توضیحات، عوارض و هزینه زاویه سازی صورت


توضیحات، عوارض و هزینه زاویه سازی صورت

در سنین جوانی قسمت بالایی صورت پرتر بوده و در قسمت های پایینی و چانه باریک تر است به این منظور زاویه سازی صورت یکی از اقدامات زیبایی متداول در این روزهاست. داشتن فکی به شکل وی انگلیسی یکی از راهکارهای جوانتر نشان داده شدن شماست به همین دلیل داشتن صورتی بادامی یا بیضی شکل مورد تایید خیلی از افراد است.

در این مطلب می خوانید ... پنهان

زاویه سازی صورت چیست؟

با افزایش سن یا شرایط شدید لاغری یا چاقی و یا حتی استرس، پوست صورت دجار حالتهای غیر طبیعی افتادگی پوست یا ایجاد چروک و . . . می گردد. برای باز گرداندن زیبایی به صورت، جوانسازی بیشتر و رهایی از چین و چروک ها و کشیدگی بیشتر پوست اقدام به زاویه سازی صورت با روش های متفاوت می نمایند. صاف و برجسته شدن گونه ها و باریک نشان دادن چانه معیاری برای داشتن زیبایی صورت طبیعی است به همین دلیل اقدام به زاویه سازی صورت می تواند در زیبایی چهره تاثیر به سزایی داشته باشد.

زاویه سازی صورت به روش های گوناگونی انجام می شود که عبارتند از:

  • زاویه سازی صورت به روش هایفوتراپی
  • تزریق بوتاکس
  • تزریق چربی
  • تزریق ژل
  • لیفت با نخ
  • پروتز
  • جراحی فک

امروز در این مقاله در مورد روش های زاویه سازی صورت بدون نیاز به حضور در بیمارستان، بیهوشی عمومی، عمل جراحی و نقاهت بعد از عمل صحبت خواهیم نمود.

زاویه سازی صورت به روش هایفوتراپی:

در زاویه سازی صورت، کشش پوست در تمام نقاط پوست ایجاد می گردد. نقاط بالایی صورت مانند اطراف چشم ها و گونه ها باید پرتر نشان داده شوند و در قسمت چانه باریک و کشیده تر شوند. به نحوی می توان گفت صورت به شکل یک مثلث برعکس می شود.

در زاویه سازی صورت به روش هایفوتراپی با سفت کردن مجدد پوست، از بین بردن غبغب و باریک نشان دادن چانه می توان به زاویه سازی پوست کمک نمود. این روش معمولا در یک جلسه انجام شده، باعث لیفتینگ پوست می گردد اما در برخی افراد ممکن است به روش های مکمل مانند انواع تزریق ها مانند تزریق بوتاکس و فیلر و یا میکرونیدلینگ نیز نیاز باشد. در روش زاویه سازی پوست با هایفوتراپی کلاژن سازی در نواحی عمیق پوست با گذر زمان بیشتر شده در نتیجه جوانسازی پوست را به همراه دارد و نهایتا زیبایی پوست افزایش می یابد. در روش هایفو ماندگاری زاویه سازی صورت تا دو سال ادامه پیدا می کند.

زاویه سازی صورت از طریق تزریق بوتاکس:

یکی از روش های غیر جراحی و بدون نیاز به بیهوشی که به جهت زاویه سازی صورت انجام می شود. تزریق بوتاکس است.تزریق بوتاکس در عضله ماستر باعث آرامش این عضله شده بنابراین اندازه آن کوچکتر نشان داده می شود.

وابسته به نوع بوتاکس مورد استفاده، دوام و ماندگاری زاویه سازی نیز افزایش می یابد. هزینه های تزریق نیز کاملا به نوع بوتاکس مورد استفاده وابسته است.

زاویه سازی صورت از طریق تزریق ژل و چربی:

برای عمل زیباسازی صورت و زاویه دار کردن آن می توان شکل چانه را با استفاده از تزریق ژل یا چربی در چانه باریک تر و تیزتر نشان داد. چانه با اینکه قسمت کوچکی از صورت شماست اما دارای 8 قسمت است که تزریق در هر قسمت آن می تواند تغییر خاصی در شکل چهره شما ایجاد نماید. به همین دلیل مراجعه به افراد متخصص یکی از ضروریات در زاویه سازی صورت با تزریق ژل و چربی است.

کلینیک تخصصی زیبایی پوست و مو ساعی با بهره گیری از کادری مجرب و حرفه ای، با در نظر گرفتن آناتومی صورت شما بهترین نوع تزریق متناسب با آناتومی صورت شما را به جهت زیبایی ، جوانسازی و زاویه سازی صورت انجام می دهد.

دوام و ماندگاری تزریق ژل همانند تزریق بوتاکس به نوع ژل استفاده شده بستگی دارد. اما در زاویه سازی صورت از طریق تزریق چربی به دلیل اینکه چربی از اندام های خود شما گرفته شده است دوام بالاتری (حداقل دو سال) دارد و به طبع هزینه تزریق چربی نیز بالاتر خواهد بود.

زاویه سازی صورت به روش لیفت با نخ:

زاویه سازی صورت به روش لیفت با نخ یکی از متدهای جدید در درمان های زیبایی است. در متد لیفت با نخ برای زاویه سازی صورت از نخ های قابل جذب استفاده می شود. بدین صورت که در سه نقطه از دو صورت و یا چانه با استفاده از نخ، لیفت و کشش مورد نظر انجام می شود. در لیفت با نخ همانند سایر روش های قبلی نیازی به بیهوشی نبوده و نقاهت بعد از انجام متد نیز وجود ندارد. در این روش ممکن است در بعضی افراد التهاب خفیفی در پوست ایجاد گردد که طی دو یا سه روز از بین می رود.

در زاویه سازی صورت به روش لیفت با نخ شلی و افتادگی پوست به شکل قابل توجهی از بین رفته و در صورت تکرار مجدد لیفت، ماندگاری بسیار بیشتری در حدود 5 سال را تجربه خواهید نمود. به این علت بهتر است روال درمان بعد از یک ماه بعد از اولین لیفت، شش ماه بعد و سپس یکسال بعد تکرار شود.

در زاویه سازی صورت به روش لیفت با نخ، با قرار دادن نخ ها در داخل پوست زمینه کلاژن سازی هرچه بیشتر پوست فراهم می شود. نخ ها به صورت آرام آرام در بازه زمانی مابین شش ماه تا یکسال جذب پوست می شوند. در این روش زاویه سازی صورت درست بعد از انجام تکنیک لیفت و زیباسازی تغییر قابل توجهی در صورت، زیبایی و جوانسازی آن مشاهده می گردد.  نمای چهره بعد از یک ماه به بهترین حالت خود رسیده و در صورت تجدید روند درمان زیبایی، به بهترین و طبیعی ترین حالت زیبایی دست پیدا خواهید کرد.

چرا به تزریق ژل نیاز داریم و چرا از ژل برای فرم دهی و زاویه سازی صورت استفاده می‌کنیم؟

پر کردن برخی چروک‌های حاصل از کهولت سن و طراوت و جوانی دوباره پوست شما زیبارویان عزیز، از دیگر کاربردهای زاویه سازی صورت با تزریق ژل به شمار می‌آید. در زاویه سازی صورت با تزریق ژل، زوایای موردنظر با تزریق در نواحی فک و چانه برای زیباتر شدن چهره‌ی شما عزیزان ایجاد می‌گردد. در مواردی که از تزریق ژل برای رفع خطوط چین و چروک و خط اخم و خنده استفاده می‌شود، تزریق ژل موجب کاهش عمق یا رفع کامل خطوط و چین خوردگی‌های موجود در پوست می‌شود.
نیاز به زاویه سازی صورت در بسیاری از افراد هم‌چون شما زیباجویانِ عزیز موجب استفاده شما از فرایند‌های مختلف در این زمینه می‌شود که در این میان تزریق ژل غیرتهاجمی‌ترین روش ممکن به حساب می‌آید و از ایده‌آل‌ترین نتایج در استفاده از خدمات زاویه سازی صورت برخوردار است. در عین حال کلاژن یکی از اساسی‌ترین ماده‌های ساخته شده در بافت پوست ماست و طی هر دهه از زندگی، چیزی در حدود 30% از سطح ساخت کلاژن در بدن ما کاهش پیدا می‌کند و این امر به همراه تابش نور آفتاب یا با کهولت سن منجر به پدیدار شدن چین و چروک در اعضای صورت می‌شود.

فهرست زاویه‌سازی با ژل

فهرست دسترسی سریع مطلب زاوسه سازی صورت با تزریق ژل

  • زاویه‌سازی با تزریق ژل چگونه است؟
  • نواحی قابل تزریق ژل
  • کاربردهای ژل صورت
  • ماندگاری ژل زاویه‌سازی
  • مزایای زاویه‌سازی با ژل
  • مدت زمان و تعداد جلسات
  • هزینه زاویه‌سازی با ژل
  • نمونه‌کارهای زاویه‌سازی با ژل
  • مکانیزم زاویه‌سازی با ژل
  • عوارض جانبی زاویه‌سازی با تزریق ژل
  • مکانیزم زاویه‌سازی با ژل
  • مراقبت‌های زاویه‌سازی با ژل

زاویه‌سازی صورت با تزریق ژل

نکاتی که قبل از انجام زاویه سازی صورت با ژل باید بدانید.

نواحی پر کاربرد و محبوب زاویه سازی صورت با تزریق ژل

محبوب‌ترین موارد از تزریق ژل در نواحی لب، اطراف چشم و گونه با هدف فرم دهی و افزایش حجم صورت می‌گیرند. علاوه بر آن‌ها تزریق ژل در ناحیه فک و چانه موجب زاویه دار کردن فک و جلو آوردن چانه می‌شود و نقش به سزایی در زیباتر نشان دادن چهره ایفا می‌کند. تزریق ژل در ناحیه بینی موجب رفع دفرمگی (قناصی) بینی می‌شود و نیم‌رخ بینی صاف‌تر یا کاملا صاف جلوه می‌کند.

نتایج کاربردی زاویه سازی صورت با تزریق ژل

  • امکان ایجاد زاویه در نواحی فک و چانه
  • فرم‌دهی صورت در نواحی گونه، بینی و لب
  • از بین‌برنده‌ی انواع افتادگی در پوست صورت و گردن
  • از بین‌برنده‌ی انواع چین و چروک‌های سطحی اطراف چشم و دیگر اعضای صورت
  • از بین‌برنده‌ و اصلاح کننده‌ی انواع چین و چروک، خطوط اخم و خطوط لبخند
  • بازیابی حجم از دست‌رفته در بیماران مبتلا به بیماری‌های تحلیل عضلانی
  • امکان پروتز، افزایش حجم و بازیابی حجم در تزریق ژل لب، تزریق ژل گونه، تزریق ژل چانه، تزریق ژل بینی، پشت پلک، پشت دست، تزریق ژل اطراف چشم، تزریق ژل فک و تزریق ژل چانه
  • جوانسازی پوست صورت و نواحی مختلفی از بدن که تزریق ژل برای آن‌ها امکان‌پذیر است

ماندگاری ژل در زاویه سازی صورت با تزریق ژل

در صورتی که ژل‌های مورد استفاده در انواع زاویه سازی صورت با تزریق ژل از استانداردهای موردانتظار برخوردار باشند، ماندگاری آن‌ها بین شش ماه تا یک سال خواهد بود. اما معمولا اکثر ماندگاری آن برای اکثر مشتریان شش الی هشت ماه است اما در صورت مراقبت صحیح امکان طولانی‌تر شدن ماندگاری آن نیز وجود دارد.
این در حالیست که در صورت رعایت مراقبت های پس از تزریق ژل و پرهیز از مواردی که منجر به جذب سریع‌تر ژل تزریق شده می‌شوند، امکان ماندگاری هر چه بالاتر ژل تزریق شده در صورت وجود خواهد داشت.

مزایای زاویه سازی صورت با تزریق ژل

  • عاری از هرگونه عوارض جانبی و حساسیت
  • بهبود و ترمیم تقارن صورت
  • برخورداری از فرایندی سریع و به اصطلاح سرپایی
  • بدون نیاز به جراحی و ایجاد برش در صورت
  • عاری از درد و خونریزی (با استفاده از بی‌حسی موضعی)
  • امکان ترمیم پس از اتمام مدت ماندگاری/ ماندگاری بالا پس از ترمیم

زمان موردنیاز برای هر جلسه زاویه سازی صورت با تزریق ژل

به‌طور میانگین زمان موردنیاز برای هر جلسه از تزریق ژل بین سی الی چهل دقیقه است که ده دقیقه آن به تزریق اختصاص می‌یابد و مابقی آن به آماده‌سازی تجهیزات و توضیح مراقبت‌های پس از تزریق ژل توسط پزشک و در نهایت کمی از این مدت هم ممکن است در سالن انتظار سپری شود!

هم‌چنین باید در نظر داشت که زمان تزریق برای هر یک از اعضای صورت با عضو دیگر متفاوت است. علاوه بر این باید به خاطر داشت که انتخاب چند ناحیه برای تزریق منجر به طولانی‌تر شدن زمان تزریق می‌شود و زمان “ده دقیقه” که پیشتر به آن اشاره داشتیم، میانگین زمان موردنیاز برای تزریق یک عضو در صورت است.

تعداد جلسات زاویه سازی صورت با تزریق ژل

فرم دهی یا زاویه سازی اعضای صورت با تزریق ژل معمولا در یک جلسه انجام می‌گیرد، مگر این‌که در صورت تمایل شما عزیزان به انجام بیش از یک تزریق، به صلاح دید پزشک یا تکنسین زیبایی تزریق‌های نواحی مختلف صورت شما در دو یا سه جلسه صورت بگیرد. پس از تزریق اولیه، تزریق بعدی پس از اتمام ماندگاری ژل تزریق شده انجام می‌شود.

هزینه زاویه سازی صورت با تزریق ژل
این مورد از جمله مواردی محسوب می‌شود که تنها پس از مراجعه شما عزیزان به کلینیک مشخص می‌شود و قابل محاسبه خواهد بود، چرا که تنها پس از معاینه و تعیین نواحی تزریقی که شما تمایل به زاویه سازی صورت با تزریق ژل در آن نواحی را دارید؛ می‌توان هزینه نهایی را برآورد کرد. حدود قیمتی برای زاویه سازی صورت با تزریق ژل در کلینیک ساعی “حداکثر” مبلغ دو میلیون و پانصد هزار تومان است. (اعتبار کلیه‌ی قیمت‌های زاویه سازی صورت تا پایان زمستان 99)

مراحل زاویه سازی صورت با تزریق ژل

زاویه سازی صورت با تزریق ژل در نواحی لب، اطراف چشم و گونه با هدف فرم دهی و افزایش حجم صورت می‌گیرند. علاوه بر آن‌ها تزریق ژل در ناحیه فک و چانه موجب زاویه دار کردن فک و جلو آوردن چانه می‌شود و نقش به سزایی در زیباتر نشان دادن چهره ایفا می‌کند. تزریق ژل در ناحیه بینی موجب رفع دفرمگی (قناصی) بینی می‌شود و نیم‌رخ بینی صاف‌تر یا کاملا صاف جلوه می‌کند.

زاویه سازی صورت چقدر زمان میبرد؟

جلسه زاویه سازی صورت با تزریق ژل با فرایند کوتاه و سریعی همراه است و به عنوان تنها مواردی که باید در انجام این فرایند رعایت شوند می‌توان به استفاده از ژلی با برند معتبر، برخوردار از تاییدیه‌های موردنیاز و برخوردار از غلظت موردنیاز برای محل تزریق اشاره داشت. همکاری با پزشک متخصص یا تکنسین با تجربه در زمینه تزریق ژل از الزامات این عمل به شمار می‌آید.

هر چه تکنسین یا پزشک موردنظر، از تخصص و تجربه‌ی بالاتری در تزریق ژل برخوردار باشد، نتایج خروجی عمل زاویه سازی صورت با تزریق ژل، رضایت بخش‌تر خواهد بود. شما عزیزان با استفاده از ژل‌های مرغوب و برخوردار از تاییدیه‌های لازم، علاوه بر تضمین سلامت خودتان و نتایج خروجی رضایت‌بخش، از وارد شدن هر نوع صدمات احتمالی به سلامت و زیبایی چهره‌ی خودتان، پیشگیری می‌کنید.

عوارض جانبی احتمالی زاویه سازی صورت با تزریق ژل

  • بروز سوزش یا حساسیت بسیار خفیف در نقطه تزریق
  • ایجاد درد خفیف در ناحیه تزریق

به‌طور معمول پس از تزریق ژل امکان بروز یک سری عوارض جانبی سطحی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به ایجاد کبودی یا التهاب، قرمزی، بی‌حسی و احساس فشار در محل تزریق ژل اشاره داشت. حداکثر زمان پایداری این‌گونه عوارض بین چند ساعت تا چند روز خواهد بود. این عوارض معمولا بین انواع تزریق ژل از جمله تزریق ژل لب – تزریق ژل چشم – تزریق ژل گونه – تزریق ژل فک و تزریق ژل چانه مشترک هستند.

نتایج استفاده از ژل‌های ارزان در زاویه سازی صورت

به هیچ‌وجه و تحت هیچ شرایطی از ژل‌های ارزان قیمت که معمولا فاقد تاییدیه‌ FDA، تاییدیه  IFDA (سازمان غذا و دارو ایران) و تاییدیه وزارت بهداشت ایران هستند برای زاویه سازی صورت با تزریق ژل استفاده نکنید؛ چرا که آسیب و خطرات وارده به سلامتی و زیبایی شما عزیزان با هیچ هزینه‌ای قابل جبران نیست و تنها نتیجه‌ی مصرف ژل‌ها و فیلرهای ارزان‌قیمت، آسیب به زیبایی و سلامتی شما عزیزان خواهد بود.

اقدامات و مراقبت های قبل از استفاده از ژل برای زاویه‌سازی صورت

اقدامات قبل از زاویه سازی صورت با تزریق ژل

  • عدم نوشیدن الکل قبل از زاویه سازی صورت – حداقل دو هفته
  • عدم استفاده از دخانیات قبل از زاویه سازی صورت – حداقل دو هفته
  • عدم برخورداری بیماری‌های جسمانی
  • آمادگی روحی نسبت به دریافت نتایج طبیعی حاصل از تزریق
  • آمادگی نسبت به امکان بروز حساسیت‌، قرمزی، کبودی و تورم خفیف در ناحیه تزریق
  • عدم مصرف داروهای خاص و در میان گذاشتن برنامه دارویی مورد استفاده خودمان با پزشک

مراقبت های بعد از زاویه سازی صورت با تزریق ژل

  • عدم استفاده از لوازم آرایشی بعد از زاویه سازی صورت برای بانوان – یک هفته
  • عدم اصلاح صورت بعد از زاویه سازی صورت برای آقایان – یک هفته
  • پرهیز از جویدن غذای سفت بعد از زاویه سازی صورت – یک هفته
  • عدم استعامل دخانیات و نوشیدن الکل بعد از زاویه سازی صورت – یک هفته
  • پرهیز از دمر خوابیدن بعد از زاویه سازی صورت – یک هفته
  • عدم استفاده از استخر، سونا و جکوزی بعد از زاویه سازی صورت – دو هفته
  • پرهیز از سفر با هواپیما بعد از زاویه سازی صورت – یک هفته
  • حذف فعالیت‌های سنگین از روتین زندگی بعد از زاویه سازی صورت – دو هفته
  • پرهیز از انجام ورزش پر تحرک و بالا بردن دمای بدن بعد از زاویه سازی صورت – یک هفته

فهرست دسترسی سریع مطالب زاویه سازی صورت با نخ لیفت

فهرست زاویه‌سازی با نخ

  • زاویه‌سازی با نخ لیفت چگونه انجام می‌شود؟
  • ماندگاری زاویه‌سازی با نخ لیفت
  • انواع خدمات زاویه‌سازی صورت با نخ لیفت
  • مزایای استفاده از نخ لیفت
  • نخ‌های مورد استفاده در لیفت با نخ
  • افراد فاقد صلاحیت برای استفاده از نخ
  • مدت زمان و تعداد جلسات
  • هزینه زاویه‌سازی با نخ لیفت
  • نمونه‌کارهای زاویه‌سازی با نخ
  • مکانیزم زاویه‌سازی با نخ
  • عوارض جانبی زاویه‌سازی و لیفت با نخ
  • مراقبت‌های زاویه‌سازی با نخ

زاویه‌سازی صورت با نخ لیفت

نکاتی که قبل از انجام لیفت صورت با نخ باید بدانید.

دلیل ایجاد افتادگی پوست و نیاز ما به استفاده از فرایند‌های لیفت و زاویه سازی صورت چیست؟

افتادگی پوست و ایجاد چین و چروک‌های موقت و دائم از پیامدهای کاهش سطح کلاژن پوست ما است و به طور متوسط در هر دهه 30 درصد از سطح ساخت کلاژن در بدن ما کاهش پیدا می‌کند. فرایند‌های درمانی زیادی در رفع چین و چروک‌های موقتی و دائمی صورت و جوانسازی پوست موثر هستند اما کم‌تر فرایند زیبایی – درمانی پیدا می‌شود که هر دو این اهداف را با هم و در قالب یک فرایند برای ما به ارمغان بیاورد. در این عنوان به بررسی زاویه سازی صورت با نخ لیفت می‌پردازیم که هم کم‌تر توسط عموم مردم شناخته شده و هم نتایجی خارق‌العاده و طولانی را برای شما عزیزان به ارمغان می‌آورد.

چرا از زاویه سازی صورت با نخ لیفت استفاده می‌کنیم؟

مکانیزم زاویه سازی صورت با نخ لیفت، این‌گونه عمل می‌کند که نتایج حاصل از آن به طور آنی در صورت شما نمایان می‌شود. در این فرایند به جای از بین بردن کامل افتادگی پوست همانند جراحی لیفت صورت یا همان فیس لیفتینگ – face lifting، تنها بخشی از افتادگی پوست مهار می‌شود که نتیجه‌ای به شدت چشم‌گیر در رفع چروک و لیفت پوست را به همراه دارد. تحریک لایه‌های میانی پوست توسط نخ لیفت و افزایش سطح ساخت کلاژن و الاستین، بازیابی شادابی و طراوت پوست را به همراه دارد که پس از زاویه سازی صورت با نخ لیف، جوانسازی پوست صورت شما عزیزان را به ارمغان می‌آورد و شما علاوه بر رفع چین و چروک، مهار افتادگی پوست و زاویه سازی صورت، به پوستی جوان‌تر دست پیدا خواهید کرد.

افراد برخوردار و فاقد صلاحیت در زاویه سازی صورت با نخ لیفت

افراد برخوردار از صلاحیت در استفاده از زاویه سازی صورت با نخ لیفت، متشکل از خانم‌ها و آقایان رنج سنی بالای 30 سال است یا عزیزانی که نیاز به لیفت یا زاویه سازی بعضی از اعضای صورت هم‌چون بینی را دارند. در صورت عدم استفاده از داروهای خاص، عدم استفاده از داروهایی با احتمال بروز حساسیت نسبت به ترکیبات به کار رفته در ساختار نخ یا عدم برخورداری از از عارضه‌های پوستی خاص که همگی پس از انجام معاینه مشخص می‌شوند؛ شما عزیزان از صلاحیت کامل استفاده از این خدمات زاویه سازی صورت با نخ، برخوردار خواهید بود.

انواع خدمات زاویه سازی صورت با نخ لیفت در کلینیک ها

  • ليفت با نخ براي غبغب: رفع غبغب و زاویه‌دهی به فک و چانه
  • لیفت و زاویه سازی صورت با نخ برای فک و چانه: زاویه دهی به فک و چانه
  • ليفت و زاویه‌سازی صورت با نخ براي ابرو: از بین بردن چین و چروک‌های موقت اطراف ابرو، لیفت و جوانسازی پوست
  • ليفت و زاویه‌سازی صورت با نخ براي بينی: رفع افتادگی بینی، فرم‌دهی زیبا به پیکره بینی
  • ليفت با نخ برای پوست: رفع افتادگی پوست با ماندگاری چند ساله و عاری از عوارض

ليفت با نخ برای شقیقه: از بین بردن چروک‌های موقتی ناحیه لیفت و نواحی مجاور؛ لیفت و جوانسازی پوست
مزایای زاویه سازی صورت با نخ لیفت

  • زمان بازیابی بسیار کم‌تر زاویه سازی صورت با نخ لیفت نسبت به عمل فیس لیفت
  • فرایند بازیابی آسان‌تر و برخورداری از حداقل عوارض جانبی زاویه سازی صورت با نخ لیفت نسبت به عمل فِیس لیفت
  • عدم برخورداری از دوران نقاهت و قابلیت رسیدگی به کارهای روزمره در زاویه سازی صورت با نخ لیفت
  • عاری از آثار زخم، خونریزی و موارد دیگری که در لیفت و زاویه سازی صورت با عمل جراحی فیس لیفتینگ رخ می‌دهد
  • برخورداری از ریسک کم‌تر نسبت به شیوه‌های تهاجمی‌تر هم‌چون عمل فِیس لیفت
  • برخورداری از هزینه مقرون به صرفه نسبت به عمل‌های زاویه سازی صورت

نخ‌های مورد استفاده در زاویه سازی صورت با نخ لیفت چیست؟

به طور رایج (تاکید می‌شود به طور رایج و نه همیشه) از سه نوع نخ برای زاویه سازی صورت با نخ لیفت استفاده می‌شود که از آن‌ها با نام نخ کاگ، نخ پی دی اُ – PDO و نخ سیلوئت – silhouette یاد می‌شود؛ قطعا متریال دیگری در فرایند زاویه سازی صورت با نخ لیفت کاربرد دارند اما رایج‌ترین انواع نخ – Threads در لیفت صورت از این سه نوع هستند.

نخ کاگ یا خاردار چیست؟

نخ کاگ، همان نخ مورد استفاده در زاویه سازی صورت با نخ لیفت در کلینیک ساعی است و همانند دو نخ دیگری که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت، پس از لیفت هیچ ردی از خود در زیر پوست باقی نمی‌گذارد و جذب پوست می‌شود. تحریک و افزایش سطح ساخت کلاژن در لایه‌های میانی بافت پوست از ویژگی‌های اصلی این نخ محسوب می‌شود.

نخ پی دی اُ (نخ PDO) چیست؟

نخ پی دی اُ – PDO، گونه‌ای دیگر از نخ‌های مورد استفاده در زاویه سازی صورت با نخ لیفت است که علاوه بر لیفت و جمع‌کردن پوست در ناحیه موردنظر، با تولید فیبرُپلاست در لایه میانی پوست همراه است. فیبروپلاست ماده‌ای‌ست که موجب تحریک بافت پوست صورت به تولید کلاژن و الاستین می‌شود.

نخ سیلوئت (نخ silhouette) چیست؟

نخ سیلوئت – silhouette، نخ بخیه‌ای مخروطی شکل و کاملا قابل جذب است که مکانیزمی شبیه به دو نخ قبلی (نخ کاگ و نخ پی دی اُ) را دارد و جزو نخ‌های رایج مورد استفاده در فرایند و زاویه سازی صورت با نخ لیفت محسوب می‌شود و تعداد قابل توجهی از کلینیک‌ها از آن استفاده می‌کنند.

ماندگاری زاویه سازی صورت با نخ لیفت چه‌قدر است؟

به طور معمول تا 3 سال به طول خواهد انجامید اما به طور میانگین ماندگاری بین دو الی دو سال و نیم تخمین زده می‌شود اما در صورت سازگاری کامل نخ با بافت پوست و رسیدگی درست و به موقع شما عزیزان به پوستتان، ماندگاری آن ممکن است تا سه سال ادامه پیدا کند.

تعداد جلسات زاویه سازی صورت با نخ لیفت

گذراندن تنها یک جلسه زاویه سازی صورت با نخ برای زاویه سازی و جوانسازی بافت پوست کافیست و در صورت اتمام زمان ماندگاری تاثیرات نخ لیفت (به طور میانگین بین 2 سال و نیم الی 3 سال)، نیاز به ترمیم و لیفت مجدد پوست صورت وجود خواهد داشت.

مراحل زاویه سازی صورت با نخ لیفت

معاینه توسط پزشک و تعیین زاویه سازی صورت با نخ لیفت
پس از معاینه پزشک به عنوان مرحله اول زاویه سازی صورت با نخ لیفت و تایید صلاحیت شما عزیزان نسبت به استفاده از این فرایند؛ سوراخ‌های موردنظر برای عبور نخ از زیر پوست، روی صورت ایجاد می‌شوند. سپس پروسه هدایت پوست و زاویه سازی صورت به زوایای مختلف برای هر یک از اعضای صورت به شکل جداگانه‌ای انجام می‌پذیرد؛ اما تقریبا همگی از یک فرایند مشخص برخوردار هستند.

عوارض جانبی لیفت و زاویه‌سازی صورت با نخ

عوارض جانبی رایج و خفیف در خدمات زیبایی درمانیِ این‌چنینی مثل زاویه‌سازی صورت چیزی جز کبودی و تورم خفیف در نواحی لیفت و سوراخ شده از پوست صورت نیست؛ که با استفاده از کمپرس یخ (به طور غیر مستقیم) و مکمل‌های تجویز شده توسط پزشک یا تکنسین زیبایی، شما عزیزان می‌توانید انتظار فرایندی عاری از درد و خونریزی و با حداقل عوارض جانبی را داشته باشید.

نکته: توضیح ارائه شده پیرامون استفاده از متریال با کیفیت و برخوردار از تاییدیه‌های FDA و همکاری با پزشک یا تکنسین باتجربه است، در صورت استفاده از متریال بی‌کیفیت یا همکاری با افراد کم‌تجربه یا بی‌تجربه در استفاده از خدمات زاویه‌سازی صورت – مسئولیت عواقب پس از عمل به عهده خود شما خواهد بود.

هزینه لیفت و زاویه‌سازی صورت با نخ چگونه مورد محسابه قرار می‌گیره؟

هزینه خدمات لیفت و زاویه‌سازی صورت با نخ، موردی است که به نیاز شما عزیزان در زمینه لیفت و زاویه‌سازی بستگی دارد و برآورد نهایی هزینه پس از جلسه معاینه به اطلاع شما عزیزان خواهد رسید.
هر چه خدمات موردنیاز شما در بخش‌هایی از صورت قرار داشته باشد که نیازمند گذراندن پروسه‌ی سخت‌تری باشد و تعداد اعضایی از صورت که تمایل به لیفت آن‌ها دارید بیشتر باشند، به طور بدیهی هزینه نهایی دست‌خوش تغییرات افزایشی خواهد شد.

اقدامات و مراقبت‌های زاویه سازی صورت با نخ لیفت

اقدامات و مراقبت های قبل از زاویه سازی صورت با نخ لیفت

  • شناسایی و انتخاب کلینیک یا مرکز معتبر و دریافت مشاوره از پزشک یا تکنسین برخوردار از تجربه، تخصص و صلاحیت در ارائه خدمات لیفت صورت با نخ
  • عدم همکاری با پزشک یا تکنیسن‌های فاقد تجربه، صلاحیت و البته کلینیک‌های فعال در زاویه سازی صورت با خدمات ارزان قیمت
  • عدم استفاده از متریال یا خدمات ارزان زاویه سازی صورت
  • عدم مصرف دخانیات و الکل از حداقل یک هفته پیش از زاویه سازی صورت با نخ لیفت
  • تراشیدن ریش و سیبیل در صورت استفاده آقایان از خدمات زاویه سازی صورت
  • عدم استفاده از لوازم آرایشی پیش از حضور در جلسه زاویه سازی صورت با نخ لیفت
  • مصرف ویتامین C و برخورداری از رژیم غذایی سالم از حداقل دو هفته پیش از عمل
  • احتمال پرهیز از مصرف یک‌سری داروی خاص پیش از لیفت و زاویه سازی صورت با نخ، به مدت محدود
  • پرهیز از بروز حساسیت با گزارش برنامه‌ی دارویی مورد استفاده به پزشک

اقدامات و مراقبت های بعد از زاویه سازی صورت با نخ لیفت

  • عدم استفاده از لوازم آرایشی بعد از زاویه سازی صورت برای بانوان – یک هفته
  • عدم تراشیدن ریش و سیبیل بعد از زاویه سازی صورت برای آقایان – سه هفته
  • پرهیز از نوشیدن الکل و استعمال دخانیات بعد از زاویه سازی صورت – حداقل یک هفته
  • پرهیز از دمر خوابیدن بعد از زاویه سازی صورت – حداقل یک هفته
  • عدم استفاده از استخر، سونا و جکوزی بعد از زاویه سازی صورت – سه هفته
  • پرهیز از انجام ورزش و فعالیت‌های سنگین و افزایش فشار خون – دو هفته
  • پرهیز از بالابردن دمای بدن بعد از زاویه سازی صورت – دو هفته
  • احتمال مصرف برنامه دارویی خاص بعد از زاویه سازی صورت – تعیین شده توسط پزشک
  • حذف فعالیت‌های سنگین از روتین زندگی بعد از زاویه سازی صورت – دو تا سه هفته
  • گزارش به پزشک یا تکنسین در صورت بروز علائم غیرعادی – تا یک ماه
زاویه سازی صورت
زاویه سازی صورت

روش‌های مختلف زاویه‌دار کردن فک

 درمان‌های جراحی

در این روش اصلاح فک یا کاهش اندازه فک تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود. هدف از این عمل جراحی برای زاویه دار کردن صورت و فک این است که اندازه فک تحتانی کاهش یابد. در ابتدا، برشی ایجاد می‌شود که جای اسکار آن قابل مشاهده است.

پس از آن، نواحی برجسته استخوان علامت‌گذاری می‌شوند. سپس با مته و یا اره مخصوص جراحی استخوان برش داده می‌شود تا زوایای آن اصلاح گردد. در مواردی که عضله ماستر بیش از حد ضخیم باشد، اغلب به منظور کاهش حجم فک در جراحی زاویه دار کردن صورت، اندازه حجم عضله نیز توسط جراح کاهش می‌یابد؛ و درنهایت برش ایجادشده توسط نخ‌های بخیه بسته می‌شود.

کوچک کردن فک

کوچک کردن فک یک روش جراحی است که به منظور برداشتن بافت اضافه و زاویه دار کردن فک جهت ایجاد خطوط زیبا و رضایت بخش در صورت طراحی شده است. این روش می‌تواند موجب اصلاح فک‌های بزرگ نا متقارن، بدشکل یا نامتناسب شده و هارمونی صورت را بهبود بخشد. ممکن است این روش به صورت تکی یا همراه با سایر روش‌های ترمیم صورت جهت برطرف کردن چندین مشکل انجام گیرد.

کوچک کردن چانه

جراحی کوچک کردن چانه روشی نسبتاً ساده بوده که یک جراح مجرب می‌تواند جهت تغییر ظاهر شما، ایجاد نیمرخ موزون‌تر و کمک به داشتن احساس بهتر از چهره‌تان آن را انجام دهد.

فرایند کوچک کردن چانه به شرح زیر است:

آماده سازی برای جراحی
  • بیمار باید از مصرف آسپرین و هر نوع داروی حاوی آسپیرین پرهیز کند.
  • مصرف دارو‌های غیر استروئیدی ضد التهابی باید از حداقل یک هفته پیش از جراحی قطع شوند.
  • این دارو‌ها موجب رقیق شدن خون شده و می‌تواند از لخته شدن طبیعی خون جلوگیری کرده و در نتیجه خطر خونریزی و کبودی افزایش پیدا کند.

نحوه انجام جراحی

مانند جراحی برجسته کردن چانه، در این روش نیز جراح برشی در داخل دهان (نزدیک لب پایین) یا زیر چانه ایجاد می‌کند. جراح با استفاده از ابزار مخصوص استخوان را از نوک چانه جدا کرده و سپس به تغییر شکل و برداشتن استخوان اضافه می‌پردازد تا به ظاهری متناسب دست پیدا کند. سپس موقعیت نوک چانه با توجه به قسمت‌های باقیمانده‌ی چانه تغییر داده می‌شود و با استفاده از سیم و پلیت در جای خود نگه داشته می‌شود. در نهایت برش‌ها بخیه زده می‌شوند.

درمان‌های غیر جراحی

زاویه دار کردن فک بدون جراحی معمولاً با استفاده از تزریق بوتاکس یا تزریق چربی و ژل صورت می‌پذیرد. تزریق بوتاکس به عضله ماستر باعث می‌شود عضله در فاز آرامش قرار بگیرد و اندازه آن کوچک‌تر شود. تزریق ژل و چربی نیز حجم را در نواحی موردنظر افزایش داده و باعث می‌شوند فک باریک‌تر به نظر برسد. این روش‌های درمانی اثراتشان سریع بوده و کمترین ناراحتی را برای بیمار در پی دارند. معمولاً بلافاصله بعد از عمل فک بیمار قادر است به خانه بازگردد. اثر تزریق موقتی است و برای حفظ ظاهر تغییریافته، به تزریق مکرر نیاز است.

برجسته کردن چانه با تزریق ژل

برای عمل زیبایی فک لازم است که چانه با استفاده از تزریق ژل یا تزریق چربی در چانه تیزتر به نظر برسد. به همان اندازه که چانه قسمت کوچکی از صورت شما را تشکیل میدهد، ۸ قسمت دارد که میتواند بلندتر و برجسته‌تر شود. مشاوره اولیه به منظور معین کردن قسمت‌هایی از چانه که احتیاج به بهبود دارند انجام می‌شود.

زاویه دار کردن فک با بوتاکس

برای آماده‌سازی جهت زاویه دار کردن فک، پزشک در ابتدا آناتومی صورت شما را بررسی کرده و ارتباط آن با برجستگی، شکل و اندازه‌ی فک را مشخص می‌کند.

جهت انجام درمان، پزشک از بوتاکس برای کاهش اندازه‌ی عضلات بزرگ فک استفاده می‌کند. با تزریق این دارو به عضلات در چندین ناحیه، ساختار بزرگ چانه بطور موقت کوچک می‌شود و خط فکی زنانه‌تر و ظریف‌تر حاصل می‌گردد. این روش سریع و بدون درد بوده و نیازی به بیهوشی یا دوره‌ی بهبودی ندارد.

شما می‌توانید بلافاصله فعالیت‌های روزمره‌ی خود را از سر بگیرید. همچنین می‌توانید انتظار داشته باشید که نتایج آن تا حداقل سه ماه دوام داشته باشد که پس از آن برای حفظ ظاهر زیبا و زنانه‌ی خود نیاز به تکرار این روش دارید.

زاویه دار کردن صورت مربعی با بوتاکس

در هر طرف زاویه فک شما، عضله‌ی بزرگی به نام مسیتر (masseter) وجود دارد که به عنوان عضله‌ی جونده (مخصوص جویدن) خدمت می‌کند. دو گروه عضلات دیگر به نام‌های تمپورال (temporalis) و پتریگوید (pterygoid) نیز وجود دارند که همین کارکرد را دارند.

ممکن است عضلات مسیتر به دلیل جویدن بیش از حد و یا دندان قروچه کردن در شب‌ها، رشد کنند و باعث شوند که فک به صورت مربعی شکل به نظر آید؛ درست مانند بدن ساز‌هایی که روی بخش خاصی از بدن خود کار می‌کنند تا آن را رشد دهند. شل کردن عضلات با تزریق بوتاکس، یک روش مؤثر برای کوچک و جمع و جور کردن خط فک است. کوچک شدن خط فک، ظاهر مربعی شکل فک را بهبود می‌بخشد.

زاویه‌دار کردن فک و صورت با بزرگ کردن گونه

یکی از موانع ایده‌آل و زیبا بودن صورت، کوچک بودن گونه‌ها است. شما می‌توانید با استفاده از ژل‌های تزریقی هیالورونیک اسید، شکل گونه‌های خود را تغییر دهید و پروفیل نیمرخ و تمام رخ صورت خود را بهبود بخشید.

این روش چگونه انجام می‌شود؟

ژل هیالورونیک اسید، یک پروتئوگلیکان شبیه به آنچه در پوست، چشم و مفاصل ما یافت می‌شود است. تحقیقات نشان داده است که این ژل‌ها به دلیل خاصیت برگشت پذیری بالا، برای بهبود شکل صورت بسیار ایمن و بی‌خطر هستند؛ به این معنی که یا تجزیه و انحلال می‌شوند و یا با گذشت زمان توسط بدن تفکیک و فروپاشی می‌شوند.

برای بزرگ و برجسته کردن گونه، تنها به یک تزریق و حداکثر به دو تزریق نیاز است؛ به همین دلیل درد زیادی ندارد و تقریباً به زمان استراحت بعد از عمل نیز نیازی نیست. برای اولین بار، به طور متوسط ۱ تا ۲ سی‌سی‌ژل کافی است. برخی ژل‌ها حاوی مواد بی‌حس کننده هستند که ناحیه تحت درمان را بی‌حس می‌کنند تا میزان درد به حداقل ممکن برسد.

تزریق فیلر

تزریق فیلر در قسمت پایینی صورت و گردن منجر به ایجاد خط فک خوش تراش‌تر و صورتی جذاب‌تر می‌گردد. این تزریق تنها چند دقیقه به طول می‌انجامد و معمولاً با استفاده از کرم بی‌حسی موضعی انجام می‌گیرد. تزریق‌ها باید بطور دقیق در نواحی انجام شوند که بهترین نتایج حاصل شود. پس از اتمام تزریق بیمار می‌تواند بلافاصله فعالیت‌های خود را از سر بگیرد.

تزریق چربی

تزریق چربی می‌تواند تغییر موثری در خط فک داشته باشد و موجب متناسب شدن فک با سایر اجزای صورت گردد.

چربی و سلول‌های بنیادی مشتق شده از بافت چربی از بخشی از بدن برداشته می‌شود (معمولاً از طریق برش کوچکی در قسمت ناف) و در نواحی از صورت که با گذشت زمان چربی خود را از دست داده‌اند تزریق می‌شود.

تزریق چربی و سلول‌های بنیادی بصورت سرپایی تحت آرام بخش داخل وریدی و بدون بیهوشی عمومی انجام می‌گیرد. ممکن است نواحی تحت درمان به مدت چند هفته پس از عمل متورم باشند و نتایج نهایی نیز با گذشت چند هفته قابل مشاهده خواهند بود. تزریق چربی همچنین برای پروتز چانه به منظور بزرگ و برجسته کردن چانه نیز کاربرد دارد.

زاویه سازی صورت با نخ

این روش که موجب کشیده شدن پوست می‌شود، به کمک نخ‌های قابل جذب پولیدیوکسانون (PDO) به شما کمک می‌کند تا ظاهر طبیعی پوست خود را بازگردانید. استفاده از این روش به همراه فیلر‌های پوستی، می‌تواند برای کسانی که دچار این مشکل هستند، موثر باشد.

در طی درمان، نخ‌های PDO در لایه زیرپوستی (لایه چربی) یا در سیستم آپونورتیک عضلانی سطحی (SMAS) در زیر پوست قرار می‌گیرند. نخ‌ها با استفاده از یک کانول در محل خود قرار می‌گیرند تا کبودی ناحیه تحت درمان را کاهش دهند.

زاویه سازی صورت با کانتور

کانتورینگ یکی از تکنیک‌های آرایشی برای زاویه دار نشان دادن بیشتر صورت است. کانتورینگ و هایلایت، مثل شکلات و بستنی وانیلی می‌مانند که در کنار هم به شما کمک می‌کند تا چهره تان زاویه به خود بگیرد.

کانتورینگ زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که شما با استفاده از پودرها، مایعات و کرم‌های مات یا محصولات چسبانی که چند درجه از توناژ پوستتان تاریک‌تر است، می‌خواهید مناطقی از صورتتان مانند بینی، پیشانی، چانه و یا گونه را مجددا شکل دهید و آن‌ها را واضح کنید.

هایلات دقیقا برعکس کانتورینگ است و روی قسمت‌هایی از صورت تمرکز دارد که به طور طبیعی نور را با استفاده از هایلایتر و یا محو کننده جذب می‌کنند. برای این که هایلات ماتی داشته باشید، می‌توانید از محو کننده‌ای استفاده کنید که دو درجه از توناژ پوست شما روشن‌تر است.

نوع هایلایت و کانتور مورد استفاده و این که بر کدام قسمت‌های صورت اعمال شود، به نوع چهره شما بستگی دارد؛ و این برای افرادی با چهره‌های مستطیلی، الماسی، بیضوی، گرد، قلب مانند و … متفاوت است.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "توضیحات، عوارض و هزینه زاویه سازی صورت" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: توضیحات، عوارض و هزینه زاویه سازی صورت در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب توضیحات، عوارض و هزینه زاویه سازی صورت را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال توضیحات، عوارض و هزینه زاویه سازی صورت در فیسبوک
ارسال توضیحات، عوارض و هزینه زاویه سازی صورت در تویتر
ارسال توضیحات، عوارض و هزینه زاویه سازی صورت در واتس آپ
ارسال توضیحات، عوارض و هزینه زاویه سازی صورت در تلگرام
خبرخوان توضیحات، عوارض و هزینه زاویه سازی صورت

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0