هفتۀ بیست و هفتم بارداری


هفتۀ بیست و هفتم بارداری

برآمدگی شکم شما در این هفته کاملاً آشکار شده است. جنین نیز طی این هفته ناگهان شروع به ورزش کردن در رحم شما می‌کند، این اتفاق را علامت خوب پیش رفتن همه چیز بدانید. در این مطلب با تغییرات بدن و زندگی، عوارض شایع بارداری، مراقبت‌های پزشکی، خودمراقبتی و علائم نیازمند مراجعه به پزشک در هفتۀ ۲۷ بارداری آشنا شوید.

در این مقاله مطالعه می‌کنید:
  • تغییرات بدن و زندگی شما
  • عوارض شایع بارداری در هفتۀ بیست و هفتم
  • مراقبت‌های پزشکی هفتۀ بیست و هفتم
  • خودمراقبتی طی هفتۀ بیست و هفتم
  • علائم نیازمند مراجعه به پزشک در هفتۀ بیست و هفتم

تغییرات بدن و زندگی شما

جنین ممکن است گاهی اوقات فعال‌تر و گاهی اوقات آرام‌تر به نظر بیاید؛ شاید به این دلیل که سرتان شلوغ یا حواستان پرت است و در نتیجه از حرکات جنین کمتر آگاهی دارید. همچنین ممکن است متوجه ترک‌هایی روی پوستتان شوید. قسمت فوقانی رحم نیز نزدیک قفسۀ سینۀ شماست و این می‌تواند باعث تنگی‌نفس نیز بشود. در این مرحله از بارداری احتمالاً دچار هیجان بیشتری شده‌اید. اگر شاغل هستید، باید به زودی درخواست مرخصی زایمان کنید و در مورد مرخصی زایمان و بازگشت به کار پس از دوران مرخصی نیز تحقیق کنید. اگر در حال حاضر فرزندان بزرگ‌تری دارید، پس از تولد کودک جدید، تغییرات در خانوادۀ شما پیچیده‌تر خواهد بود. مادر بودن آن‌قدر مهم است که باید اولویت‌های زندگی خود را عوض کنید و تغییرات بزرگی برای آن به وجود بیاورید. به همه چیز، آرام و با حوصله فکر کنید تا در آینده نتیجۀ بهتری بگیرید.

عوارض شایع بارداری در هفتۀ بیست و هفتم

در هفتۀ ۲۷ بارداری، سه ماهۀ دوم به سرعت رو به پایان می‌رود. همان‌طور که به پایان این سه ‌ماهه نزدیک می‌شوید، ممکن است متوجه بازگشت برخی از علائم اوایل بارداری شوید. عوارض شایع و رایج بیشتر زنان باردار طی این هفته شامل موارد زیر است:

  • کمردرد
  • یبوست
  • سوزش معده
  • ترشح پستان
  • خستگی
  • ورم پاها
  • گرفتگی عضلات پا
  • انقباضات بدون درد رحم

مراقبت‌های پزشکی هفتۀ بیست و هفتم

معاینات سه ماهۀ دوم و همچنین آزمایش‌های سه ماهۀ دوم بارداری شما رو به پایان است. احتمالاً به ‌زودی وقت ملاقات دیگری با پزشک دارید. همچنان باید به ملاقات‌های ماهانۀ بارداری خود با پزشکتان ادامه دهید و آنها را فراموش نکنید. معمولاً بین هفته‌های ۲۴ تا ۲۸ بارداری، آزمایش غربالگری دیابت برای شما تجویز می‌شود. اگر پیش از این هفته، چنین آزمایشی را انجام نداده‌اید، لازم است که طی این هفته، آزمایش غربالگری دیابت را انجام بدهید. همچنین اگر واکسن کزارتان را نزده‌اید، پزشک یا ماما حتماً دریافت آن را توصیه خواهند کرد. در غیر این صورت، بهتر است خودتان در این مورد از آنها سؤال کنید.

خودمراقبتی طی هفتۀ بیست و هفتم

این امکان وجود دارد که سطح انرژی شما در هفتۀ ۲۷ هنوز بالا باشد و شما در تلاش برای استفادۀ حداکثر از زمان خود قبل از آمدن نوزاد باشید، اما بدانید هنگامی که بدن شما با بزرگ شدن جنین سازگار می‌شود، بهتر است استراحت کافی داشته باشید. در هر وضعیتی که هستید، برای ورود به سه ‌ماهه سوم بارداری باید به استراحت کردن خود اهمیت دهید تا بهپیشگیری از خستگی کمک کنید. همچنین خوردن میوه و سبزی‌هایی که سرشار از ویتامین است و به خصوص ویتامین C دارد، به رفع خستگی شما کمک می‌کند. خوردن غذاهای سرشاز از فیبر و مایعات نیز در بهبود یبوست مؤثر است.

برای کاهش تورم و کم کردن گرفتگی عضلات پا، از ایستادن‌های طولانی پرهیز کنید و پس از تأیید پزشکتان به صورت روزانه و مرتب پیاده‌روی کنید. برای پیشگیری از کمردرد نیز می‌توانید تمرینات تقویت عضلات کمر را امتحان کنید. اگر دچا ترشحات پستان شده‌اید و این اتفاق آزارتان می‌دهد، از دستمال معمولی یا پدهای ویژه‌ای استفاده کنید که داخل سوتین قرار می‌گیرد و این رطوبت را جذب می‌کند. همچنین اگر انقباضات کاذب براکستون هیکس رحم را طی این هفته تجربه کردید، با تغییر در وضعیت بدنتان، نوشیدن آب کافی و استراحت می‌توانید این انقباضات را آرام کنید.

علائم نیازمند مراجعه به پزشک در هفتۀ بیست و هفتم

در صورت داشتن علائمی مانند رنگ پریدگی، تورم نامتقارن و در یک طرف از بدن و تنگی نفس، لازم است به پزشک مراجعه کنید. این علائم می‌تواند نشانه‌هایی از ترومبوآمبولی باشد. علاوه بر آن، علائم ساده‌ای مثل پرخوری، عطش زیاد یا تکرر بیش از حد ادرار نیز نیاز به توجه و بررسی پزشکی دارد، زیرا این علائم می‌تواند ناشی از دیابت بارداری باشد. اگر آزمایش غربالگری دیابت را انجام نداده‌اید، لازم است در این هفته، آن را انجام بدهید. همچنین در صورت داشتن هر کدام از نشانه‌های زیر، لازم است سریع به پزشک مراجعه کنید:

  • سردرد شدید
  • تهوع و استفراغ
  • حساسیت به لمس
  • درد در ناحیۀ زیر دنده‌ها
  • ورم ناگهانی دست یا صورت
  • تغییر و مشکل در بینایی مثل تاری دید، حساسیت به نور یا جرقه زدن چشم

این علائم می‌تواند از نشانه‌های عارضۀ پره‌اکلامپسی باشد که نیاز به بررسی پزشکی و درمان دارد. اگر بارداری اولتان است یا تجربۀ پر‌هاکلامپسی را در بارداری‌های قبلی دارید، باید بیشتر به این علائم توجه کنید.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "هفتۀ بیست و هفتم بارداری" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: هفتۀ بیست و هفتم بارداری در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب هفتۀ بیست و هفتم بارداری را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال هفتۀ بیست و هفتم بارداری در فیسبوک
ارسال هفتۀ بیست و هفتم بارداری در تویتر
ارسال هفتۀ بیست و هفتم بارداری در واتس آپ
ارسال هفتۀ بیست و هفتم بارداری در تلگرام
خبرخوان هفتۀ بیست و هفتم بارداری

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0