چرا باید آب را ناشتا خورد؟ معجزه ای به نام نوشیدن آب ناشتا


چرا باید آب را ناشتا خورد؟ معجزه ای به نام نوشیدن آب ناشتا

آب خوردن به صورت ناشتا یکی از مهمترین رازهای زیبایی و سلامت بدن است که ژاپنی ها به آن اعتقاد زیادی دارند.نوشیدن آب پیش از صرف صبحانه فواید بسیاری برای سلامت و پیشگیری از بیماری ها دارد.ما اغلب برای نوشیدن آب، بعد از غذا یا بعد از خوردن چیزی تند، عجله می کنیم. اما آیا می دانستید که دقیقا چه موقع باید آب بنوشید؟ پاسخ آن معده خالی است.

تقریبا 70 درصد از بدن ما از آب تشکیل شده است و فواید آن برای سلامتی خوب و غیرقابل انکار است. آب پادشاه بدن ماست و برای عملکرد عادی و روان همه اندام ها ضروری است.آب بهترین نوشیدنی است که باعث فرو نشاندن عطش می شود و نوشیدن آن با شکم خالی می تواند تقریبا تمام مشکلات بدن را درمان کند. در ادامه این بخش از سلامت نمناک 13 فایده آب آشامیدنی با معده خالی آورده شده است.

نوشیدن آب ولرم با معده خالی و هنگام بیدارشدن از خواب سحرگاهی بهترین و طبیعی ترین راه درمان برای بیماری هاست ،این روش سنتی مردم ژاپن برای سالم ماندن و طول عمرشان است به این دلیل که کتب قدیمی ثابت می کند مردم ژاپنی از دیرباز بر این باورند نوشیدن آب ولرم با معده خالی می تواند برای بدن بسیار مفید باشد.

مطلب پیشنهادی: نکات مهم زمان نوشیدن و یا ننوشیدن آب در طی روز برای سلامتی بهتر و بیشتر بدن

 

بیماری هایی که می توان با نوشیدن آب، از بروز آن ها پیشگیری کرد

از جمله بیماری هایی که می توان از بروز آن ها پیشگیری کرد به شرح زیر می باشند:صرع، سردرد، آسم، سل، درد بدن، تپش قلب، مننژیت، بیماری های کلیه و مجاری ادراری، استفراغ و اسهال، گاستریت، دیابت، هموروئید، یبوست، بیماری های چشم، بیماری های گوش، حلق و بینی، چربی در خون و برونشیت ؛ علاوه بر این موارد خوردن آب به صورت ناشتا فوایدی دارد که در ادامه می خوانید.

1. متابولیسم را بالا می برد.

اگر رژیم غذایی داشته باشید، نوشیدن آب با معده خالی می تواند به رژیم غذایی شما کمک کند چون می تواند متابولیک را تا نزدیک به 25 درصد افزایش دهد. بالا بردن متابولیسم به هضم سریع تر غذا کمک می کند و این به کاهش وزن در دراز مدت کمک می کند. همیشه ترجیح داده می شود حداقل چهار لیتر آب برای بهترین نتیجه بنوشید.

2. ایمنی بدن را بالا می برد.

ما از این واقعیت آگاه هستیم که آب برای سلامت کلی ما ضروری است. چیزی که باید بدانیم این است که آب برای حفظ تعادل سیال در بدن ضروری است. استفاده منظم از آب با معده خالی می تواند برای سیستم ایمنی مفید باشد. این می تواند به شما در مبارزه با عفونت ها کمک کند.

3. پاکسازی شکم

نوشیدن آب با معده خالی می تواند به تنظیم دستگاه گوارش کمک کند. و زمانی که مقدار زیادی آب بنوشید، نیاز به بیرون ریختن امعا و احشا خود را احساس می کنید. تمرین کردن این کار روزانه می تواند به حرکت منظم روده کمک کند و همچنین می توانید به طور منظم از شر مواد زائد بدنتان خلاص شوید.

4.از حملات میگرنی جلوگیری می کند

یکی از دلایل اصلی سردردهای مکرر و حملات میگرن ناشی از عدم وجود آب در بدن است. خشکی علت ریشه ای سردرد است و نوشیدن آب در فواصل مکرر، به ویژه با معده خالی، می تواند به طور طبیعی از سردرد جلوگیری کند. علاوه بر این، نوشیدن آب کافی نیز به حفظ مشکلات دهانی یا دندانی کمک می کند.

5.دفع سموم بدن

هر وقت که ادرار می کنید، سموم را به شکل مایع از بدن خارج می کنید پس روشن است هر چه بیشتر آب بنوشید، بیشتر توالت می روید. بدین طریق بدن خود را تصفیه می کنید. هم چنین از نفخ و باد جلوگیری می کند.

6. کمک به کاهش وزن

نوشیدن آب بیشتر در زمان رژیم می تواند به شما کمک کند وزن کم کنید چون آب هیچ کالری ندارد و نوشیدن آن در فواصل زمانی مکرر به پری شکم کمک می کند. همچنین، عواقب منفی نیز ندارد. از آنجا که نوشیدن زیاد آب به افزایش متابولیسم و سوزاندن کالری های بیشتر کمک می کند.

7. نوشیدن آب، احساس گرسنگی ایجاد می کند و اشتها را بهبود می بخشد

از آنجا که آب آشامیدنی به تمیز شدن روده ها کمک می کند، همچنین باعث می شود صبح ها احساس گرسنگی کنید تا بتوانید صبحانه را به موقع بخورید.

8. پاکسازی پوست با نوشیدن آب

نوشیدن مقدار زیادی آب راحت ترین راه برای داشتن پوست صاف و درخشان است. معمولا به خاطر تجمع سموم موجود در بدن، لکه های سیاه یا تیره روی پوست ایجاد می شوند. آب می تواند به دفع این سموم ناخواسته از بدن کمک کند. حرکات منظم روده به داشتن پوست تمیز و شفاف کمک می کند.

9. به تقویت انرژی کمک می کند.

اگر احساس خواب آلودگی می کنید یا تنبل هستید، نوشیدن آب با شکم خالی می تواند باعث شود فورا فعال شوید. سلول های قرمز خون را تحریک می کند تا سریع تر رشد کند، که منجر به رسیدن اکسیژن و انرژی بیشتر می شود.

10. روده ها را پاکسازی می کند

نوشیدن یک لیوان آب با معده خالی می تواند به خلاص شدن از مواد زائد کمک کند و جذب سریع تر مواد مغذی را ممکن می سازد. این منجر به داشتن روده و بدن سالم می شود.

11.مانع از ابتلا به سنگ کلیه و عفونت مثانه می شود

حقیقت این است که نوشیدن آب با معده خالی اسیدهایی که باعث ایجاد سنگ کلیه می شوند را از بین میبرد و هر چه بیشتر آب بنوشید بیشتر در مقابل عفونت های مثانه ناشی از سموم محفوظ می مانید.

12. موها را نرم، براق و سالم می کند

خواص آب برای پوست و مو ثابت شده است و به خصوص به صورت ناشتا برای موها بسیار مفید است پس نوشیدن مقداری آب باعث تغذیه موها می شود. ¼ وزن موها را آب تشکیل می دهد؛ بنابراین اگر بدن آب کافی دریافت نکند موها خشک و شکننده می شوند.

13. سوزش معده و سوء هاضمه را کاهش می دهد

زمانیکه با معده خالی آب می نوشید این اسیدها رقیق شده و از بدن بیرون می روند. بنابراین مشکل سوزش معده رفع می شود و معده آماده صبحانه می شود.

روش آب درمانی ژاپنی ها

ژاپنی ها اولین کسانی بودند که آب درمانی را به جهانیان معرفی کردند برای مشاهده روش آب درمانی ژاپنی ها اینجا کلیک کنید.

چند نکته در مورد نوشیدن آب

  • . همیشه آب ولرم بنوشید، چون آب خیلی گرم ممکن است به بافت‌های دهان و مری آسیب بزند.
  • . بعد از جوشاندن آب، اجازه دهید خنک شود و سپس بنوشید.
  • . همیشه هنگام غذا خوردن هم آب ولرم بنوشید، چون نوشیدن آب سرد باعث می‌شود بدنتان به انرژی بیشتری جهت افزایش دما نیاز پیدا کند که منجر به اختلال در فرایند گوارش می‌شود.
  • . بعد از تمرین و ورزش آب گرم ننوشید چون دمای بدن در این زمان، بالاست.

 

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "چرا باید آب را ناشتا خورد؟ معجزه ای به نام نوشیدن آب ناشتا" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: چرا باید آب را ناشتا خورد؟ معجزه ای به نام نوشیدن آب ناشتا در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب چرا باید آب را ناشتا خورد؟ معجزه ای به نام نوشیدن آب ناشتا را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال چرا باید آب را ناشتا خورد؟ معجزه ای به نام نوشیدن آب ناشتا در فیسبوک
ارسال چرا باید آب را ناشتا خورد؟ معجزه ای به نام نوشیدن آب ناشتا در تویتر
ارسال چرا باید آب را ناشتا خورد؟ معجزه ای به نام نوشیدن آب ناشتا در واتس آپ
ارسال چرا باید آب را ناشتا خورد؟ معجزه ای به نام نوشیدن آب ناشتا در تلگرام
خبرخوان چرا باید آب را ناشتا خورد؟ معجزه ای به نام نوشیدن آب ناشتا

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0