مقالات خواندنی در محبوترین سایت فارسی ، محشر دات کام

شکسپير وجود خارجي ندارد! زني به نام شکسپير

جان هادسون محقق و شکسپيرشناس اعلام کرد با انجام پژوهشي به اين نتيجه رسيده است که ويليام شکسپير شخصيتي خيالي است و تمام آثاري هم که به او نسبت داده شده متعلق به زني يهودي و ايتاليايي تبار است.اين محقق انگليسي در تحقيق خود بر اين نکته تاکيد کرده است که "اميليا بوسانو لاني يه" خالق شخصيت شکسپير ، شاعر و نمايشنامه نويس شهير انگليسي است و اين شخصيت تنها به سبب نوشتار پديد آمده است.
جان هادسون ادعا كرده است:اميليا بوسانو دختر زن و مردي فقير و يهودي بوده که در سال 1611 ميلادي مجموعه اي از شعرهايش را با نام slave dues rex judaeorum منتشر کرده است. هادسون تشابه هاي زيادي ميان اين اشعار و غزلهاي شکسپير پيدا کرده است.

اين پژوهشگر گفته است: اين زن نام يک مرد (ويليام شکسپير) را بر خود نهاد تا بتواند به کار خود که همان شعر و نوشتن در حوزه ادبيات بوده است ادامه دهد و همچنين از هر گونه حمله احتمالي در زمان خود که به زنان پديدآورنده آثار بديع روا داشته مي شد ، دور بماند.

تا کنون چند پژوهشگر ديگر به جز هادسون ادعا کرده اند که شخصيتي به نام شکسپير وجود خارجي نداشته و تنها آثاري که به او نسبت داده شده اند واقعي هستند. برخي نيز وجود شکسپير را باور داشته ولي تعدادي از آثار منتسب به او را متعلق به وي نمي دانند.

بازگشت به صفحه اصلی سایت محشر