شهر اوردوس، بزرگ ترین شهر مدرن ارواح در دنیا


شهر اوردوس، بزرگ ترین شهر مدرن ارواح در دنیا

در تور چین به بزرگ ترین و مدرن ترین شهر ارواح سفر کنید!
تور چین همیشه سفر خاطره انگیز و البته اسرار آمیزی را برای گردشگران خود رقم می زند. این بار قرار نیست از دیوار چین دیدن نمایید و یا از شهر ممنوعه دیدن کنید. محشر قرار است به شما یکی از بزرگ ترین و مدرن ترین شهرهای چین که لقب “شهر ارواح” را به خود اختصاص داده است معرفی کند؛ با ما همراه باشید:

ordos6 3 شهر اوردوس، بزرگ ترین شهر مدرن ارواح در دنیا

شهر اوردوس از حدود ۱۵ سال پیش به یکی از مراکز مهم سرمایه گذاری دولتی چین تبدیل شد. این شهر هم اکنون تنها صد هزار نفر وسعت دارد و بیشتر ظرفیت های شهر خالی مانده است. جالب است بدانید کم بودن جمعیت مانع از پیشرفت و توسعه شهر نشده است و هم چنان سرمایه گذاران پول های خود را صرف مدرن سازی شهر (Ordos) می کنند. نام دیگر شهر اوردوس کانگباشی (Kangbashii) می باشد شهری که عملا بلا استفاده مانده است. شهری که از دید مسئولان و برنامه ریزان شهری بیشتر شبیه شهرهای فضایی است که در فیلم های علمی و تخیلی وجود دارد.



اوردوس در استان دورافتاده «مغولستان داخلی»، بر روی یک ششم ذخایر زغال‌سنگ چین قرار دارد. این امر شهر اوردوس را محل جذابی برای توسعه ساخته است.
همه این عوامل باعث نشد تا خانواده ها به سکونت در این شهر ترغیب شوند. چرا ساکنان شهر قدیمی ارودوس زندگی در محل سکونت قبلی خود را

the ghostcity kangbashi ordos china 72 638 5 شهر اوردوس، بزرگ ترین شهر مدرن ارواح در دنیا

خالی بودن ظرفیت های شهر، امکانات مدرن و تجهیزات رفاهی به گونه ایست که با قدم زدن در خیابان های شهر این جمله را در ذهن شما متبادر می کند: اوردوس شهر آیندگان است، شهری که قرار است در آینده نقش اصلی خود را شروع کند.

جالب است بدانید اگر چه ارودوس برای مردمان چینی جذابیت نداشته است در عوض برای توریست‌ها و خبرنگاران که به دنبال ثبت معماری مسحور کننده و عجیب و غریب و مرموز اوردوس هستند بهترین پبشنهاد می باشد.



160223121114 ordos china architecture 3 super 169 7 شهر اوردوس، بزرگ ترین شهر مدرن ارواح در دنیا
این دو مجسمه اسب، مرکز توجه میدان چنگیز خان در مرکز شهر هستند. اسب‌ها نماد انتخاب شده برای این شهر و نشان فرهنگ کوچ‌نشینی هستند. چرا که شهر در منطقه مغولستان داخلی قرار دارد.



مطمئنا در تماشای مسابقات ورزشی دو فاکتور تاثیر بسزایی دارند. یکی طراحی خوب استادیوم و دیگری تماشاچی های پر شور و هیجان. در استادیوم دونگ شنگ (Dong Sheng) شهر اوردوس که گنجایش ۳۵ هزار نفر تماشاگر را دارد، ویژگی اولیه یعنی همان طراحی مناسب را دارد اما ظرفیت ورزشگاه هیچ گاه مملو از تماشاچی نخواهد شد. البته شاهد تماشاچی های آینده در این ورزشگاه از مسابقات دیدن کنند و لذت ببرند.

Ordos China Architecture 5114 9 شهر اوردوس، بزرگ ترین شهر مدرن ارواح در دنیا


در چند سال اخیر دولت محلی تلاش‌هایی برای جذب شهروندان انجام داده است. به طور مثال به کشاورزان در ازای نقل مکان به اوردوس، پیشنهاد «پاداش‌های سخاوتمندانه و آپارتمان‌های رایگان» داده شده است و یا برای ترغیب کارمندان به اسکان در محلی نزدیک محل کارشان، دفاتر دولتی از ۳۰ کیلومتری شمال اوردوس به محلی نزدیک‌تر منتقل شدند.
همچنین دبیرستان‌های معتبر به اوردوس منتقل شدند و با امکانات مجهز از قبیل خوابگاه‌های دانش‌آموزی میزبان دانش آموزان هستند.

52ddc821a12ab5b2b4846748d35c8606 11 شهر اوردوس، بزرگ ترین شهر مدرن ارواح در دنیا


باید دید آیا روزی شهر اوردوس می تواند به یک شهر پر از جمعیت و هیاهوی مدرن در قلب چین تبدیل شود؟
امیدواریم بتوانید از تور چین از زیبایی های معماری و عجایب شهر (Ordos) دیدن نمائید.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "شهر اوردوس، بزرگ ترین شهر مدرن ارواح در دنیا" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: شهر اوردوس، بزرگ ترین شهر مدرن ارواح در دنیا در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب شهر اوردوس، بزرگ ترین شهر مدرن ارواح در دنیا را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال شهر اوردوس، بزرگ ترین شهر مدرن ارواح در دنیا در فیسبوک
ارسال شهر اوردوس، بزرگ ترین شهر مدرن ارواح در دنیا در تویتر
ارسال شهر اوردوس، بزرگ ترین شهر مدرن ارواح در دنیا در واتس آپ
ارسال شهر اوردوس، بزرگ ترین شهر مدرن ارواح در دنیا در تلگرام
خبرخوان شهر اوردوس، بزرگ ترین شهر مدرن ارواح در دنیا

فال حافظ

0