مدت‌زمانی که طول می‌کشد تا مطرح کردن سؤال را شروع کنید


مدت‌زمانی که طول می‌کشد تا مطرح کردن سؤال را شروع کنید

تا به حال مکالمه‌ای داشته‌اید که در آن طرف مقابل‌تان مدام از خودش حرف بزند؟ مدت زمانی که طول می‌کشد تا نسبت به دانستن نظر مخاطب‌تان علاقه نشان دهید یک ویژگی مهم برای تعیین شخصیت شماست. افرادی که فقط راجع به خودشان حرف می‌زنند، افرادی خودنما و خود‌شیفته هستند که در واقع توجه شما را به نفع خود می‌گیرند.

مطرح کردن سؤال

کسانی که کمتر از خودشان می‌گویند و بیشتر از شما راجع به خودتان می‌پرسند افرادی آرام و فروتن هستند که وقت و توجه‌شان را به شما می‌دهند. اگر بتوانید بین این دادن و گرفتن تعادل برقرار کنید می‌توانید تبادلگر دو‌جانبه و مخاطب خوبی باشید.

چطور سوال خود را هوشمندانه مطرح کنیم؟

پرسیدن سوال کلیدی ترین روش کسب دانش و درنتیجه پیشرفت است. در ادامه قصد داریم به بهترین روش های مطرح کردن سوال بپردازیم. این متد ها علاوه بر کسب دانش موجب می شوند در نظر دیگران با هوش جلوه کنید و همچنین احترام دیگران را کسب نمایید.

از قانون گوگل تبعیت کنید: «جستجو»

از جستجو در اینترنت نهراسید. از سوی دیگر اگر نتوانستید جواب خود را بیابید، سوالتان را از دیگران بپرسید. ممکن است همین مسئله برای دیگران هم مطرح شده باشد و پرسیدن آن توسط شما، فرصت حل پرسش های دیگران را نیز فراهم آورد.

پرهیز از به کار بردن عبارات بی ارزش

وقتی سوالی را مطرح می کنید، گفته خود را با عذر خواهی یا تحقیر خود همراه نکنید. به عنوان مثال عبارات زیر را به کار نبرید:

عذر می خواهم …
ببخشید …
می دانم سوال احمقانه ای به نظر می رسد ولی …
یک سوال کوتاه دارم: …
این نحوه مطرح کردن پرسش، موجب می شود شما دست کم گرفته شوید یا با اعتماد به نفس پایین به نظر برسید. همچنین از عباراتی همچون «غیره»، «در هر حال» یا «به هر نحو» استفاده نکنید؛ زیرا این ها فقط کلمات پُر کننده متن هستند و در واقع به سوال شما هیچ ارزشی اضافه نمی کنند.

هر بار یک و حداکثر دو سوال بپرسید

وقتی تعداد زیادی سوال می پرسید، احتمال از دست دادن مخاطبان یا پاسخ دهندگان خود را افزایش می دهید. همچنین اگر می خواهید دو سوال بپرسید، مهمترین را آخر مطرح کنید. زیرا معمولاً شنوندگان آخرین مورد را بهتر به یاد می آورند و در نتیجه اول به آن پاسخ می دهند؛ حتی ممکن است اصلاً فرصتی برای پاسخ به سوال اول باقی نماند. اگر سوالات بیشتری دارید، تک تک پیش بروید؛ یعنی یک سوال را مطرح کنید و منتظر پاسخش باشید و سپس سوالات بعدی را یک به یک بپرسید.

بعد از علامت سوال (؟) توضیحات خود را متوقف کنید

حتماً بارها با اشخاصی که پس از پرسیدن سوال نیز توضیح می دهند روبرو شده اید. همواره سوال خود را مختصر و مفید بپرسید و بعد از جمله سوالی متوقف شوید و اجازه دهید که طرف مقابل پاسخ خود را ارائه دهد.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "مدت‌زمانی که طول می‌کشد تا مطرح کردن سؤال را شروع کنید" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: مدت‌زمانی که طول می‌کشد تا مطرح کردن سؤال را شروع کنید در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب مدت‌زمانی که طول می‌کشد تا مطرح کردن سؤال را شروع کنید را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال مدت‌زمانی که طول می‌کشد تا مطرح کردن سؤال را شروع کنید در فیسبوک
ارسال مدت‌زمانی که طول می‌کشد تا مطرح کردن سؤال را شروع کنید در تویتر
ارسال مدت‌زمانی که طول می‌کشد تا مطرح کردن سؤال را شروع کنید در واتس آپ
ارسال مدت‌زمانی که طول می‌کشد تا مطرح کردن سؤال را شروع کنید در تلگرام
خبرخوان مدت‌زمانی که طول می‌کشد تا مطرح کردن سؤال را شروع کنید

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0