آنها پايان يابد. چه وقت دنيا به پايان خواهد رسيد؟ چه کسي و يا چه چيزي موجب اين نابودي خواهد شد؟ اينها سئوالاتي است که بشر از ساليان قبل به آنها فکر کرده و همواره فرضيه هايي را در اين خصوص ارائه کرده است.
به تازگي نيز مجله «گرين ديلي» در مقاله اي با ارائه گزينه هايي به بررسي 5 فرضيه اي پرداخته است که هر يک از آنها مي توانند علت پايان دنيا باشند.

ماشينها و هوش مصنوعي

اين مقاله با بررسي فرضيه اي آغاز مي شود که براساس آن ماشينها و هوش مصنوعي که امروزه دانشمندان نوروساينس با علاقه آن را دنبال مي کنند، بر انسان برتري جويند و انسان و دنيا را به نابودي بکشانند.

دماسنج «گرين ديلي» در مورد احتمال وقوع اين رويداد درجه يک به 10 را نشان مي دهد. در حقيقت احتمال بسيار کمي براي غلبه روباتها بر انسان در اثر فعل و انفعال بيشتر ميان انسان و ماشين وجود دارد.

سقوط يک شهاب سنگ غول پيکر

دومين فرضيه نشان مي دهد که زمين در اثر سقوط يک شهاب سنگ غول پيکر، دچار يک حادثه بزرگ مي شود و به اين ترتيب همانگونه که دايناسورها با برخورد شهاب سنگ به زمين منقرض شدند، انسان نيز نابود مي شود و دنيا پايان مي يابد. دماسنج "گرين ديلي"، احتمال وقوع اين پديده را 4 به 10 نشان مي دهد.

بيماري فراگير

سومين فرضيه پيشنهادي اين سايت، احتمال خطر همه گيري يک بيماري کشنده را مطرح مي کند که مي تواند آنفولانزاي پرندگان و يا ويروس جديدي باشد که ممکن است از فردا به سرعت گسترش يابد و ميليونها نفر را در کوتاهترين زمان نابود کند. دماسنج رقم وقوع اين پديده را 5 به 10 نشان مي دهد.

تقاضاي فراتر از عرضه نفت

فرضيه چهارم پيشنهاد مي کند که وجود انسان مي تواند به سبب پديده «قله نفت» (Peak Oil) نابود شود. براساس اين فرضيه تقاضاي نفت سوختي از عرضه آن فراتر مي رود. احتمال وقوع اين پديده 6 به 10 است.

تغييرات آب و هوا

پنجمين فرضيه که از بالاترين رقم احتمال وقوع برخوردار است، برپايه تغييرات آب و هوايي استوار شده است.

به طوري که دماسنج گرين ديلي در اين مورد رقم 8 به 10 را نشان مي دهد. براساس اين فرضيه، گرم شدن بيش از حد زمين در آينده اي نه چندان دور مي تواند خطرات بسيار جدي را به وجود آورد و انسان و تمام جانداران زمين را به ورطه نابودي بکشاند.

بازگشت به صفحه اصلی سایت محشر