مطالب جالب تصاویر دیدنی - چگونگی پیر شدن انسان‌ها کشف شد! Mahshar

مطالب جالب تصاویر دیدنی : چگونگی پیر شدن انسان‌ها کشف شد!

صفحه اصلی سایت محشر بخش سرگرمی تفریحی محشر اس ام اس جوک و لطیفه های جدید فارسی مطالب و عکس های جالب خواندنی دیدنی عکس ایرانی و خارجی خطای دید - به چشمان خود اعتماد نکنید اتاق چت روم فارسی گفتگو دوستیابی عاشقانه متن زیبا ساز محشر نکته های زیبایی آرایشی و بهداشتی کاملترین مرجع انواع فال ، طالع بینی و آدم شناسی به سبک های مختلف آموزش آشپزی ، تهیه انواع ترشیجات دسر شیرینی غذای ايرانی غذای فرنگی غذای کودک و نوشیدنی اطلاعات راهنما تلفن کل کشور نقشه جهان نقشه تهران فرهنگ اسامي پسر و دختر ایرانی آموزش انواع داستان و رمان در کتابخانه محشر سایتهای اینترنتی فارسی لینک های مختلف ایرانی و خارجی ارسال رایگان کارت تبریک های عکس و فلش برای مناسبت های عاشقانه ولنتاین تولد و غیره ترجمه تصویر های عاشقانه عشق یعنی ... محاسبه گر عشق ابزارهاي موبايل جدید ترین اخبار ایران و جهان اطلاعات غذایی تغذيه رژیم و سلامتي جدیدترین رکورد ها و ترین ها گالری عکس های جالب غیر ایرانی ضرب المثل های فارسی ايران همراه با عکس قرآن به سه زبان فارسي عربي انگليسي ترفند هاي كارآمد اینترنتی کامپیوتر و موبایل بخش بين الملل در محشر چك كردن عکس و وضعيت اي دي ياهو در مسنجر با امکانات جالب دانلود رايگان نقشه کامل شهر تهران براي تمامي موبايل هاي سامسونگ - سونی اریکسون - نوکيا پخش زنده و مستقیم شبکه های راديو و تلويزيون آنلاين معرفی شهر های ایران تبليغات در محبوبترین سایت فارسی نقشه سایت
چت روم
چگونگی پیر شدن انسان‌ها کشف شد! تغییر فونت : شما مي توانيد با استفاده از منو سمت راست صفحه نمايش اندازه متن را تغيير دهيد

چگونگی پیر شدن انسان‌ها کشف شد! چگونگی پیر شدن انسان‌ها کشف شد!

چگونگی پیر شدن انسان‌ها کشف شد! دانشمندان ژنی را کشف کردند که می‌تواند مشخص کند یک انسان از لحاظ بیولوژیکی دارای سرعت پیر شدن تندتر یا کندتری است.
آن‌ها معتقدند با تست کردن این ژن زمانی که فردی جوان است می‌توان معین کرد آیا این فرد خاص باید تغییراتی در زندگی خود به وجود آورد یا خیر.
در زمان طولانی‌تر می‌توان امیدوار بود دانشمندان بتوانند تغییراتی در این ژن به وجود آورده و به این ترتیب طول عمر بشر را افزایش دهند.
پروفسور نیلش سامانی از دانشگاه لیسستر در این باره گفت : این کشف جدید برای اولین بار به ما این امکان را می‌دهد تا فهم بهتری از پیرشدن بیولوژیکی انسان داشته باشیم
این اولین قدم برای فهمیدن این موضوع است که چرا انسان‌ها پیر می‌شوند.زمانی که ما فهم کاملی نسبت به این موضوع پیدا کردیم می‌توانیم این ژن‌هارا طوری تغییر دهیم که روند پیر شدن انسان‌ها را کنترل کنیم.
سلول‌های بدن قبل از پیر شدن مرتبا خود را جایگزین می‌کنند.اما این جایگزینی‌ها همیشه کامل نیست و دارای نقایصی است که این موضوع باعث می‌شود بدن ما به مرور زمان پیر شود.
یک نوع از این آسیب‌ها توسط تلومرها که قسمت‌های پایانی کروموزم‌ها هستند به وجود می‌آیند.این قسمت‌ها مانند تکه‌های پلاستیکی هستند که در نوک بند کفش‌ها قرار می‌گیرند تا از فرسوده شدن آن‌ جلوگیری کنند.
مشکل اصلی این است که آن‌ها هر بار نسبت به بار قبل کوتاه‌تر می‌شوند که در نهایت باعث می‌شود جایگزینی غیر ممکن شده و در نتیجه این سلول‌ها برای همیشه بمیرند.
دانشمندان کشف کردند تغییراتی در ژن TERC نه تنها معین می‌کند تلومرها در هنگام تولد چه قدر بلند باشند بلکه سرعت کوتاه‌تر شدن آن‌ها را نیز به مرور زمان معین می‌کند.
پروفوسرو سامانی که نتایج تحقیقات خود را در نشریه ژنتیک طبیعی به چاپ رسانده است با مقایسه شکل ژن‌ها و سن بیولوژیکی بیش از 10 هزار نفر این تفاوت‌ها را کشف کرد.
او گفت : در این تحقیقات ما متوجه شدیم افرادی که دارای تغییرات ژنتیکی خاص و در نتیجه تلومرهای کوتاه‌تری هستند از لحاظ بیولوژیکی کوتاه‌تر به نظر می‌رسند.
پروفسور تیم اسپکتور از دانشگاه کالج لندن که در این تحقیقات شرکت داشته است در این باره گفت : ما متوجه شدیم عده ای از انسان‌ها به طور ژنتیکی طوری برنامه ریزی شده اند که با سرعت بیش‌تری پیر شوند.
این تاثیرات به خصوص در افرادی که دارای تفاوت‌هایی معادل با 3 یا 4 سال بیولوژیکی هستند بسیار قابل توجه است.هم‌چنین بعضی از عادات بد زندگی مانند سیگار کشیدن ، ورزش نکردن و چاقی می‌تواند روی تلومرها اثرات بدی گذاشته و سن انسان‌ها را چندین سال از لحاظ بیولوژیکی افزایش دهد.


بخش مطالب جالب تصاویر دیدنی وب سایت محبوب فارسی زبانان محشر

چگونگی پیر شدن انسان‌ها کشف شد!
موسيقي هنر و خوانندگانموسيقي هنر و خوانندگان Mahshar.com/art
مد و زيبايي آرایشی و بهداشتیمد و زيبايي آرایشی و بهداشتی Mahshar.com/beauty
عکس و خبر از سینماي ایران و جهانعکس و خبر از سینماي ایران و جهان Mahshar.com/cinema
مطالب جالب تصاویر دیدنیمطالب جالب تصاویر دیدنی Mahshar.com/fun
خانه و خانه داريخانه و خانه داري Mahshar.com/home
خطا دیدخطا دید Mahshar.com/khata_did
کتابخانه محشرکتابخانه محشر Mahshar.com/library
ترفند های موبايل و sms اس ام استرفند های موبايل و Sms اس ام اس Mahshar.com/mobile
ترين ها ركورد شكني هاترين ها ركورد شكني ها Mahshar.com/oddity
روانشناسيروانشناسي Mahshar.com/psycology
تصاویر و مطالب جالب مذهبيتصاویر و مطالب جالب مذهبي Mahshar.com/religiouse
عکس و مطالب جالب دنیای ورزشعکس و مطالب جالب دنیای ورزش Mahshar.com/sport
ترفند های مفید كامپيوتر و اينترنتترفند های مفید كامپيوتر و اينترنت Mahshar.com/tarfand