محشر دات كام محبوبترين سايت فارسي


سينماي ايران و جهان: عباس كيارستمي برنده خوشه طلايي جشنواره فيلمي در اسپانيا شد


تغییر اندازه متن:

عباس كيارستمي برنده خوشه طلايي جشنواره فيلمي در اسپانيا شد عباس كيارستمي برنده خوشه طلايي جشنواره فيلمي در اسپانيا شد

عباس كيارستمي برنده خوشه طلايي جشنواره فيلمي در اسپانيا شد عباس كيارستمي، فيلمساز نام‌آور ايراني با فيلم «رونوشت برابر اصل» برنده «خوشه طلايي»، مهم‌ترين جايزه جشنواره بين‌المللي فيلم وايادوليد ۲۰۱۰ اسپانيا شد.

به نوشته وبسايت رسمي اين جشنواره، عباس كيارستمي براي فيلم «رونوشت برابر اصل» و ميگل كوهن آرژانتيني براي فيلم «بي‌بازگشت»، «خوشه طلايي» بخش اصلي مسابقه پنجاه و پنجمين جشنواره بين‌المللي فيلم وايادوليد را كه در آن ۱۵ فيلم حضور داشتند، از آن خود كردند.

همچنين فيلم اسپانيايي «پشه‌بند» ساخته آگوستي ويلا نيز كه پيش از به عنوان فيلم برگزيده جشنواره بين‌المللي فيلم كارلووي‌واري سال ۲۰۱۰ انتخاب شده بود، خوشه نقره‌اي جشنواره وايادوليد را به خود اختصاص داد.

فيلم «رونوشت برابر اصل»، ساخته سال ۲۰۰۹ و محصول مشترك ايتاليا، فرانسه و ايران است.

در اين فيلم كه ژوليت بينوش و ويليام شيمل در آن به نقش‌آفريني پرداخته‌اند، عباس كيارستمي رابطه پيچيده زن و مرد را به تصوير مي‌كشد.

آقاي كيارستمي كه جوايز بسياري از جمله نخل طلايي جشنواره فيلم كن را در پرونده حرفه‌اي خود دارد، پيش از اين يك بار در سال ۱۹۹۳ به خاطر فعاليت حرفه‌اي و در سال ۱۹۹۴ نيز به خاطر فيلم «زير درختان زيتون» برنده خوشه طلايي شده بود.

فيلم «رونوشت برابر اصل» اين فيلمساز پيش از اين در جشنواره‌هاي مختلفي از جمله جشنواره فيلم كن فرانسه و پوسان كره جنوبي نيز به نمايش در آمده بود.

در جشنواره بين‌المللي فيلم وايادوليد كه از ۲ تا ۹ آذرماه در اسپانيا در جريان بود، صدها فيلم كوتاه و بلند در بخش‌هاي مختلف جشنواره به نمايش درآمدند كه در ميان آن‌ها، علاوه بر فيلم «رونوشت برابر اصل»، سه فيلم ايراني ديگر نيز حضور داشتند؛ فيلم كوتاه «مهماني زير آب» از بابك اميني، فيلم بلند «ديگري» از مهدي رحماني و مستند «دستور آشپزي» ساخته محمد شيرواني.

جشنواره بين‌المللي فيلم وايادوليد، يكي از قديمي‌ترين جشنواره‌هاي فيلم اروپا به شمار مي‌رود. اين جشنواره ابتدا در سال ۱۹۵۶ ميلادي پايه‌گذاري شد كه در آن زمان تنها به نمايش فيلم‌هاي مذهبي مربوط به مذهب مسيحيت كاتوليك مي‌پرداخت.

اين جشنواره سپس در سال ۱۹۷۳ به عنوان يك جشنواره بين‌المللي براي هر نوع فيلمي آغاز به كار كرد كه از آن زمان تا كنون فيلم‌هاي بسياري از اقصي نقاط جهان در اين جشنواره به نمايش درآمده‌اند.

مطالب مرتبط: عباس , كيارستمي , برنده , طلايي , جشنواره , فيلم
لینک مستقیم: عباس كيارستمي برنده خوشه طلايي جشنواره فيلمي در اسپانيا شد
بخش سينماي ايران و جهان وب سایت محبوب فارسی زبانان محشر

عباس كيارستمي برنده خوشه طلايي جشنواره فيلمي در اسپانيا شد




ورود به چت روم دی جی چت محشر


سایر چت روم های محشر را نیز امتحان کنید
چت روم دی جی چت
چت روم جاوا چت
چت روم صوتی و تصویری
چت روم ویژه
چت روم فلش

بازی آنلاين

بازی شطرنج آنلاین