هفتۀ سی و هفتم بارداری


هفتۀ سی و هفتم بارداری

با ورود به هفته‌های پایانی، شما و همسرتان ممکن است کمی هیجان‌زده باشید و ذهنتان شروع به خیالبافی کند. تصور چهرۀکودک و خودتان وقتی او را به آغوش کشیده‌اید، در افزایش این هیجان بی‌تأثیر نخواهد بود. سعی کنید از این احساس روزهای آخر بارداری لذت ببرید. در این مطلب با تغییرات بدن و زندگی، عوارض بارداری، خودمراقبتی و علائم نیازمند مراجعه به پزشک طی هفتۀ ۳۷ باردری آشنا شوید.

در این مقاله مطالعه می‌کنید:
  • تغییرات بدن و زندگی شما
  • عوارض شایع بارداری در هفتۀ سی و هفتم
  • خودمراقبتی طی هفتۀ سی و هفتم
  • علائم نیازمند مراجعه به پزشک در هفتۀ سی و هفتم

تغییرات بدن و زندگی شما

در هفته‌های آخر بارداری ممکن است غریزۀ شایعی به نام لانه‌سازی را تجربه را کنید. آماده کردن خانه به شکلی مطلوب برای ورود نوزاد، تمیز کردن، چیدن و دور ریختن وسایل اضافی بخشی از این برنامه است. هرچند این اتفاق کاملاً طبیعی است، اما باید به یاد داشته باشید که به خودتان فشار نیاورید تا از خطر زایمان زودرس جلوگیری کنید. همچنین فعالیت زیاد با توجه به اضافه وزن شما ممکن است باعث کمردرد شود. شاید ترسیده و نگران باشید که آیا همه چیز خوب و مرتب است و اگر کودک مشکلی داشته باشد، شما چگونه با آن کنار خواهید آمد. ممکن است در مورد مواجه شدن با زایمان نیز نگران باشید. ترس از ناشناخته‌ها اغلب باعث می‌شود که بدترین وضعیت را تصور و به آسانی نتایج محتمل را به صورت فاجعه‌باری پیش‌بینی کنید. ترس‌هایتان را با کسی مثل همسر یا پزشکتان در میان بگذارید تا کمتر شود و از بین برود. پزشک شما مطمئناً بارها نگرانی‌های مشابه به نگرانی های شما را شنیده است.

عوارض شایع بارداری در هفتۀ سی و هفتم

عوارض شما در این دوره می‌تواند شامل موارد مختلفی باشد که در مورد تمام زنان باردار یکسان نخواهد بود. اما شایع‌ترین عوارضی که در مورد بیشتر مادران باردار طی هفتۀ ۳۷ وجود دارد شامل موارد زیر است:

  • کمردرد
  • نفخ شکم
  • خستگی
  • تکرر ادرار
  • تورم پا
  • ترشحات پستان
  • گرفتگی عضلات پا
  • تغییرات خلق‌وخو
  • اختلالات خواب
  • انقباضات رحم

خودمراقبتی طی هفتۀ سی و هفتم

شما می‌توانید در طول روز برای جلوگیری از کم‌آبی بدن مقدار زیادی مایعات بنوشید و با کاهش نوشیدن مایعات در اواخر شب، از دفعات تکرر ادرار در طول شب کم کنید. حرکت آرام بدن به عقب و جلو هنگام ادرار کردن، فشار روی رحم را کاهش می‌دهد و اجازه می‌دهد که مثانۀ شما بهتر خالی شود. انجام مداوم ورزش‌های کف لگن نیز به کنترل مثانه کمک خواهد کرد. اگر دچار بی‌اختیاری ادرار هستید، با پزشک خود صحبت کنید تا در مورد نحوۀ مدیریت وضعیتتان به شما کمک کند. بهتر است در هر وضعیتی که هستید، به استراحت کردن خود اهمیت دهید تا به پیشگیری از خستگی کمک کنید. داشتن یک برنامۀ روتین برای زمان خواب، خوردن غذاهای سالم، پرهیز از مصرف بیش از حد مایعات هنگام شب، حرکات و تمرینات ورزشی می‌تواند به بهبود فشارهای روحی و جسمی شما طی این هفته کمک کند.

اگر مادر آینده‌نگری هستید، می‌توانید طی این روزها برای شیردهی به نوزادتان پس از تولدش، یک سوتین ویژۀ شیردهی تهیه کنید. پستان‌‌های شما چند روز پس از تولد نوزاد بزرگ‌تر خواهد شد، بنابراین ممکن است نیاز باشد یک سوتین جدیدبخرید. اگر دچار ترشحات پستان شده‌اید و این اتفاق آزارتان می‌دهد، از پدهای ویژه‌ای استفاده کنید که داخل سوتین قرار می‌گیرد و این رطوبت را جذب می‌کند. همچنین اگر انقباضات کاذب براکستون هیکس رحم را طی این هفته تجربه کردید، با تغییر در وضعیت بدنتان، نوشیدن آب کافی و استراحت می‌توانید این انقباضات را آرام کنید، اما در صورت ادامه‌دار و شدید شدن انقباضات، پزشکتان را مطلع کنید.

علائم نیازمند مراجعه به پزشک در هفتۀ سی و هفتم

شما احتمالاً متوجه زمان‌های فعال و آرام گرفتن جنین بوده‌اید. چند دقیقه از روز خود را به شمردن دفعات ضربه‌های جنین اختصاص دهید و حرکات دیگر را نیز ثبت کنید. اگر پس از تحت نظر گرفتن منظم حرکات متوجه کاهش تکان‌های جنین شوید، بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید. اگرچه تا زمان تقریبی زایمان شما فرصت باقی است، اما ممکن است کودک شما کمی زودتر از موعد به دنیا بیاید. به همین دلیل، لازم است به علائم زایمان زودرس توجه کنید و در صورت داشتن هر یک از نشانه‌های زیر برای بررسی بیشتر به بیمارستان مراجعه کنید:

  • انقباضات رحمی
  • لکه‌بینی یا خونریزی واژینال
  • فشار غیرمعمولی در لگن یا کمردرد
  • دردهای کرامپی شبیه قاعدگی
  • بیشتر یا رقیق‌تر شدن حجم ترشحات واژن
  • تغییر رنگ در ترشحات واژن؛ مایل به صورتی یا قهوه‌ای روشن

در این هفته نیز مانند سایر هفته‌های نیمۀ دوم بارداری لازم است به علائم هشداردهنده‌ای مانند تورم ناگهانی صورت و دست‌ها، سردرد شدید، تهوع، تاری دید و درد در ناحیۀ زیر دنده‌ها توجه کنید و در صورت مشاهدۀ هر کدام از این علائم برای بررسی بیشتر به پزشک مراجعه کنید. این علائم ممکن است نشانۀ عارضۀ پره‌اکلامپسی باشد که در صورت نبود توجه و مراقبت پزشکی می‌تواند برای شما و جنین خطرناک باشد.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "هفتۀ سی و هفتم بارداری" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: هفتۀ سی و هفتم بارداری در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب هفتۀ سی و هفتم بارداری را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال هفتۀ سی و هفتم بارداری در فیسبوک
ارسال هفتۀ سی و هفتم بارداری در تویتر
ارسال هفتۀ سی و هفتم بارداری در واتس آپ
ارسال هفتۀ سی و هفتم بارداری در تلگرام
خبرخوان هفتۀ سی و هفتم بارداری

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0