نکته های زیبایی آرایشی و بهداشتی مرحله آناژن کاتازن تلوژن براي مو

نکته های زیبایی آرایشی و بهداشتی مرحله آناژن کاتازن تلوژن براي مو

صفحه اصلی سایت محشر بخش سرگرمی تفریحی محشر اس ام اس جوک و لطیفه های جدید فارسی مطالب و عکس های جالب خواندنی دیدنی عکس ایرانی و خارجی خطای دید - به چشمان خود اعتماد نکنید اتاق چت روم فارسی گفتگو دوستیابی عاشقانه متن زیبا ساز محشر نکته های زیبایی آرایشی و بهداشتی کاملترین مرجع انواع فال ، طالع بینی و آدم شناسی به سبک های مختلف آموزش آشپزی ، تهیه انواع ترشیجات دسر شیرینی غذای ايرانی غذای فرنگی غذای کودک و نوشیدنی اطلاعات راهنما تلفن کل کشور نقشه جهان نقشه تهران فرهنگ اسامي پسر و دختر ایرانی آموزش انواع داستان و رمان در کتابخانه محشر سایتهای اینترنتی فارسی لینک های مختلف ایرانی و خارجی ارسال رایگان کارت تبریک های عکس و فلش برای مناسبت های عاشقانه ولنتاین تولد و غیره ترجمه تصویر های عاشقانه عشق یعنی ... محاسبه گر عشق ابزارهاي موبايل جدید ترین اخبار ایران و جهان اطلاعات غذایی تغذيه رژیم و سلامتي جدیدترین رکورد ها و ترین ها گالری عکس های جالب غیر ایرانی ضرب المثل های فارسی ايران همراه با عکس قرآن به سه زبان فارسي عربي انگليسي ترفند هاي كارآمد اینترنتی کامپیوتر و موبایل بخش بين الملل در محشر چك كردن عکس و وضعيت اي دي ياهو در مسنجر با امکانات جالب دانلود رايگان نقشه کامل شهر تهران براي تمامي موبايل هاي سامسونگ - سونی اریکسون - نوکيا پخش زنده و مستقیم شبکه های راديو و تلويزيون آنلاين تبليغات در محبوبترین سایت فارسی نقشه سایت
چت روم محشر دات كام

نکته های زیبایی آرایشی و بهداشتی مرحله آناژن کاتازن تلوژن براي مو مرحله آناژن کاتازن تلوژن براي مو

مرحله آناژن







هر تار موی سر خود صاحب سیکل طول عمر خود میباشد که عبارتند از مراحل تولد مرگ و جانشینی . طولانی ترین مرحله از مراحل مختلف زندگی یک مو دورهای که اصطلاحا به آن آناژن می گویند که در این مرحله قطعه یا تار مو به شکل ادامه داری از پیاز یا ریشه خود تولید می شود . این ریشه تقریبا به شکل یک کاسه بسیار کوچک در داخل پوسته چربی که روی کاسه سر قرار داردجای گرفته است.در زن ها که تارهای مو بسیار بلند تر میباشندمرحله آناژن که از آن سخن رفت در حدود سه سال به بالا به طول می انجامد.در هر حال میانگین این مرحله در مردان دو تا چهار سال و در زنان سه تا پنج سال است.



مرحله کاتاژن







نگاه مرحله کاتاژن یا آغاز جایگزینی موی کهنه توسط موی تازه که تضمین کننده ادامه حیات موی سر است فرا میرسد.در این مرحله پیاز مو فعالیت خود را متوقف می کند . در نتیجه حباب نگهدارنده پیاز مو قدری باز تر و گشاده تر می شود. این مرحله حدود سه هفته به طول می انجامد.



مرحله تلوژن







به دنبال مرحله کاتاژن نوبت به مرحله تلوژن یا جایگزینی می رسد. در این مرحله موی کهنه در اثر گشادتر شدن حباب یا کاسه نگهدارنده ریشه آهسته آهسته از پوسته از پوسته کاسه سر خارج شده و می افتد. در همین حال موی تازه مانند غنچه یک گل شکل میگیرد و ریشه آن در داخل حباب و پیازی که محکم شده موی تازه را از پوسته کاسه سر مانند یک گل تازه شکل گرفته بیرون می آورد و علاوه بر این سیکل رویش و جانشینی مو دوباره کار خود را آغاز میکند.این مرحله در حدود سه هفته به طول می انجامد.در این میان شانسی که آدمی آورده این است که تمام موهای سر به یک باره و همزمان این مراحل را انجام نمی دهد وگرنه بشر در زمانهای طولانی باید خود را با پدیده کچلی تطبیق میداد.



نکته های زیبایی آرایشی و بهداشتی مرحله آناژن کاتازن تلوژن براي مو

جستجو در سایر مطالب محشر