معرفی فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور


معرفی فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور

فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور مهم‌ترین فرودگاه بین‌المللی کشور مالزی است که در سال 1993 با دو و نیم میلیارد دلار بودجه ساخته شد.

دستور ساخت این فرودگاه در سال 1990، در زمان نخست‌وزیری ماهاتیر، در راستای توسعه صنعت هوانوردی مالزی داده شد و در عرض 3 سال ساخته شد.

این فرودگاه که با نام اختصاری KLIA خوانده می‌شود، در فاصله 45 کیلومتری شهر کوالالامپور واقع شده و از طریق ترن و تاکسی به مرکز شهر وصل می‌شود.

طراحی فرودگاه کوالالامپور بر اساس ایده فرودگاهی در جنگل و جنگلی در فرودگاه» بوده و ساخت آن با همکاری موسسه مطالعات جنگلی مالزی صورت گرفته است.

برای ساخته شدن این فرودگاه تعداد زیادی از درختان جنگل‌های مالزی از ریشه کنده شده و دوباره ساخته شدند. خطوط جاده‌ای اطراف این فرودگاه به شیوه‌ای طراحی شده که با بالا رفتن ظرفیت فرودگاه، ترافیک انسانی به حداقل رسیده و مشکلی پیش نیاید.

این فرودگاه که کار انتقال مسافران در آن به صورت اتوماسیون در تمام ترمینال‌ها انجام می‌شود، در حال حاضر امکان تردد همزمان بیش از ۱۰۰ هواپیما در مسیرهای ویژه حرکتی را فراهم کرده است.

این فرودگاه دارای 216 کانتر کنترل در 6 راهرو اصلی است و اولین فرودگاه جهان در به کارگیری سیستم مدیریت جامع فرودگاهی به حساب می‌آید.

فرودگاه کوالالامپور از سال 2000، جوایز متعددی در زمینه صنعت هوانوردی برنده شد و در سال 2006 به عنوان بهترین فرودگاه جهان در رده فرودگاه‌های دارای مسافر ۱۵ تا ۲۵ میلیون نفری در طی یک سال و رتبه سوم بهترین فرودگاه جهان و بهترین فرودگاه در منطقه آسیا و اقیانوس آرام شناخته شد.

کد اختصاصی این فرودگاه KLIAاست.

اگر قصد سفر به مالزی را دارید می‌توانید بلیط هواپیما خود را از محشر رزرو و خریداری کنید.

فرودگاه برنده‌ی جایزه

KLIA جوایز پی در پی می‌برد و در اکثر موارد آن را به عنوان یکی از 5 فرودگاه برتر دنیا می‌شناسند. این فرودگاه در سال 1998 افتتاح شد و از آن زمان تابحال تعداد مسافران آن سال به سال افزایش یافته است. همچنین KLIA اولین فرودگاه در جهان است که گواهینامه‌ی زمین سبز 21 را دریافت کرده است. شعار KLIA این است: “فرودگاه در جنگل، جنگل در فرودگاه”. این شعار اشاره دارد به جنگل گسترده‌ای (از درختان پالم) در اطراف فرودگاه و به بخشی از جنگل بارانی که در وسط ساختمان ماهواره به طور دست نخورده نگهداری شده است. در اینجا می‌توانید سایبان جنگلی کوچکی نیز پیدا کنید و به این ترتیب از ابتدای ورود به فرودگاه ویژگی‌های مالزی را احساس کنید. وقتی که به منطقه‌ی جنگل وارد می‌شوید اختلاف دمای شدید بلافاصله پس از ورود را نیز به خوبی احساس می‌کنید.

ساختمان ترمینال اصلی و ساختمان ماهواره

KLIA از دو بخش تشکیل می‌شود: ساختمان ترمینال اصلی و ساختمان ماهواره. یک قطار هوایی هر سه تا پنج دقیقه بین دو ساختمان حرکت می‌کند و شما را در عرض چند دقیقه از یک ساختمان به ساختمان دیگر می‌برد. کانترهای پذیرش را می‌توان در ترمینال اصلی پیدا کرد. پروازهای بین المللی همیشه به ساختمان‌هاهواره وارد و از آن خارج می‌شوند. در هر دو ساختمان می‌توانید فروشگاه‌ها و رستوران‌های متنوعی را بیابید، اما فروشگاه‌های ساختمان ماهواره بسیار مدرن ترند.

دسترسی به اینترنت Wi-Fi

در تمامی مکان‌های فرودگاه می‌توانید به طور رایگان از اینترنت Wi-Fi استفاده کنید. در ترمینال اصلی متأسفانه Wi-Fi به طور مداوم کار نمی‌کند، اما در ساختمان دیگر همواره روشن است. در چندین رستوران و کافی شاپ نیز می‌توانید از اینترنت رایگان استفاده کنید. علاوه بر Wi-Fi بر روی لپ تاپ خودتان، تعدادی ترمینال اینترنت را نیز در ساختمان ماهواره خواهید یافت که می‌توانید از آن‌ها نیز به طور رایگان استفاده کنید.

تسهیلات نگهداری بار مسافر

در KLIA می‌توانید چمدان یا کیف مسافرتی خودتان را به طور موقت انبار کنید. هزینه‌ی آن بسته به بزرگی چمدان دارد و حداقل 18رینگیت در روز است. این سرویس در 24 ساعت شبانه روز قابل دسترس است و برای مسافرانی که توقف بین راهی در مالزی دارند، فوق العاده مفید است، چون به راحتی می‌توانند بار خود را به محل امنی سپرده و بازدیدی چند ساعته از شهر کوالالامپور داشته باشند. همچنین در KLIA اداره‌ی پستی وجود دارد (طبقه‌ی سوم ترمینال اصلی) که می‌توانید نامه یا کارت (یا بسته ی) خود را پست کنید. اگر قرار است مدت طولانی‌تری در فرودگاه بمانید، می‌توانید از تسهیلات سالن استراحت (در ساختمان ماهواره) استفاده کنید.

ترمینال پروازهای کم هزینه (LCCT)

خطوط هوایی ارزان قیمت مثل ایرآسیا، سبو (Cebu) و تایگر (Tiger) از اینجا پرواز میکنند. اکنون ترمینال کم هزینهی جدیدی به نام KLIA2 در مکان دیگری به عنوان جایگزین LCCT بهره برداری شده است.

تسهیلات اقامت در اطراف KLIA

مسافرانی که توقف بین راهی بلند مدتی دارند ممکن است بخواهند شبی را در اطراف فرودگاه بگذرانند. در آنجا هتل ایرپورت ترانزیت (Airport Transit) قرار دارد که می‌توانید با مبلغ 140رینگیت به مدت 6 ساعت در آن اقامت کنید. اگر بخواهید مدت طولانی‌تری بمانید، برای هر ساعت اضافه 20رینگیت پرداخت خواهید کرد. اگر می‌خواهید به مدت یک شب در فرودگاه بمانید، اقامت در هتل تیون (Tune Hotel) در LCCT نیز ارزش بررسی خواهد داشت. هتل تیون هتلی با استاندارد بسیار رضایت بخش و مدرن و در عین حال با قیمت مناسب است که در مجاورت LCCT قرار دارد (از KLIA 15 دقیقه با تاکسی فاصله دارد و از LCCT با پای پیاده می‌توان به آنجا رفت). اگر جای خود را از قبل رزرو کرده باشید، می‌توانید با مبلغ 50رینگیت برای یک شب اتاقی را در این هتل کرایه کنید. اگر به دنبال گزینه‌ی تجملی باشید می‌توانید به هتل زیبا و 5 ستاره‌ی سما – سما در KLIA (Sama – Sama Hotel KLIA) مراجعه کنید‌‌.

از KLIA به مرکز شهر کوالالامپور

به آسانی می‌توانید از KLIA به مرکز شهر بروید. این کار با استفاده از قطار اکسپرس KLIA (از طریق KL Central)، اتوبوس یا تاکسی (از طریق کانتر تاکسی با قیمت‌های ثابت) امکانپذیر خواهد بود.

از KLIA به LCCT (و بالعکس)

سریعترین راه برای سفر بین LCCT و KLIA استفاده از تاکسی است. می‌توانید با پرداخت حدود 20رینگیت از کانتر تاکسی (یکی در ورودی پروازهای داخلی و یکی در ورودی پروازهای بین المللی) بلیت تاکسی تهیه کنید. اگر قبل از پرواز اتصالی وقت کافی دارید، می‌توانید از سرویس خطی فرودگاه (Airport Liner) استفاده کنید؛ این اتوبوس مسیر خود را در 30 دقیقه طی می‌کند و بلیت آن 3.5 رینگیت است. کانترهای پذیرش مسافر ایرآسیا 45 دقیقه قبل از پرواز بسته می‌شوند. طوری برنامه بریزید که در زمان مناسب به LCCT برسید. اگر پرواز رابط دارید، برای داشتن حاشیه‌ی اطمینان حداقل 2 ساعت فاصله بین دو پرواز در نظر بگیرید.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "معرفی فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: معرفی فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب معرفی فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال معرفی فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور در فیسبوک
ارسال معرفی فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور در تویتر
ارسال معرفی فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور در واتس آپ
ارسال معرفی فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور در تلگرام
خبرخوان معرفی فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

One thought on “معرفی فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور

Comments are closed.


0