۸ ترفند ساده نگهداری از خودرو در فصل سرما


۸ ترفند ساده نگهداری از خودرو در فصل سرما

همان‌طور که با شروع بارندگی‌ها و فصل سرما، خودمان را برای مواجه با دمای سرد، برف و زمستان آماده می‌کنیم؛ لباس گرم می‌پوشیم و کفش خود را تغییر داده تا در امان بمانیم؛ باید برای خودرو نیز تمهیداتی در نظر بگیرید که آسیب نبیند.

برخلاف تصور عامه مردم، سرما می‌تواند بیشتر از گرما به موتور و دیگر بخش‌های خودرو آسیب بزند. سرمای شدید منفی چند درجه می‌تواند روغن ماشین را منجمد کند؛ مایعات درون موتور خودرو را فشرده کند و به لنت‌ها آسیب بزند.

نگهداری از خودرو در فصل سرما

در اینجا، ۸ ترفند بسیار ساده، پیش پا افتاده و سریع برای نگهداری از خودرو در فصل سرما نام بردیم تا هیچ‌گاه در برف و کولاک گرفتار نشوید و خودرو به دلایل فنی متوقف نشود:

۱- ضد یخ در آب رادیاتور

حتما پیش از شروع فصل سرما و زمستان، از داشتن ضد یخ در آب رادیاتور مطمئن شوید. شاید سال گذشته ضد یخ در رادیاتور ریخته باشید ولی باز برای اطمینان ضد یخ تازه بریزید یا آب رادیاتور و ضد یخ تازه برای خودرو تامین کنید.

۸ ترفند ساده نگهداری از خودرو در فصل سرما
۸ ترفند ساده نگهداری از خودرو در فصل سرما

۲- کنترل روغن موتور

روغن موتور از بخش‌هایی است که در اثر سرما خطر انجمادش هست یا اینکه اگر روغن موتور مرغب نریخته باشید؛ خودرو به خوبی کار نکرده و پیشرانه ماشین عملکرد خوبی ندارد. اگر مدت‌ها ست روغن موتور خودرو را عوض نکردید؛ شروع فصل سرما بهترین زمان است.

۳- گرم کردن خودرو پیش از حرکت

سعی کنید هر روز صبح؛ بعد از استارت و روشن کردن موتور، به آرامی و کم‌کم شروع به حرکت کنید و از فشار زیاد و ناگهانی روی پدال گاز بپرهیزید. اجازه دهید موتور در حالت عادی و بی‌فشار شروع به کار و گرم کردن کند.

۴- مراقبت از باتری

باتری هم ممکن است در اثر کاهش دما دچار مشکل شود. برخی از راننده‌ها پارچه گرمی یا روکشی چرمی برای گرم نگه داشتن باتری اطراف آن می‌بندند. مواظب باشید باتری خودرو در فصل سرما آسیب نبیند.

۵- بازبینی و تعویض برف‌پاک‌کن‌ها

برف‌پاکن‌های ماشین هر ۶ ماه یک بار باید تعویض شوند. حتما با شروع فصل سرما و بارندگی‌ها، برف‌پاک‌کن جدید روی ماشین بیندازید. استفاده از شیشه‌شور نیز به عملکرد درست برف‌پاک‌کن‌ها کمک می‌کند.

۶- سیستم ترمز

بهتر است خودرو را به یک تعمیرگاه برده و ازشان بخواهید لاستیک‌ها را باز کرده و یک نگاه به سیستم ترمز، لنت‌ها، دیسک‌ها و … بیندازند. اگر پدال ترمز درست تنظیم نشده باشد؛ خودرو در مسیرهای برفی تعادل نخواهد داشت و ترمزگیری بسیار سخت می‌شود.

۷- مایعات موتور

به طور کلی بهتر است یک بازبینی کامل روی مایعات موتوری داشته باشید. سرما باعث فشرده شدن مایعات موتوری می‌شود و ممکن است به خوبی در بخش‌های مختلف خودرو گردش نکند.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "۸ ترفند ساده نگهداری از خودرو در فصل سرما" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: ۸ ترفند ساده نگهداری از خودرو در فصل سرما در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب ۸ ترفند ساده نگهداری از خودرو در فصل سرما را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال ۸ ترفند ساده نگهداری از خودرو در فصل سرما در فیسبوک
ارسال ۸ ترفند ساده نگهداری از خودرو در فصل سرما در تویتر
ارسال ۸ ترفند ساده نگهداری از خودرو در فصل سرما در واتس آپ
ارسال ۸ ترفند ساده نگهداری از خودرو در فصل سرما در تلگرام
خبرخوان ۸ ترفند ساده نگهداری از خودرو در فصل سرما

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0