محشر دات كام محبوبترين سايت فارسي


سينماي ايران و جهان: بازيگران شناخته‌شده سينما اين روزها چه مي‌كنند؟


تغییر اندازه متن:

بازيگران شناخته‌شده سينما اين روزها چه مي‌كنند؟ بازيگران شناخته‌شده سينما اين روزها چه مي‌كنند؟

بازيگران شناخته‌شده سينما اين روزها چه مي‌كنند؟ جدول‌هاي اين گزارش حاصل يك كنجكاوي هنري است درباره اين سئوال ساده كه «از بازيگران سينما چه خبر؟» آن هم در ايامي كه تك‌ستاره اكران، الناز شاكردوست است.

خبر آنلاين , محمد صابري: وقتي به سينماي اكران نگاه كنيد، با مجموعه‌اي از چهره‌هاي آشناي سينماي به اصلاح كمدي روبرو مي‌شويد كه جايي براي بازيگران نامي و كاربلد سينما نگذاشته‌اند و علاوه برسينما، سوپپماركت و تلويزيون را نيز قبضه كرده‌اند، با اين حال دانستن اينكه در بازار داغ توليد و تصويب پروانه ساخت فيلم، اهالي اهل سينماي ايران كه نامشان گاه براي تماشاي يك فيلم، كافي است، در روزهاي ابتدايي پاييز برگ‌ريز، خالي از لطف نيست.

اين جداول حاصل يك كنجكاوي هنري است درباره اين سئوال ساده كه «از بازيگران سينما چه خبر؟» آن هم در ايامي كه تك‌ستاره اكران در سينماي ايران الناز شاكردوست است و گويي رقيبي را ياراي هم‌پايي او نيست!

البته پركاري شاكردوست خود او را هم ناراحت كرده چرا كه او خود معترف به بي‌برنامه‌گي شوراي صنفي و معترض به فصل كنوني اكران است. يك تبصره هم دارد اين گزارش؛ فضاي اندك ناگزير از گزينش‌مان كرد، پس اولويت را ابتدا به «ستارگان»(نه سوپراستارها!) داديم و سپس به «پركاران». مابقي را هم گذاشتيم براي بعد؛ شايد زماني كه خواستيم بيشتر و كامل‌تر بدانيم بازيگران سينماي ايران چه روزگاري را مي‌گذرانند و چگونه انتخاب‌هايي دارند. 

نام بازيگر

آخرين فيلم روي پرده

فيلم‌هاي در انتظار اكران

آخرين فعاليت‌ها

پرويز پرستويي

كتاب قانون (1388)

صد سال به اين سال‌ها

ايفاي نقش در «سيزده 59» به كارگرداني سامان سالور را به تازگي به پايان رسانده و در حال حاضر آماده ايفاي نقش در فيلم «باگت» سامان مقدم است

علي نصيريان

پستچي سه‌بار درنمي‌زند

(1388)

شكارچي شنبه

در سينما كم‌كار شده و ايفاي نقش در سريال «زمين انسان‌ها» به كارگرداني ابوالحسن داوودي از واپسين بازي‌هاي او مقابل دروبين به حساب مي‌آيد

رضا كيانيان

نيش و زنبور (1388)

صد سال به اين سال‌ها/ هفت و پنج دقيقه

ايفاي نقش در پروژه عظيم «راه آبي ابريشم» را به پايان برده و اين روزها مشغول ايفاي نقش در فيلم «يه حبه قند» به كارگرداني سيدرضا ميركريمي است

مهدي هاشمي

هيچ (1388)

-------

«هيچ» بازگشتي باشكوه براي او محسوب شد. او پس از آن با ايفاي نقش در چند تله‌فيلم قدرت تشخيص خود در انتخاب نقش را بار ديگر به اثبات رساند و در حال حاضر با پايان بازي در دو فيلم «مصائب چارلي»(عليرضا سعادت‌نيا) و «آقايوسف» (علي رفيعي) مشغول ايفاي نقش مقابل دوربين كيانوش عياري براي فيلم «خانه پدري» شده‌است

حميد فرخ‌نژاد

بيداري روياها (1389)

پوسته/ همبازي/ آتشكار/ شب واقعه

بازي در «شب و قسم به دلتنگي» را به انتها رسانده و اين روزها چند تله فيلم در نوبت پخش از تلويزيون دارد. پيشنهاد بازي در دو پروژه «فري‌كثيف» (تهمينه ميلاني) و «سبب من» (بهرام بهراميان) را در پيش‌رو دارد

حبيب رضايي

بي‌پولي (1387)

-------

ايفاي نقش در انيميشن «تهران 1500» از واپسين فعاليت‌هاي او در عرصه بازيگري بود. او اين روزها آماده ايفاي نقش در تازه‌ترين ساخته فريدون جيراني به نام «من مادر هستم» مي‌شود.

پارسا پيروزفر

زن زيادي (1383)

شبانه‌روز

مشغوليت چند ساله به پروژه «در چشم باد» او را تا حدودي از جريان اصلي سينما دور نگه داشت. او اين روزها با پيشنهاد ايفاي نقش در پروژه «سفير عشق» به كارگرداني اكبر صفرزاده مواجه است.

شهاب حسيني

درباره الي... (1388)

آناهيتا/ پرسه در مه/ حوالي اتوبان

بازي در فيلم «برف روي شيرواني داغ» به كارگرداني محمدهادي كريمي، «پرنسيب» به كارگرداني تهمينه ميلاني و «سوت پايان» به كارگرداني نيكي كريمي را به پايان برده و اين روزها در پروژه «خانه پدري» به كارگرداني كيانوش عياري ايفاي نقش مي‌كند.

مصطفي زماني

كيفر (1388)

بدورد بغداد

با رونمايي از نسخه سينمايي «يوسف پيامبر» (كه به‌رغم اعلام و به‌دلايلي هنوز محقق نشده‌است) مي‌توان كارنامه او را كاملاً سينمايي دانست. كارنامه‌اي كه با ايفاي نقش دربرابر دوربين كارگرداناني چون جيراني(قصه پريا) و حاتمي‌كيا(بانوي شهرما) پربارتر خواهد شد. بازي در «سوت پايان»(نيكي كريمي)، «اينجا تاريك نيست» (محمدرضا خاكي) و «سبب من»(بهرام بهراميان) هم سال پركاري را براي او رقم خواهد زد.  

صابر ابر

هيچ (1388)

نخودي

بازي در تئاتر «كاليگولا»، جلوه‌اي متفاوت از توانايي‌هاي او در بازيگري بود. بازي در «سيزده‌59»(سامان سالور) و «انتهاي خيابان هشتم»(عليرضا اميني) را به پايان رسانده و در حال حاضر در مقابل دوربين پوريا آذربايجاني براي فيلم «دلتنگ كه مي‌شويم» است. «تابستان عزيز» به كارگرداني اميرشهاب رضويان هم با بازي او در جشنواره كودك همدان رونمايي مي‌شود.

محمدرضا فروتن

دموكراسي تو روز روشن (1389)

مي‌زاك/ شبانه‌روز/ ديگري/ پاي پياده/ نيلوفر

پس از پركاري سال 87 در سينما، به كارهاي تلويزيوني روي آورد. از واپسين كارهاي سينمايي‌اش مي‌توان به ايفاي نقش در نخستين پروژه سينمايي مشترك ايران و آذربايجان با نام «زمان معكوس» اشاره كرد.

بهرام رادان

كارناوال مرگ (1389)

زادبوم/ تهران 1500/ پرنسيب/ آدمكش

ايفاي نقش در پروژه «راه آبي‌ابريشم» ساخته محمد بزرگ‌نيا را به پايان رسانده و در سال جاري بيشتر مشغول به فعاليت‌هاي بشردوستانه تحت عنوان سفير مبارزه با گرسنگي است.

حامد بهداد

هفت دقيقه تا پائيز (1389)

لطفاً مزاحم نشويد/ زندگي باچشمان بسته / آدمكش

بازي در «جرم» مسعود كيميايي را به پايان رسانده و مشغول ايفاي نقش در «انتهاي خيابان هشتم» به كارگرداني عليرضا اميني، «پرتغال خوني» به كارگرداني سيروس الوند و «سعادت آباد» به كارگرداني مازيار ميري است. او پيشنهاد بازي در فيلم تازه عباس كيارستمي (پدر و پسر) را هم در پيش رو داشت كه فعلاً ساخت آن منتفي شده است.

حسين ياري

كتوني سفيد (1387)

كيميا و خاك

سريال «قلب يخي» اين روزها بسياري را با بازي خوب او همراه كرده‌است اما ايفاي نقش در «پرنده باز»(عطاءالله سليمانيان) و «سعادت آباد»(مازيار ميري) تازه‌ترين فعاليت‌هاي او در سينما محسوب مي‌شود

امير جعفري

كيفر (1389)

كلانتري غيرانتفاعي/ نفوذي

پس از حضور متفاوت در مجموعه تلويزيوني «زير هشت» اين روزها مشغول ايفاي نقش در فيلم سينمايي «آلزايمر»(نسيان) به كارگرداني احمدرضا معتمدي است.

 

نام بازيگر

آخرين فيلم روي پرده

فيلم‌هاي در انتظار اكران

آخرين فعاليت‌ها

هنگامه قاضياني

بيداري روياها (1389)

طاووس‌هاي بي‌پر/ نيلوفر

ايفاي نقش در تئاتر «كاليگولا» و تله‌تئاتر «هويت» مانع پركاري او در عرصه سينما نبود. او اين روزها بازي در «برف روي شيرواني داغ» محمد هادي كريمي و «سعادت آباد» مازيار ميري را به پايان رسانده و در انتظار آغاز فيلمبرداري «من مادر هستم» تازه‌ترين ساخته فريدون جيراني است.

مهتاب نصيرپور

فرزند خاك (1386)

-------

پس از درخشش در نقش «گوانا» در فرزند خاك انتظار حضور پررنگ‌تري در سينما از او مي‌رفت اما اين اتفاق نيفتاد و او جز حضور در انيميشن تهران 1500 هنوز فعاليت ديگري در اين زمينه نداشته و به فعاليت در عرصه تئاتر بسنده كرده‌است.

ليلا حاتمي

چهل سالگي (1389)

پرسه در مه

سال‌ها پس از «ليلا» بارديگر ايفاي نقش دربرابر علي مصفا را مقابل دوربين فردين صاحب‌الزماني در فيلم «چيزهايي هست كه نمي‌داني» تجربه كرد. پس از آن نيز مشتركاً به گروه توليد «آسمان محبوب» داريوش مهرجويي پيوستند. ايفاي نقش در «سعادت‌آباد» مازيار ميري تازه‌ترين فعاليت او در سينماست.

نگار جواهريان

طلاومس (1389)

جعبه موسيقي/ شبانه روز / صدسال به اين سال‌ها

پس از طلاومس انتظارها از او بسيار بالا رفت و شايد از همين رو وسواس بيشتري در انتخاب نقش هايش دارد. بازي در «يه حبه قند» ساخته سيدرضا ميركريمي تازه‌ترين فعاليت سينمايي اوست.

ترانه عليدوستي

ترديد (1388)

راز دشت تاران

گزيده‌كار است و از همين‌رو حضور همزمان او در دو پروژه «هرچه خدا بخواهد»(نويد ميهن‌دوست) و «انتهاي خيابان هشتم»(عليرضا اميني) را مي‌توان به پركاري تعبير كرد.

مريلا زارعي

يه اشتباه كوچولو (1389)

ديگري

كارنامه غريبي دارد و براي همين هم‌زمان با اكران «يه اشتباه كوچولو»شاهد ايفاي نقش او در تئاتر «روياي هاليوود» هستيم. او بازي در سريال «كلاه پهلوي» را به پايان رسانده و در فيلم جديد اصغر فرهادي و «بانوي شهر ما»(ابراهيم حاتمي كيا) نيز بازي خواهد كرد.

نيكي كريمي

دموكراسي تو روز روشن (1389)

جعبه موسيقي/ شبانه‌روز/ هم‌بازي

او پس از پايان حضور در مقابل دوربين مسعود كيميايي براي فيلم «جرم» اين روزها بشدت درگير كارگرداني سومين فيلم كارنامه خود با عنوان «سوت پايان» است اما در كنار اين فعاليت‌ها، شنيده‌ها حكايت از احتمال حضور او در تازه‌ترين ساخته شهرام شاه‌حسيني (دختر شاه‌پريون) نيز دارد.

هديه تهراني

هفت دقيقه تا پاييز(1389)

فرزند صبح

به نسبت سال‌هاي نه چندان دور بشدت كم‌كار شده‌ و احتمال مي‌رود حاشيه‌هاي دو فيلم «هفت دقيقه تا پائيز»(عليرضا اميني) و «نسل جادويي» (ايرج كريمي) كه بطور اتفاقي رونمايي از آن‌ها هم‌زمان شد، اندكي به اين كم‌كاري بي‌افزايد.

رويا تيموريان

پستچي سه‌بار در نمي‌زند (1387)

زادبوم

اين روزها مشغول ايفاي نقش در نمايش «همه فرزندان خانم آغا» است. بازي در سومين فيلم نيكي كريمي با نام «سوت پايان» را پشت‌سر گذاشته و در انتظار آغاز فيلمبرداري «بانوي شهرما» به كارگرداني ابراهيم حاتمي‌كياست

پانته‌آ بهرام

هيچ (1389)

صندلي خالي/ خواب‌هاي دنباله‌دار/ بدرود بغداد

با «زير هشت» حضور متفاوتي را در تلويزيون تجربه كرد و پس از مدتي اشتغال به فعاليت‌ هنري در گالري‌هاي مختلف و روي صحنه تئاتر اين روزها آماده ايفاي نقش در تازه‌ترين فيلم فريدون جيراني با نام «من مادر هستم» مي‌شود

پريوش نظريه

حقيقت گمشده (1387)

دوزخ، برزخ، بهشت/ كيميا و خاك/ چراغي درمه

گزيده‌كار است و البته كم‌شانس در توفيق اكران فيلم‌ها. او بازي در «شب و قسم به دلتنگي» را مدتي است به پايان رسانده و مشغول ايفاي نقش دربرابر دوربين سيدرضا ميركريمي براي فيلم «يه حبه قند» است. او همزمان بعنوان بازيگر با بيژن ميرباقري در «در جستجوي بهشت» هم‌كاري دارد و خود نيز در قامت كارگردان در صدد ساخت فيلم كوتاه «فصل‌ها» است.

باران كوثري

هيچ (1389)

لطفاً مزاحم نشويد/ مي‌زاك/ شب واقعه

همكاري با فريدون جيراني در «پازل» و حضور در فيلم «دلتنگ كه مي‌شويم» به كارگرداني پوريا آذربايجاني، آخرين اخباري بود كه از فعاليت او در قامت بازيگر منتشر شد. شايد قرار گرفتن نام او بعنوان منشي صحنه فيلم «يه حبه قند» در كنار سيدرضا ميركريمي هم حكايت از تصميم او براي اندكي فاصله گرفتن از دنياي بازيگري دارد. 

ميترا حجار

اين ترانه عاشقانه نيست (1384)

آناهيتا

پس از حضور در هاليوود چند بار تا مرز محروميت پيش رفت اما با «آناهيتا»(عزيزالله حميدنژاد) بارديگر به جريان سينما بازگشت. او هم اينك آماده ايفاي نقش در پروژه «خاك و آتش» به كارگرداني مهدي صباغ‌زاده مي‌شود.

رويا نونهالي

صداها (1388)

نيلوفر / عصر جمعه

در سينما حضور كم‌رنگي دارد و با آغاز پخش «ساختمان 85» بارديگر از معبر تصاوير سريالي از مهدي فخيم‌زاده حضور در تلويزيون را تجربه مي‌كند. او همزمان مشغول ايفاي نقش در سريالي از آرش معريان است با نام «اينجا تهران است».

مهناز افشار

پسر آدم، دختر حوا (۱۳۸۸)

شبانه‌روز/ خاطره/ طبقه سوم

همچنان پركار است. هم‌زمان با بازي در «پازل» (فريدون جيراني) در فيلم‌هاي «سعادت‌آباد» ‌(مازيار ميري) و «عروس تهران» (مسعود نوابي) و «ساندويچ سرد»(بهمن گودرزي) هم ايفاي نقش داشته‌است.