چرا نباید با شکم گرسنه بخوابیم؟


چرا نباید با شکم گرسنه بخوابیم؟

شاید چند باری در طول سال به دلایل مختلف با شکم خالی خوابیده باشید اما سعی کنید این موضوع را به حداقل برسانید تا سلامت شما به خطر نیافتد.

به گزارش محشر و به نقل از دکتر کرمانی؛ به خواب رفتن با شکمی که صدایش درآمده روی افراد مختلف تاثیراتی متفاوت دارد، اما بر اساس گفته متخصصین معمولا فایده ای برای سلامتی و مقدار وزنتان ندارد.

ممکن است کمتر بخوابید

خبر بد: اگر بدون خوردن شام و با شکمی گرسنه به رخت خواب بروید، به سختی به خواب خواهید رفت و اگر هم بتوانید بخوابید درد گرسنگی مغز را بیدار و در حالت هشدار نگه می دارد. بنابراین در طول شب نمی توانید خوابی عمیق را تجربه کنید. به علاوه تحقیقات نشان داده نداشتن خواب عمیق به اندازه کافی در طول شب عوارض منفی بسیاری دارد از جمله کاهش سرعت متابولیزم، افزایش اشتها، ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن و حتی افزایش خطر برخی از انواع سرطان و همچنین دیابت، معنای اینها چیست؟ اگر امیدوارید که وزن کم کنید و سالم بمانید، گرسنه به رخت خواب رفتن در واقع یک نوع خود زنی است چون نمی توانید شب کاملا استراحت کنید.

ممکن است وزن اضافه کنید

بسیاری از مردم فکر می کنند اگر با گرسنگی به رخت خواب بروند به یک پیروزی دست یافته اند. اما در واقعیت هرچه بیشتر به خود گرسنگی دهید بعدها بیشتر در خطر پرخوری قرار خواهید گرفت. اگر برای غذا خوردن آنقدر صبر کنید تا به شدت گرسنه شوید، ممکن است قند خونتان به شدت افت کند طوری که هر چیزی جلویتان می آید را تا آخر بخورید. حتی بدتر! گرسنه خوابیدن هنگام شب می تواند باعث شود صبح که از خواب بیدار می شوید به پرخوری بیفتید. این بالا و پایین رفتن های ناسالم قند خون باعث می شود باقی روز سوخت و ساز بدنتان دچار اختلال باشد. به جای اینکه تا صبح روز بعدگرسنگی را تحمل کنید، یک قطعه شکلات تلخ یا یک مشت کوچک آجیل میل کنید.

ممکن است بافت عضلانی را از دست بدهید

اگر گرسنه به خواب بروید انجام حرکات ورزشی در باشگاه هیچ معنایی نخواهد داشت. تحقیقات نشان داده خوابیدن با شکم خالی می تواند باعث محروم شدن بدن از مواد مغذی ضروری شود که پروتئین را به عضله تبدیل می کنند و بدنتان نیز شروع به شکستن بافت عضلانی برای تولید انرژی خواهد کرد. برای اینکه بیشترین استفاده را از روزهای ورزشتان بکنید سعی کنید چند ساعت قبل از رفتن به رخت خواب شام بخورید و مقدار زیادی آب بنوشید، اما از غذا خوردن تا حدی که پر شوید پرهیز کنید. سیر شدن به اندازه رضایت کمک می کند بتوانید بدون مشکل به خواب بروید. خواب درست به بدن کمک می کند تمام ترمیم ها و فرآیندهای شبانه را با نظم انجام دهد که ساخت عضلات نیز یکی از آنها است.

می توانید غذا خوردنتان را تنظیم کنید

قرار دادن ساعات مشخصی برای غذا خوردن می تواند برای میان تنه تان معجزه کند. اگر قبل از خواب گرسنه باشید، ممکن است با حالتی بسیار گرسنه از خواب بیدار شوید و آماده خوردن صبحانه ای مفصل باشید. وقتی ساعات غذا خوردنتان تنظیم باشد دیگر چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. این کار باعث می شود در طول روز به سراغ کالری های اضافه نروید. ساعت غذا خوردنتان را مخصوصا در شب طوری تنظیم کنید که با احساس گرسنگی به خواب نروید.

ممکن است کمبود انرژی پیدا کنید

فکر می کنید بدنتان شب به غذا نیازی ندارد؟ اما این تفکر اشتباه است! بدنتان 24 ساعت شبانه روز پیوسته از انرژی استفاده می کند و تمام مدت کالری می سوزاند. این یعنی حتی وقتی خواب هم هستید باید به اندازه کافی به بدن غذا برسانید تا انرژی داشته باشد. تحقیقات نشان داده مردانی که قبل از خواب، غذایی با 30 گرم پروتئین میل کرده اند در مقایسه با مردانی که هیچ چیز نخورده اند مصرف انرژی در حالت استراحتشان در صبح روز بعد بیشتر بوده است ( مقدارکالری و انرژی که بدن در حالت استراحت می سوزاند ). بنابراین اگر گرسنه به خواب بروید سطح انرژی تخلیه شده تان می تواند تاثیری پا برجا در ادامه روز بر روی بدنتان داشته باشد.

ممکن است بداخلاق شوید

کار کردن با شکم خالی می تواند صدای هرکسی را دربیاورد اما اگر صبح بدون صبحانه سرکار بروید و شب قبلش نیز گرسنه خوابیده باشید، ممکن است حسابی بداخلاقی کنید. حتی تحقیقات نیز نشان داده این حالت باعث تغییرات خطرناکی در خلق و خو می شود. این تحقیقات نشان داده افرادی که شب گرسنه می خوابند و درست هم صبحانه نمی خورند، کنترلشان بر خشم را خیلی سریع از دست می دهند.

ممکن است وزن کم کنید

تحقیقات نشان داده دیر وقت غذا خوردن می تواند باعث اضافه کردن وزن شود. خوابیدن با شکمی برآمده می تواند باعث بالا رفتن انسولین و گلوکز در جریان خونتان شود. و از آنجا که شب ها کمتر فعال هستید، بدنتان وقتی خوابیدن کالری های اضافی را تبدیل به چربی می کند. متخصصان توصیه می کنند بین شام و صبحانه حداقل 12 ساعت فاصله باشد. با شکم سیر خوابیدن به این معنا نیست که درست قبل از خواب تا خرخره خورده باشید. ایجاد فواصل مناسب بین وعده ها خود به خود باعث می شود هنگام خواب نه احساس گرسنگی کنید و نه آنقدر پر باشید که نتوانید درست بخوابید.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "چرا نباید با شکم گرسنه بخوابیم؟" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: چرا نباید با شکم گرسنه بخوابیم؟ در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب چرا نباید با شکم گرسنه بخوابیم؟ را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال چرا نباید با شکم گرسنه بخوابیم؟ در فیسبوک
ارسال چرا نباید با شکم گرسنه بخوابیم؟ در تویتر
ارسال چرا نباید با شکم گرسنه بخوابیم؟ در واتس آپ
ارسال چرا نباید با شکم گرسنه بخوابیم؟ در تلگرام
خبرخوان چرا نباید با شکم گرسنه بخوابیم؟

فال حافظ

0