مطالب جالب تصاویر دیدنی - پیش‌دانشگاهی حذف شد Mahshar

مطالب جالب تصاویر دیدنی : پیش‌دانشگاهی حذف شد

صفحه اصلی سایت محشر بخش سرگرمی تفریحی محشر اس ام اس جوک و لطیفه های جدید فارسی مطالب و عکس های جالب خواندنی دیدنی عکس ایرانی و خارجی خطای دید - به چشمان خود اعتماد نکنید اتاق چت روم فارسی گفتگو دوستیابی عاشقانه متن زیبا ساز محشر نکته های زیبایی آرایشی و بهداشتی کاملترین مرجع انواع فال ، طالع بینی و آدم شناسی به سبک های مختلف آموزش آشپزی ، تهیه انواع ترشیجات دسر شیرینی غذای ايرانی غذای فرنگی غذای کودک و نوشیدنی اطلاعات راهنما تلفن کل کشور نقشه جهان نقشه تهران فرهنگ اسامي پسر و دختر ایرانی آموزش انواع داستان و رمان در کتابخانه محشر سایتهای اینترنتی فارسی لینک های مختلف ایرانی و خارجی ارسال رایگان کارت تبریک های عکس و فلش برای مناسبت های عاشقانه ولنتاین تولد و غیره ترجمه تصویر های عاشقانه عشق یعنی ... محاسبه گر عشق ابزارهاي موبايل جدید ترین اخبار ایران و جهان اطلاعات غذایی تغذيه رژیم و سلامتي جدیدترین رکورد ها و ترین ها گالری عکس های جالب غیر ایرانی ضرب المثل های فارسی ايران همراه با عکس قرآن به سه زبان فارسي عربي انگليسي ترفند هاي كارآمد اینترنتی کامپیوتر و موبایل بخش بين الملل در محشر چك كردن عکس و وضعيت اي دي ياهو در مسنجر با امکانات جالب دانلود رايگان نقشه کامل شهر تهران براي تمامي موبايل هاي سامسونگ - سونی اریکسون - نوکيا پخش زنده و مستقیم شبکه های راديو و تلويزيون آنلاين معرفی شهر های ایران تبليغات در محبوبترین سایت فارسی نقشه سایت
چت روم
پیش‌دانشگاهی حذف شد تغییر فونت : شما مي توانيد با استفاده از منو سمت راست صفحه نمايش اندازه متن را تغيير دهيد

پیش‌دانشگاهی حذف شد پیش‌دانشگاهی حذف شد

پیش‌دانشگاهی حذف شد با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، قدم دیگری برای تغییر نظام آموزش برداشته شد و پس از حدود دو دهه، دوره یك ساله پیش‌دانشگاهی باید از مدارس كشور برود.
شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه سه‌شنبه‌شب، تغییر نظام آموزش را تصویب كرد كه براساس آن، دوره تحصیلی دانش‌آموزان به یك دوره شش‌ساله و دو دوره سه‌ساله تقسیم می‌شود. به گفته دبیر این شورا، دوره پیش‌دانشگاهی نیز از نظام آموزش كشور حذف می‌شود.
با حذف پیش‌دانشگاهی، دوره تحصیلی در مدارس به نظام آموزش حدود یك قرن پیش شباهت می‌یابد. طبق قانون معارف سال ۱۲۹۰ دوره‌های تحصیلی ایران شامل ۶ سال ابتدایی و ۶ سال متوسطه بوده كه در سال ۱۳۴۵ این شیوه تحصیلی به ۵ سال ابتدایی، ۳ سال راهنمایی و ۴ سال متوسطه تغییر كرد. اما از ابتدای دهه ۷۰ شمسی ورود نظام جدید متوسطه و پیش‌دانشگاهی، این قالب را نیز به‌هم ریخت.
به گفته بعضی كارشناسان، ورود دوره پیش‌دانشگاهی خود با مقاومت‌های زیادی همراه بود اما در حال حاضر پس از نزدیك به ۲۰ سال سیاستگذاران حوزه آموزش اعتراف می‌كنند پیش‌دانشگاهی كارایی لازم را ندارد و به اهداف تعیین شده نرسیده است.


● پیش‌دانشگاهی، بدون پشتوانه علمی و كارشناسی
شاید نخستین زمزمه‌ها برای ناكارآمدی پیش‌دانشگاهی به ۳ سال قبل و دلایل مشروح سازمان بازرسی كل كشور بازگردد كه پس از ساعت‌ها بررسی، این نتیجه حاصل شد كه اسناد و مدارك مدونی برای علمی بودن دوره پیش‌دانشگاهی وجود ندارد و در ایجاد این دوره تحصیلی نقض غرض شده است. مهم‌ترین دلایل آن شامل عدم ارتباط وزارت علوم در سیاستگذاری‌های این دوره، تمایل بیش از حد دانش‌آموزان برای گذراندن پیش‌دانشگاهی و ورود به دانشگاه، كم‌اهمیتی و سطحی‌بودن سرفصل‌های درسی، اتلاف بیت‌المال و فشار مالی بر دانش‌آموزان عنوان می‌شد كه به نظر می‌رسید معادلات اولیه ایجاد این دوره را برهم زده است.


● حذف پیش‌دانشگاهی؛ نیازمند زمان
اما با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، قرار نیست مراحل حذف سریع طی شود، چراكه علی عباسپور تهرانی، رئیس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حذف كامل این دوره را نیازمند زمان می‌داند و می‌گوید: تغییر نظام آموزش زمانی صورت می‌گیرد كه زیرساخت‌ها، كتاب‌ها، معلمان و فضا و تجهیزات آن فراهم باشد.عباسپور اضافه می‌كند: نمایندگان مجلس هم طرح تغییر نظام آموزش را پیگیری می‌كنند كه براساس آن دانش‌آموزان پس از ۶ سال ابتدایی، وارد دوره دبیرستان با دو دوره ۳ ساله راهنمایی و گرایشی خواهند شد.
وی تاكید می‌كند: كلیات طرح تغییر نظام آموزش در كمیسیون آموزش مجلس به تصویب رسیده و برای بررسی جزئیات آن قرار است مركز پژوهش‌های مجلس و وزارت آموزش و پرورش مطالعات لازم را انجام دهند.
رئیس كمیسیون آموزش مجلس پیش از این نیز گفته بود كه مجلس در ناكارآمدی دوره پیش‌دانشگاهی با وزارت آموزش و پرورش هم‌عقیده است، اما در این كه نظام آموزش بر چه اساسی تقسیم‌بندی شود، مجلس مخالفت‌هایی را اعلام كرده است.
براساس این گزارش، به ازای حذف پیش‌دانشگاهی، دوره پیش‌دبستانی به مقطع ابتدایی اضافه خواهد شد، اما به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم، بین مجلس و دولت اختلاف نظرهایی وجود دارد. عباسپور تاكید می‌كند كه طبق ماده ۶ قانون شورای عالی آموزش و پرورش، مصوبات این شورا باید به تصویب مجلس برسد.
وی افزود: سال ۷۰ برای نظام جدید متوسطه، مصوبه مجلس را نگرفتند و همان موقع به مشكل برخوردند كه مجبور شدند اصلاح كنند.
عباسپور همچنین با تاكید بر نقش دیده‌بانی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی مصوبات این شورا را فاقد جامعیت و صلابت می‌داند و قابلیت اجرای این طرح را منوط به تصویب نهایی مجلس عنوان می‌كند.
به هر حال این روزها دولت و مجلس هر دو بر تغییر نظام آموزش كشور تاكید دارند، همانطور كه نورالله حیدری، عضو دیگر كمیسیون آموزش مجلس نیز بر اجماع نمایندگان به این تغییر اشاره می‌كند و می‌گوید این كه دوره پیش‌دبستانی به دوره ابتدایی اضافه شود یا خیر، هنوز مورد بحث است.
با این حال، هنوز معلوم نیست تغییر جدید نظام آموزشی كشور به طور دقیق، كی و چگونه رخ خواهد داد و چه پیامدهایی را به دنبال خواهد داشت. ضمن این‌كه محمدرضا دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز گفته است: براساس مصوبه این شورا، آموزش و پرورش و شورای تخصصی تحول و نوسازی نظام آموزش مكلف شده‌اند وضع دوره پیش‌دبستانی و مهدكودك‌ها را هم معلوم كنند و پیشنهادهای جدید بدهند.

بخش مطالب جالب تصاویر دیدنی وب سایت محبوب فارسی زبانان محشر

پیش‌دانشگاهی حذف شد
موسيقي هنر و خوانندگانموسيقي هنر و خوانندگان Mahshar.com/art
مد و زيبايي آرایشی و بهداشتیمد و زيبايي آرایشی و بهداشتی Mahshar.com/beauty
عکس و خبر از سینماي ایران و جهانعکس و خبر از سینماي ایران و جهان Mahshar.com/cinema
مطالب جالب تصاویر دیدنیمطالب جالب تصاویر دیدنی Mahshar.com/fun
خانه و خانه داريخانه و خانه داري Mahshar.com/home
خطا دیدخطا دید Mahshar.com/khata_did
کتابخانه محشرکتابخانه محشر Mahshar.com/library
ترفند های موبايل و sms اس ام استرفند های موبايل و Sms اس ام اس Mahshar.com/mobile
ترين ها ركورد شكني هاترين ها ركورد شكني ها Mahshar.com/oddity
روانشناسيروانشناسي Mahshar.com/psycology
تصاویر و مطالب جالب مذهبيتصاویر و مطالب جالب مذهبي Mahshar.com/religiouse
عکس و مطالب جالب دنیای ورزشعکس و مطالب جالب دنیای ورزش Mahshar.com/sport
ترفند های مفید كامپيوتر و اينترنتترفند های مفید كامپيوتر و اينترنت Mahshar.com/tarfand